Sovelluskaupasta löytyy vaikka sun mitä ladattavaksi älypuhelimeen ja tablettiin ja sovellusten määrästä johtuen helmien löytäminen on välillä haasteellista. Tänne voi kerätä listaa omista sovellussuosikeista vinkiksi toisille ja kannattaa mainita myös käyttöjärjestelmä. Saa toki epäsuositella ja jutella noin ylipäätään sovelluksista.
Omat laitteet on androideja, en tiedä miten hyvin omppukaupasta löytyy samoja sovelluksia tai sitä, että onko nokialaisille oma sovelluskauppansa. Nämä on siis saatavilla ainakin Google playsta.
Ilmatieteen laitoksen sää on säännöllisessä käytössä. Muistaa kätevästi aiemmin mainitut paikkakunnat, näyttää päivän sään lisäksi 10 päivän ennusteen ja sen hetkiset varoitukset huonosta ajokelistä, metsäpalovaarasta ym.
Sports tracker (Sports tracking Technologies Ltd.) on miun lenkkiseuralainen. Minusta on kiinnostavaa nähdä miten pitkiä kävely-/juoksulenkkejä sitä tuleekaan tehtyä.
Pocket (Read it Later) tallentaa näppärästi asioita talteen myöhemmin katsottavaksi. Itse oon käyttänyt tuota mm. reissussa aikataulujen tallentamiseen, kaikkialla kun ei välttämättä nettiyhteys toimi.
Oman rahatilanteen seurantaan olen kokeillut useampaakin sovellusta, mutta tällä hetkellä käytössä on kaksi. Ensimmäinen on Cash Droid (The Dino) ja toinen, jonka otin äskettäin kokeiluun, on Expense Manager (Money tower). Molempia pystyy muokkaamaan mieleisekseen ja ovat omiin tarpeisiini riittävän monipuolisia, mutta vaativat jonkin verran perehtymistä. Käyttöliittymät on eri näköiset, en ole vielä saanut muodostettua mielipidettä kummasta pidän enemmän.
Jos tykkää käyttää Pinterestiä, niin sehän löytyy myös sovelluksena. Inspiroiva muistitaulu aina matkassa.
Pelipuolelta löytyy Happy Street (Godzilab), jossa keräillään materiaaleja, rakennetaan rakennuksia kadun/katujen varsille ja suoritetaan omalaatuisen huumorin sävyttämiä tehtäviä.
Crossy Road (Yodo1 Games) on hyvin yksinkertaiseen ideaan perustuva peli. Kolmella eri liikkeellä ohjaillaan hahmoa yli teiden, junaratojen ja jokien ja yritetään päästä mahdollisimman pitkälle.

Jäänyt termit "vähän" päälle kun on Facebookissa ryhmässä, jossa on lähestulkoon ainoastaan raskaudenhuuruisia naisia