Urheilevat fordelaiset

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 18 Maalis 2015 23:53

Tuohon fustraan liittyen: Löysin tällaisen, jos jotakuta muutakin kiinnostaa: https://youtu.be/IUHlvlT5mvs
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 23 Maalis 2015 23:08

Pitäisikin joskus kokeilla tuota ryhtitreeniä.

Muuten olen tyytyväinen, että olen saanut vähän liikuntaintoa revittyä itsestäni. Salilla käyn edelleen vaan kerran viikossa, mutta ainakin tota vatsalihashaastetta olen tehnyt säännöllisesti ja joskus välipäivinäkin muutaman liikkeen. Nyt muutamana päivänä olen tehnyt myös kyykkyhaasteen, vaikka se useimmiten unohtuukin. :keijo: Kiva kuitenkin tuntea lihaksissa, että on tehnyt jotain.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 11 Huhti 2015 13:11

Mikä ihme on fustra? Näitä uusia liikuntatuotteita tulee kyllä kuin sieniä sateella nykyään.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 27 Huhti 2015 14:05

Fustrastahan oli juttua tuolla edellisellä sivulla.

Multa loppui maksettu kuntosalikorttikausi, enkä ole toistaiseksi ottanut uutta. Valitettavasti ei tullut käytyä niin säännöllisesti kuin olisi ollut järkevää, ja kuukausihinnat tuntuvat nyt vähän turhan suolaisilta. Aiemmin sain jotain tarjouksia, missä sai kolmekin kuukautta ilmaiseksi, kun ostin tietyn pituisen kauden, mistä tuli ihan järkevä hinta kuukautta kohden vielä.

Jotain pitäisi taas jaksaa tehdä kuitenkin. Haluaisin muutenkin vaihtelua pelkkään salilla käyntiin. Nyt olen tehnyt vain satunnaisesti joogaa ja vatsalihashaastetta. Vatsalihashaaste oli kyllä hauska, eka haaste, mikä multa on onnistunut (jonka olen muistanut tehdä säännöllisesti). Ihan kaikkia treenejä en tosin ole vielä tehnyt, kun toissaviikolla piti flunssaisen olon takia jättää väliin, mutta kun nyt teen loput treenit tällä viikolla, haaste on valmis ja sitten voisi vielä ehkä tehdä uudestaan jotain noita treenejä. Kyykkyhaastekin oli liian vaikea muistettava ja tehtävä, kun sitä olisi ollut niin usein, mutta satunnaisesti olen kuitenkin tehnyt kyykkyjä ja lauantaina sainkin tehtyä 250 kyykkyä putkeen tauotta melko kepeän tuntuisesti - siihen kepeyteen nähden on yllättävää, miten paljon jalkoihin sattuu tänään. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja skray » Pe 01 Touko 2015 11:10

Mä en ilmeisesti olekaan niin huonossa kunnossa, kuin olin kuvitellut. Tai siltä ainakin tuntuu siinä joukossa, missä nyt jumppaan. :virne:

Eilen olin meidän painonpudotusryhmän jumpassa ja tehtiin siellä sitten kaikenlaista. Tunti menee aina todella nopeasti ja tuntuu, että voisi jumpata kauemminkin. Osa muista mukana olijoista oli jo ihan loppu, kun jumppa lopetettiin ja itsellä vasta alkoi tuntua siltä, että jotain on tehnyt, mutta olisi silti voinut jatkaa vielä. Pitäis vissiin uskaltautua niihin raskaampiin painoihin... Tokihan lihaksissa tuntui väsyneeltä ja siltä, että on jumpannut, mutta kroppa kokonaisuudessaan olisi vielä jaksanut lisääkin jumppaa.

Mieleeni kirkastui, että voimaharjoitukset ei hengästytä mua juurikaan ja pärjään niissä ihan ok, mutta aerobiset jutut saa mut hengästymään heti ja kun nyt on muutenkin hengitysvaikeuksia (kissa ja kevät), niin tuntuu että ei jaksa tehdä juuri mitään. Tosin huomasin myös, että en muista aina hengittää, kun pitäisi. :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 03 Touko 2015 21:47

Treenatessa vaan pitää muistaa, ettei aluksi vaan rasita itseään liikaa, etenkin kun/jos kroppa ei ole tottunut treeneihin.

----
Mä haluaisin treenata mun reisi- ja käsilihaksia. Ne ovat tosi surkeassa kunnossa. Joku kyykkyhaaste olisi varmaan reisiin hyvä. Jos jollain olisi hyviä linkkejä käsilihastreenaukseen tämän lisäksi, saa jakaa. :D
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja skray » La 09 Touko 2015 08:49

Suvi kirjoitti:Treenatessa vaan pitää muistaa, ettei aluksi vaan rasita itseään liikaa, etenkin kun/jos kroppa ei ole tottunut treeneihin.

Oonkin yrittänyt muistaa tuon ja ihan ekalla kerralla otin osittain myös siksi melkeinpä liian rauhallisesti, ettei vaan tuu mitään semmosta tunnetta, että tekis mieli lopettaa koko homma, koska se on niin rankkaa. :virne:

Mieli tekis kerran vetää itsensä ihan piippuun ja katsoa, paljonko ihan oikeesti jaksais, jos vaan tekis. Sitte tietäis ehkä paremmin, mikä on sopiva määrä treeniä ja liikuntaa, kun nyt tiedän aika hyvin, mikä on liian helppoa/vähän. Helpoiten saisin varmaan pyöräilemällä selville, mikä on liikaa... Kuntopyöräkin löytyis, joten tuon vois tehdä olkkarissa. :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja damn » Ma 01 Kesä 2015 19:58

Nyt on taas tullut liikuttua enemmän. Olen käynyt aika paljon pyöräilemässä, esimerkiksi eilen illalla 20km. Olen n. 15km lenkkejä heittänyt aiemmin tänä vuonna, niin tuo viisi kilsaa päälle tuntui aika raskaalta, kun koko ajan tuntui olevan ylämäkeä ja takarengas hiukan tyhjä. Lähiviikkoina pyöräillään lähikuntaan, matkaa sinne ja takaisin on joku reilut 50 kilometriä.

Lihaskuntoa olen myös koittanut tehdä neljä kertaa viikossa ja kyllä se ihan pikkuisen alkaa näkyä varsinkin käsivarsissa. Mutta vielä on paljon tekemistä, ettei kroppa näyttäisi niin löysältä. Kevät/kesä ja lämpimät ilmat saavat onneksi mielen virkeäksi, eikä huvita istua sisällä.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 01 Kesä 2015 20:27

Mä olen ihastunut boulderointiin. Suunnilleen kerran viikossa tulee käytyä kiipeilemässä ja se on kyllä todella kivaa puuhaa. :superhymy: Alussa kehittyy melkoisella vauhdilla ja kokonaisvaltaisesti tuntuu olevan käsi- ja jalkalihakset väsyneet kiipeilyn jälkeen. Kivaa puuhaa!
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 01 Kesä 2015 21:01

Mä elättelen toiveita että voin vielä joskus kiivetä seinälle. Täytyy vaan olla vähän enemmän kehonhallintaa mitä nyt.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 02 Kesä 2015 10:57

Mä palkkasin kesäksi omavalmentajan. #rantakuntoonsyksyksi
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja theia » Ti 02 Kesä 2015 13:16

Mun tyhmä jalka meni ja kipeytyi syystä äks, jota lääkäritkään ei tiedä, joten lenkkeilyn aloittaminen siirtyy. Mutta täytyy jotain lihasliikkeitä sitten alkaa tekemään sitten pystymisen/jaksamisen puitteissa.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja damn » Su 07 Kesä 2015 10:08

Minä haastan itseni vetämään leukoja. Meillä on tässä uudessa kämpässä leuanvetotanko. En muista milloin olisin viimeksi vetänyt leukoja, varmaan lapsena. Poikaystävän kanssa tuli jotenkin leuanveto puheeksi ja koitettiin miten onnistuu, kun silläkin on joku vuosi aikaa. Yllätyksekseni pystyn tekemään kaksi, vaikka mielestäni olen aika heikko ja painan paljon lihaksiini nähden. Nyt olenkin sitten harjoitellut sitä ja tavoitteena olisi kesän loppuun mennessä saada viisi leuanvetoa ja vuoden loppuun mennessä ainakin kymmenen. Hemmetin hyvää lihastreeniä, koko keskikroppa ja käsivarret kiittää.
damn

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 24 Kesä 2015 22:56

Boulderointi. :sydän: Taas on tämän päiväisen kiipeilyn jäljiltä hauikset hellinä ja jaloissakin tuntuu. Mun hauiksetkin ovat ehkä vähän kasvaneet. :keijotäpinä:

Tein jännän huomion kiipeilyn jälkitilan suhteen: kämmeneni ovat hikoilleet tunti tolkulla ja jalatkin ovat melkein jopa lämpimät. Mun veri kiertää. :superhymy: Nimim. huonosta ääreisverenkierrosta kärsivä.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 29 Kesä 2015 22:37

Hankin tänään elämäni ensimmäisen salijäsenyyden! :D Pt teki mulle superhelpon saliohjelman, jossa on näin aluksi melkein kolmasosa alkulämmittelyä ja muita matollapyörimisliikkeitä. Salilla käynti on tuntunut aika jännittävälle. Helposti jää pohtimaan, kattooko noi muut mua ja teenköhän nyt oikein ja ja ja.. Kunnes muistaa, ettei niitä muita kiinnosta mun tekemiset niin kauan kun pysyn poissa muiden tieltä. :D Ennen tota salia kävin parillakin kaupungin salilla mut ne oli aika ankeita paikkoja enkä tuntenut oloa kovinkaan kotoisaksi. Kävin tänään tutustumassa tuohon yhteen mestaan ja vaikutti oikein kivalta paikalta, joten hankin sen kuukausikortin sinne sitten.

Omavalmennus on ollut ihan huippua. Sain treenikalenterin, johon on valmiiksi merkattu minä päivänä pitää tehdä mitäkin, sain valmiit sali- alkuharjoite- ja jäähdyttelyohjelmat, jotka on tehty just mun kehoa ja kehityspaikkoja ajatellen ja joita muokataan tarvittaessa rankemmaksi ja saan vielä moneen muuhunkin liikuntajuttuun ohjausta! Seuraavalla tapaamiskerralla tehdään tehokas vaunulenkki ja sitä seuraavalla todennäköisesti uinti- ja vesijuoksutekniikkaa. Mahtavaa, kun on itselle räätälöity ohjelma. Plussana sain vähän ravintovinkkejäkin, kun pakettiin kuului ruokapäiväkirjan syynäys. :D En koe, että niitä olisin kauheasti tarvinut (tiedän kyllä ne syömisen heikot kohdat) mut kiva kuitenkin.
Emilia

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 18 Elo 2015 15:55

Vaihteeksi olen löytänyt taas liikuntavaihteen, tässä välissähän meni pari kolme kuukautta, etten tehnyt juuri mitään töihin kävelyä kummempaa. :epäilevä:
Nyt kun on vähän enemmän aikaa, olen alkanut lenkkeillä, kävelyä ja vähän juoksua. Varsinaisestihan en tykkää juoksemisesta, mutta se on toisaalta ainoa tapa millä saan lenkkeilyn tuntumaan jossain. Pelkkä kävely, vaikka reipaskin, ei ole mulle kuitenkaan riittävän tehokasta, kävelenhän muutenkin jatkuvasti arkimatkoja. Juokseminen on siinä hetkessä ärsyttävää, mutta jälkikäteen tuntuu hyvältä, kai ne on niitä kuuluisia endorfiineja sitten. En kyllä jaksa mitään pitkiä matkoja kerralla juostakaan, enkä ehkä halua yrittääkään, mutta kunhan kävelylenkkiin sisällyttää vähän juoksua, niin ok.

Nyt on tietysti ollut kiva lenkkeillä, kun on ollut lämmintä ja sateetonta. Saa sitten nähdä missä vaiheessa into lopahtaa, ainahan mulla menee liikuntainto kausittain. :epäilevä: Varmaan viimeistään sitten kun sataa koko ajan... Myöskin mulla on tapana kyllästyä tekemään samoja lenkkejä aina vaan uudestaan. Toistaiseksi olen pystynyt menemään aina vähän eri reittejä ja niitä on pitkästä aikaa kiva kulkea, mutta sitten kun kaikki lähialueet on taas koluttu, kyllästymisen vaara tulee myös. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 06 Loka 2015 15:54

Syksyn fysioterapiat pyörähti käyntiin. Yllätyksellisesti sain kuin sainkin paikan yhteen vesiryhmään ja tänään oli eka käynti.
Nyt koko kroppa on ihan vetelä spagetti ja väsymys on ihan järjetön.
On varmaan pakko ottaa päikkärit kun en tajuakaan oikein mistään mitään. Kirja ei pysynyt kädessä lukiessa ja kroppa huutaa pääsyä vaakatasoon :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 12 Loka 2015 21:32

Tiedättekö mitä, tiedättekö mitä? :täpinä:

Olin tänään boulderoimassa (seinäkiipeilyä melko matalalla, ilman valjaita) ja loppuvenyttelyn aikana tapahtui ihme: mä sain kämmenpohjat suorilta jaloilta maahan. :tipahdus: Mun normaali on ollut viime vuosina se, että olen saanut sormenpäät lattiaan. Viimeksi kämmenpohjat olen saanut suorilta jaloilta lattiaan tyyliin 20 vuotta sitten. En mä ole edes tajunnut, että kiipeily on notkistanut mua (mikä on kyllä sinäänsä ihan loogista, mutta silti en ollut tajunnut, että niin voisi käydä). Jee! :jami:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » Su 18 Loka 2015 19:12

Hyvä marenki!
Muistini mukaan itseltäni ei ole moinen taipuminen onnistunut koskaan, edes niinä aikoina kun olen tehnyt ahkerammin joogaa (toim. huom. en tietystikään ole koskaan ollut mikään oikea joogi, joka taipuu mitä kummallisimpiin asentoihin, vaan käytän joogaa hoitaakseni edes pahimpia kropan jumeja).

Lenkit ovat ehkä edellisestä viestistäni tähän ketjuun vähän harventuneet, mutta olen kuitenkin silloin tällöin saanut itseni pakotettua lenkille. :keijo: Tyhmää, että pitää olla niin vastentahtoinen liikunnan suhteen. Sitten kun lenkille pääsee, se on kivaakin, mutta tuntuu aina hankalalta ja aikaavievältä, sekin että pitää vaihtaa varusteet ja käydä sen jälkeen heti suihkussa, jos on juossut, jne. Koskahan sitä oppisi olemaan välittämättä moisesta? Asennevammahan se on. Juokseminen tuntuu edelleen myöskin inhottavalta, muttei ehkä yhtä inhottavalta kuin pari kuukautta sitten. Vaikea silti sanoa, olenko oikeasti edistynyt.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 18 Loka 2015 20:50

L-S kirjoitti:

Tyhmää, että pitää olla niin vastentahtoinen liikunnan suhteen. Sitten kun lenkille pääsee, se on kivaakin, mutta tuntuu aina hankalalta ja aikaavievältä, sekin että pitää vaihtaa varusteet ja käydä sen jälkeen heti suihkussa, jos on juossut, jne. Koskahan sitä oppisi olemaan välittämättä moisesta?

Olen miettinyt samaa. Kävin serkun kanssa viime lauantaina heti "aamusta" metsälenkillä ja kummatkin todettiin miten raikas ja hyvä olo siitä tulee.Tälle viikonloppunakin suunnittelin, että tekisin pitkän lenkin jossain metsäntapaisessa. Ei siitä kuitenkaan mitään tullut, vaikka ilma oli mitä parhain. En tajua, miten voikin olla näin vaikeaa.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja damn » Ma 11 Tammi 2016 20:50

Ostin crosstrainerin :hullu: . Nyt sitten pitää ottaa tavaksi tehdä sillä säännöllisesti treeniä. Ensimmäinen kokeilu takana ja kyllähän tuo lihaksiin ottaa mukavasti.
damn

ViestiKirjoittaja damn » La 23 Tammi 2016 09:11

damn kirjoitti:Ostin crosstrainerin :hullu: . Nyt sitten pitää ottaa tavaksi tehdä sillä säännöllisesti treeniä. Ensimmäinen kokeilu takana ja kyllähän tuo lihaksiin ottaa mukavasti.

Vinkki itselleni ja muille, älä osta halpaa. Laitoin palautukseen, toivottavasti saan rahat takaisin niin ostan jonkun kalliimman kunhan raaskin.

Kerrankin olen saanut luistimet teroitettua ja pääsen luistelemaan! Aamukahvin jälkeen olisi tarkoitus lähteä järven jäälle jääradalle. Saa nähdä miten sujuu, nyt on useampi vuosi varmaan edellisestä luistelusta vaikka ennen luistelin paljonkin.
damn

ViestiKirjoittaja damn » Su 31 Tammi 2016 10:19

Luistelu oli hauskaa pitkän tauon jälkeen kun silloin viime viikolla kävin! Luistelin 10 kilometriä, sitten nilkoissa tuntui aika ikävältä, kun ei ole tottunut. Tarkoitus oli alunperin, että oisin tänäänkin mennyt, mutta suunnitelmiin tuli muutos ja lähden lumikenkäilemään. Pitää samalla katsastaa yksi hiihtoreitti, että onko siellä valot että arkena voisi illalla käydä hiihtää. Tulee niin aikaisin pimeä, että harmittaa kun ei töitten jälkeen pysty mitään tekemään paikoissa joissa ei valaistusta ole. Luistelemaan ajattelin mennä jatkossa välillä töiden jälkeen, sillä jäärata on ihan työpaikan vieressä ja jos heti kolmelta menee niin siinä on tunti aikaa ennen auringonlaskua.
damn

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 05 Helmi 2016 17:18

Mä aloin käydä Savate forme eli kunto-savatekurssilla. Kaksi kertaa viikossa (säkin) potkimista ja hakkaamista. :D Just huipputapa purkaa negatiivisia energioita.
Emilia

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 02 Maalis 2016 21:45

31 päivän kyykkyhaaste alkoi taas! Olin suunnitellut aloittavani kyseisen haasteen eilen, mutta suoraan sanottun unohdin koko jutun. :P Kai sitä vielä ehtii aloittaa. Tänään en jaksa enää. :virne:

P.S. Katsoinkin nuo tuolla sivulla olevat videot ja aloitin sitten kuitenkin tänään. :D
Suvi
Keijodemoni

EdellinenSeuraava

Paluu Urheilu