Lämpimät juomat

Mitäs laitetaan?

a) kahvia
23
27%
b) teetä
19
22%
c) olen tyttö :tyttö:
16
19%
d) molempia
15
18%
e) ei kumpaakaan
3
4%
f) jotain muuta, mitä?
9
11%

Ääniä yhteensä : 85

Re: Lämpimät juomat

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 12 Loka 2012 13:10

Glögi ei olisi käynyt mulla mielessäkään, jos ei siitä olisi täällä puhetta, mutta alkaa kyllä tehdä mieli. :keijo:

Jos Yankee Candle tekisi suomi-kynttilöitä, glögintuoksu olisi varmasti hyvä kynttilän aihe. Tämä on ehkä aika lähellä. :raps:
Noi haisevat oikeasti hätkähdyttävän aidosti juuri nimensä mukaisilta. Kiva käydä kaupassa haistelemassa, mutta kotona pidempään poltettuna jo vähän rasittavaa. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 12 Loka 2012 19:17

En edelleenkään pidä glögistä. Tee sen sijaan on alkanut syksyn mittaan maistua yhä enenevässä määrin.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 13 Loka 2012 20:26

Teidän innoittamananne tarttui ruokaostoksilta mukaan myös glögiä. Tosin taidan joutua tyytymään ei-niin-jouluiseen glögiin, koska tajusin juuri, ettei meillä ole mantelilastuja, -rouhetta tai edes kokonaisia manteleita. Rusinoita sentään löytyy. (Ja löytyy myös rommirusinoita. Sopisivat ehkä lauantai-illan glögiin. :D )
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 24 Maalis 2013 17:15

Olen aina pitänyt kamomillateetä kauheana juomana. Nyt olen kuitenkin oppinut tykkäämään Liptonin kamomillateestä. Sitä tulee juotua jopa muulloinkin kuin vatsavaivoista kärsiessä. :O:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 02 Syys 2013 11:24

Arlandalla pysähtyessäni join Starbucksin Caramel Macchiaton. :kuola:

Ei siitä pääse mihinkään, että se on vaan parempaa kuin oikeastaan missään muualla juomani kahvi (toki normiarjessa menee joku peruskahvi tilkalla maitoa ja ilman sokeria, mutta...). Jos suomalaisissa kahviloissakin yrittää tilata erikoiskahvia, niin aika tylsiä ne on tuohon verrattuna. Siinä on juuri oikeassa suhteessa kunnon kahvinmaku, vähän makeutta ja vaahtoisuutta.

Hinta tosin oli 47 svenska kronor eli ilmeisesti yli viisi euroa. Ja vielä se pienin kuppivaihtoehto (eli "tall"... vuosia sitten kun ekan kerran kävin Starbucksilla (missähän se nyt olikaan?), yritin tilata pientä kahvia, ja mulle naurettiin ja ihmeteltiin, että onko se nyt sitten tall. Puolustuksekseni todettakoon, että en vaan nähnyt hinnastoa riittävän tarkkaan, että olisin ymmärtänyt kokovaihtoehdot. :keijo: ).
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 07 Tammi 2014 15:07

Olen siirtynyt glögikaudesta teekauteen. Kahvi on alkanut tökkimään tosi pahasti ja tee maistuu virkistävältä.
Kahviin pitäisi keksiä jotain jippoja ja vaihtelua :keijo: Nyt se maistuu joka aamu samalta. Son tylsää! Antakkee vinkkei?!

Olen hurahtanut inkivääriteehen. Ostin ruohonjuuresta viikonloppuna inkivääri-sitruunateetä, joka on aika kivaa. Nordquistin irtoinkivääritee on ollut suurkulutuksessa jo jonkun aikaa. Irtotee on muutenkin päätynyt käyttöön suuremmin kuin ennen. Pitäisi hommata vain kunnollinen haudutinpannu tai se haudutinpallo.
Ja kotiin lisää tilaa :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 07 Tammi 2014 17:24

Kibaya kirjoitti:Pitäisi hommata vain kunnollinen haudutinpannu tai se haudutinpallo.

Suosittelen palloa. Pannun peseminen = :kieli:

Mulla menee taas vaikka kuinka paljon teetä. Tämänkin työpäivän aikana on tullut juotua 5 tai 6 mukia teetä. :tilt: Plus yksi mukillinen teetä kotona aamulla ja tulevat teet illan mittaan. Olisikohan tällä kofeiinillisen juoman lipittämisellä jotain tekemistä sen kanssa, että pari viime yötä olen nukkunut todella huonosti. :riips:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja damn » Ti 07 Tammi 2014 17:44

Minä olen kanssa juonut viime aikoina paljon teetä. Tuossa oli varmaan parin vuoden kausi, etten juonut teetä lähes ollenkaan. Nyt teenjuonti lähti oikeastaan siitä, että minulla on kaapit täynnä lahjaksi saatuja teepaketteja, joita päätin lähteä järjestelmällisesti tuhoamaan. Juomani teet ovat kofeiinittomia ja luomua. Join litrakaupalla teetä päivittäin joskus teini-ikäisenä ja ilmeisesti ainakin siskoilleni on jäänyt siitä mielikuva, että etenkin jouluisin minulle pitää antaa teetä monta pakettia. Huh. En kerkee ikinä juoda näitä, vaikka lahjoitin jo osan eteenpäin!
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 07 Tammi 2014 20:53

Mää oon liian laiska juomaan irtoteetä. :P Mutta silloin, kun juon, käytän haudutuspusseja. Ei tarvi yrittää irrotella palloista märkiä töhniä pois ja samalla ripotella niitä joka paikkaan.

Tällä hetkellä kurkusta alas valuu paikallisen luomutilan yrttiglögiä sekoitettuna Valion peruskauraan. :kuola: Ehkä tuli ostettua liikaa glögiä, kun vieläkin sitä riittää...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 07 Tammi 2014 20:57

marenkienkeli kirjoitti:
Mulla menee taas vaikka kuinka paljon teetä. Tämänkin työpäivän aikana on tullut juotua 5 tai 6 mukia teetä. :tilt: Plus yksi mukillinen teetä kotona aamulla ja tulevat teet illan mittaan. Olisikohan tällä kofeiinillisen juoman lipittämisellä jotain tekemistä sen kanssa, että pari viime yötä olen nukkunut todella huonosti. :riips:

Suosittelen ehkä vaihtamaan jokusen mukillisen kofeiinittomaan teehen :virne:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 08 Tammi 2014 12:06

Ostin itselleni töihin myös paketillisen piparminttu"teetä". Onpa sitten jotain kofeiinitontakin. :tilt:

Ja viime yönä nukuin oikein hyvin. Päivän saldo oli lopulta 8 mukillista teetä (joista kaikki kofeiinillisia). :keijo:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 01 Loka 2014 12:54

Nyt mä oon valmistautunut talven tuloon. Ostin nimittäin eilen jouluteetä. Ostin kongressimatkalta myös pullon rommia, joten seuraavat pari vuotta (sen verran kauan litra rommia minun kulutuksellani riittänee) voin jouda myös satunnaisesti rommitotia. Talvi saa tulla. :superhymy:

Sen lisäksi, että kesän loppumisen huomaa villasukkien käytön eksponentiaalisesta kasvusta, myös teen juonti on taas noussut räjähdysmäisesti. Tee. :hymyhali:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 28 Loka 2014 16:51

Viime aikoina on maistunut oikein mukavasti kaakao. Yleensä iltaisin tulee juotua mukillinen kaakaota, johon tulee pari teelusikkaa tummaa kaakaojauhetta, 1 tl vaniljasokeria, n.1,5 dl tummaa kaakaojauhetta ja jotain kasvipohjaista "maitoa". :kuola: Tosin edelleen olen sitä mieltä, että kaakao tulisi juoda pillillä. En kuitenkaan viitsi pillejä ostaa, kun tuntuisi pahimman sorttiselta luonnonvarojen tuhlaamiselta. (Tuo kaakaon juominen pillillä lähti jostain varhaisnuoruuden kirjasta, jossa kaakaota juotiin pillillä. Totesin menetelmän hyväksi, sillä huulet eivät pala kuuman kaakaon takia niin helposti pillillä juotaessa ja pohjalle ei jää ikinä sellaista kaakaosakkaa. :peukku: )
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 30 Loka 2014 21:37

Pillejä saa muuten jostain hippikaupoista maatuvinakin versioina.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 01 Marras 2014 01:52

Joo, mutta onhan ne silti aika turhia. Energiaa niiden maatuvienkin tuottamiseen menee...
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 04 Marras 2014 23:31

Kuulemma pillillä juominen myös vähentää sokeristen/happamien juomien hampaisiin kohdistamaa rasitusta. Tältä kantiltahan on ihan järkevää juoda kaakao pillillä. :lanppu:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Emilia » To 13 Marras 2014 16:38

Glögikausi on alkanut! Itse joudun tyytymään vielä toistaiseksi tylsiin mehuglögeihin.
Ehdotuksia hyvistä mehuglögeistä otetaankin mielellään vastaan!
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 13 Marras 2014 16:45

marenkienkeli kirjoitti:Viime aikoina on maistunut oikein mukavasti kaakao. Yleensä iltaisin tulee juotua mukillinen kaakaota, johon tulee pari teelusikkaa tummaa kaakaojauhetta, 1 tl vaniljasokeria, n.1,5 dl tummaa kaakaojauhetta ja jotain kasvipohjaista "maitoa". :kuola:

:rotflmao: Melkoisen tujua kaakaota on mulla ollut pari viikkoa sitten. :keijoei: Siis piti olla: "pari teelusikkaa tummaa kaakaojauhetta, 1 tl vaniljasokeria, n.1,5 dl KIEHUVAA VETTÄ ja jotain kasvipohjaista "maitoa"."
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 16 Marras 2014 12:35

:virne:

Mäkin ostin noin viikko sitten jo glögiä, mutta en ole vielä keittänyt sitä. :hullu:

Mä kyllä tykkään esim. Marlin mehuglögistä ja Lidlin Jouluaitta-glögikin on ihan hyvää. Mä en tiedä, ovatko nuo jonkun muun makuun liian makeita, mutta ainakin ns. halpisglögeiksi ne ovat hyviä. :D
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja L-S » Su 16 Marras 2014 17:32

Alkoholittomista glögeistä Blossa on hyvää, siinä on alkoholitonta punaviiniä näköjään jonkun rypälemehun lisäksi. Voimakkaamman makuista kuin jotkut Marlin glögit, eli hyvää. Vähän hinnakkaampaa kyllä, mutta ei kuitenkaan mielestäni sikakallista.

Glögikausi avautui perjantaina Blossalla, pari mukillista meni eilenkin. Kaapista puuttuvat vain glögilasit. Pitäisi keksiä, mistä moiset saisi halvalla tarvitsematta investoida melkoisen kalliisiin Tsaikka-laseihin. Voihan glögiä mukistakin juoda, mutta kuumajuomalaseja olisi hauska hankkia, jos joskus tulisi kohtuuhintaan vastaan.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja skray » Su 16 Marras 2014 22:48

Mun mielestä mehuglögeistä parasta on Marli, punaisessa purkissa (muistaakseni niillä on jotain muunnelmita myös..). Valiot ovat olleet pettymys, mitä niitä nyt on testattu viime vuosina. Sellainen kylmässä myytävä vaalea glögi taisi olla ihan ok kuitenkin.

Meillä olis kaapissa viime vuodelta yks glögipurkki ja oon tässä jo muutaman viikon haaveillut sen juomisesta, mutta en vielä ole toteuttanut aietta. Ehkä huomenna. :P
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 17 Marras 2014 10:58

Tota Blossaa voisikin kokeilla. Marlin mehuglögi ei ole muhun koskaan oikein iskenyt. Ehkä jos heittäisi sekaan enmpi mausteita. :raps: Nyt on kaapissa Valion glögi odottamassa testiin pääsyä.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 18 Marras 2014 10:45

L-S kirjoitti:Glögikausi avautui perjantaina Blossalla, pari mukillista meni eilenkin. Kaapista puuttuvat vain glögilasit. Pitäisi keksiä, mistä moiset saisi halvalla tarvitsematta investoida melkoisen kalliisiin Tsaikka-laseihin. Voihan glögiä mukistakin juoda, mutta kuumajuomalaseja olisi hauska hankkia, jos joskus tulisi kohtuuhintaan vastaan.

Jos kävelet joskus Clas Ohlssonin ohi, käypä katsomassa sieltä! Siellä on laseja alkaen tavallisista juomalaseista päättyen erilaisiin tuoppeihin. Muistelisin nähneeni myös ns. glögilaseja, jotka on Tsaikka-tyylisiä mutta huomattavasti halvempia. :D

Mä aloitin oman glögikauteni tuossa pari-kolme viikkoa sitten. Meidän lähikaupan paras glögi on mun mielestä Marlin premium glögi, mutta noin niinkön muuten liputan Blossalle. Pitäisikin muistaa ostaa sitä kun käy isommilla ruokakaupoilla jossakin välissä. :raps:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 18 Marras 2014 11:42

Hyvä, ei olisikaan tullut mieleen käydä Clas Ohlssonilla, mutta pitääpä poiketa joskus. :D
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 23 Marras 2014 11:02

Kuntoutuksessa oli jotain hiton pahaa kahvia.
Ja vain rasvatonta maitoa. Join parina huonompana hetkenä kupillisen, mutta muutoin ei pystynyt.
Aika pian siirryin teehen. Johon pussitkin ostin lopulta ite kaupasta, kun valikoimana oli jotain liptonin keltaista ( :*: ) tai Menu-merkin teetä. Menu-merkin kamat tulee samasta tehtaasta mistä Kulta Katriinan kahvi. Laitoskeittiön ihanuudet :epäilevä:
Mut hyi.
Kerta vielä menee, mutta viikko :epäilevä:
Onneksi nyt on kotona ja saa keittää itselleen juuri semmoista kahvia mistä pitää ja laittaa sekaan mitä haluaa.
Kibaya
Hörhökeijotar

EdellinenSeuraava

Paluu Murkina