Kakkavaippaketju

Re: Kakkavaippaketju

ViestiKirjoittaja Eowyn » Ke 18 Marras 2015 16:44

Ihania vauvauutisia täällä! Onnittelut Theialle ja skraylle. :D

Mun kotikaupungissa (Vantaa), on myös neuvolakäyntejä aika niukasti. Tosin mun oma th on niin mukava, että jos olen jostain huolissani, pääsen ylimääräiselle käynnille. Ja hän on järkännyt mulle monta ylimääräistä lääkärikäyntiäkin. Mulla muuten oli kahdessa viimeisessä raskaudessa diabetes, mikä oli tosi rasittavaa. Lähinnä se mittailu.

Tosiaan meidän kolmas lapsi syntyi 25.10. Nyt on meidän lapsiluku kyllä jo täynnä. :virne: Onneksi poika on rauhallisempi tapaus kuin isosiskonsa, joka kiljui ensimmäiset 2-3 kk putkeen. :hullu: Onhan tässä nyt hommaa kuitenkin, kun on vauvan lisäksi 1,5 vuotias taapero ja vanhimmalla on sitten koulujutut vielä. Mutta ehkä tästä selvitään. :virne: :o:
Eowyn

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 18 Marras 2015 17:10

Onnea Eowynille ja koko perheelle! :hymyhali:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 18 Marras 2015 18:10

Onnea Eowyn! :hymyhali:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 18 Marras 2015 19:16

Onnea Eowyn :hullu:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja theia » Ke 18 Marras 2015 20:50

Kiitos Eowyn ja onnea sinne lapsilukun täyteen saamisesta! :D
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja L-S » To 19 Marras 2015 00:57

Onnea Eowyn ja perhe! :D
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja skray » To 19 Marras 2015 08:23

Kiitos ja onnittelut myös täältä! :)
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 19 Marras 2015 13:27

Onnea Eowyn ja pesue! :D :hymyhali:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 20 Marras 2015 12:54

Tonttu nukahti äsken ihan itsekseen päiväunille! Vartissa!

:woohoo:

Oli joo tutti ja unipupu mukana, mutta ilman mitään silittelyä, kanniskeluja ja tissittelyjä! Eilen onnistuin (lopulta pitkän taistelun päätteeksi taktiikkaa vaihtamalla) samalla tavalla ja tyyppi nukkui 2,5 tuntia, jonka jälkeen jouduin herättämään hänet, jotta saisi yölläkin unta. :D

Mun olisi pitänyt karaista itseni tässä päiväuniasiassa jo aikaa sitten, mutta jotenkin en vaan saanut aikaiseksi. Mulle tämä varmasti onkin vaikeampaa kuin pojalle. :virne: Käytän nyt siis metodina pistäytymistä, koska sitä ovat monet kehuneet. Päikkyrutiinit ensin, poika sänkyyn, kauniita unia -toivotus ja pois makuuhuoneesta. Odotin minuutin ja menin käymään makkarissa, vaikkei poika kuin vähän kitissyt. (Jälkeenpäin mietin, ettei olisi ehkä kantsinut mennä, mutta en tahtonut, että tyyppi tuntee olonsa hylätyksi heti alussa.) Pään silitys, peittely, uudet unentoivotukset ja pois. Odotin taas minuutin (huuto yltyi) ja kävin rauhoittelemassa. Seuraavalla kerralla odotin minuutin ja 15 sekuntia (ne sekunnit tuntuu p-i-t-k-i-l-t-ä, kun poika huutaa kovasti) ja kävin taas kippaamassa tyypin makuulle ja toivottamassa kauniit unet. Seuraavalla kerralla odotin puolitoista minuuttia ja kävin taas kaatamassa pojan sänkyyn. Nyt jäin hetkeksi sängyn viereen seisomaan ja siitä pikkuhiljaa siirryin ovelle päin. Tyyppi nukahti!

Tuleville äityleille vinkkinä, että kannattaa opettaa se lapsi nukahtamaan itekseen ENNEN kuin se oppii seisomaan, koska sen jälkeen on pirun hankalaa saada pikkukaveri pysymään makuulla. :D

* * * *
Mulla oli raskausaikana neuvola noin kerran kuukaudessa plus ultrat (2 + yksi ylimääräinen päivystystarkistus) sairaalassa. Loppua kohden oli vähän tiheämmin.
Emilia

ViestiKirjoittaja theia » Ma 23 Marras 2015 11:20

Tunnenko mä liikkeitä? :raps: :keijo: Aina välillä muljahtelee vatsassa hassusti :keijo: viikkojen mukaan toki liikkeiden tunteminen on ollut mahdollista ja muutaman viikon ajan, mutta jotenkin en osaa sanoa että onko se Kaapo-Stina joka liikkuu vai jotain muuta :keijo: aika harvakseltaan kuitenkin noita tuntuu.

Jotenkin oon koko ajan vaan sitä mieltä että kuvittelen kaiken :P
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 23 Marras 2015 11:40

theia kirjoitti:Tunnenko mä liikkeitä? :raps: :keijo: Aina välillä muljahtelee vatsassa hassusti :keijo: viikkojen mukaan toki liikkeiden tunteminen on ollut mahdollista ja muutaman viikon ajan, mutta jotenkin en osaa sanoa että onko se Kaapo-Stina joka liikkuu vai jotain muuta :keijo: aika harvakseltaan kuitenkin noita tuntuu.

Jotenkin oon koko ajan vaan sitä mieltä että kuvittelen kaiken :P

Ne on liikkeitä! :sydän: Ei mene kauan kun ne ovat jo ihan selvät liikkeet. :hullu:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 23 Marras 2015 11:59

Aaawww.. Ne muljahtelut. :sydän:
Emilia

ViestiKirjoittaja theia » To 26 Marras 2015 13:05

Kaapo-Stinalla oli kaikki kunnossa :sydän: Mitat normaalit ja vastasi viikkoja edelleen. Oikean jalan mittoja oli vaikea saada kun toinen oli aivan kaksinkerroin, liikkui kyllä, mutta aina vaan niin että piilotteli oikeaa jalkaansa :virne: Lopputulema kuitenkin oli että kaikki kunnossa. :sydän:

Jalat Kaapo-Stina piti aika ristissä, ettei satavarmaksi ei uskaltanut sanoa kumpi olisi tulossa, mutta kovasti näytti ettei siellä mitään ulokkeita olisi...
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 26 Marras 2015 15:04

Theia :hullu: :sydän:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Emilia » To 26 Marras 2015 16:44

Theia :hullu: :sydän:

Mä mietin tänään, että joko nyt on pojan 11 kk päivä ja samperi soikoon, sehän oli jo kolme päivää sitten. :D (Samaten olisi eilen ollut mun ja ukon vuosipäivä, mut mitäs me tommosista pikkujutuista.... :epäilevä: )

Että tämmönen pää täällä yhdentoista kuukauden ja vähän päälle kestäneen univajeen jälkeen. :virne:

Poika alkaa heiluttaa kättä, kun joku on lähdössä tai jos sanoo heihei. Isälleen vilkuttaa aamuisin jo vartin ennen kuin toinen on edes ovella. :virne:
Eilen taputti ekan kerran itse. :hullu: Supersuloista.
Syö paperia ja pahvilaatikoita. :epäilevä:
Kiipeää sohvalle, kunhan saa jotain koroketta jalan alle, esim. taaperokärryn.
Kakkaa ihan koko ajan....
Heiluttaa päätään edestakaisin mielipuolisen näköisesti. Samalla saattaa heiluttaa myös käsiään ja pyöriä ympyrää, jolloin näyttää oikeasti vähän hullulta. :D
Osaa laittaa tavarat takaisin laatikoihin.

1-vuotisjuhlia pitäisi alkaa järkkäämään. Ei jaksais. :pepsodent:
Emilia

ViestiKirjoittaja skray » La 28 Marras 2015 17:12

Theia. :sydän:

Mulla oli lääkärin terveystarkastus tällä viikolla ja sain valitettua hengitysvaivoista ilmeisesti tarpeeksi, sillä hän kirjoitti mulle nyt astmapiipun ja laittoi mut jonoon astmahoitajalle. :woohoo:
Seuraavana onkin sitten rakenneultra joulun välipäivinä ja sitten neuvola tammikuussa. Aika rientää.
skray

ViestiKirjoittaja skray » La 05 Joulu 2015 00:39

Tunsinkohan mä jotain? En kai, vai ehä sittenki? Ei, en tuntenut. Vai tunsinko? :salaliitto:
skray

ViestiKirjoittaja theia » To 10 Joulu 2015 12:57

Kyllä sä varmaan tunsit jotain Skray :ahihi:

Mulla oli tänään viikon 22 neuvola :superhymy: Kaikki kunnossa, paino noussut +2kg lähtöpainosta. Kuunneltiin taas sydänääniä, ja Kaapo-Stina ilmeisesti alkoi tätä herätystä protestoimaan kun alko hutkia sitä kohtaa missä doppler oli :keijo: Nyt noi liikkeet tuntee jo aika selvästi (ei vielä ulospäin, olisipa pian ulospäin niin mieskin saisi tuntea näitä :hullu: ), oon myös huomannut joskus yksin ollessani juttelevani mahalleni kun huomaan esim. aamun ensimmäisiä liikkeitä :keijo: :hullu:

Nyt laitoin paperit Kelaan äitiyspakkauksesta, äippälomarahoista ja lapsilisistä :hullu:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja skray » Pe 11 Joulu 2015 18:59

theia kirjoitti:Kyllä sä varmaan tunsit jotain Skray :ahihi:

No jotenki en usko, että oikeesti tunsin mitään, vaan kyse oli jostain muusta. Esim. nälkä tai ilmavaivat. :virne:
Tällä viikolla odotan innolla tuntumisia, koska ainakin pari kaveriani on kertonut, että tämän viikon aikana tunsivat ekat liikkeet. Nyt mäkin sit jokaista tuntemusta koitan kuunnella ja miettiä, että onko se taas se nälkä tai jotkut ilmavaivat, vai onko ne oikeesti jotain järkevää.
skray

ViestiKirjoittaja theia » To 17 Joulu 2015 16:39

Hirveen paljon vaihtelevat nuo missä vaiheessa liikkeet tuntuu, ihan jo riippuen siitäkin missä/miten istukka on yms :tilt:

--

Pääsis jo kotiin töistä :täpinä: Auto täynnä ex-työystävältä saatua vauvakamaa - sitteri ja turvakaukalo ja rintareppu + kantoliina, ja vaaaatteita! Mä tahdon päästä hypistelemään niitä pieniä vaatteita :hullu:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja theia » Ma 28 Joulu 2015 09:28

Eilen käytiin ostamassa rattaat :D Tai runko ja istuinosa rattaisiin (käytettynä) - vaunukoppahan saatiin jo. Päätettiin hankkia siis yhteensopiva turvaistuimen kanssa, sen saa suoraan iskettyä rattaisiin siis. Näytin miehelle kuvaa niistä ennakkoon, että sopiiko ko. rattaat meille, se vaan totesi että mitkä avaruusvaunut noi on :keijo:

Meillä on nyt siis Stokken Xploryt:
Kuva
(tosin turvakaukalo & vaunukoppa on tummanliloja, ja rattaat+istuinosa musta)

Sen lisäksi eilen lueskelin sängyssä, ja yhtäkkiä huomasin kun maha liikehtii "itsekseen". Liikkeet siis on alkaneet näkyä ulospäin :keijo: Ainakin maatessa. Kikattelin vaan menemään kun se oli jokseenkin veikeää, tuntea kun toinen potkii masussa ja sitten nähdä kun maha liikkuu :ahihi: :keijo: Ihan tosi käsittämätöntä ja outoa ja ihanaa :ahihi:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 30 Joulu 2015 12:32

Otsakuumemittari! :sydän:

Meillä kiertää flunssa perheessä ja poika nyt kolmatta päivää kuumeilee. Kuinka helppo tuo otsamittari onkaan! Ei tarvitse kuin osoittaa ohimoa ja lukeman saa sekunnissa. :D Aiemmin mittasin lämmön kainalosta, mutta se on pieneltä, liikkuvaiselta lapselta todella hankalaa.
Emilia

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 30 Joulu 2015 13:41

Miten tuo otsakuumemittari oikein toimii? :riips:

Me hankittiin korvakuumemittari kun lapset syntyivät. Siinä menee aikaa pari sekuntia eli tarpeeksi nopea sekin. Ainoa vain että niitä mittarin suojia pitää aina muistaa pitää varastossa tai kipeänä ollessa saattaa jopa vituttaa. :keijo:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 30 Joulu 2015 16:37

Järkeilin, että toimii hieman samalla tavalla kuin lämpökamerat. Painetaan napista, osoitetaan ohimoa muutaman sentin päästä ja plim, lukema näkyy ruudussa. Uskallan luottaa tähän, kun sairaanhoitajakaverini oli testaillut eri vaihtoehtoja ja hänen mukaansa on luotettava. Tuolla pystyy myös mittaamaan kohteita, esim ruuan tai huoneen lämpötilaa.

Ainut hölmö juttu on, että anturi pitäisi puhdistaa joka käytön jälkeen yli 70%:lla alkoholilla. Vaikkei anturi edes kosketa mihinkään... En ihan tajua.
Emilia

ViestiKirjoittaja skray » Ke 30 Joulu 2015 23:43

Eilen oli rakenneultra. Kaikki hyvin valtakunnassa. :hullu:

Rattaat, vaunut mitkälie. :huoh:
Oon tässä nyt pari päivää miettinyt vaunuja ja tänään googlettelin jo hieman. Briot vaikuttaa kuvien ja kuvausten perusteella hyviltä, esim Brion Happy-malliset. Sitten googlettelin edelleen ja löytyi monet muutkin kivan näköiset ja oloiset. Ainut vaatimus tällä hetkellä on, että vaunuissa on kunnon isot täytettävät kumirenkaat, koska asutaan maalla ja enimmäkseen tulisi tuossa soratiellä kuljettua, eikä sitä aina aurata talvisin päivän aikana ja on se muutenkin kuoppainen ja epätasainen... Muuta en tiedä. :keijo: Täytyy vissiin mennä johonkin liikkeeseen ihmettelemään vielä tarkemmin ja kysellä kavereilta kokemuksia.
skray

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä