Puhelinasiaa.

Re: Puhelinasiaa.

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 05 Marras 2013 02:17

theia kirjoitti:Mä oon taas naiivi pieni olento, ja mua ei jaksa kiinnostaa - en usko että ketään kiinnostaa se data mitä ne mahdollisesti musta saa.

Joku fiksumpi voi selittää mulle asiaa ehkä, jotta osaisin pelätä? :P

Komp. Mä en jaksa uskoa, että jotakuta voisi kiinnostaa, miten usein käyn katselemassa kivoja kissakuvia milläkin sivustolla.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Dnd » Ti 05 Marras 2013 02:32

Aurora B. kirjoitti:rasittaa väkisin mobiilimoodiin vääntyvät nettisivut.

Mobiiliversio varsinkin Ebaysta on syvältä ja poikittain ja se tunkee sitä aina väkisellä... :kiro:
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 22 Marras 2013 21:11

Alkuun nostelin kulmakarvoja ja panikoin. Sitten ajattelin, että njäh, ihan sama.

Ainut, mitä vähän pelkään on se, että puhelin alkaa lähettää jotain spämmiä ties kelle (en todellakaan enää tiedä, kenen kaikkien numeroita ja sähköposteja tuolla yhteystiedoissa on...). Hankin siis puhelimeen jonkun virustorjuntaohjelman ja välttelen epämääräisiä appseja ja nettisivustoja (kuten teen muutenkin).

*

Yhteystiedoista tuli mieleen. Miten samsung galaxy puhelimessa olisi helpoin muokata yhteystietoja? En tajuu sitä systeemiä ja nyt siellä listalla on saman ihmisen nimi ja yhteystieto moneen kertaan, esim.:
Pomppis +sim-kortin kuva (puh.nro)
Pomppis +google-logo (sähköposti)
Pomppis/1 +simin kuva uudestaan (mikä lie vanha nro, osan näistä olin jo vanhan puhelimen aikaan poistanut)
Pomppis +whatsapp-logo

Luovutin kahden ekan päivän jälkeen, kun meni hermo. Eikö noita puh.nroita & meilejä muka oikeasti saa yhdistettyä? Ja onko whatsappille muka pakko olla oma yhteystieto, kun se on kuitenkin sama kuin puhelinnro... ?

Oonko vaan tyhmä? Virallisesta Samsungin käyttöoppaasta ei ollut juuri hyötyä. :epäilevä:

t. Samsung Galaxy S3 Minin omistaja
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja @gen.fi » La 23 Marras 2013 17:06

kun valitset yhteystiedon ja sitten painat vasenta alakulmaa saat vaihtoehdon yhdistä yhteystiedot.
Sitten voit linkittää sen johonkin toisiin tietoihin.
Ainakin näin minulla S2:n kanssa.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 26 Marras 2013 08:53

Tolla tavalla pystyy yhdistämään meili- ja whatsapp-yhteystiedot keskenään mutta näitä kahta ei ilmeisesti saa puhelinnumeron kanssa saman nimen alle. Ei onnistu ainakaan omalla puhelimella.
Emilia

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 02 Heinä 2014 19:34

Pitäis hommata uusi puhelin. Xcover on ihan hemmetin hidas nykyään ja olen joutunut poistamaan kaikki ylimääräiset sovellukset, jotta tarpeelliset pystyy päivittämään. Silti tila meinaa loppua kesken ja jatkuvasti puhelin jumittaa sovelluksia käytettäessä. Sopivan hintaisia ja tarpeeksi tehokkaita puhelimia kyllä löytyisi, mutta ongelma on siinä, että puhelimeni tulee kestää kovaa käyttöä. En millään pysty olemaan pudottelematta puhelinta asvaltille, jäälle tai laminaattilattialle vähintään kerran kuussa (ei liity naisena olemiseen). Xcover2 on liian tehoton makuuni, sillä en halua joutua vaihtamaan puhelinta taas vuoden päästä. Sonylla olisi ihan kivoja vaihtoehtoja (Z1 Compact päälimmäisenä), mutta maksavat lähemmäs viisisataa... Puhelimenhiplaustalkoita tulen suorittamaan seuraavien viikkojen ajan, joten saa nähdä löytyykö sopivaa...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Pe 15 Elo 2014 09:33

Huomioita parista eri puhelimesta.
Kävelin Giganttiin satanen kourassa ostaakseni Samsungin Galaxy Trend+
Erehdyin sitten kysymään myyjältä "tai onko teillä muita asiallisia vaihtoehtoja"
Myyjä heitti sitten että juur on tullu myyntiin Huawei Ascend Y330 joka on ihan saman tasoinen samsungin kanssa,
mutta tehokkaammalla prosessorilla. Samsung tuplaydin 1,2 GHz, Huawei 1,3 GHz.
Molemmissa 4gt sisäistä muistia ja korttipaikka.
Kamera tosin on vain 3Mpix.
Oli myös kympin halvempi.

N. kuukauden jälkeen annoin tämän laitteen jälkikasvulle ja hain itselleni trend+ osamaksukauppana elisalta.

No, Huawei puhelin on kyllä tosi asiallinen, toimii nopeasti, uusi android toimii hienosti, kaikki ohjelmat asentuu, areenat ym. palvelut toimii.
GPS toimii tosi nopeasti ja tarkasti ainakin verrattuna vanhempiin nokialaisiin ja ehkäpä xcoveriinkin.
Akkukestokin vaikuttaa olevan ihan hyvä, mitä näitä älypuhelimia nyt on seurannut, päivän pärjää vaikka katteleekin videoita ym.

MUTTA pari ongelmaa on: ÄÄNEN VOIMAKKUUS on aivan liian kova kaiuttimessa sekä kuulokelähdössä.
Pienin voimakkuus tuntuu suunnilleen samalta kun samsungin volume puolivälissä, eli ei pysty kuulokkeitä käyttämään kun jossain kaupungilla liikkuessa, hiljaisemmassa tuntuu että korvat särkyy.
Myyjä ei tietenkään osannut ottaa asiaan mitään kantaa. Kuulokkeet on tavalliset 16 Ohm napit. KAIUTTIMESSA sama juttu.

NÄYTÖN KIRKKAUS, sama juttu, pienin asetus on vähintään yhtä kirkas kun samsungin puoliväli asetus.(tämä nyt harvemmin haittaa kuitenkaan)
Näytön tarkkuus on ehkä aavistuksen heikompi ja kosketuksia samsung tottelee yleensä herkemmin.

Puhelimen ASENTOTUNNISTIN tai joku ei oikein toimi yhtä hyvin kun samsungissa esim. kompassi ja skymap ei oikein ole toiminut.
KAMERA on suorastaan surkea, ei näitä kahta voi edes verrata toisiinsa. Kuvanlaatu on heikko eikä kamerassa ole zoomia. (Samsungista löytyy Zoomin lisäksi myös etukamera.)

Muistikortin vaihtoa varten, jos semmoista tarvii tehdä, huaweista täytyy irroittaa takakansi kun samsungiin kortti työnnetään suoraan kyljestä sisään.

Kuitenkin tykkäsin käyttää huaweita, ei missään nimessä huono.
Kameralla kuitenkin saa kuvia, ja kai tuohon ääniongelmaankin voi sitten hankkia ihan mekaanisesti säädettävät kuulokkeet?
Haahuilija

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Ti 26 Elo 2014 10:33

Shay kirjoitti:Pitäis hommata uusi puhelin. Xcover on ihan hemmetin hidas nykyään ja olen joutunut poistamaan kaikki ylimääräiset sovellukset, jotta tarpeelliset pystyy päivittämään. Silti tila meinaa loppua kesken ja jatkuvasti puhelin jumittaa sovelluksia käytettäessä. Sopivan hintaisia ja tarpeeksi tehokkaita puhelimia kyllä löytyisi, mutta ongelma on siinä, että puhelimeni tulee kestää kovaa käyttöä. En millään pysty olemaan pudottelematta puhelinta asvaltille, jäälle tai laminaattilattialle vähintään kerran kuussa (ei liity naisena olemiseen). Xcover2 on liian tehoton makuuni, sillä en halua joutua vaihtamaan puhelinta taas vuoden päästä. Sonylla olisi ihan kivoja vaihtoehtoja (Z1 Compact päälimmäisenä), mutta maksavat lähemmäs viisisataa... Puhelimenhiplaustalkoita tulen suorittamaan seuraavien viikkojen ajan, joten saa nähdä löytyykö sopivaa...

Löytyikö puhelinta?

X-Coverista:
Pojalle saatiin semmoinen vanha kolhiintunu (vähän puuttuu osiakin ja mikrofoni melkein mykkä), mutta muuten toimiva X-cover1
No, siihen ei sitten saatu asennettua tarpeeksi tarpeellisia pelejä ym. sälää, joten tehtiin ROOTTAUS.
Roottaus ilmeisesti mitätöi takuun, mutta eipä sillä merkitystä ole tässä ikäluokassa
ja periaatteessa sen pystyy perumaankin(en ole perehtynyt tarkemmin)
Roottaus antaa täydet käyttöoikeudet puhelimeen ja muistiin ym. jolloin sen käyttöä voi tehostaa huomattavasti sopivilla ohjelmilla.

Roottaustiedoston tallensin muistikortille siihen "juurihakemistoon" eli heti kun kortti aukeaa muistikortin lukijassa.
Sitten kun käynnistää puhelimen siihen Android recovery tilaan ja valitsee "apply update from sdcard" ja kortilta valitaan se zip tiedosto,
tuo meidän puhelin ainakin teki sitten koko homman automaattisesti loppuun.

Hyvä ohje kyseiseen toimenpiteeseen Konekansalta:
Roottaus

Hommaan tarvitaan myös (mieluusti)suurehko? 16G muistikortti. Tietty 4G riittää kanssa, riippuu tallenteleeko paljon tai kuvaako ym.
Ohjeet muistikortin käsittelyyn samoilta blogeilta- muistin tehokäyttö:
Muistikortti

Itse tein tuon kortin osioinnin pelkästään minitool partitionilla, ohjeessa käytettiin lisäksi Gnomea,
mutta en saanut sillä onnistumaan mitään ja minitool osasi tehdä ext3 osion muutenkin.
Ext3 kooksi laitoin 1,5gt, ilmeisesti 1g pitäisi olla vähintään.

Bulent Akpinarin Link2SD asennuksen ja asetusten jälkeen puhelin osaa asentaa uudet ohjelmat ja lataukset suoraan kortille,
sillä pystyy myös siirtämään puhelimessa olevia ohjelmia (siirsin esimerkiksi Youtuben sinne ext3:seen ja toimii hienosti).
Älä käytä Move to SD card-toimintoa, vaan Symbolic link-nappia. Silloin ohjelma siirtää tiedostot EXT3-osiolle.
Näin olen itse toiminut, tämä vapauttaa resursseja ja nyt luuri toimii ikäisekseen tosi nopeasti ja yli 100mt pelien latauskin on onnistunut.
Myös vanhat muistissa olleet pelit (jotka siis alunperinkin ilmeisesti asentuu osittain kortille) rupesivat toimimaan,
kun kopioin koko vanhan muistikortin juuren uudelle kortille (fat-osioon).

Edit: Niin ja ne jumittavat päivityksetkin rupesi tämän jälkeen asentumaan automaattisesti.
Viimeksi muokannut Haahuilija päivämäärä Ti 26 Elo 2014 10:39, muokattu yhteensä 1 kerran
Haahuilija

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Ti 26 Elo 2014 10:35

Ai niin, löytyihän tuosta Huaweistakin zoomi.
Se toimii ruutua sivelemällä, eikä napista niinkuin samsungilla.
(Ei ne kuvat silti kovin hyviä ole)
Haahuilija

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 29 Elo 2014 21:33

Rahapulan vuoksi jumitan vielä vanhan puhelimeni kanssa. Ehkä jaksan kestää tuota puhelimenkin jumittamista vielä pari kuukautta. Lupasin itselleni synttärilahjaksi uuden puhelimen. :virne:

Voishan sitä kokeillä nördeillä tuon vanhankin puhelimen paremmaksi, jos rahapula jatkuu. :raps:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ti 09 Syys 2014 02:39

Tulipa lähemmäs 8 vuotta käytettyä samaa Nokian 6630:aa, kunnes koitti uuden, entistä älykkäämmän (toivon mukaan) puhelimen aika. Ja käytettyjen puhelinten perinne senkun jatkuu, nyt enolta käyttämättömäksi jääneen - pitää olla uusimmat kännyt ja vipstaakit hänellä - Samsungin Galaxy S2:n merkeissä. On tämä vaan aika metka teknologinen harppaus, vaikka onkin useamman vuoden vanha malli! :D

Muuten sain vehkeen tulille melkein kokonaan ongelmitta, mutta firmwaren päivittäminen olikin ihmeellinen Via Dolorosa. Samsungin Kies-ohjelman piti olla helppo tapa päivittää kännyn käyttis, mutta ei se niin helppoa saa olla... Tunnisti kyllä koneeseen kytketyn puhelimen, mutta firmware-kohdassa näytti vaan tyhjää, eikä tarjonnut mitään päivityksiä. Poistin ja asentin Kiesin uudestaan, ei vaikutusta. Langatonta FOTA-päivitystä koitin seuraavaksi koti-WiFin kautta. Piti tehdä Samsung account, mutta eipä hyväksynyt kirjautumista, vaikka tasan tarkkaan oli oikein tunnus ja salasana. Koneelta kyllä pääsi tiliin käsiksi, mutta ei vaan puhelimelta. Nyt tässä joku aika sitten kokeilin taas tuota FOTAa, eikä kelvannut tunnukset, herjasi vain tavanomaiseen tapaansa ettei kirjautuminen onnistu. En tiedä oliko sitten puhelimen vai tähtien asennollta vaikutusta, mutta kun puhelin vaakasuorassa koitin kirjautumista, niin sittenpä suvaitsikin toimia!
Nyt jo hyvän tovin olen ajanut päivityksiä luuriin, voisi tässä haluta jo kohta nukkumaankin mennä... :P
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja iisa » Ma 06 Loka 2014 22:02

Olen nyt päättänyt ostaan aivan ensimmäisen älypuhelimeni, mutta ottaisin mieluusti suosituksia vastaan. Tärkeimpinä kriteereina on oikeastaan hyvä kamera, instagram ja karttasovellus. :virne: Sekä tietysti Whatsup, mutta sen kai saa lähes joka puhelimeen. Hintaa saisi enintään olla 200€. Ajattelin kuitenkin vanhan kännykän ja sen sisällä olevan muistikortin säilyttää (sehän ei edes mahtuisi älypuhelimeen), niin siinä on sitten toinen ongelma, jossa kaipaisin neuvoa eli mistä jonkinlainen hyvä liittymä. Miten muuten nuo älypuhelimet toimii ulkomailla?
ja miksi sinä
olet aina niin surullinen
iisa

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 06 Loka 2014 23:48

Mun käsittääkseni älypuhelimet toimii ihan hyvin, mutta sulla tarttee olla kunnon liittymä siihen. Semmoinen mikä sallii toiminnan ja itelle paras vaihtoehto dataverkon toimivuuden kannalta. Aika monessa maassa onneksi toimii ilmaiset wifit paremmin kuin meillä. Suomessahan niitä ei juuri harrasteta, kun taas olen saanut kuulla että jo ihan europaan maissa wifejä löytyy joka kulmalta. Toki niihinkin löytyy poikkeuksia. Siis jos ei halua käyttää maksullista datapakettia ulkomailla.
Mullahan on mun puhelimessa estot ulkomailla, mutta mä en matkustakaan mitenkään järin paljoa.

Muutoin mä en puhelimista tiedä mitään. Tarttisin itekin jonkun mikä toimisi, kun toi nykyinen vetää päivässä kaksi uudelleenkäynnistystä ja pari muuta tilttiä. Nyt se herjaa jo että siitä on tilakin loppu. Siinä sentään on muistikortti.
Mun mielestä samsungeihin saa sellaisen ihan samanlaisen muistikortin mikä mm. mullakin on. Semmoin mikro-SD.

Mutta jos jollain on kokemuksia jostain tosi kivasta, isonäppäimisestä puhelimesta, otetaan vastaan. Mietin myös että tartten ehkä isomman näytön mitä nyt, kun tartten isommat näppäimetkin käytössä mitä pystytasossa näkyy useilla olleen. Mulla vaan on ongelma. Haluaisin nähdä kirjoittamani viestin kokonaan näytöltä kun kirjoitan. Ainakin parilla testaamallani luurilla olen pettynyt että näen vain osan, tai sitten en pysty kirjoittamaan kun huidon kokoajan ohi pienillä näppäimillä.

Mun vaatimuksissa on myös herätyskello :keijo:
Mietin kyllä vakavissani että otan karvalakkimallin ilman kameraa, ilman nettiä, kun ne on ainoita missä on näppäimet. Plus että haluan näppäimet johonkin suojaan, liukukotelon tai muun alle. :norsu:
Tällöin mut saisi kiinni vain perinteisesti ja kuvaviestitkin saisi unohtaa. Onko perseestä, no on!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Ke 08 Loka 2014 21:52

Tämä trend+ on ainakin hemmetin hyvin toimiva laite. Ei ole vielä ollut ongelmia. Ja taitaa nykyään maksaa jotain 70,-?
Gps karttajutut ja paikannus toimii todella nopeasti verrattuna vanhaan x coveriin.
Kaikki ohjelmat ja pelit ym. mahtuu muistiin ja prosessoriteho riittää kaikkeen tarvittavaan. Lisämuistina on 16Gt mikrokortti, joka kyllä kannattaa todellakin hankkia ja käyttää oletustallennustilana.
Jos huonoja puolia miettii, niin näyttö on pieni ja näppäimistön käyttö ainakin meikäläisen nakeilla tuottaa helposti virheitä. (Tämä teksti on kirjoitettu just puhelimella). Akku kestää meikäläisen käytössä vaivoin päivän, kun käyttää paljon nettiä ja videotoistoa.
Haahuilija

ViestiKirjoittaja Emilia » La 11 Loka 2014 23:54

Itellä on Samsung Galaxy S3 Mini, joka on ihan ok. Riittää ainakin mun käytössä, joka on siis lähinnä puheluita, tekstareita/ whatsappia, uutisotsikoiden selaamista ja vähäistä pelaamista. Tahdoin nimenomaan pienikokoisen älypuhelimen, siksi tuo mini.

Nyt siitä hajosi näyttö, kun tiputin sen maahan ja näytön vaihto maksaa suunnilleen saman kuin mitä uusi samanlainen puhelin (n.150e). Kannattaa kyllä hankkia kunnon suojakuoret puhelimelle. Mulla on vain tuommoinen flip cover ja nyt lisäksi suojakalvo, jottei säröt raavi sormia...

Androidista olen muuten tykännyt mutta asetuksista en osaa oikein ottaa selvää ja yhteystietojen hallinnointi on mun mielestä hankalaa ellei jopa yhtä tyhjän kanssa. Googleyhteys on kyllä myös hieman kuumottavaa.

Työkäytössä mulla on Nokia Lumia 630. Hinta taitaa pyöriä siinä satasen paikkeilla. Siinä toimii paremmin noi yhteystiedot, mutta käyttis on muuten aika rasittava. Myöskin monet sovellukset (jos niitä on edes saatavilla Windows-puhelimeen) toimivat mielestäni erikoisesti. Muistutus- ja kalenteritoiminnot on mielestäni paremmat kuin Samsungin puhelimessa. Samoin kamera. Samsungeista mulla ei ole muuten kokemusta, mutta ainakin tuossa S3 minissä on aika huono kamera. Mulle se ei kuitenkaan ollut mikään ostokriteeri aikanaan.

Karttasovelluksista ei ole juuri kokemusta. Pärjään Google Mapsilla.
Emilia

ViestiKirjoittaja L-S » Su 12 Loka 2014 12:14

Kibaya kirjoitti:Mietin kyllä vakavissani että otan karvalakkimallin ilman kameraa, ilman nettiä, kun ne on ainoita missä on näppäimet. Plus että haluan näppäimet johonkin suojaan, liukukotelon tai muun alle. :norsu:
Tällöin mut saisi kiinni vain perinteisesti ja kuvaviestitkin saisi unohtaa. Onko perseestä, no on!

En kyllä suosittele. :keijo:
Mutta sanoisin, että ei-fyysiseen näppäimistöönkin tottuu (mikä on fyysisen näppäimistön vastakohta? virtuaalinen? :keijo: ). Mullakin oli jossain vaiheessa älypuhelin, jossa oli fyysinen näppäimistö, ja ajattelin, että haluaisin sellaisen jatkossakin, mutta sitten päädyin kuitenkin nykyiseen Samsung Galaxy SII:een ja olen mä sillä ihan hyvin pärjännyt, ei kestä viestien kirjoittaminen kovin kauaa. Aluksi se tuntuu vaikealta, mutta ei kovin kauaa.

Varsinaisesti en osaa suositella puhelimia, kokemusta on lähinnä Samsungin puhelimista ja toi Galaxy SII on jo vanha, en tiedä saako niitä edes enää. Olen kyllä tykännyt siitä kovasti.

Älypuhelinta ulkomailla käytettäessä kannattaa ottaa huomioon, että siinä on toimiva wifi-mahdollisuus (varmaan kyllä kaikissa nykyälypuhelimissa on, mutta mun eka älypuhelin oli joku Nokian vuonna 2010 ostettu halpamalli, jossa ei ollut wifiä...). Ja matkustaessa kannattaa muistaa laittaa pakettidatan käyttö asetuksista pois, koska muuten puhelin tarkistaa vähän väliä ties mitä juttuja eri sovellusten kautta verkosta ja laskua tulee. Toki sitten eri palveluntarjoajilla on erilaisia vaihtoehtoja ulkomaan datan käyttöön, mutta ei ne mitään halpoja ole. Soneralla käsittääkseni saa nykyään käyttää dataa samaan hintaan kuin Suomessa myös Pohjoismaissa ja Virossa, mikä kuulostaa hyvältä, mutten ole silti vielä jaksanut vaihtaa Soneraan. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 12 Loka 2014 20:12

Palveluntarjoajilla on myös mahdollista laittaa esto datan käyttöön ulkomailla. Mulla on semmoinen ja se on ihan kätevä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 13 Loka 2014 21:58

Mää sorruin!

Ostin 400 euron Sony Xperia Z1 Compactin. Laskua ei ole vielä tullut, joten pelkään rikkovani sen ennen kuin olen edes maksanut sitä. Silikonikuoriakaan en ole saanut vielä hommattua. Olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen puhelimen suorituskykyyn. Ongelmia on ollut lähinnä Chromen kaatumisen kanssa sekä kameran, jota en vielä täysin näytä ymmärtävän...
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Ti 18 Marras 2014 15:06

Haahuilija kirjoitti:Erehdyin sitten kysymään myyjältä "tai onko teillä muita asiallisia vaihtoehtoja"
Myyjä heitti sitten että juur on tullu myyntiin Huawei Ascend Y330 joka on ihan saman tasoinen samsungin kanssa,
mutta tehokkaammalla prosessorilla. Samsung tuplaydin 1,2 GHz, Huawei 1,3 GHz.
Molemmissa 4gt sisäistä muistia ja korttipaikka.

Ihme juttu tässä huaweissa, kun pitäisi päästä pelaamaan clash of clansia.
Play kauppa väittää, että puhelin ei ole yhteensopiva.
Miten hitossa se edes on mahdollista? Samat andoidit ja tehot ja kaikki kun noissa samsungin yhteensopivissa?

Gigantti perinteisesti ei osannut sanoa asiaan yhtään mitään.
Foorumeilta löytyy jotain muokattuja clash- versioita, mutta nekään eivät hyväksy päivityksiä,
mitä tuohon peliin välillä julkaistaan.
Eli peli avautuu huaweilla ja ilmoittaa päivityksestä, eikä sitten pysty lataamaan sitä, kun puhelin ei ole yhteensopiva.???
Haahuilija

ViestiKirjoittaja skray » Ti 29 Syys 2015 21:55

Voi puhelinongelma. :gaah:

Saan töistä puhelimen uutta tehtävääni varten ja se on jees. Ongelma on se, että on vain tietyt mallit, joista saan valita. Lista täynnä kaiken maailman Samsungin Galaxyja: A5, A7, S5 neo ja S5 mini, enkä haluaisi niistä mitään. Muina vaihtoehtoina Honor 6+, josta en ole koskaan kuullutkaan (googlella paljastuu huaweiksi) ja Sony Experia M4 Aqua ja Motox Play, josta en myöskään ole koskaan kuullutkaan (joka googlesta paljastuu motorolaksi).

Minkä valitsis noista kauheista vaihtoehdoista? En halua niistä mitään. Koon puolesta tuo mini olisi ainut, jonka kelpuuttaisin, koska mittojen mukaan se on lähellä lumiaani ja sitä voisi ehkä tarvittaessa käyttää yhdellä kädellä, mikä on jees. Lumiaa voi käyttää yhdellä kädellä, mutta en tiedä onko sillä vaikutusta asiaan, että se on eri puhelin ja toimii eri tavalla, painikkeet on eri paikoissa jne... mut koko olis siinä sopivin.

Jos listalla olis edes yksi Lumia, ottaisin sen heti miettimättä enempää.
Itsellä on ollut nyt yli 3 vuotta Nokian Lumia 800 ja se on ihana näihin verrattuna. Ongelma on tosin se, että heitin juuri puhelimen lattiaan ja siitä lähti näyttö irti ja meni muutenkin paskaksi, joten pitäisi joka tapauksessa ostaa uusi puhelin itselle.

Miehekkeellä on Samsungin joku ja mua ärsyttää jo sen puhelimen olemus ja se, miltä esim. viestikentät näyttää, fontit yms. Ärsyttävä kaiken kaikkiaan.

Tarkoitus ja ajatus oli, että saisin sitten käyttää sitä töistä saatua puhelinta koko ajan ja laittaa omasta vaikka soitonsiirron, niin ei tarvi raahata kahta puhelinta mukana... mut toisaalta, ei sitä työpuhelinta edes tarvi ottaa kotiin mukaan, jos ei halua. Sillä vois hoitaa pakolliset työasiat ja se siitä. Ja sitä paitsi mullahan on omassakin joku määräaikainen soppari, jota varmaan kuitenkin joudun maksamaan netteineen kaikkineen. :keijo:

Olis kai kätevää, jos puhelimeen sais kaksi sim-korttia, oman ja työpaikan. Mutta noista tuo Honor oli ainut, jossa luki, että se on dual-sim. Tuo varmaan tarkottaa, että siihen saa kaksi sim-korttia? Se oli vaan kokonsa puolesta kuitenkin niin iso puhelin, että en siltikään taida sitä valita. Niin ja sitäpaitsi, itsellä on DNA:n liittymä ja muistaakseni töissä on joku muu, joten voisiko niitä sim-kortteja kuitenkaan käyttää samassa puhelimessa samaan aikaan? Mene ja tiedä.

Ongelma. :huoh:
Ehkä vaan otan sen minin ja kärsin sitten sen käyttöjärjestelmän kanssa. Hankin jonkun oman puhelimen sitten erikseen...
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 30 Syys 2015 10:01

Kokemukseni mukaan käyttöjärjestelmiin kuitenkin yleensä tottuu aika nopeasti, vaikka aluksi tuntuisi ärsyttävältä ja hankalalta. Toivottavasti skrayllekin käy niin. Itse olen tykännyt Samsungin käyttöjärjestelmästä, sivusta seurattuna Lumian taas vaikuttaa ärsyttävältä (mutta en ole koskaan kunnolla kokeillut). :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja theia » Ke 30 Syys 2015 11:25

Joo mä kanssa liputan Androidin käyttöjärjestelmän puolesta ja VIHAAN Lumiaa :virne: Tosin Lumian räpellykset koski silloista miehen puhelinta ja mä en vaan tajunnut sitä. Kaikkeen tosin tottuu kun hetken kokeilee. :)

Mä tahtoisin uuden puhelimen mut toi vanhakaan ei oo kun 1,5 v vanha... Mut kuulemma usein tossa kun mulle soittaa toisessa päässä kaikuu (mulle kuuluu normaalisti), niin onhan toi tavallaan rikki, et uus puhelin olis hyvä ostaa? :aukku:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Ke 30 Syys 2015 15:35

Omat kokemukset puolustaisi samsungia, huawei ei ole ainakaan näissä halpapuhelimissa ihan yhtä hyvä.
Tosin muista laitteista ei sitten kokemuksia olekaan.
Meillä työnantaja pakottaa käyttämään nokian tai micro$oftin luureja,
ja ne on kyllä täällä kirottu alimpaan helvettiin jo ihan toimintavarmuudenkin takia.
Haahuilija

ViestiKirjoittaja skray » Ke 30 Syys 2015 17:33

theia kirjoitti:Mut kuulemma usein tossa kun mulle soittaa toisessa päässä kaikuu (mulle kuuluu normaalisti), niin onhan toi tavallaan rikki, et uus puhelin olis hyvä ostaa? :aukku:

Mä oon huomannut tuon myös töissä, kun puhun asiakkaiden kanssa, että joskus mun oma ääni kaikuu takaisin sieltä linjalta. Oon ajatellut, että se johtuu siitä jos asiakkaalla on esim. kaiutin päällä, niin sit se ääni on niin kova, että se kiertää takaisin sinne puheluuriin ja sitä kautta sitten kaikuu omaan korvaan. Tai sitten jos toisella on vaan volumet niin täysillä, että käy samoin kuin kaiutintapauksessa. :keijo:

Menin sitten ja valitsin tuon minin puhelimekseni, koska se oli ulkomitoiltaan suurin piirtein sama, kuin tuo mun lumia = voin käyttää sitä yhdellä kädellä, eikä tunnu siltä kuin olisi halko kädessä. :virne:
Taidan kuitenki mennä puhelinkaupoille tästä vielä jossain vaiheessa ja hommaan omalle numerolleni kunnon puhelimen ja käytän työpuhelinta vaan pakollisiin juttuihin...
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Aranwe » To 01 Loka 2015 00:23

Selkeästi joku tiukka yläraja puhelimen hinnalle, kun ei ole ihan terävintä kärkeä mikään noista malleista, mutta jos se ei niin tarkkaa ole niin Samsungiin kallistuisin itse. Tosin jos nykyduunissa mulle annettaisiin lista 200€ kapuloista niin haistattaisin pitkät ja ostaisin oman ja käyttäisin sitä.
Aranwe

EdellinenSeuraava

Paluu Multimedia