Lämpimät juomat

Mitäs laitetaan?

a) kahvia
23
27%
b) teetä
19
22%
c) olen tyttö :tyttö:
16
19%
d) molempia
15
18%
e) ei kumpaakaan
3
4%
f) jotain muuta, mitä?
9
11%

Ääniä yhteensä : 85

Re: Lämpimät juomat

ViestiKirjoittaja skray » Su 23 Marras 2014 19:46

Liian kamala kahvi pilaa kyllä niin hetken kuin koko retkenkin. :ei:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 24 Marras 2014 18:45

Mun ois tehny hirviästi mieli ostaa glögiä, kun kävin kaupassa, mutta jätänpä glögikauden aloituksen vielä vähän myöhemmäksi.

Yleensä olen ostanut jotain alkoholillista glögiä ja sekoitellut siihen valion tummaa glögiä. Eräs paikallinen luomumummo myy itse tekemäänsä glögiään markkinoilla. Toivottavasti bongaan mummon tänäkin vuonna. Puolitoista litraa meni viime vuonna ja sitä laimennetaan veteen. :kuola:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Su 30 Marras 2014 10:36

Yksi tölkki glögiä tuli juotua tän kuun alussa. Taisi olla Marlin tölkki ja jotenkin petyin siihen. Kaipaisin lisää mausteita. Kiitos siiis Blossa-vinkistä, täytyy testata sitä jossain vaiheessa.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 30 Marras 2014 21:15

Mulla on nyt toinen Blossa alkoholiton menossa. Maukasta on, kiitos L-S:lle vinkistä! :)
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja L-S » Su 30 Marras 2014 22:51

Hyvä, että Blossasta on muillekin iloa. :D

Blossa on selkeästi suullisen perimätiedon mukana leviävä glögituote, koska silloin kun bongasin Blossaa jokunen viikko sitten kaupassa ja ostin sitä ekan kerran, mulla oli jossain takaraivossa muistikuva, että Blossaa on moni kehunut (en kylläkään muistanut kuka), ja ajattelin, että kaikki muut ovat varmaan kokeilleet tätä jo, joten täytyypä itsekin kokeilla. Ja sitten sitä teki heti mieli suositella. :keijo:

Tosin voi olla, että se on se alkoholillinen versio, mitä moni kehuu. Sitä en ole maistanut, vaikutti turhan tyyriiltä. Itse asiassa juon glögini mieluiten joko ilman alkoholia tai sitten pienellä tujauksella jotain vodkan tapaista. :kuola:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 30 Marras 2014 23:33

L-S kirjoitti:Itse asiassa juon glögini mieluiten joko ilman alkoholia tai sitten pienellä tujauksella jotain vodkan tapaista. :kuola:

:femmat: Mä en ole oikein koskaan punaviiniglögeihin tykästynyt. Aina välillä sitä tulee maisteltua, jos jossain on tarjolla, mutta ei se edelleenkään iske. :P
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 24 Tammi 2016 12:26

Sain kmarialta SuperVanillakahvia ja avasin paketin viime viikolla. Alkuun vähän epäilytti, kun en niin vaaleapaahtoisista kahveista välitä, mutta voi pojat miten hyvää kahvia tuo on. Tuoksu jo itsessään on aika huumaava ja maku ihanan pehmeä ja vaniljaakaan ei ole liikaa.
Ihanaa hemmottelukahvia :kuola: :hullu:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja kmaria » Ma 25 Tammi 2016 13:49

Hyvä, että oli hyvää! Minähän en kahveista mitään ymmärrä, mutta onneksi loistava valintaperusteeni (nimessä Super) toimi. :virne:
kmaria

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 15 Heinä 2016 14:54

Miksi niin monissa teissä (!) on lakritsijuurta mukana? :friikki: Joku aika sitten jo vannoin, että pitää jatkossa olla tarkkana, etten osta sellaista, jossa sitä on mukana, koska se on ärsyttävän makuista, mutta enkös vaan unohtanut sen nytkin, kun kävin Ruohonjuuressa muilla asioilla ja heräteostoksena tarttui mukaan sitruuna-inkivääri-hunaja-tee, jonka epäilin auttavan flunssaan. Vasta kotona tarkastelin ainesosia lähemmin ja siinähän oli tietenkin sitä lakritsijuurta. On se ihan ok, mutta parempaakin voisi olla.

En ole kova teenjuoja, juon teetä lähinnä flunssassa. :keijo: Nyt siis viimeisen viikon aikana on mennyt monta mukillista joka päivä. Huomaan, että pidän eniten vihreästä ja valkoisesta teestä, sellaisista joissa on jotain kivaa hedelmäistä makua. Mustat teet eivät niin kiehdo. Mulla on kuitenkin ollut paha tapa uteliaana ostella kaikkia erilaisia teemakuja silloin harvoin kun teetä ostan, niin kaapissa on monta puoliksi käytettyä paketillista. Osa niistä on vaan pahoja. :keijo: Lemppariteeni taitaa olla ihan Liptonin strawberry cupcake -tee, jota tulee joskus juotua ei-flunssaisenakin, vaikkapa talvi-iltana kuivakakun kanssa. :kuola:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 30 Syys 2017 09:58

Yhteishyvässä oli reseptinä valkosuklaakahvi ja mietin että voisko toimia jos lämmittää maitoa ja heittää siihen vaan vähän mausteita?
Kun ei ollut valkosuklaata, enkä halunnut lähteä kauppaankaan ja halusin jotain kivaa mun päiväkahviin.
Laitoin kattilaan lopulta maitoa, kardemummaa, vaniljasokeria ja kanelia. Mietin että inkivääriäkin vois laittaa vähän, kun on semmosta tosi hienoksi vedettyä jauhoa. En vielä kokeillut.
Lämmitin maidon ja mausteet ja kippasin kahviin. En antanut kiehua. Se oli ihan ok. Mausteet oli kiva lisä, mutta mun tumma kahvi on niin tujua ettei sen alta maistunut mitään. Unohtamatta sitä että oon tottunut jo niin siihen kermaan kahvissa.

Tänään kokeilin että laitoin maitoa ja ihan vähän kermaa sekaan, enemmän mausteita. Määrät oli jotain alle teelusikallisen kuitenkin.
En vieläkään sitä inkivääriä tajunnut laittaa, mutta ehkä ens kerralla :keijo:
Tykkään tästä paljon enemmän kuin ensimmäisestä. Kahvin oma maku tulee esiin, mutta mausteiden jälkimaku on tosi hauska! Ei tätä joka arkipäivä jaksa tehdä, mutta näin hitaassa aamussa se sopii. Ehkä myös jos on jälkkärikahvien ystävä niin sen valkosuklaan kanssa vois toimia.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

Edellinen

Paluu Murkina