Mööpelit, riviin järjesty!

Re: Mööpelit, riviin järjesty!

ViestiKirjoittaja lumikukka » Pe 10 Tammi 2014 12:25

Muutimme puoli vuotta sitten. Jos vanhat merkit paikkansa pitävät, niin ainakin puoli vuotta vielä menee, ennen kuin mööpelit ja tilpehöörit ovat paikkansa kutakuinkin löytäneet. Suurimmalta osin kämppä alkaa olla kuosissa, mutta kaikenlaista pikkujuttua pitää vielä säätää. Kunhan ehtii, jaksaa ja on varaa. :P

Muuton yhteydessä myimme aika monta huonekalua pois, esim. sängyn ja kirjahyllyn. Syksyllä myimme uuden sohvan tieltä vanhan pois. Vanha sohva oli liian pieni nykyiseen isoon olohuoneeseemme. Uusi sohva on hieno ja mukava ja toi ryhtiä olohuoneeseen. Olkkari alkaakin näyttää suht OK:lta. Vielä pitäisi kuitenkin myydä pois yksi sinne sopimaton lipasto ja ostaa uusi matto. Sohvapöytä tulisi myös tarpeeseen.

Keittiö/ruokailutila on hyvä nykyisellään. Onneksi edelliseen kotiin ostettu ruokapöytä ja lamppu sopivat sinne hyvin. :) Ruokailutilaan on myös kotiutunut edellisen kodin ullakkovarastoon hylätty vanha, täyspuinen lipasto. Se oli sen verran likainen, että oli luultavasti viettänyt vuosikausia varastokopissa. Kunnon putsaus teki sille ihmeitä. :)

Vanhan myydyn sängyn tilalle emme ole vieläkään saaneet ostettua uutta, joten nukumme pelkillä patjoilla. :keijo: Haaveissa ja suunnitelmissa olisi sellainen matala, yksinkertainen futontyylinen sänky. Valitettavasti ne on tosi kalliita, joten vielä mennään yökyläilytyylillä hamaan tulevaisuuteen. :virne:

Kevään tullen on parvekettakin tarpeen uudistaa. Viime kesänä ei ehditty parvekkeeseen paneutua, joten sinne on vaan heivattu sekalainen seurakunta edellisten kämppien parvekekalusteita. Edellisen kodin parveke oli sen verran pieni, että sinne mahtui lähinnä penkki, pieni pöytä ja tuoli. Nykyinen on paljon tilavampi, joten sinne olisi mahdollista hommata mukavammat istuimet, esimerkiksi sohva tai pari nojatuolia. Parveke avautuu lännen suuntaan ja on lasitettu lattiasta kattoon, joten verhot olisivat enemmän kuin tarpeen. Verhotanko tai -kisko olisi periaatteessa suht yksinkertaista kiinnittää lasituksen yläpuolelle. Ongelmaksi tulee tilan korkeus: parvekelasitukset yltävät melkein kolmeen metriin. Valmiita verhoja ei tuossa kokoluokassa ole ja kangastakin menee tosi paljon, jos itse tekee. Ei tuu halvaksi, ei!

Tyylillisesti tykkään 50-70-lukujen retromeiningistä ja rohkeista väreistä. Edelliseen kotiin saatiin mukava retrotunnelma, mutta juuri valmistuneeseen moderniin kämppään se on aika haastava tavoite. Tekstiileillä saa onneksi paljon aikaa ja niitä vaihtamalla saa vaihdettua myös koko tilan tunnelmaa. Vielä kun uskaltaisi entistä enemmän käyttää värejä.
lumikukka

ViestiKirjoittaja skray » La 11 Tammi 2014 19:32

Hemtexissä on verhoja 3 metrin mittaisena. :tilt:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja lumikukka » Su 12 Tammi 2014 02:29

skray kirjoitti:Hemtexissä on verhoja 3 metrin mittaisena. :tilt:

Kiitos vinkistä! :)
lumikukka

ViestiKirjoittaja Shay » To 23 Tammi 2014 19:48

Käytiin huonekalukaupassa poikkiksen kanssa. Oon pitkän aikaa himoinnut ittelleni kahen istuttavaa sohvaa, jolla vois köllötellä, ku kattoo tietsikalta ohjelmia. Vähän kirpaisi hinnat, jotka vaihteli 600 eurosta yli tuhanteen euroon. Ihania pehmeitä löhösohvia, joissa oli muutamassa kahvasta vedettävä jalkatukikin. Ikeasta ei löhöttävää nahkasohvaa saa parilla sadalla. :huoh:

Valitettavasti taitaa sohvan hankinta jäädä siihen päivään, että voitan lotossa. :epäilevä:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 24 Tammi 2014 14:38

Meilläkin on sohvan vaihto edessä koska tää vanha päätti sitten repeytyä. Tai siis kulua, mutta repeytyä.
Enivei, aika kalliita ovat nekin mitä me haluttaisiin. Sellaisia "kolmen istuttavia, divaaniosan omaavia, kenties vuodesohvakin samassa ja tarpeeksi korkeita että voi imuroida alta ilman ongelmia" ei löydy kovin halvalla. Mutta muunlaistakaan mä en halua. :norsu:
Etsintä siis jatkuu. :keijoei:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja damn » Pe 31 Loka 2014 09:57

Tarkoituksena olisi alkaa uudistaa kotia ihan kunnolla. Olen asunut seitsemän vuotta samassa kämpässä ja melkein samat sekalaiset huonekalut ympärillä koko ajan. Suurin osa on haalittu siskoilta yms, kun ovat itse uudistaneet kotejaan. Olen tuosta seitsemästä vuodesta yhden ollut umpisurkeassa työssä ja neljä vuotta opiskelut, jolloin ei ollut mitään saumaa ostaa yhtään mitään ylimääräistä. Nyt kohta kaksi vuotta töissä olleena haluan alkaa panostaa myös kotiin. En tosin koskaan ajatellut asuvani seitsemää vuotta tuossa kämpässä. Oletin, että olisin tähän mennessä löytänyt kivan miehen ja muuttanut yhteen, tulevaisuuden suunnitelmani seitsemän vuotta sitten eivät ottaneet huomioon että tulen olemaan sinkku kohta kolmikymppisenäkin. Asiaan havahtuneena ja asian pikkuhiljaa hyvksyneenä haluan alkaa laittaa kotia minulle itselleni, nyt kun siihen alkaa olla varaakin. Pakko-ostoksena oli joku aika sitten sohva, kissan pilattua edellisen. Lisäksi ostin kenkätelineen, olohuoneseen jäätävän ison taulun ja nyt loppuvuoden projekti on hankkia sänky. Sänky on parhaat päivänsä nähnyt jo kauan sitten ja etenkin nyt kun selkä on paskana, niin pakko ostaa parempi. Ajattelin aiemman 120cm sängyn sijaan ostaa 140cm sängyn ja haluan kunnon sängynrungon ja sängynpäädyn. Kirjahyllykin on vuodelta miekka ja kivi, kun vanhempani ovat sen ostaneet varmaan yhteiseen ensimmäiseen kotiinsa. Siihen nähden on kyllä hyvä kirjahylly, mutta koko elämäni sitä katselleena haluaisin kivemman, joka väriltään sopis paremmin omaan kotiin.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja skray » La 01 Marras 2014 13:40

Mä sain kaverilta sen mummon vanhan sohvan. Se ei mahtunut enää hänen mukaansa, kun muuttivat poikaystävänsä kanssa yhteen. Sohva on kolmen istuttava ja semmosta samettista kohokuvioista kultakangasta. Ihana. :sydän:

Tarkoitus on, että se rehataan sit vintille "olkkariin". Kun meidän vintti ei vielä ole valmis, niin tuo nyt sit majailee keskellä meidän olkkaria. Näin ollen meillä just ja just mahtuu siis liikkumaan. Saas nähdä koska toi alkaa kunnolla ahdistaa ja pistetään yläkerran valmistumiseen vauhtia. Hyvä motivaattori siis. :virne:

Muutoin en millään malttais oottaa, että pääsis hankkimaan kalusteita yläkerran huoneisiiin. Sinne pitää kuitenkiin saada pari sänkyä ja pöytää, nojatuolit, kaappeja... kaikenlaista kivaa. Lisäksi tietysti mattoja ja lamppuja ja ja ja... Tiedossa tosin on jo aika monta huonekalua, jotka tulevat kotikotoa, mummulasta ja loput varmaan ostetaan kirppareilta. Jotenkin on tullut semmonen halu, että huonekalut ovat vanhoja ja niitä voi sit itse uudistaa.

Mä en niin malta oottaa!
skray

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 19 Marras 2014 23:54

Vauvan takia on pitänyt laittaa kämppää aika paljon uusiksi. Olohuoneesta siirrettiin viisi hyllyllistä dvd-levyjä arkistoon eli dj-laukkuun (kotelot varastoon). Vapautuneeseen tilaan hankittiin kirjahylly, joka yllätykseksi imi lähes kaikki olemassa olevat kirjat. Vanha kirjahylly oli makuuhuoneessa ja se lähti juuri myyntiin yhdessä noiden dvd-hyllyjen kanssa. Tilalle makkariin saatiin vihdoin tänään hommattua pinnasänky ja lipasto vauvan kamoille. En malta odottaa, että pääsen kasaamaan niitä! :D

Vielä kun löytäisi sopivat yöpöydät. Nyt mulla on sängyn vieressä kirjoituspöydän laatikosto ja Pomppiksella tuoli...
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja damn » Su 24 Touko 2015 10:31

Pitäisi ostaa uusi sohva. Otettiin muuttaessa kämppään minun sohva, koska poikaystävä oli muutenkin suunnitellut vievänsä omansa kierrätykseen, kattopaikalle tai jonnekkin. Onneksi niin, koska se oli kauhean värinen sininen ja huonossa kunnossa. Tämä minun sohvani on kanssa ikävän värinen, mutta myös aika pieni ja epäkäytännöllinen. Tämä on siis se hätävara sohva, jonka ostin kaverilta, kun kissa pilasi edellisen sohvani. Tämä kuukausi on rahallisesti ollut aivan surkea, kun molemmat ollaan maksettu vanhan kämpän vuokrat vielä, takuuvuokra ja uuden kämpän vuokra. Takuuvuokraakaan ei ollut vanhassa kämpässä, joten sieltä ei tule takaisin mittään. Kunhan rahatilanne tasoittuu, niin ostetaan musta divaanisohva ja toiveissa on, että se olisi myös vuodesohva mahdollisten vieraitten varalta.

Makuuhuoneeseen pitäisi saada myös hylly, mutta se saataisiin ostettua kaverilta, kunhan nyt saataisiin aikaiseksi hakea se siltä... Ostosistalla on myös makuuhuoneen verhot ja matto ja jotain pientä, esim kylppäriin joku teline, että suihkusaippuat ja shamppoot mahtuisi paremmin. Kyllä tämä pikkuhiljaa kodilta näyttää kun vähän saa laitettua. Kun vain olisi sitä rahaa :viha: .
damn

ViestiKirjoittaja damn » Ma 01 Kesä 2015 19:51

No niin sohva ostettu. Ihan överi divaanivuodesohva, lähtöhinta melkein pari tonnia, mutta suhteilla saatiin puoleen hintaan ja saatiin sovittua maksu kahteen erään ilman mitään ylimääräisiä kuluja, niin ei sentään tässä kuussa tarvitse kokonaan maksaa. Parit viherkasvit ostettu edellisten kuolleitten tilalle, shampooteline kylppäriin ja taulu olohuoneeseen. Koti alkaa näyttää kodilta :hymyhali:. Ja parempi niin, sillä tulen seuraavata kuukaudet viettämään hyvin pitkälti kotona, kun ei ole varaa käydä missään :virne: .
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 13 Maalis 2016 00:32

Marski kävi kylässä ja pyysin apua olkkarin sisustuksen uudistamiseen.
Vaihdettiin sohvien paikkoja, telkkarin paikkaa ja lipaston paikkaa. Ruokapöydälle jää näin enemmän tilaa ja huone selkeytyi. Olen tykännyt tähän asti siitä että divaaniosa sohvasta on ollut toisen sohvan jatkona ja näin ollen olen saanut kulmasohvan. Divaaniosa on kuitenkin ollut aiemmin keskellä huonetta, kirjaimellisesti. Nyt siirrettiin telkkari siihen missä sohvat oli, sohvat kulmaan missä telkkari oli ja divaani tuli ikkunan eteen. Lipasti siirtyi Gandalfin eteen. Saan laitettua siihen esim. valokuvia nyt kun ei tartte kynttilöitä enää.
Huoneesta tuli avarampi, täällä kaikuu ja yritän sopettaa kissat mattoihin.

Kiitos marskille :hymyhali:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 13 Maalis 2016 15:07

Ole hyvä! :hymyhali:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja skray » Ti 15 Maalis 2016 17:16

Kohta meidän talo on oikeesti valmis, kun nyt maalaillaan jo seiniä yläkerrassa ja sitten on enää oikeastaan lattia laittamatta. Sitten saisi alkaa muuttaa täältä alakerrasta vintille, ihan oikeesti! Aikuisten oikeesti!

:superhymy: :woohoo: :superhymy: :pomppu: :tilt:
skray

ViestiKirjoittaja skray » To 18 Elo 2016 11:06

No niin, talo valmis ja saisi alkaa kiikuttaa tavaroita vintille ja muuttaa piakkoin itsekin perässä. Ongelmaksi muodostuu se, että pian meidän kämppä näyttää todella tyhjältä, kun olemassa olevat huonekalut levitellään tuplasti suuremmalle alueelle kuin ennen. Pitäisi alkaa metsästää huonekaluja, mutta se on todella hankalaa. Tiedän mitä haluan, mutta en tiedä mistä löydän haluamani. :keijo: Kirppiksiltä on tarkoitus koittaa etsiä ja löytää hienoja vanhoja huonekaluja, mutta se on aika työlästä, kun koskaan ei tiedä mistä ja milloin jotain kivaa löytää. Ikea-aikani on ohi, enkä enää tykkää suurimmasta osasta Ikean huonekaluja. On siellä jotain kivaa, mutta suurimman osan haluan muualta. Muut tavalliset huonekaluliikkeet ovat usein liian kalliita. Suurimmaksi ongelmaksi muodostuu varmastikin joka tapauksessa raha, sillä sitä ei aina ole näin mammalomalaisena edes niihin kirppishuonekaluihin. :huoh:
skray

ViestiKirjoittaja skray » Pe 04 Marras 2016 14:24

Ostettiin sänky. :jami:
Löysin torista halvalla rungon ja sitten käytiin tilaamassa patjat Askosta, kun oli hyvä tarjous.
Runko on sellainen läpikuultavalla valkoisella lakattu, joten se pitänee maalata vielä täysin valkoiseksi. Onneksi se ei ole kova homma, kun on vain yksi pääty ja sivut + jalkopääty tosi pienet. Ei vaan meinaa olla aikaa... Patjat nyt kuitenkaan eivät ole vielä tulleet, joten ei asialla niin kiire ole.

Muutoin tein listan kaikista hankinnoista, mitä meidän pitää vielä tehdä vintille, esim. joku sänky vieraskäyttöön ja jonka voi antaa pojalle, kun kasvaa. Lisäksi muutama vaatekaappi, kattovaloja jne. Pikkuhiljaa jos tästä alkais tää suttaantumaan, niin saatais kaikki paikalleen viimeinkin. Vaatekaapeissa on vaan se ongelma, että luultavasti joudutaan tilaamaan mittatilauksena, kun on aika suureks osaks vinot katot huoneissa. Jos haluaisi laittaa kaapin siihen suoraan osaan, niin sitten se blokkaisi aina ikkunasta tulevan valon ja/tai järkevät kulkureitit. Näin ollen melkeinpä pakko ostaa kaappeja yksi kerrallaan jostain mittatilaustyönä. Kävisköhän se, jos pyytäis jostain tarjouksen ja laskelmat kaapien mitoista jne ja ostaisi niitä sitten yksi kerrallaan? :keijo:
skray

Edellinen

Paluu Känpillä