Tänään on mun yhen parhaimman(ellei parhaan) ystäväni muutto. Se lähtee menolipun kanssa Aasiaan ja tulee takas sitten kun siltä tuntuu ja rahat alkaa loppua. Mä en haluu että se lähtee

. Kuka sitten tekee mun kanssa asioita? Nähdään pari kertaa viikossa, käydään leffassa, keikoilla, ravintoloissa, näyttelyissä tai sitten ei edes tehdä mitään, ollaan vaan yms. Olen vähän erkaantunut osasta kavereista kun olen juomista vähentänyt ja kyseisiä kavereita näkee lähinnä baarissa, eli nykyään yhä harvemmin. Tunnen oloni ihan kauhean surulliseksi, kun se, jonka kanssa on asioita voinut tehdä lähtee pois. Haluan olla iloinen sen ystäväni puolesta, että se toteuttaa yhden haaveensa ja on niin rohkea, että lähtee yksin reissuun. Mutta se vain korostaa sitä ankeutta, että mä jään tänne harmaaseen syksyyn, tylsään arkeen ja joudun tekemään asioita itsekseen, kun on niin vaikeaa saada seuraa tekemään mitään. On mulla muutama kaveri, joitten kanssa nähdessä tehdään aina jotain, nyt viime kerrat grillattu, frisbeegolffattu, katottu leffoja, pelattu sulkapalloa yms, mutta niitä näkee liian harvoin. Toivottavasti seuraava vuosi menee nopeasti.
Vähän vaikea viikko ollut poikakaverin kanssa ja se varmaan korostaa tätä ahdistunutta fiilistä. Tuossa oli pitkä aika, että meni hyvin ja on tämä kaiken kaikkiaan ollut hyvät viisi kuukautta yhdessä. Mutta se on humalassa pari kertaa saanut kauhean mustasukkaisuuskohtauksen. Mulla on miespuolisia kavereita varmaan enemmän kuin naispuolisia ja ei tuo poikaystävä sevinpäin ikinä ole mustasukkainen ja se sanoikin että ei sille edes tule silloin mieleen olla mustasukkainen. Mutta humalassa riittää kun hymyilen tai vaihdan muutaman sanan jonkun tuttuni kanssa, jota se ei kunnolla tunne(koska ei se voi kaikkia mun kavereita ja hyvänpäivän tuttuja tuntea). Jätin edellisen tapailukumppanini, koska se oli mustasukkainen ja en siedä sellaista käytöstä. Lähes kaikilla tulee varmasti joskus mustasukkaisuuden tunnetta, täälläkin fordella siitä on viime aikoina puhuttu ja se on normaalia, mutta toistuvana ja aiheettomana se on sietämätöntä. Minulla on pari iltaa viihteellä mennyt pilalle, kun toinen suuttuu mustasukkaisuuttaan ja sitten minä puolestani suutun siitä. Asiasta ollaan juteltu ja olen ihan suoraan sanonut, että jos se jatkuu, niin minä lähen kävelemään. Ja poikaystävä ymmärtää ja keskustelut on ollut hyviä. Mutta silti iski kauhea ahdistuskohtaus, sitoutumiskammo ja kaikki pintaan tällä viikolla ja mielessä on käynyt, että olisiko helpompaa olla yksin. Tai helpompaa lähteä nyt kun tämä on niin alussa. Ollaan ihan vakavasti yhdessä ja puhuttu naimisiin meno, lapsien hankinnat ja asuntolainatkin, jotka tulevina vuosina on tulossa. Mutta en minä voi sellaisia mustasukkaisen ihmisen kanssa. No, aika näyttää.