IPadini, jonka hankin vasta yhdeksän kuukautta sitten, vaikuttaisi menneen rikki, koska näyttö ei enää reagoi kaikissa kohdissa kosketukseen. Pitkällä sivulla alareunassa on alue, jossa kosketus ei tunnu toimivan. Ja esimerkiksi eilen kun yritin käyttää App Storea ja päivittää sovelluksia, jos se olisi auttanut ongelmaan, App Store alkoi vetää holtitonta rallia eri kohtien välillä, siis esim. etusivun ja sen päivitykset-kohdan välillä, ikään kuin joku olisi klikkaillut niitä vuoronperään, vaikka en koskenut näyttöön. Tai kun yritin katsoa Netflixiä, jossa on alareunassa kohta, josta saa kuvan suuremmaksi/pienemmäksi, sovellus alkoi jossain vaiheessa vaihdella sitä kuvakokoa itsekseen, ikään kuin olisin jatkuvasti painellut sitä kohtaa. Onneksi on ilmeisesti vuoden takuu, pitänee selvitellä kunhan jaksaa.Olen kyllä vähän pettynyt, kun Applen tuotteiden ylivertaisuutta muihin verrattuna aina kehutaan, mutta ei mulla ole ikinä esimerkiksi PC-tietokone mennyt alle vuodessa rikki. Eihän nää asiat tietysti ole verrannollisia, ja sattumia voi olla, mutta kuitenkin haluan kokea irrationaalista pettymyksen tunnetta.

Olin varma, että se on mekaaninen vika, kun ei uudelleenkäynnistykset ja päivitykset auttaneet asiaan, mutta juuri nyt en ainakaan huomaa mitään. Jonkin aikaa laite oli vähemmällä käytöllä ja akkukin meni tyhjäksi. No, pitää tarkkailla tilannetta. Hyvällä tuurillahan ongelma ilmaantuu uudestaan päivä takuun umpeen menemisen jälkeen. 

Paitsi tuo kelaamisongelma. Mutta se on pientä kun se on ratkaistavissa, vaikka onkin ihan liian ärsyttävää.
Pakko pysytellä varmaan Firefoxissa. Chromestakaan en tykkää, se ei tunnu juuri sen kevyemmältä kuin FF:kään.
Ja kaiken huipuksi kyseessä on työkone, joten en saa asentaa omia ohjelmia netistä, jos sellaista siirtoon tarvittaisiin.
Ongelmia tulee aika usein ja niille ei voi oikein tehdä mitään järkevää. Mulla on ollut vuoron perään ongelmia useimmissa käyttämissäni sovelluksissa, ja niihin on sitten lopulta löytynyt jostain netin syövereistä pitkään kaivamalla joku outo ratkaisu tai sitten ongelma on ratkennut itsestään kun on kärsivällisesti odotellut. Nykyiseen ongelmaan en ole toistaiseksi englanninkielisiltä nettisivuilta hakemallakaan löytänyt mitään ratkaisua.