Hiukset oi hiukset

Re: Hiukset oi hiukset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 18 Helmi 2015 02:02

Parhaimmillaanhan mun keskireuhka (aka keesi) ylettyi olkapäille ja sivut olivat siilinä. Eivät ne tosin koskaan pystyssä olleet. Se tyyli oli erityisesti Miehekkeen mieleen. Mutta nyt ei ole aika kasvattaa pitkiä hiuksia.

Nyt ovat sivuhiukset n. 5 cm pitkät ja päällihiukset n. 15 cm pitkät, joten jos samassa suhteessa jatkossakin leikkaa/leikkauttaa hiukset, on tuloksena taas jonkin sortin pikkukeesi (sivut pari cm, päällihiuset n. 10 cm). Olen kyllä kovasti tästä tyylistä pitänyt, mutta katsotaan nyt, keksinkö jotain uutta.

Hiuksianihan minä en juurikaan jaksa laittaa. Harjaan aamulla, suin oikeaan suuntaan, joskus laitan jopa geeliä ja lakkaa. Yritä siinä sitten muuttaa tyyliä laittamalla hiukset eri tavalla. :sori: :laiska:

Ajattelin, että pitäisi vain mennä kampaamokouluun ja antaa opiskelijalle vapaat kädet. Tulin kuitenkin toisiin ajatuksiin. Opiskelijaraukka tosin menisi varmaan paniikkiin siitä kaikesta vastuusta ja leikkaisi hiukseni samalla tyylillä kuin aiemminkin. :virnei: Täytynee siis kuitenkin yrittää keksiä jotain ihan itse.

On tämä elämä vaikeaa. :blah: :virne:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Annis » Ke 18 Helmi 2015 09:46

Tyhmä ja itsestäänselvä neuvo, mutta auttaisko hiuslehtien selailu?
Yhdet mun parhaista hiuksista oli sellaiset, että valitsin mallin kampaajan kanssa siellä olleesta lehdestä ja ne oli tosi hienot enkä olisi ikinä keksinyt niitä itse.
Ne oli sellaiset, että otsatukka alkoi vasta puolesta otsasta ja jatkui yli korvan, toisella puolella naamaa oli töyhtö ja takaa ne olivat vain lyhyet.
Eihän se malli tietysti kauaa pysynyt, mutta hieno se oli. Tosin mun silloinen kampaaja olikin maailman paras :sydän:
ja se ylipuhui mun mutsin mun ideoihin, kun olin yläasteella ja äiti ei oikein ollut varma, että saanko mä värjätä hiukset pinkiksi/siniseksi.

Keesissä on kyllä se vika, etten mäkään omaani jaksanut suuremmin laittaa, tupeerasin ja vedin toiselle sivulle ja se oli siinä, harvoin se oli pystyssä.
Annis

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 18 Helmi 2015 13:13

Annis kirjoitti:Tyhmä ja itsestäänselvä neuvo, mutta auttaisko hiuslehtien selailu?

EI sinäänsä ole tyhmä neuvo. :tilt: Voisi auttaa. Tai sitten ei. Netistä hiustenleikkauskuvien selailu ei ainakaan vielä ole auttanut. Mikään ei vaan oikein iske. :(
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja theia » Ke 18 Helmi 2015 13:21

Mää tahdon sitten kun päänahka kunnossa mennä kampaajalle hakemaan tällaista tukkaa:

http://instagram.com/p/zEZ4npt9s9/?modal=true
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 18 Helmi 2015 13:24

Ai niinkö blondia? :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » Ke 18 Helmi 2015 14:18

Nooo... blondish :nolo: On siitä sen verran aikaa jo kun oon ollut vaalevampi :)

Enkä aio kysyä mitä mies on mieltä :virne: Joskus aikoinaan kun juteltiin aiheesta niin se sanoi että ei ainakaan blondia :keijo: Mutta nyt on sanottu jo tahdon niin mitäs se vois asialle tehdä :muahaha:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 18 Helmi 2015 14:28

Se voi värjätä sun hiukset salaa kun sä nukut :keijo: :virne:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » Ke 18 Helmi 2015 15:37

Mä voin sit vastineeks vetää sen kaljuks kun se nukkuu :keijo: :muahaha:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Emilia » La 21 Helmi 2015 03:04

Mä tahtoisin lyhyen tukan. Reuhka on nyt puoleen selkään ja raskauden aikana se oli todella hyvässä kunnossa. Nyt tukka on koko ajan takussa ja useimmiten letillä. Lyhyet olisi kivat mutta toki pitäis olla sellanen malli, joka näyttää hyvältä vähällä laittamisellakin. Näin ohuen hiuksen kanssa on melko haastavaa keksiä sellainen malli. Äh, vaikeeta...
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 24 Helmi 2015 20:07

Mä haluaisin katsella vielä vähän aikaa tätä kasvattamista. Nyt nää on jotenkin kauheen hankalan mittaiset, mallittomat ja vaan ärsyttävät. Pidän hiuksia tosi paljon kiinni, mistä en myöskään pidä :P

Värikriisi on kuitenkin kaikkein suurin. Olen jo jonkun aikaa pyöritellyt päässäni tummansinisiä hiuksia, mutta nyt on taas mielessä pyörinyt vain ja ainoastaan suklaanruskeat hiukset. Punapään luonteella näihin on vaikea taipua pysyvästi ja tiedän että jos nyt vedän yhtään mitään ruskeaa päähän, niin kahden viikon kuluttua olen siinä tilanteessa että haluan leikata kaljun. Ja jos värjäisi ruskeaksi, niin sen jälkeen täytyy tehdä joku vaalennus tai värinpoisto, koska mun hius imee ne pigmentit itseensä kuin sieni. Kiitos vaan punapäisyyden, joka reagoi ruskean punaiseen tällä tavalla.
Sininen taas pitäisi ehdottomasti olla tummansininen, ei mikään smurffi. Se kyllä haalistuu, mutta olishan sekin jännä nähdä että miten. Haalistuessaan siihen voisi kuitenkin sitten sekoittaa vähän jotain liilaa, jolloin se pysyisi ehkä jännän värisenä. Toki sitäkin varten pitää nyt tässä vaiheessa tehdä pieni "juurikasvun" blondaus, mutta vaan pieni.

Tai sitten mä vaan jatkan tällä linjalla minkä oon valinnut :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 04 Huhti 2015 21:29

:keijo:
En sitten tehnyt edellisen postauksen jälkeen mitään.
Nyt tuli saumaa ja tadaa, sininen on reuhkani mun.
Sininen ja turkoosi. Riippuu mistä kohtaa katsoo.
Alla on värinposto, pienesti se jäi juuresta vähän vaalean oranssiksi, mutta se ei haittaa.

:keijotäpinä:
Saas nähdä kauan tätä jaksaa ja koska palaa siihen omaan oranssiin. Hitsi kun en ole merkinnyt mihinkään kauanko jaksoin pitää itseäni liilan hiuksen vankina viime keväänä :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 11 Touko 2015 14:13

Jahkailin tähän asti ja päätin, että polkkatukka ei ole mulle tällä hetkellä se juttu. Lyhyet hiukset. :sydän: Takaa ja sivuilta parin sentin pituiset ja päältä reilu 5 cm pituiset hiukset...ja runsaasta keventämistä. Tykkään. :peukku:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 13 Touko 2015 20:33

Ostin joku aika sitten uuden suoristusraudan. Entinen oli joku 9,90 € maksanut kapistus, jolla jotenkin siedettävän jäljen aikaansaaminen kesti vähintään puoli tuntia. Käytännössä en käyttänyt sitä juuri koskaan, sillä ei mulla arjessa ole sellaiseen kärsivällisyyttä tai aikaa. Uusi on paljon tehokkaampi, ja sillä nätin suorat hiukset syntyvät alle 10 minuutissa. Kiharoitakin pitäisi pystyä tekemään, mutta niitä en osaa. :P

Nyt olen ahkerasti suoristanut hiuksia arkiaamuisinkin. Mutta... mun hiuslaatu on kyllä sellainen, että mitä enemmän sitä suoristelee, sitä enemmän se alkaa muina aikoina taipua joka suuntaan. Pesun jäljiltä alkaa näyttää jo hyvinkin kiharoilta (jos ei kuitenkaan siisteiltä laineilta) ja hiukset ovat selvästi kuivemmat. Käytän kyllä lämpösuojaa, mutta ei sitä nyt niin paljoa viitsi läträtä, että jokainen hius varmasti peittyisi siihen. Tänään kun oli sateista, hiukset kiertyivät ihme mutkille jo heti suoristamisen jälkeen ulkona. Äh. Pitää varmaan tyytyä siihen, että hiuksia ei ole laitettu. :keijoei:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja damn » Ma 12 Loka 2015 18:40

Kylläpä tuntuu tukka lyhyeltä. Kyllästyin siihen, että kampaajat leikkaavat kauhean varovaisesti. Mulla on/ oli pitkä tukka ja kai ne yritti sitä aina säästellä. Olen yleensä leikkauttanut huonoa latvaa pois sanomalla kampaajalle, että leikkaa 5-10cm. Ei ne koskaan ota edes sitä viittä senttiä, sitten on ihan yhtä hapsuinen ja kulunut latva kuin kampaajalle mennessä. Nyt sanoinkin sitten suoraan, että ota ainakin se 10cm, niin saa hyväkuntoisen näköisen tukan. Nyt on niin sileä, eikä yhtään takkuja :hymyhali:.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja skray » Ke 14 Loka 2015 17:18

Kävin viime viikolla kampaajalla taas vuoden tauon jälkeen. Ai että kun tuntuu pää kevyeltä! Ihanaa!
Pituudesta en halunnut leikata kuin välttämättömimmät, koska haluaisin edelleen pidemmät hiukset. Paksuudesta leikattiin niin paljon kuin vain pystyy. Nyt tuntuu, että päätä voisi heilutella koko ajan, kun se on niin kevyt ja vois vähän vaikka moshailla tai jotain. :virne:
Varmaan n. 2/3 hiusten paksuudesta lähti ja oon tosi tyytyväinen. Kävin kampaajalla, joka mielestäni on melko kallis, mutta kerrankos sitä nyt. Aiemminhan olen pari kertaa käynyt kyseisen kampaajan hoidossa, mutta pari kertaa muuallakin välissä. Ja tästä lähtien en oikeasti mene enää mihinkään muualle. Hän pesi, leikkasi ja föönasi hiukset 45 minuutissa, mikä on nopeusennätys mun kuontalolle. Sanoinkin maksaessani, että oon tosi tyytyväinen ja että oli tosi nopea keikka. :pilvi:
Viimeksi kyseisessä kampaamossa pari vuotta sitten kävin toisella kampaajalla ja hän leikkasi n. 2h, eikä tuntunut tulevan valmista. Lisäksi näytti niin epävarmalta koko työssä, että en tiedä mikä oli. Oliko mun paksut ja pitkät hiukset vaan niin pelottavat vai mitä. Ja tässä välissä kerran kävin tutun luona leikkauttamassa, mikä oli ihan ok ja olin tyytyväinen, mutta ei kyllä yllä ihan tämän varmistetun luottokampaajani hommalle.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 14 Loka 2015 20:06

Mun käly leikkas viikko sitten mun tukkaa. Mun hiuksille tapahtuu kasvaessa niin, että ne pehkoutuu ja niistä tulee joko pörröiset tai vaihtoehtoisesti liiskat. Se vähän riippuu vuoden ajasta ja siitä miten ne on leikattu. Nyt tasattiin latvoja ja ohennettiin pehjoutta. Lyhentäminen ja ohentaminen helpottaa sitä että pää tuntuu kevyeltä ja että näiden peseminen on helpompaa. Mulle hiusten peseminen on aina oma koettelemuksensa ja siksi halusin helppoutta.
Sain myös pienen lyhyen "sivusiiliin", olematta sivusiili.

Nyt on mietinnässä että värjäänkö juurikasvun pois, vai annanko kasvaa tämmöisenään :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 06 Marras 2015 23:40

Ostin meille uuden hiustenleikkuukoneen. (Wildis, kiitos Remington-suosituksesta! :hymyhali: ) Piti heti latauksen jälkeen testata ja leikkasinkin hiukseni 1,2 sentin pituuteen muualta paitsi päältä. Päällihiuksille jäi pituutta n. 12 cm. :jami:

Kone leikkaa ainakin näin alussa älyttömän hyvin, siistimiset sai tehtyä hyvin ja 4,2 cm asti menevät pituusvaihtoehdot takaavat sen, että tuolla koneellahan voin halutessani leikata hiukseni kauttaaltaan. Päältä en haluaisi alle 4 cm pituiseksi, joten tuo on juuri passeli.

Tykkään uudesta koneesta, tykkään uusista hiuksistani. :sydän:

(Note to self: Osta suurempi käsipeili! Hieman vaikeutti takahiuksien leikkaamista ja niska-alueen siistimistä, kun käsipeilin koko oli n. 4 x 4 cm. :virnei: )
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Wildchild » La 07 Marras 2015 01:31

marenkienkeli kirjoitti:Ostin meille uuden hiustenleikkuukoneen. (Wildis, kiitos Remington-suosituksesta! :hymyhali: ) Piti heti latauksen jälkeen testata ja leikkasinkin hiukseni 1,2 sentin pituuteen muualta paitsi päältä. Päällihiuksille jäi pituutta n. 12 cm. :jami:

Vassokuu! :hymyhali:
Toivottavasti se masiina nyt sitten myös toimiikin moitteetta ettet heti pääse kiroamaan minua. :virne:

Alku ainakin kuulostaa lupaavalta. :D
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 07 Marras 2015 10:03

No, ainakin siinä on 3 vuoden takuu (ja jos rekisteröi laitteen netissä, 4 vuoden), joten oletan, että toimii hyvin ja pitkään. Ja jos ei, on valitusmahdollisuudet melko pitkään. :superhymy:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 10 Tammi 2016 22:24

Jaksan olla edelleen innoissaan tuosta hiustenleikkuukoneesta. Tänään siistin Miehekkeen hiukset ja leikkasin omistani roimasti pituutta päältäkin. Sivuhiukset 12 mm, päällihiukset 42 mm. Mieheke siisti niskavillat, mutta muuten leikkasin itse. :tilt: Kiva kun on taas lyhyet hiukset. :kyllä:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 26 Maalis 2016 11:09

Vasepookissa hengailevat tietää että mulla oli pääsiäisperinne, tukka kuntoon kälyn kanssa.
Eka leikattiin, sitten blondattiin (:Keijo:) ja sitten värjättiin. Tuli ponitukka sinisen, liilan ja pinkkisen kanssa. Oikeesti tuli tosi hieno! Laitan sen fb-kuvan tännekin kun pääsen kotiin. Oon vielä täällä kälylässä :tilt:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 26 Maalis 2016 20:19

Kuva

Näin siinä sitten kävi.
Ihmeellisen iso kuva, vaikka vaan kopsasin osoitteen naamakirjastosta :keijopeukku:

Toi lähtötilanne on aika hurrrrja, noin kun sitä katsoo kuvasta ja kuvakulmasta mistä ei itse näe. Ei se mun mielestä ees ollu "kauhean pitkä". Mutta oli se.
15cm oli juurikasvua, eli kahden pääsiäisen välissä tullutta hiusta.

Tokassa kuvassa se on vaan ja ainoastaan vaalennettu yhden kerran. Toi persikkainen värihän on se, mikä mulla on ollut johonkin ekaan luokkaan asti :vihellys: :keijoei:
Olen ollut hyvinkin vaalea lapsena, ja punapää.

Olen kyllä niiiiiiin tyytyväinen tähän lopputulokseen :pilvi:
Veljentyttö teki tänään tutkimusmatkaa mun hiuksiin, kun eilisen illan se vaan tuijotteli epäuskoisena. Se myös halaili mun hiuksia ja paijaili niitä. :virne:
Ei siinä, niin mäkin!
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Ma 28 Maalis 2016 12:53

Vau! :superhymy:
Ei voi muuta sanoa.

Olen vakuuttunut siitä, että nyt mun hiusten kasvatus pitemmäksi saa loppua ja seuraavan kerran kampaajalle mennessä tästä lähtee pois puolet. Niin pituudesta kuin paksuudestakin. Olis taas kiva pystyä heiluttamaan päätä ilman, että kymmenen kiloa hiusta laahaa mukana. :keijo:
skray

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 09 Touko 2016 10:46

Heh. En ole leikkauttanut tukkaa varmaan moneen vuoteen ja latvat alkoi olla jo melko huonossa kunnossa. Pitkä tukka alkoi olla hankala ja mietinkin jo pitkään mitä sille tekisin.

Tänään sain Britney-tyylisen hermoromahduksen. Ensin karjuin pojalle (:nolo:) ja sen jälkeen pätkäisin ponnarista 20 senttiä pois. Pituutta jäi silti vielä ihan kivasti.

Helpottunut olo on nyt.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja skray » Ti 10 Touko 2016 10:47

Emilia. :virne:

Mä tuon viime postauksen jälkeen varasinkin ajan kampaajalle ja kävin huhtikuun alussa leikkauttamassa kuontalon. Lähti siitä puolet pituudesta ja vielä enemmän paksuudesta. Ihanaa! :superhymy: Nyt on kevyt olla ja hiusten kuivaaminen on helppoa ja nopeaa. Tässä muutaman viikon sisällä vois vielä värjätä hiukset.
skray

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä