Ei vaan. 
Kibaya kirjoitti:Tämä on kyllä mielenkiintoinen aihe pohdittavaksi.
Itse koen että luonto on minulle ihmistä tärkeämpi. Eläimet, metsät, meret, maapallo ja sen hyvinvointi koskettaa minua usein paljon syvemmältä kuin ihminen. En tarkoita etteikö ihmiset kosketa tai pahoinvointi liikuta, mutta eläinten kärsimys ja luonnon välinpitämätön tuhoaminen on minulle henkilökohtaisesti paljon pahempi asia. Voin kai sanoa että rakastan luontoa. Sitten on niitä jotka rakastavat ihan hirveästi materiaalia, kuten koruja tai vaatteita. Onko se rakkautta, vai jotain muuta?
Kibaya kirjoitti:Jollain tapaa eilisissä ajatuksissa nivoin tähän mukaan myös empatian. Empatia on ehkä jonkinlainen lämpö rakkaudelle. Voiko ilman empatiaa rakastaa?
Ehkä se, jos menee tunteet edellä voi olla vaikea rakastaa vihamiestä tai kunnioittaa väärintekijää. Arvostaa jokaisen ihmisen elämää yhtä paljon kuin omaansa. Miten erottaa teot ihmisestä? Onko rakkautta antaa anteeksi vai olla antamatta?
Kibaya kirjoitti:Mutta jos siirtyykin pois tunteista. Rakastaminen ja rakastuminen ovat vain pieni osa rakkautta.
Voiko rakkautta käsitellä ilman tunteita? Liittyykö siihen aina joku tunneperäinen reaktio itsessä? Jos ei, onko se samantien välinpitämättömyyden maastoa?

Kibaya kirjoitti:Itse koen muuttuneessa elämässäni että en kestäisi sellaista missä hävittää oman itsensä vain siksi on se rakkaus.
Enkä tiedä onko se kenellekään niin hirveän fiksua, mutta kerrankos sitä ihmiset eksyvät ajatustensa ja olemisensa kanssa solmuun, mikseivät sitten parisuhteissa siinä missä yksinäänkin ollessaan. En usko, että itsensä hävittäminen pidemmän päälle toimii kovin monella muutenkaan. Tai mitä se sitten kellekin tarkoittaa, voihan se olla että joillekin toimii. Mun puolesta kukin eläköön siten miten hyvältä tuntuu. 
Kibaya kirjoitti:
Menee taas jotenkin jankkaamiseksi tämä.
Erityisesti päänsisäisessä dialogissa.Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa