Viikonloppuaamujen keskusteluohjelma!

Re: Viikonloppuaamujen keskusteluohjelma!

ViestiKirjoittaja skray » Su 14 Joulu 2014 20:29

Ai nytkö se jo on? :o:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 15 Joulu 2014 00:00

Niin just! Nytkö jo?! Iik!
:hullu: :hymyhali:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 15 Joulu 2014 21:13

Kiitos L-S tsempeistä! :)
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Emilia » La 20 Joulu 2014 10:27

Huomenta! Täällä oltu taas semihereillä kasista asti, kun naapuri tykkää katsoa aamuisin sotaelokuvaa tms jymisevää... :epäilevä: Nousin ylös ehkä puoli tuntia sitten ja nyt makoilen sohvalla lämpötyyny ristiselällä. Kipuja! :täpinä: Tulispa noita nyt vähän useammin jo. Tänäänhän olisi ihan hyvä päivä syntyä, eikö!? :D
Emilia

ViestiKirjoittaja skray » La 20 Joulu 2014 13:10

No olis joo, just sopivasti jouluksi! Jännittävää Emilia! :superhymy:

Kissa tuli tänään herättämään mut kehräyksellä. Keitin kahvit ja siemailin sitä sohvalla telkkarin ääressä. Joululoma on alkanut!

Kohta vois alkaa vähän siivoilla ja laittaa joulujuttuja, koska muhun on hiipinyt jonkunlainen joulufiilis parin viimepäivän aikana...
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 20 Joulu 2014 13:30

Emilia :täpinä:

Mä heräilin kissaan ennen yhdeksää. Se hyppäs ja pomppas ja vaati. Nousin antamaan ruokaa ja totesin ettei mua nyt niin hirveästi edes väsytä, mutta en kyllä aio nousta ylöskään. Laitoin rönttävaatteet päälle, petasin sängyn ja otin viltin mukaan. Kirja käteen ja avot. Luin parisen tuntia ja nukahdin.
Aamupäikkärit :hullu:
Heräsin kuitenkin tekstiviestiin ja kellohan olikin jo 12 :virne:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emilia » La 20 Joulu 2014 15:59

Supistukset loppui. :p Ollaan vietetty siivouspäivää. Ehkä ne alkaa kohta uudestaan... Ei vaikuta poika kovin kiireiseltä kaverilta tosin...
Emilia

ViestiKirjoittaja damn » Su 11 Tammi 2015 11:19

Kurjin viikonloppu pitkään aikaan. Olen torstaista asti vaan maannut sängyssä flunssan kourissa. Eilen oli hetkittäin melko hyvä olla, mutta yöllä oli kuumetta ja nyt koskee taas joka paikkaan. Tämäkin päivä menee peiton alla leffoja katsellen. Tylsää! Tämän viikonlopun piti olla hauska ja oli tarkoitus juhlia mun synttäreitä kavereitten kanssa, mutta näköjään tämä on minun versioni tipattomasta tammikuusta, että oon juomatta, koska olen kipeenä.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 11 Tammi 2015 13:44

Mun viikonloppu aamu alkoi herätyksellä. Mutsi tökki mut hereille kun olin hengittänyt oudosti. Olin yöllä päivystyksessä hengitysjuttujen vuoksi, eikä yöpaikkana toimineessa mutsilassa ollut tietoa mitä siellä lääkärissä oli ollut.
Täällä on ollut rento aamu ja aamupäivä. Veli makaa kuumeessa sängyssä, veljenpojan kanssa on leikitty ja höpötelty tarinoita :sydän: Muut hengaa. Pitäisi vielä tehdä jotain ihmeellisiä juttuja ja käydä espoossa. En kyllä tiedä jaksanko, kun välistä hengitys on mitä on.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 11 Tammi 2015 13:48

Kuuntelin pitkästä aikaa Kansanradion ja nyt kissa rojottaa sylissä niin, että en voi kirjoittaa kuin yhdellä kädellä. Valmistujaislahjaksi saamani kahvi, jonka parasta ennen -päivämäärä oli joulukuun puolivälissä, on edelleen yllättävän hyvää.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Su 11 Tammi 2015 14:20

Tunnistan lahja- tai muun hienomman kahvin ongelman: niitä säästelee johonkin, ja sitten äkkiä parasta ennen -päivä onkin jo mennyt. :keijo:

Heräsin tänään vasta puoli kahdeltatoista - tai ekan kerran jo kymmeneltä, mutta jatkoin nukkumista, kun luulin, että mulla olisi herätyskello soimassa 10:15, kuten yleensä viikonloppuisin, mutta en ollutkaan asettanut hälytystä. :keijo: Äh. Mutta ei ole kyllä ihmeellisiä suunnitelmia päivälle. Kuuntelen Elastisen Rauhassa-konsertin levyä Spotifysta, se on sopivan tahtista tähän hetkeen. Mietin, että pitäisikö mennä johonkin ulos. Yöllä tuli taas kauniisti lisää lunta, ehkä sitäkin voisi mennä ulos katsomaan, ehkä lumen kauneus ei ole vielä tältä talvelta nähty. Mietin myös, että voisi vaihteeksi mennä johonkin kahvilaan lukemaan, kun työjuttuja pitäisi kuitenkin lukea tänään. Sellaisia kahviloita, missä ylipäänsä viitsisi lukea, ei valitettavasti täällä paljon ole, mutta yhden onneksi tiedän.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja puolikarkea » La 14 Helmi 2015 10:54

Hyvää ystävänpäivää! :tilt:

Kerrankin olen oikeasti aamulla kirjoittamassa tähän ketjuun.
Mitään ällöromanttisia suunnitelmia - tai suunnitelmia ylipäätään - ei ole tälle päivälle tai oikeastaan koko viikonlopulle. Mies on reissussa ja minä hengailen kotona kanipapparaisen kanssa. Pannullinen teetä hautumassa ja steampunk-aiheinen novellikokoelma aloitettu lukuhaastetta varten. En olekaan tuon tyylisuunnan kirjallisuutta ennen lukenut, ihastellut vaan kuvataidetta.

Ainoa ärsytys tälle aamulle on kaihertava kurkku. Olin ihan varma, että saan jonkun megaräkätaudin, kun mies oli viikon saikulla ja sama pöpö tarttui minuun. Ei se sitten samalla voimalla minuun iskenyt. Työviikko meni semihöntelössä voinnissa ja oireet jäi sen verran pieniksi, etten kehdannut jäädä kotiin loikomaan. Nyt jäljellä on enää ärtynyt nielu, köh.

Hei oliko se hymiö vai isompi kuva, jossa kivet sanoi "vautsi vau"?
Tuli vaan mieleen tästä aamujaarittelusta, että kiviäkin kiinnostaa. :keijo:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja theia » La 14 Helmi 2015 11:45

Mikä novellikokoelma? :tilt: On ollut tarkoitus täälläkin jotain steampunkkia lukea, mutta ei oo tullut eteen vielä mitään jänskää... sais senkin kohdan luetuks haasteesta :D

Mä heräsin vähän jälkeen seiskan kun kälynen toivotteli hyvät ystävänpäivät whatsappissa. Lapselliset ihmiset ei aina tajua että lauantaina seiskan-kasin aikaan on tarkoitus nukkua :ei: No, ei väsyttänyt enää ja nousin, mies nousi kasilta, juotiin kahvit ja katotiin sivusilmällä eilistä Voice of Finlandia ja nyt tuo lähti duuniin.

Mulla on siivoushommia tässä (viikon päästä appivanhemmat tulee syömään :P ), sitten illalla (miehen) frendin kolmekymppiset. :tilt:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 14 Helmi 2015 11:45

Mä olen mun ystävän luona yötä. Heräsin kummitytön höpötykseen joskus puoli kahdeksan aikaan. Käänsin kyllä kylkeä ja hautasin naaman takaisin tyynyyn :keijo:
Heräsin ennen kymmentä kunnolla ja tässä sitä nyt ollaan. Telkkarissa pyörii Australian MasterChef, teetä on tulossa ja parin tunnin päästä siirryn toisen ystävän luo. Ystävänpäivänä ystävältä toiselle :keijo:

Ihan mielenkiintoinen päivä tulossa. Jahka tässä pääsee käyntiin :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 14 Helmi 2015 12:09

Mun ystävänpäivään kuuluu lähinnä juhliin valmistautumista ja iltapäivästä alkaen hienoissa juhlissa seisoskelua, istumista, laulamista, nauramista ja tanssilattialla pyörähtelyä. Eiköhän tästä hyvä päivä tule. :hullu:

Kävin tällä viikolla silmänympärysihottuman takia lääkärissä ja sain reseptin rasvaan, jonka pitäis auttaa. Mutta mikä parasta, sain lähetteen maitoallergiatestiin (verikoe) ja perinteiseen allergiatestiin, jossa tehdään kolme eri testisarjaa: perussarja, kasvis/mausteet-sarja ja ruokasarja. :jami: Mä tuun olemaan melkoisen rei'itetty. :virne: Josko noista jotain selviäisi. Vaikka eihän kaikki kuitenkaan näy. Esim. maitoallergia ei välttämättä näy, kun on ennenkin tehty virhetulkinta, ettei maitoallergiaa enää ole. :huoh: Jotenkin sitä kaipaisi vahvistuksen sille, että todella on sille maidolle allerginen. Vaikka tärkeintähän on, että minä tiedän, mikä minulle sopii...
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja puolikarkea » La 14 Helmi 2015 12:52

theia kirjoitti:Mikä novellikokoelma? :tilt: On ollut tarkoitus täälläkin jotain steampunkkia lukea, mutta ei oo tullut eteen vielä mitään jänskää... sais senkin kohdan luetuks haasteesta :D

Steampunk! Koneita ja korsetteja, toimittanut J.S. Meresmaa ja Markus Harju
Suomalaisten kirjailijoiden novelleja, pari novellia olen lukenut aamuyön ja aamun tunteina. Synkempien kirja-aiheiden jälkeen ihan piristävää vaihtelua lukea puhdasta viihdettä. :tilt:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 14 Helmi 2015 13:09

Aamukaffia keittelen ja haaveilen reissusta Lielahteen. Siellä olisi suht lähekkäin sellaisia kauppoja, joihin mulla olis asiaa. Kyseisien liikkeiden myymälöitä on toki ympäri Tamperetta muutenkin, mutta siellä ne olisivat keskitetysti kaikki. Nukuin kyllä niin pitkään, että koko päivä taitaa sitten mennä siihen reissuun, jos sinne lähden. Onneksi kahvi.

Kahvi on jo valmista, se tauolle tuoksuu
Kuin pehmeää kultaa, aaa-aa-aaaaaa

:kailotus:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » La 14 Helmi 2015 13:33

Melko hidas aamupäivä, en ole toistaiseksi saanut paljoakaan aikaiseksi. Keittiön sentään siivosin. Pitäisi tehdä töitäkin tänään. Haluaisin kyllä myös jotain piristävää ja virkistävää. Esimerkiksi vaihtaa lakanat. Mutta en jaksaisi pestä lakanoita, niiden kuivattaminen pienessä kerrostalokämpän kylppärissä on ärsyttävää.

Kovin romanttista ei tästä päivästä ole tulossa. :P
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 14 Helmi 2015 13:45

Mun mielestä ystävänpäivän ei tarvikaan olla romanttinen. Tykkään suomalaisesta tavasta viettää sitä, ja vierastan muuta.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » La 14 Helmi 2015 13:57

Ei munkaan mielestä välttämättä tarvitse, toi nyt oli enemmän tuollainen heitto. Ystävänpäivä on minustakin jotenkin miellyttävämpi, useammille sopiva juttu kuin ällöromanttinen Valentinuksen päivä. Mutta en mä kyllä ystäviäkään ole tänään näkemässä, kun on kaikkea hommaa tässä...
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Suvi » La 14 Helmi 2015 20:36

Lyyra kirjoitti:Mun mielestä ystävänpäivän ei tarvikaan olla romanttinen. Tykkään suomalaisesta tavasta viettää sitä, ja vierastan muuta.

Joo, mä en tajua, missä vaiheessa suomalaisesta ystävänpäivästä on tullut romantiikan juhla. No ei siinä mitään, saa tässä päivässä romantiikkaakin olla, mutta välillä ärsyttää kun meidän pitää omia Jenkeistä kaikki juhlat (eli siis Halloween ja Valentinuksen päivä :keijo: ).... vaikka tietysti ne perustuvat oikeasti johonkin ikiaikaiseen perinteeseen, jonka jenkit ovat vaan omaksuneet. :P

Ei oo aamu, taidan mennä toiseen ketjuun. :tilt:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja damn » Su 15 Helmi 2015 11:03

Huomenta. Aamu alkoi ison kahvikupillisen kanssa. Eilistä ystävänpäivää vietin isolla kaveriporukalla, meitä oli ehkä kymmenen hyvää ystävääni paikalla. Itse olin selvinpäin, kun perjantaina olin ollut viihteellä toisten kavereitten kanssa, enkä kehdannut toista päivää juoda, ettei tänäänkin ole darra. Lähdin yhden aikaan nukkumaan, kun ihmiset alkoivat olla sen verran humalassa, että samat jutut toistuivat varmaan viidettä kertaa illan aikana ja kenestäkään ei saanut mitään tolkkua. Alkoihan tuo vähän nukuttaakin, kun edellisen yön olin tanssinut baarissa neljään asti.

Meinasin ensin, että olisin aloittanut aamun hiihtolenkillä, mutta pakkasta on sen verrran paljon, etten mennytkään. Lähden kahdeltatoista brunssille, niin olisi pitänyt heti herättyä lähteä, että olisi kerennyt. Pitää katsoa jos sitä illalla jonkun lenkin heittäisi, kävellen tai hiihtäen.
damn

ViestiKirjoittaja theia » La 21 Helmi 2015 09:36

Hereillä ollaan! :D Oltu jo kuudesta, tosin yritin nukkua telkkarin avustuksella, mutta sain nukutuksi vaan joku 20 min. Nyt ei väskää, ehkä sitten myöhemmin voi nukkua päikkärit.

Mies tosin on tyhmä, ja nukkua tuhisee tuossa. Heräis jo, niin saisin siivousproggiksen aloitetuksi! Appivanhemmat tulee tänään syömään ja kooooko kämppä pitää viel siivota (no imuroitu jne on jo, mut tavarat paikoilleen ja pölyn pyyhinnät ja mun nenuliinojen keräys, niitä on ympäri kämppää :P ). Mies ottaa keittiön haltuun niin mä sitten siivoan.

Ruoaks meillä on kuuden ruokalajin dinner, cevicheä, sit kurpitsakeittoa, sit tartaria, sitten öö jotain kalaa pääruoaks, sitten sahramipäärynöitä auran kanssa (ei aura-olut vaan aurajuusto), ja sitten appelsiinipannacotta. :sydän: :pilvi: :kuola:

Hyvä on olla tommonen kokkimiesheppu. Vaikkakin joudun siivoamaan :aukku:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 21 Helmi 2015 10:52

Menin nukkumaan yhden jälkeen, heräilin kun näin unta numeroists ja räjähtelevistä ihmisistä. Ne räjähti koska niillä oli päässään liian tiukat pipot :virne:
No, nukahdin kun muun kämpän puolella porukka rupesi kuuden aikaan heräilemään. Kuitenkin kahdeksan jälkeen olin jo aika hereillä ja nyt vähän särkee päätä huonojen unien seurauksena. Ollaan lähdössä katsomaan vuotuista talvirallia missä mun sisaruksilla on tapana ajaa. Sisko ja toinen veli ja niiden yksi kaveri ajavat tänä vuonna. Niillä on vaaleanpunaisella merkitty auto :ahihi:

Lapset tykkää ja on ihan intopinkeinä koko rallista.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » La 28 Helmi 2015 09:03

Paras viikonloppuaamu, minkä muistan pitkään aikaan. Herään ja näen täydellisesti ympäröivän maailman. Hämmentävää, sillä unitokkurassa ei edes muista, että eilen oli se leikkaus. Yöllä nukutti tosi huonosti, lähinnä torkuin puolet yöstä, kun tuntui ettei suojalasit päässä saanut unta. Onneksi aamuyöllä uni tuli kunnolla ja nyt olo on ihan virkeä, osittain johtuen innostuksestani.

Nyt kahvia, paljon kahvia. Kauppaan heti kun joutaa, vois tehdä jonkun hyvän ja monipuolisen aamupalan tämän päivän kunniaksi. En aio tehdä tänään mitään kovin kummallista, sillä ei saa kauheasti rasittaa itseään ja pois suljettuna ovat urheilut, saunomiset, meikkaamiset, pölyiset/likaiset paikat jne. Taidan suosiolla pysyä kotona, koska kaverit varmasti on vain baarissa tänään. Alkoholia ei kielletty, mutta telon itseni varmasti jos humallun yhtään. Leffoja, kirjoja ja hyvää ruokaa, siitä on tämä päivä tehty ja todennäköisesti huominenkin.
damn

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa