Tv/elokuvatyyppistä ilmoituttelua

Re: Tv/elokuvatyyppistä ilmoituttelua

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 19 Kesä 2015 00:06

Finnkino selitti ite tätä jollain ihmeellisellä kolmen eri tason mukaan. Special-, Normal- ja Classic-hintaluokat määräävät nyt lipun hinnan. Se, miten mikäkin leffa mihinkin kategoriaan sitten istuu on selittämättä. Ainoa mitä on sanottu on "Special-elokuvat, joita on ohjelmistossa vähiten, kallistuvat hieman".
En mä tiedä mutta kyllä mun mielestä lipun hinnan nousu 7 eurosta 10 euroon on aika paljon. Että kai noi kaikki on sitten sitä Special-tasoa. Avengersit ja tommoiset :jaaha:

Oikeesti toi muutos ottaa päähän ihan hitosti. Ei se, että leffojen hinnoittelu muuttuu kolmivaiheiseksi, mutta se että se kallistuu isostikin. Ainakin noiden normileffojen osalta. 3D:n hinta on 13.80, se kai on suhteellisen lähellä sitä mitä aiemminkin.

No, henk.koht. kärsin vain pienen tappion, sillä eläkeläisalennus pitää mun kohdalla vielä lipun hinnan sillai suhteellisen siedettävänä :epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Su 28 Kesä 2015 20:26

Jos on sattunut jäämään huomaamatta, niin Skansen on jälleen pyörähtänyt käyntiin ja tulee tiistaisin Femmalta. Ensimmäinen jakso nähtiin jo kuluneella viikolla. Carola oli vähän laimea, mutta juopposketsi ja traktoriorkesteri hauskoja. En ole ennen tiennyt, että ruotsalaisessa huumorissa on tuollainenkin vivahde. Ensi viikon ohjelmassa onkin sitten mm. se teidän Månsinne.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 28 Kesä 2015 20:54

päivänpolttaja kirjoitti:Jos on sattunut jäämään huomaamatta, niin Skansen on jälleen pyörähtänyt käyntiin ja tulee tiistaisin Femmalta. Ensimmäinen jakso nähtiin jo kuluneella viikolla. Carola oli vähän laimea, mutta juopposketsi ja traktoriorkesteri hauskoja. En ole ennen tiennyt, että ruotsalaisessa huumorissa on tuollainenkin vivahde. Ensi viikon ohjelmassa onkin sitten mm. se teidän Månsinne.

Joo :sydän:
Mun mielestä se eka jakso oli kokonaisuudessaan vähän laimea Carolasta ja Panetozista ( :sydän: ) huolimatta. Mulla meni ne sketsitkin ihan ohi, tai sitten en vaan jaksanut keskittyä. Traktoriorkesteri oli kyllä hauska. :D

P.S."teidän Månsinne" :virne:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Ti 14 Heinä 2015 16:02

Kibaya kirjoitti:Finnkino selitti ite tätä jollain ihmeellisellä kolmen eri tason mukaan. Special-, Normal- ja Classic-hintaluokat määräävät nyt lipun hinnan. Se, miten mikäkin leffa mihinkin kategoriaan sitten istuu on selittämättä. Ainoa mitä on sanottu on "Special-elokuvat, joita on ohjelmistossa vähiten, kallistuvat hieman".
En mä tiedä mutta kyllä mun mielestä lipun hinnan nousu 7 eurosta 10 euroon on aika paljon. Että kai noi kaikki on sitten sitä Special-tasoa. Avengersit ja tommoiset :jaaha:

Oikeesti toi muutos ottaa päähän ihan hitosti. Ei se, että leffojen hinnoittelu muuttuu kolmivaiheiseksi, mutta se että se kallistuu isostikin. Ainakin noiden normileffojen osalta. 3D:n hinta on 13.80, se kai on suhteellisen lähellä sitä mitä aiemminkin.

No, henk.koht. kärsin vain pienen tappion, sillä eläkeläisalennus pitää mun kohdalla vielä lipun hinnan sillai suhteellisen siedettävänä :epäilevä:

En tiedä johtuiko luokasta vai mistä, mutta käytiin katsomassa SPY- vakoojan asussa nyt viikonloppuna ja sen lippu oli vähän halvempi.(maksoi silti jotain reilun kympin)
Kuitenkin tässä näytöksessä oli aivan tajuttomasti mainoksia, en muista ikinä nähneeni noin paljon ihan pelkkiä mainoksia, välillä trailereita ja taas lisää mainoksia???
Aikaisemminkin olen valittanu, kun joutuu maksamaan itsensä kipeäksi ja sitten vielä saa katsoa mainoksia ihan kuin telkkarista kotona.
Seuraavaksi varmaan tulee väliaika ja mainoksia.
Luulisi kyllä tuon lipun hinnan jo riittävän, ettei tarvitsisi katsella niitä typeriä mainoksia, trailerit nyt vielä ymmärtää kuuluvan asiaan.
Haahuilija

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 14 Heinä 2015 21:23

Haahuilija kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Finnkino selitti ite tätä jollain ihmeellisellä kolmen eri tason mukaan. Special-, Normal- ja Classic-hintaluokat määräävät nyt lipun hinnan. Se, miten mikäkin leffa mihinkin kategoriaan sitten istuu on selittämättä. Ainoa mitä on sanottu on "Special-elokuvat, joita on ohjelmistossa vähiten, kallistuvat hieman".

En tiedä johtuiko luokasta vai mistä, mutta käytiin katsomassa SPY- vakoojan asussa nyt viikonloppuna ja sen lippu oli vähän halvempi.(maksoi silti jotain reilun kympin)
Kuitenkin tässä näytöksessä oli aivan tajuttomasti mainoksia, en muista ikinä nähneeni noin paljon ihan pelkkiä mainoksia, välillä trailereita ja taas lisää mainoksia???
Aikaisemminkin olen valittanu, kun joutuu maksamaan itsensä kipeäksi ja sitten vielä saa katsoa mainoksia ihan kuin telkkarista kotona.
Seuraavaksi varmaan tulee väliaika ja mainoksia.
Luulisi kyllä tuon lipun hinnan jo riittävän, ettei tarvitsisi katsella niitä typeriä mainoksia, trailerit nyt vielä ymmärtää kuuluvan asiaan.

Joo, olen miettinyt ihan sama. Trailerit jotenkin kuuluu asiaan, ja niitä onkin jotenkin ollut ihan "kiva" katsoa, on sitten vähän tiennyt mitä leffoja on tulossa (vaikka saahan niistä tiedon muualtakin, mutta silti). Mutta ihan oikeasti se menee niin, että 15 minuuttia mainoksia ja enintään kolme traileria, ainakin noissa "isomman yleisön leffoissa". :gaah:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Ke 15 Heinä 2015 09:03

Trailerit pilaa nykyään muuten (melkein) kaikki elokuvat, parhaat vitsit ja välillä juonen tärkeimmät kohdat esitellään etukäteen.
Jos haluaa nauttia elokuvasta, niin kannattaa jättää trailerit katsomatta. Tosin on vähän hankalaa sekin, jos on tapana käydä teatterissa.
Haahuilija

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 15 Heinä 2015 09:59

Saattaa se olla niinkin, mutta aika usein traileri on parempi kuin itse leffa. :P
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja iisa » Su 19 Heinä 2015 13:14

Mun inhokkimiesnäyttelijöihin kuuluu myös Ben Stiller ja Owen Wilson. :D Adam Sandler ei, näin juuri elokuvan The Cobbler, jossa hän oli pääroolissa.
ja miksi sinä
olet aina niin surullinen
iisa

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 26 Heinä 2015 13:53

En ole muistanut tänne mainostaa, mutta NT Liven esityskaudella on BC:n Hamlet ja Tom Hiddlestonin Coriolanus! :sekopää: :tulipää:

Ei mul sit muuta.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 28 Heinä 2015 15:40

Okei.
Olen nyt katsonut How I Met Your Motheria putkeen. Juuri päättyi viimeinen jakso. Myönnän, että meinasin seota kun katsoin yhden kauden kokonaan niin, että aloitin aamulla jaksolla 8 ja seuraavana päivänä olin seuraavan kauden jaksossa 5. Siinä oli ehkä vähän liikaa :keijo:
Nyt viimeiset jaksot meni pakkaamisen ohessa.
Tietyllä tavalla sarjassa on hyviä elämäntapaohjeita ja pointteja, mutta vasta aika viimeisissä jaksoissa.

Ei huono sarja ollenkaan. Silti liian semmoinen etten todella olisi ikinä jaksanut odottaa viikkoa seuraavaa jaksoa varten. Välistä hidastempoisuus myös ärsytti. Vitseissä oli monia tosi hyviä ja sanakikkailut toimii mulle aina.

Eniten tykkäsin kuitenkin kuvaustyylistä ja visuaalisuudesta.

Mitä sitä sitten katsois? :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 28 Heinä 2015 17:30

Mustakin How I Met Your Mother sopi hyvin putkeen katsottavaksi Netflixistä, joskin viimeistä kautta joutui kyllä siihen aikaan odottelemaan. Sinänsä koukuttava sarja. Mutta viimeisestä jaksosta en hirveästi tykännyt, ja oikeastaan koko viimeinen kausi olikin jotenkin ärsyttävä, vaikka jännitys siinä kyllä säilyi. :keijo:

Mä aloin sen jälkeen katsoa Modernia perhettä, joka on jollain tapaa samantapainen kepeä eikä kuitenkaan liian typerä komediasarja. Sekin sopisi hyvin putkeen katsottavaksi (tai tyyliin jakso tai korkeintaan pari päivässä, enempää ei yleensä jaksa tai ehdi), mutta tylsästi sarja on vielä kesken ja saatavuuskin niin ja näin. Ava esimerkiksi näytti uusimman kauden jaksoista noin puolet keväällä, sitten kausi jostain syystä keskeytettiin jo kesken kevään, ja jatkuu ehkä syksyllä. :töktök: Johan siinä välissä ehtii moneen kertaan unohtaa mitä on tapahtunut.

Kun kerran komediasarjoista jaarittelen, pakko mainita, että mikään ei silti voita Frasieria. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 28 Heinä 2015 18:29

L-S kirjoitti:
Kun kerran komediasarjoista jaarittelen, pakko mainita, että mikään ei silti voita Frasieria. :keijo:

Ei niin! Frasier on kyllä kanssa parasta nautittuna putkeen :keijo:

Mä oon ihan suruti kattonut Modernia Perhettä noista striimausjutuista. Maikkarin tv-politiikka ei ole muuttunut mihinkään sitten salaisten kansioiden. Sitäkin näytettiin aikoinaan ihan miten sattuu. Uusi kausi alkoi aina keväällä, taukosi kesäksi ja siihen palattiin syksyllä. Alkupäässä ne näyttivät vielä jaksojakin satunnaisessa järjestyksessä. Ei mitenkään pahasti, mutta jaksoja saatettiin näyttää niin että 2x10 tuli 2x08:n jälkeen ja 2x09 sitten vasta. Mistäkö tiedän? Mulla on olemassa ysärillä tulostettuja listoja jaksojen esityspäivistä ja sähköpostilistan keskusteluja aiheesta :virne:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Ti 28 Heinä 2015 23:04

Himymin viimeinen kausi on kyllä ärsyttävä ja loppuu mielestäni ihan typerästi.
Kun sen katsoin, tajusin, että koko sarjahan oikeastaan kertoo vain Robinista.

Niin ja suosittelen sitten katsomaan vaikkapa Kolmea miestä ja tyttöä (engl. New girl). Se vaikutti mielestäni muutaman jakson perusteella maailman typerimmältä, mutta sitten kun sitä oli jaksanut vähän katsoa, niin nauroin jo oikeasti ja se on ihan hauska.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 31 Heinä 2015 13:51

Allekirjoitan täysin fordelaisten himym-angstin. Se loppui todella ärsyttävästi ja vika kausi ja jakso oli ihan pannari. :(

Suositus myös multa Modernille perheelle ja New girlille. :peukku:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 04 Elo 2015 17:21

skray kirjoitti:Himymin viimeinen kausi on kyllä ärsyttävä ja loppuu mielestäni ihan typerästi.
Kun sen katsoin, tajusin, että koko sarjahan oikeastaan kertoo vain Robinista.

Niin ja suosittelen sitten katsomaan vaikkapa Kolmea miestä ja tyttöä (engl. New girl). Se vaikutti mielestäni muutaman jakson perusteella maailman typerimmältä, mutta sitten kun sitä oli jaksanut vähän katsoa, niin nauroin jo oikeasti ja se on ihan hauska.

Mua ärsyttää suunnattomasti se, miten sarja loppui. Aattelin, että se Robin-vouhotus loppuu, kun Ted saa lastensa äidin, mutta ei. Plääh.

New Girl on kyllä huippu. Tuli katsottua kaudet aika vinhaan tahtiin Netflixistä.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 05 Elo 2015 00:11

Katsoin takavuosien kohusarjan Sillan kun se ilmaantui nyt Areenaan. Ihan ok sarja, mutta en tajua, miksi tarvitaan lisää kausia. Monet sarjat pitäisi vain tajuta jättää siihen yhteen.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 23 Elo 2015 12:07

Kibaya kirjoitti:Elokuussa tulee ensi-iltaan kotimainen Ollaan vapaita-musikaalielokuva. Menkää kattomaan sitä!
Oikeasti. Se ei ole mitenkään perinteinen musikaalielokuva, eikä ehkä mikään överihömppä, mutta se on hemmetin hyvä.
Kappaleet ovat tarinaa eteenpäin vieviä, dialogin kaltaisia osuuksia, mutta laulun muodossa.

Kappaleita leffaan ovat olleet tekemässä mm. Yona, Paula Vesala, Lauri Ylönen ja Kerkko Koskinen. Sekä pari muuta. Näyttelijät laulavat kappaleet itse. Näyttelemässä on Riku Nieminen, Johannes Brotherus (nuori toivo teinityttöjen päiväunelmaksi), Maria Ylipää, Anu Sinisalo ja pari uudempaa kasvoa. En tiedä mitä ylisanoja mä tähän leffan käyttäisin, kun haluaisin korostaa miten sen katsominen kannattaa. Menkää avoimin mielin, antakaa sille mahdollisuus ja varautukaa Riku NIemisen paljaaseen perseeseen :keijo:

Onko selvä?

Kävin eilen illalla KinoKivinokassa. Mentiin kaverin kanssa sinne oikeastaan lähinnä tuon Suomi Filmi Sing Alongin takia. Yllätyspääelokuvana sen jälkeen kuitenkin näytettiin tuo Ollaan vapaita. Nyt kaksi kertaa sen nähneenä voin sanoa, että se on ihana leffa! :hullu: Se on parhaimmillaan hyvässä seurassa katsottuna ja kun on muutenkin valmiiksi hyvä fiilis. Biisit jäivät ihanasti soimaan leffan jälkeen päähän. :D

Täytyy vielä sanoa, kun kuulin Sodiksen jälkeen myöhemmin kesällä radiossa leffan biisin Kaunis myrsky (ja olin "unohtanut" leffassa soineet biisit), luulin sitä UB:n vanhemmaksi teokseksi tai Kerkko Koskinen Kollektiivin uudeksi kappaleeksi. :virne: Johannes Brotherus kuulostaa hämmentävän paljon Kerkko Koskiselta.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja theia » Ti 08 Syys 2015 15:26

Beverly Hills, 90210 tulee Avalta. :tipahdus: Ihan se eka kausi, ja kaikkea. Eka kausi nyt lopuillaan, toivottavasti jatkuu vielä :tipahdus:

Sen lisäksi oon kattonut Foxilta/Herolta Castlen kaudet 1-4, ja tykästyin sarjaan näin jälkijunassa :D Mun ongelma vaan on, että tykkään kattoa niitä television ruudulta, ja meillä ei (käsittääkseni) saa läppäriä yhdistettyä telkkariin, jotta voisi sitä kautta sitten kattoa lisäkausia. Mitähän muuten tohon tarvitaan, millainen reikä pitäisi telkkarista löytyä, että onnistuisi yhdistää kone & telsu? :keijo:
Just myös huomasin, että noi Castlen kirjojahan on "oikeasti" julkaistu :raps:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 08 Syys 2015 16:32

theia kirjoitti: Mitähän muuten tohon tarvitaan, millainen reikä pitäisi telkkarista löytyä, että onnistuisi yhdistää kone & telsu? :keijo:

Mulla on ainakin HDMI-"reikä" sekä telkkarissa, että läppärillä ja niiden lisäksi tarvitaan vielä HDMI-piuha. Ei kai siinä muuta tarvita. :keijo:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 08 Syys 2015 16:39

HDMI-reikä on vähän erimallinen mitä tavallinen usb-reikä.
Aika usein koneessa se reikä on just usb-reikien vieressä :keijo: :nörttikielihallussa:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Ke 09 Syys 2015 18:20

Mä en aluks tykänny Castlesta lainkaan, rasittava tyyppi se Castle! Mutta kun muutakaan ei telkkarista tullut, niin aloin sit seuraamaan sitä ja hyväksihän se muuttui. Castle on mielestäni aika kiva sittenkin. Harmi, kun eilen tuli viimeinen jakso 3. kaudelta ja tänään alkaa tulemaan jotain muuta ysiltä, oliskohan se Bimbo Oy?

muoks. korjasin kausista kertovan kohdan, eli nyt loppui kolmoskausi, tarkistin wikipediasta. :keijo:
Ja samalla opin, että Castlea on tehty 7 kautta. :tilt:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 09 Syys 2015 19:27

Ton takia mä katon ulkomaisia sarjoja muualta kuin telkkarista :epäilevä:
Että meillä pyörii joku kolmoskausi tai ekan kauden uusinnat :töktök: ja muualla maailmassa paahdetaan uusia kausia tuutista ulos.

Ei enää montaa viikkoa kun Jenkeissä alkaa Law & Order: SVU:n kausi.. öö.. 17? :keijo: Tarkistin. On kausi 17. Alkaa 23.9 :keijotäpinä: SVU:ssa on mun womancrush Olivia Benson :tipahdus:
Suomessa on näytetty kauteen 8. Ja ainakin kausi 7 kahdesti uusintoina :töktök: :epäilevä: Niin väärinymmärretty sarja. Toki aiheet on aika rankkoja ja siksi sarja pitää sijoittaa johonkin semmoiseen aikaan ettei varmasti ne perheen pienimmät piltit ole hereillä. Varsinkin kaudesta 13 eteenpäin tarinat on välistä niin yököttäviä että välistä huomaa ulkoistavansa ne vain tarinoiksi. Missään nimessä ei voi ajatella että osa niistä perustuu kuitenkin todellisiin tapahtumiin. Lisäksi kauden 14 jälkeen tapahtunut kehitys näyttelijäntyössä ja ohjauksessa on hieno asia. Kuvauksesta puhumattakaan. Sekin vaikuttaa siihen miten tarinat tulee kerrotuksi.

Lisäksi nyt syksyllä pyörii Project Runway uudella kaudella. Maikkari näyttää sitä vain pari kautta jäljessä, mikä on ihan siedettävää.
Dowton Abbeykin alkaa. Snif. :hullu: Trailerin perusteella pitää ostaa nessuja kautta varten. Saiskohan sitä katottua jotenkin brittien kanssa samaan aikaan :juoni: ITV:n "areenaa" nyt voi käyttää kyllä, mutta mietin josko näkis jonkun peilitoiminnon kautta sen (laittomasti) suorana netistä.

Netti. Kaikki sarjat heti mulle nyt!
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » Ke 09 Syys 2015 20:48

Kuten sanottua niin mä tykkään kattoa telkkarin ruudulta ohjelmia eikä meidän miniläppäriltä niin hyväksyn tän viiveen :tilt:
Nelonenhan näyttää viidettä kautta nyt (FOX näytti putkeen kaudet 1-3, Herolta tuli kausi 4) :keijo:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ke 09 Syys 2015 23:35

theia kirjoitti:Beverly Hills, 90210 tulee Avalta. :tipahdus: Ihan se eka kausi, ja kaikkea. Eka kausi nyt lopuillaan, toivottavasti jatkuu vielä :tipahdus:
Harva edes muistaa, mutta sillon, kun toi ekaa kertaa maikkarilta tuli, niin nimenähän oli ekan kauden ajan LA Beat, jota naureskelin jo silloin. Miksi "suomentaa" sarjan nimi englanniksi? :keijo:

Suvi kirjoitti:
theia kirjoitti: Mitähän muuten tohon tarvitaan, millainen reikä pitäisi telkkarista löytyä, että onnistuisi yhdistää kone & telsu? :keijo:

Mulla on ainakin HDMI-"reikä" sekä telkkarissa, että läppärillä ja niiden lisäksi tarvitaan vielä HDMI-piuha. Ei kai siinä muuta tarvita. :keijo:
Joo, HDMI tai sitten VGA.

HDMI:
Kuva

VGA:
Kuva
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja theia » To 10 Syys 2015 21:47

skray kirjoitti:Mä en aluks tykänny Castlesta lainkaan, rasittava tyyppi se Castle! Mutta kun muutakaan ei telkkarista tullut, niin aloin sit seuraamaan sitä ja hyväksihän se muuttui. Castle on mielestäni aika kiva sittenkin. Harmi, kun eilen tuli viimeinen jakso 3. kaudelta ja tänään alkaa tulemaan jotain muuta ysiltä, oliskohan se Bimbo Oy?

Vitoskausi alkaa maanantaina Herolla! :superhymy:
theia
Pahvi

EdellinenSeuraava

Paluu Leffa.tv