marenkienkeli kirjoitti:Wildchild kirjoitti:Mitä lie kertoo sitten meidän huumorintajusta.

Ei välttämättä mitään. Mä oon ainakin kasvanut suvussa, jossa sanoja käännellään jatkuvasti. Joskus ne tavut vaihtaavat jopa vahingossa paikkaa puhuessa.

Edelleen, jos perheen kesken syödään ja tarjoolla on kukkakaalia, jompi pikkuveljistäni (17 ja 24) toteaa, että kakkakuulia.

(Ei sillä, mulla on ainakin "huono" huumorintaju. Tuontyyppiset jutut naurattavat kovasti. Mieheke on joskus sanonut, että minulla ja tuolloin 14-vuotiaalla veljelläni on samanlainen huumorintaju. Kysyin, että onko veljelläni kehittynyt huumorintaju vai mulla teinipojan huumorintaju. Vastasin itse tähän heti, että joo...mulla on se teinipojan huumorintaju.

)
Mun vaarillahan oli myös jonkinlainen "automaatti", jolla hän käänteli sanoja, ja olen tavallaan perinyt sen häneltä. Ette varmaan usko, mutta joskus vääntelen esim. sisarusteni tai vanhempieni seurassa sanoja rasittavuuteen asti. Taidan kuitenkin olla ainoa suvussani vaarini lisäksi, joka tuosta sanojen kääntelystä tykkää.

----
Oonko mä kommentoinut edes Samulin päivää täällä?

Katsoin "vahingossa" sen kaksi kertaa. Oltiin toisella kerralla siskon kanssa isän luona käymässä ja katsottiin uusinta siinä samalla. Lempparini päivän vedoista oli Vesalan Miten ja miksi. Lainaan taas marskia, koska olen täysin samaa mieltä tuosta vedosta:
marenkienkeli kirjoitti:Samulin päivänä Paula Vesala yllätti mut, vaikka olenkin hänestä muutenkin tykännyt. Miten ja miksi -kappale osui ja upposi. Alkuperäisessä versiossa on läsnä suru, mutta Paula toi kappaleesta esiin toivon ja onnen. Kylmät väreet menee kerta toisensa jälkeen tuota kuunnellessa.
Elastinen oli taas aivan ihana Peggy-vedossaan. En mä osaa muuta sanoa.

Vesku, Jenni ja Toni olivat kaikki myös omalla tavallaan ihania.
Veskun versio herätti ehkä itsessäni eniten tunteita, koska olen kuunnellut Eija Ahvon versiota Armaan läheisyydestä tosi paljon, ja se muodostunut itselleni tosi tärkeäksi biisiksi ajan myötä. Veskun version sovitus oli kaiken lisäksi tosi kaunis, ja ainakin omaan korvaan kerrankin Veskun laulu ei kuulostanut pelkältä mölinältä.

Tonin versio tekisi mieli kuunnella uudestaan, koska olen miettinyt, miten suhtaudun ko. biisiin sen jälkeen, kun kuulin suru-uutisia keskiviikkona. Tällä hetkellä en edes muista, mitä Koivuniemi esitti, joten se kai ei ollut kovin mieleenpainuva.
Samulin päivä oli kaikenkaikkiaan aika leppoisa. Vähän harmitti, ettei Peggy-levyltä esitetty enempää biisejä. (Minulla oli se kasettina, ja kuuntelin sitä lapsena tosi paljon.) Esimerkiksi Paratiisilinnut olisi ollut ihana kuulla.

---
Paula K:n päivän katsoin pienessä hiprakassa, joten osa jaksosta saattoi mennä vähän ohi.

En hirveästi Aikuinen nainen -vedosta innostunut, mutta Tyynen paluu oli hauska. Vesku on ihanimmallaan tuollaisessa hassuttelussa. En siitä traagisesta puolesta jaksa pahemmin innostua.
Tonin vedosta pidin eniten. Siinä oli Rammstein ja uuh -meininkiä.

Elastisen kohdalla taas vaan mietin, milloin sen kanssa voi mennä naimisiin.

---
Duettojakso oli ihana! Ei yhtään pillitystä.

Kaikilla tuntui olevan hauskaa puuhastellessa niitä duettoja. Jossain sanoin eilen, että aikaisemmilla kausilla ne duetot ovat tuntuneet vähän sellaisilta että "vedänpäs uudelta levyltä biisin mainostaakseni vähän sitä, ja otan siihen jonkun mukaan".

Nyt duetot tuntuivat kuitenkin mietityiltä, ja ainakaan kaikki eivät ottaneet niitä liian vakavasti. Mua ainakin tuo jakso piristi ihan kamalasti.