Niinhän se sanoi jo 15 vuotta sitten. Katsotaan laseja sitten, jos joskus alan autoilla. Auto on tähän mennessä ollut ainut paikka, jossa koen että olisi hyötyä nähdä paremmin.

Emilia kirjoitti:Mä kävin tuossa joku aika sitten näöntarkastuksessa ties kuinka monen vuoden jälkeen. Oikeassa silmässä miinus 2 ja vasemmassa nolla. Optikko sanoi, että olen aikojen saatossa tottunut kompensoimaan huonoa silmää paremmalla ja yhteisnäkö on sen verran hyvä, että lasit jää omaan harkintaan.

Lumikki75 kirjoitti:Emilia kirjoitti:Mä kävin tuossa joku aika sitten näöntarkastuksessa ties kuinka monen vuoden jälkeen. Oikeassa silmässä miinus 2 ja vasemmassa nolla. Optikko sanoi, että olen aikojen saatossa tottunut kompensoimaan huonoa silmää paremmalla ja yhteisnäkö on sen verran hyvä, että lasit jää omaan harkintaan.
Se on varmaan yksilöllistä tai sitten on suuri merkitys sillä, onko kyseessä plussa vai miinus, mutta mulla on silmien välinen ero suunnilleen tuota luokkaa ja pidän laseja koko ajan. Pitkään sinnittelin (jostain kumman syystä) ilman, mutta kun sitten lasit hankin, ihmettelin miksi en ollut tehnyt sitä aikaisemmin. Mulla on vaan yksinkertaisesti parempi olo niiden kanssa. Tunnen itseni jotenkin itsevarmemmaksikin, kun näen kunnolla.

En usko, mutta olenhan henkilö, joka ryöstökylvää muotoa vähän paljon ("oho, meni vähän paljon suolaa"). Kysymys lähinnä retorinen, mutta vastauksen voi heittää halutessaan KOP-ketjuun.Emilia kirjoitti:Voiko edes sanoa, että epäilemättä varmaan?En usko, mutta olenhan henkilö, joka ryöstökylvää muotoa vähän paljon ("oho, meni vähän paljon suolaa"). Kysymys lähinnä retorinen, mutta vastauksen voi heittää halutessaan KOP-ketjuun.
Nimim. pohojalaanen. Mutta koska en vastaa kysymykseesi kirjoitan nyt tämän huomion tähän. 
Voin siis osaltani sanoa vain hyvää Lasikista.
Tulos oli normaalin rajoissa. 
Tekniikkana oli markkinahenkisen kivasti nimetty Smile, jossa ei tehdä sarveiskalvoon isoa reikää, vaan laseroidaan läpi ja poistetaan solut sen jälkeen pienen "taskun" kautta. Laserointi ei tuntunut miltään, tuo jälkimmäinen vaihe oli hieman epämukava kun tietää, mitä siinä tehdään.
Leikkauksen jälkeen hankalinta oli opetella käyttämään silmätippoja, joita en ollut aiemmin silmääni laittanut koskaan. Kesti aikansa oppia toimiva tekniikka, joka itselläni on ollut sängyllä makaaminen. marenkienkeli kirjoitti:Kävin kyselemässä silmänpohjan kuvauksesta Specsaversilla. (Meillä on suvussa perinnöllistä glaukoomaa, joten olisi hyvä käydä pitkästä aikaa tarkistuttamassa silmänpohjankunto, ettei mahdollinen liian korkea silmänpaine ole aiheuttanut muutoksia silmänpohjaan.) Ajan silmälääkärille olisi saanut vasta elokuun loppuun, mutta myymässä ollut optikkopa kysyi, että haluanko, että silmänpaine mitataan heti. Mittauksen sai ilmaiseksi.Tulos oli normaalin rajoissa.
fiilis, kun löydettiin vikaa sellaisesta paikasta, missä ei sitten vikaa ollutkaan. Ilmeisesti kyseessä oli vaan mittausvirhe.
. Kesään menessä toivottavasti saan käytyä. En tosin ole käynyt edes siinä kontrollissa, että voiko mulle ylipäänsä tehdä koko leikkausta, mutta jos ei voi, niin onpahan rahaa säästössä muita hommia varten. En viimeiseen vuoteen ole voinut käyttää piilolinssejä, kun kaihertaa ja kutittaa. Saatan laittaa silmiin ja muutaman tunnin päästä on pakko ottaa pois, kun on niin tuskainen olo. Luulin koko ajan, että se johtuu siitä, että silmät on vaan niin herkillä, kun tuntuvat kuivilta muutenkin. Haluan pitää piilolinssejä etenkin urheillessa sattui tai ei. Kävikin sitten niin, että vika on varmaan ollut noissa linsseissä. Ostin nimittäin kuukausilinssien sijaan kertakäyttölinssejä ja ärsytys ja kutina loppui samantien. Olen käyttänyt samaa merkkiä iät ja ajat ilman ongelmia, niin en tajunnut että se voisi niistä johtua, oiskohan materiaali vaihtunut tai jotain.

)
Itse en ehkä uskaltaisi moiseen.
En myöskään uskalla edes yrittää alkaa sählätä minkään piilolinssien kanssa, kuivasilmäisyydestä kärsivänä luulen, että ne olisivat ikäviä pitää ja muutenkin pelkäisin, että onnistuisin vahingoittamaan silmiäni niillä. 
.Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa