Ja tokihan se meille on ok - siskohan nyt on töissä joulun ja meidän ei siis miehen kanssa tarvii matkustaa minnekään
Aatoksi mennään appilaan, sinne tulee myös miehen veli perheineen 
No, ens vuonna sitten taas
Viime vuonnakaan en saanut graavikalaa jouluna kun oltiin Nykissä 
Perunasalaatti kuuluu uuteen vuoteen ja vappuun, ei jouluuun!
En ollut paikalla kun olivat keskustelleet että kuka tuo/tekee mitä, onneksi siellä oli mun kälynen pitämässä rosollin puolia
Rosolli
Kälysen pointti tosin oli, että se on ainoa mikä on ns. oikea salaatti, kun muut on enempi tai vähempi rasvaisia vaihtoehtoja. Toivottavasti siellä olisi myös joku ihan perus vihreä salaatti... 

Ja sen lisäksi oli uunikalaa, vaikkei se ole sama asia.
No, listeriavaarahan on kaikessa raa'assa kalassa (suurempi vaara toki vakuumikaloissa), vaikkakin useampi on sanonut syöneensä itse graavattua kalaa (toisessa raskaudessa ainakin) niin mä siltikin passaanKibaya kirjoitti:Graavikalalle![]()
Mun käly söi kyllä kun graavattiin ite torilta haetusta kalasta. Ei se paljoa syönyt, mutta sen verran että se pahin v*tutus meni poisJa sen lisäksi oli uunikalaa, vaikkei se ole sama asia.
Onhan se riski huomattavasti pienempi mutta riskihän se silti on. Meiltä saa työpaikan lounasraflasta saaristolaisleipää, sellanen järjetön kimpale 5€Kibaya kirjoitti:Oispa tänä jouluna sen verran rahaa että voisi ostaa itselleen saaristolaisleivän. Jouluruoka on niin ankeeta
Ihan siis on lounasravintolassa leivottua 

Tänä vuonna en edelleenkään odota joulua erityisellä innolla. Olisi ihana mennä johonkin mökille tms., missä saisi olla ihan vain oman perheen kesken. Todennäköisesti joudutaan kuitenkin käymään läpi kolme mummolaa ja yksi isomummola eikä kiinnosta pätkääkään. Että joulustressiä taas odotellessa...

Joka adventti saa siis pienen paketin. Paljon kivempaa kuin se, että saisi lahjat samalla kertaa kuin kaiken muunkin.
) ja heijastimia ( Miehekkeellä ei ole tällä hetkellä takissaan heijastinta.
) ei tällaista joka vuosi jaksaisi toteuttaa, mutta nyt oli kiva koota pikkulahjoja. 
), mutta tajusin liian myöhään että munhan olisi pitänyt ostaa lava kaljaa ja numeroida se
Mutta ihana idea tuo marski! Sopis varsinkin mulle kun oon niin kärsimätön ja haluun antaa aina kaikki lahjat justhetinyt.
Joka päivälle on kulhossa pieni paketti, enimmäkseen pieniä herkkuja, suklaata yms. Viikonlopuiksi on kotikätköilyä!
Ostin muutaman hyvän oluen ja piilotan ne lähempänä kyseistä päivää jotta eivät löydy vahingossa. Kalenteripaketissa on sitten vihjepiirrustus jonka avulla ne pitää etsiä. 

minä ja systeri aivan fiiliksissä ja mies jotenkin oli tosi nihkeä? 

theia kirjoitti:Hansonin joululevy!!![]()
Jostain syystä toi mun karvanaama ei digannut kun kuunneltiin sitä yks aatto (tais olla meidän eka aatto?) koko automatka äidin luominä ja systeri aivan fiiliksissä ja mies jotenkin oli tosi nihkeä?

Kaivoin sen itsekin tässä yksi päivä levylaatikon uumenista ja tyrkkäsin stereoihin. Ei saanut levy arvostusta tämänkään huushollin miesväeltä. 

).

Moniin vuosiin ei ole ollut, mutta tietyt työjutut oli sovittu tehtäviksi ennen joulua, joten töiden eteneminenkin on tuntunut joulun lähestymiseltä. Ja adventtikalenterin teko Miehekkeelle oli myös hyvin jouluisaa ja joulumieltä lisäävää - parempaa kuin yhdenkään joululahjan ostaminen ikinä. Joulukoristeita en ole laittanut. En edes sitä yhtä huovutettua tonttua, jonka joka vuosi laitan kirjahyllyn päälle. Mutta silti on ihana joulufiilis.
Paikalla siis äiti & miehensä, minä & beibe ja sisko
Äiti & miehensä painotti koko ajan, että ihan rentoa oloa ja menoa, mutta sitten pöydillä on menukortit ja 3 alkuruokaa + väliruoka + pääruoka + jälkiruoka vähän vesitti sitä painotusta
Juu, eihän meillä koskaan kyllä oo sellaista jäykkää, mutta kyllähän tuollainen ruokailu omat puitteensa antaa enkä ainakaan sitä rennoksi sanoisi
Ilmeisesti se rentous tarkoitti sitä, että äidin mies pääsi katsomaan välillä urheilua (seuraavaa ruokalajia valmisteltaessa)
Mä menin lukemaan/nukkumaan 23.30, muut jatkoivat railakkaasti siinä vielä. Joulupuuroa kun oli aamulla tarjolla, oli kovin kalpeaa ja hiljaista jengiä pöydässä 

), mutta ruokaa ja juomaa sielläkin, ja koko jengi kasassa (me + anoppi ja appi + lanko&käly+lapset) 

(Tosin vain pari kippoa ja kynttilänjalan, ei nyt ihan kartanon verran sentään). Meidän joulut on aika perinteisiä ja valmisteltavaa on paljon, mutta lopulta on kiva sitten vain olla ja syödä ja juoda ja pelata lautapelejä. Ja toisaalta mulle leipominen ja muu sellainen on miellyttävä osa joulunviettoa, niin ettei se pääasiassa suuremmin ärsytä (joskus toki, jos tulee rehkittyä liikaa syystä tai toisesta).
Hämmentävintä on se, että äiti vieläpä hehkuttaa noita ihan kympillä.
) Kivaa oli, että levyllä oli lemppari joululauluni "Tulkoon joulu". Tokikaan siinä ei ole samaa tunnelmaa kuin joulukirkossa kuultuna, mutta hyvä se on. 

Keijoille.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa