Elokuvakriitikon painajainen - elokuva-arvosteluketju

Re: Elokuvakriitikon painajainen - elokuva-arvosteluketju

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 10 Joulu 2014 22:37

Tätä on odotettu.
Tein tapahtumaa varten itselleni viitan, panostin pukeutumiseen ja kokonaisuuteen.
Jännitti niin pirusti että tärisin pitkin päivää. Itse tapahtumassa oli kutsuvierasensi-ilta klo 19 ja yönäytös klo 00:03. Elokuva kaksi kertaa peräkkäin.

Hobitti - VIiden armeijan taistelu

Mietin pitäisikö odottaa tämän tekstin kirjoittamisessa, mutta en mä jaksa. Unohdan sitten vaan sen mitä nyt ajattelen.
Jos siis haluaa säästyä mielipiteiltä ja varmaan spoilereiltakin, niin ei ehkä kannata lukea tätä pidemmälle.

Alku on tosi lupaava. Smaug on näyttävä ja sen ääni värisyttävä ( :virne: ) En kuitenkaan kehtaa kutsuvierasensi-illassa vielä kauheasti elämöidä. Onneksi siinä julkisessa ensi-illassa se hoituu sitten tämän toisenkin enskan puolesta :virne:

Mutta sitten se jotenkin lässähtää, kaikki. Ja odotettavissa on vielä parisen tuntia elokuvaa. Tahmeaa se silti on. Homma ei etene, ihme hohhailua vaan ja jaarittelua.
Onneksi kuitenkin vähän etenee. Tulee elokuvassa mun lempikohtaus, jossa on jotain to-del-la outoja yksityiskohtia. Hämmentää kun ei asioita edes mitenkää selitetä, ne vaan... on kirjoitettu hiton oudosti. Onneksi Galadriel on muutoin todella upea ja ihana, niin ei siinä hetkessä niin kiinnitä huomiota.
Galadriel-kohtauksen jälkeen se ihmeellinen puuro jatkuu. Sössönsöö ja höttöntöttö.
Tuntee jo tässä kohtaa miten elokuvaa on vain venyttämällä venytetty. Tekisi mieli katsoa kelloa.

Sitten kun tapahtumat lähtevät vyörymään on tiedossa vain tappelua. 45min mittainen loppusota. Ennen sitä on vain tosi huonoja pohjustuksia ja epätoivoinen yritys luoda jotain jännitteitä, mutta missään kohtaa mitään jännitteitä ei ole. Eikä tule. Patsastelua ja Haltiakuningaan tuijottelua vähän lisää ja saadaan aikaa kulumaan. Haltiakuninkaan "hirvi" on kyllä jotain niin suureellisen naurettavaa, etten missään kohtaa tiedä onko se nyt hirvi vai joku hevonen millä on mutaation seurauksena helvetillisen epäluonnolliset sarvet.

Tappelu kuitenkin sitten alkaa. Räiskettä ja pauketta. Ja pikselimössöä. Ilta-sanomien arviossa puhutaan talvisista maisemista, mutta ainoa talvinen maisema on jäätikkö, joka sekin on kyllä aika keijo.
Taistelu käydään Erebor-vuoren juurella, vähän niinkuin laaksossa tai sen kentällä. Haltioita on ekana ihan pirusti, mutta parissakin ilmakuvassa ei niitä näy sitten yhtäkkiä yhtään. Pelkkiä kääpiöitä ja örkkejä vaan. Örkit on erityisesti sitä pikselimössöä ja suttua mistä on vaikea saada selvää.
Taistelu itsessään on aika perushuttua. Sitä normi-Jacksonia, mikä ei jaksa pitää mielenkiintoa yllä. Itsekseen jalkoihin sekoavat hirvet, ysäri Nintendo-efektit, keijouden riemuvoitot ja muu vastaava sotatouhun oheistoiminta saa välistä ulvomaan naurusta. En usko latuskapääörkin kuolevan ensimmäiseen muurin murtamishetkeen. Tai siis jättiläisörkin. Ei vaan.. ei. Jacksonin vapaat kädet on kyllä nyt olleet tosi vapaat, eikä sitä kaikkea ole helppo sulattaa. Epäuskoisuus vain kasvaa kasvamistaan loppua kohden. Se, että Smaug kuoli kymmenessä minuutissa ja yhtä örkkiä ei tapa mikään on aika lailla katsojan aliarvioimista. Ja ns. paskaa.

Mutta loppu tulee. Se örkkikin kuolee lopulta, vaikkakin vähän epäilyttävin keinoin. Tai ei niin vähänkään. Venyttämällä venytettynä.
Loppu on helpotus. Keijokin, erittäin, mutta helpotus. Sen jälkeen iskee pettymys. Edes ne hienot ja hyvät hetket eivät pelasta sitä VMP-tilanteiden ylivoimaisuutta.
Aika kammottava todeta, että kokonaisuus jäi niinkin vahvasti miinukselle.

Lopputekstien alla pyörivät piirustukset ovat sentään tosi hienoja. Niitä on kiva kattella.

Leffan jälkeen on bileet. Ruokaa! Ihmisiä! Paitsi että on vaan ihmisiä ja "ruokaa". Syödään meidän seurueen kanssa vähän ja juodaan enemmän. Baari on noin tunnin auki ja me vedetään kaverin kanssa sitten känni. Lopulta kivasta kännistä tulee ihan hirveä perseily-känni. Päästelen sammakoita suustani, enkä näe kunnolla eteeni. Mutku ilmasta viinaa! :keijo: Perkele! Joku "korvaus" on saatava.

Toinen leffa alkaakin sitten sen humalan keskellä. Trailerit menee hihitellessä, koska ne on aika hiton keijoja. Hihittelen niille kyllä selvinpäinkin.
Osa alkujutuista on myös vähän semmoisia että mietin mitä mä olen edellisen leffan aikana tehnyt, koska en muista niitä ollenkaan.
Ei ne silti oikein mihinkään vaikuta.
Samaa sössöä se on silti. Kännillä tai ilman.
Lopulta käväisen pikana vessassa, palaan paikalleni ja nukahdan! Nukahdan!! Herään onneksi ennen loppua ja pääsen osalliseksi siihen, että ilmeisesti epäusko on vallannut ensikatsojia. Eihän sitä nyt vaan voi mitenkään ottaa tosissaan.

Leffan jälkeen pettymys on vielä suurempi. Epäusko on myös. Tämä on viimeinen Tolkien-dramatisointi ikinä ja siitä jää käteen kaikkea muuta kuin epäuskoa ja pettymystä. On siellä ne hienot hetkensä, myönnän. Mutta odotukset oli korkeammalla.
En mä sitä voi ihan paskaksi väittää, mutten kyllä miksikään mestariteokseksikaan. Edellinen osa oli parempi. Tämän kohdalla pelkkä traileri riittää. Tai ei riitä. Ne keijoimmat kohdat jää näkemättä :keijo:

Eikä sitä kannata kännissä katsoa :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 12 Tammi 2015 18:02

Käytiin katsomassa Paddington englantilaisena versiona. Kun arvioita luin, niin suomalainen dubbaus on saanut moitetta. Elokuvan näyttelijät eivät sanoneet minulle mitään, mutta ilmeisesti ihan kova kattaus brittejä on mukana.

Tarina ja juoni ovat varsin tavanomaisia, mutta päähahmossa ja maailmassa on kuitenkin taikaa. Todellinen hyvän mielen elokuva, joka ei myöskään lätsähdä missään vaiheessa. Paljon pidempi se tuskin olisi kuitenkaan voinut olla.

Pieni Tennispalatsin sali oli lähes täynnä, eikä joukossa juuri lapsia ollut. En osaa ajatella, olisiko lapsista hyvä vai huono.

Arvio: katsomisen arvoinen. :peukku:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 17 Tammi 2015 22:34

Jes! Mä tein sen! Sain katsottua Transformers - Age of Extinctionin.
:läps:
Eikä se ottanut kuin kolme kertaa. Tunti kerrallaan, noin. Ensimmäisen kerran yritin katsoa sitä kun tarvitsin elokuvaa missä on mäiskettä. Tunnin päästä oli pakko lopettaa, kun ärsytti niin paljon. Toisen kerran ajattelin että katson sen loppuun kuntoutuksessa, kun illalla oli vähän hankaluuksia keskittyä mihinkään. Tunnin jälkeen oli pakko lähteä kävelylenkille käytäville, kun jälleen kerran tuli semmoinen tunne että ärsytys vain nousee ja keskittymättömyys ei hellitä.
Tänään katsoin loppuun. 20min kerrallaan. Oli aina välistä pakko hakea uutta kiinnostusta, kun se älyttömyys vaan kasvoi kasvamistaan.
Aiemmista Transformereista olen pitänyt, mutta nyt meni jo niin kovaa päin seinää että ei mitään rajaa.

Leffan ainoa hyvä puoli oli Stanley Tucci.
Ei muuta kommentoitavaa.
Ei kannata tuhlata aikaansa.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 28 Tammi 2015 12:02

Big Hero 6 (orig)

Kiitos Suvin isälle lipuista, käytiin leffassa :keijo:

Valinta tehtiin meiningillä "mitä menee tiistaina sopivasti". Vaihtoehdot karsiutuivat kotimaisiin Viikossa Aikuiseksi (minkä mun puhelin muutti muotoon Viikossa Aikuisreksiä :virne: ) ja Eila, Rampe ja LIkka ja muistaakseni joku kolmas ja tämä. Ei lopulta ollut vaikea päättää mihin mennään.

Disney-animaatio. 3D :epäilevä:
3D ei tuonut mielestäni leffaan mitään erikoista hienoutta tai efektiä. Mun silmissä se näytti aika samalta kuin 2D-animaatiotkin.
Kyllä tätä voi suositella. Voi suositella jopa jollekin kouluikäisille, vaikka onkin aika surullinen monella tapaa.
Pari tyyppiä kuolee ja sitä ei tavallaan unohdeta missään kohtaa. Elokuvassa on myös onnellisia loppuja ja seikkailua.
Loppujen lopuksi ideana on nörttien keino pelastaa maailma :keijotäpinä:

Ite koin Big Hero 6:n olevan hyvän mielen elokuva, suruista huolimatta. Välistä vähän mutkia pistettiin suoriksi, mutta niinhän Disneyssä aina.
Leffassa on tosi hyvä musiikki, mikä ei yllätä yhtään.

Hyvä elokuva tämä oli, vaikkei nyt mikään tulipäämateriaaliin yltävä erikoismestariteos, mutta ihan kelpo juttu. Voin kuvitella katsovani tämän dvd:ltä porukalla, jopa lasten kanssa.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 29 Tammi 2015 22:00

Viikossa aikuisseksiä ( :P ) on muuten leffa, jota en ainakaan ole innolla menossa katsomaan. Minttu Mustakallio-J. Vuoksenmaa -kaksikon jälki Klikkaa muassa oli jo sen verran kamalaa, että no thank you.

Essi Hellénin voisin nähdä. ;)
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja L-S » To 29 Tammi 2015 22:06

Mä ihan tykkäsin Klikkaa muasta sentään, mutta kieltämättä Mustakallio on vähän yksitotinen tai näyttelee melko lailla samaan tyyliin oli sitten kyse Klikkaa muasta, Vino Show'sta tai teatterilavasta. Mutta sen verran harvoin mun tulee leffassa käytyä, että en ehkä Viikon reksi -elokuvaakaan ole menossa katsomaan. :P
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 30 Tammi 2015 20:07

Nähty Vares - Sheriffi.

Varsin kertakäyttöinen viihde-elokuva vailla sen suurempia elokuvallisia hienouksia. Omituisessa alamaailman saluunassa pyörii kaiken maailman väkeä ja tämä maailma on elokuvan harvahkoja vahvuuksia.

Näyttelijöistä Jukka-Pekka Palo ja Jukka Puotila ovat kokemuksellaan ja karismallaan muita edellä, vaikkei rooleissa kovin paljon näyteltävää ole. Karoliina Blackburn menee vielä juuri kovismimmistä, mutta meinaa välillä näyttää leppoisalta täti-ihmiseltä. Jasper Pääkkönen on roolissaan hyvä, vaikka tuntuu näyttelevän aika lailla vahvuusalueellaan.

Antti Reini luotsaa tunteettoman päähahmon elokuvan läpi suunnilleen samalla ilmeellä, jolla keskivertokansalainen asioi postitoimistossa. :virne: Jos näyttelijä jonkun tunnetilan tavoittaa, niin se ei herätä katsojassa sääliä, inhoa, surua... ei oikein mitään.

Alkuosassa on ihan alkukuvien jälkeen pitkä haukotuttava vaihe ja loppua kohden vähän enemmän kokonaisuutta ilmenee. Juonta ei voi kuitenkaan kehua.

Kaksi tähteä.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 20 Maalis 2015 14:01

Imitation Game.

Suvin kanssa leffassa. Vihdoin ja viimein. IG tuli ensi-iltaan jo kuukausi sitten, mutta me ehdimme paikanpäälle vasta nyt.

Imitation Game kertoo Alan Turingista, keskiöiden toista maailmansotaa. Tietenkin mukana on taustoja, joiden kautta on helpompi ymmärtää kokonaisuutta - tietenkin. Tarinankerronta on onnistunutta ja juoni kulkee onnistuneesti taustatapahtumien kanssa. En ole lukenut kirjaa, johon elokuvan käsikirjoitus perustuu, mutta mielestäni tarinoiden lomitus toimii.

En oikein tiedä mitä sanoa leffasta. Vaikka elokuvassa on mukana fiktiivistä tarinaa ja tapahtumia, on maailmankuva mielestäni ajan mukainen. Sen vanhan ajan, sen, missä ihmisillä oli oikeudet vain osalla ja tasa-arvo loisti poissaolollaan. Ennakkoluulot ja pelot hallitsivat aika isolla kädellä.
Ehkä tästä syystä mulle jäi itselle voimakkaita tunteita päälle. Elokuva on hyvä, en tarkoita sitä. Mun omat reaktiot asioihin vaan eivät olleet.

Elokuvan kaikki osa-alueet kuitenkin toimivat. En ihmettele oscar-ehdokuuksia, sillä kokonaisuus elokuvassa on kohdallaan. Jopa normisti ärsyttävä Keira Knightley on ihan siedettävä, ehkä vähän enemmänkin. Mikä on oikeasti kyllä saavutus. Benedict Cumberbatchista en pysty antamaan objektiivista arviota, mutta ainakaan Turing ei ole kuten aiemmat roolityöt. Pari kohtausta ehkä menee ohi, koska vain kuuntelen ääntä tai tuijota silmiä. Joo, ei niin pidä tehdä.

Mua silti edelleen pistää vihaksi.
Mietin pitkään kotimatkalla sitä vaihtoehtoa, että jos toinen maailmansota olisikin loppunut toisella tavalla. Olisiko meillä näin paljon vapautta ja mahdollisuuksia taistella oikeudenmukaisuuden ja tasa-arvojen puolesta? Olisiko meillä sananvapautta, tai vapautta ylipäätään? Tavallaan ihan hirveitä ajatuksia ajatella, koska meillä kuitenkin on paljon. Mutta sitten on ihan lähelläkin niitä joilla ei ole. Onko jotain tehtävissä asialle?

Tähän perään olikin hyvä katsoa Teemalta tullut Kaivo.
Ahdistavuutta kerrakseen.

Kaivon voi katsoa areenasta ja suosittelen sitä todella vahvasti, vaikka se onkin tämän hetken uutisiin verraten ihan hirveää katsottavaa.

Kaivon tarinassa nuori nainen sairastuu mieleltään ja päätyy lopulta äärimmäisiin ratkaisuihin, traagisiin rikoksiin. Okei, se tappaa kaksi kolmesta lapsestaan ja sekoaa ihan huolella. Mutta elokuvassa valaistaan myös miksi se sairastuu, mitkä asiat siihen johtavat. Katsojana sitä miettii vääjäämättä olisiko ratkaisu ollut jotenkin estettävissä? Miten ne ihmiset siinä ympärillä olisivat voineet muuttaa tilannetta?
Onhan se loppu muutenkin aika raju, ei vain niiden lasten kuolemien vuoksi.

Oon nähnyt Kaivon ite joskus 92-94 välisenä aikana. Yritin miettiä että katoinko mä sen salaa, vai ollessa yksin kotona. Ei mun vanhemmat olisi antaneet mun katsoa semmoista elokuvaa luvan kanssa. Muistan kuitenkin miten katoin sen meidän kotona ja mietin että mäkin haluan isompana näytellä. Merja Larivaara näyttelee sitä sekoavaa äitiä ja Liisamaija Laaksonen hänen äitiään. Laaksonen ja Larivaara olivat mulle tuttuja näyttelijöitä muista jutuista ja siksi mä varmaan halusin nähdä sen elokuvan. Nyt vasta eilen tajusin että Katariina Kaituekin näyttelee elokuvassa Laaksosen tytärtä. Äiti ja tytär näyttelemässä äitiä ja tytärtä :keijo:

Traaginen ja järkyttävä Kaivo on kuitenkin yllättävän hyvä kotimainen ysärielokuva. Ei mikään vääpeli Körmy-sarjan tekele. Siinä kerrotaan tarinaa monen näkökulman kautta, mutta ottamatta itse kantaa mihinkään. Itse jäin miettimään että mitä siitä yhdestä lapsesta kehittyy joka jäi henkiin ja näki ihan liikaa asioita.

Kevyttä iltakatsomista, molemmissa.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 14 Touko 2015 14:17

Avengers - Age of Ultron 3D

Suvin kanssa yritettiin monen monta kertaa päästä kattomaan tätä ja aina se jotenkin meni pieleen. Nyt onnistui!
:täpinä: :tipahdus: :fanityttö:

Molemmat ollaan mäiskeen ja aivottoman hutun tarpeessa ja tämä tulee niin oikeaan paikkaan! Leffa alkaa taistelulla. H i d a s t e t u l l a taistelulla! Siinä on vissi ero. Taistelua ja taistelua. Mäisk, mäisk, HULK!

Erikoistehosteet toimivat 3D:nä yhtä hyvin kuin mitä luulen niiden toimivan 2D:nä. Ei todellakaan mitään tajunnanräjäyttävää. Yksi kohtaus on hieno 3D:nä, mutta se on aika vähän noinkin pitkään leffaan.

Aika perushuttuahan se kokonaisuudessaan on. Silti siinä on ihan täydellistä keijoutta! Tietyt jutut on ihan törkeän övereitä, jopa keijouden mittapuussa. Aika monessa kohdassa ei vaan voi olla nauramatta. Niinkuin siinä, kun pahisrobotit irrottaa rekasta perän ja lennättää sitä ilmassa. Ja sit tavallaan se on ihan normaalia, eikä tavalliset ihmiset ympärillä reagoi siihen mitenkään :keijo: :rolf: Eeei, kyllähän noita rekkoja lentelee tossa pitkin motaria päivittäin!

Leffa ois voinut olla hitusen lyhyempi. Jossain välitappelussa ei jaksa keskittyä. Yks välitappelu tai käänne vähemmän ois ollut jees. Taisteluissakin noissa on kuitenkin se, että ne vievät tarinaa koko ajan eteenpäin. Aina on jotain pientä muutosta. Lopun eeppinen tappelu on silti ihan helvetin keijo. Lähes jo niin keijo että menee :läps:-osastolle parissa kohtaa. Kuolee, ei kuole, kuolee, ei kuole, osuu, ei osu. Hidastuksia on ihan liikaa ja niin edelleen.

Silti tykkäsin! Paljon!
Hulk :sydän:
Iron Man :sydän:
Huonot vitsit :sydän:

Jokseenkin heräs myös se, että Age of Ultron on hitosti paljon parempi leffa kuin viimeinen Hobitti. Eivät ehkä liiku samoissa kategorioissa noin muuten, mutta silti tässä ne tehosteet toimi ja asioissa oli järkeäkin. Ne turhalta tuntuvat välitaistelutkin veivät juonta koko ajan eteenpäin. Kaikella tapahtuvalla oli tarkoitus. Muukin kuin se, että vedetään vastustajaa pataan hakkaamisen ilosta. Samalla ehkä vähän sivutaan näitä hienoja teemoja kuten maailmanrauha ja katkeruus :keijo:

Ainiin! :lanppu: Jos joku herättää hilpeyttä, niin se että roboottityypin kävellessä sillä liikkuu lantio :keijo: :virne:
Eihän se mikään ihan tavisrobo ole, mutta silti hei! Robo mikä robo! Ja sit sen perse keikkuu kuin milläkin mallilla :virne:
Oon ehkä sit nipo ja vanhanaikainen, mutta joitain juttuja ei voi edes supersankarielokuvassa pistää yltympäri. :lälläspieru: :munmo:

On Avengers silti parempi elokuva kuin viimeisin Transformers. :nirppa:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 16 Touko 2015 23:43

Age of Ultron

Leffa on kyllä kova. Mielestäni parempi kuin eka Avengers, joka ei sekään ollut huono. Kiban mainitsema juonen ja taistelun looginen eteneminen on iso plussa.

Nimi on melko viitteellinen, koska sarjakuva Age of Ultronhan on ihan pirun synkkä. Tämä on tällaista perusmateriaalia mallia "Kostajien erikoisjulkaisu, kesä 1991". Tässähän ei ole vaarassa kuin maailma. :keijo:

Ultronin ääni on ehkä turhan lempeä. Hauska on kohtaus, jossa kaikki yrittävät nostaa Thorin vasaraa. Pari fanityttöä huokasi "Oooi" parhaaseen Pikku-Eric -tyyliin, kun Stan Lee nähtiin.

Pienissä asioissa viitattiin fania palkitsevasti. Oli Kosmista kuutiota, ikuisuuskiviä ja jopa itse Thanos. Looginen jatko olisi Ikuisuuden rautahanska -tarinakokonaisuus.

Tyyppejä oli varmaan paljon, jos on ensimmäisiä kertoja näiden hommien keskellä. Fanille tuossa lähestyttiin riittävää määrää. Silti Ultron ilman Hank Pymiä on aika keijoa, samoin Vision ilman mitään linkkiä Ihmemieheen (ei MacGyver!). Vision itsessään oli kiva nähdä. Elohopea selkeä pettymys verrattuna viime X-Meniin. Purppuranoita aika "väärän" näköinen, mutta hahmona aika linjassa. Ja Vision pelasti hänet... :hullu:

Haukansilmä sai nyt paljon takaisin sitä, että oli pakotettu konna ison osan viime leffaa. Nyt hän sai olla sellainen Pasi Nurmista muistuttava kansansuosikki. Hulk sinänsä varsin jees, mutta tämä näyttelijä tekee melkein luvattoman huonon Bruce Bannerin... Se on vaan joku muu tyyppi mun mielestä.

Kokonaisuus oli kyllä hieno. Jonkin verran hämäsi, että Ultronit hajosivat niin helposti. Ei kyllä mielestäni Elohopea niitä nyrkillä murskaa. Nopeudella toki, mutta siinä menisi nyrkkikin. Menee tämä silti helposti kärkeen tän vuoden leffoista (aiemmat Paddington, Vares - Sheriffi ja Luokkakokous).
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ma 22 Kesä 2015 17:34

Jurassic World

Koska alkuperäinen Jurassic Park oli yksi lapsuuteni suurimpia elämyksiä ja ensimmäinen elokuva, jota fanitin, odotin sekavin tuntein dinoaauruselokuvan päivitysversiota. Tykkäsin kyllä JP:n kahdesta jatko-osasta ihan vaan siksi, että ne liittyvät tuohon samaan Spielbergin taianomaiseen maailmaan. Uusi Jurassic World viittaa tuohon maailmaan tuon tuosta, ja joitain asioita on toistettu lähes suoraan, mutta ei Jurassic World aikuista minääni ainakaan hirveästi vakuuta.

Tietokoneella tehtyjä asioita ja varsinkin dinosauruksia erilaisissa fakta- ja fiktioyhteyksissä on nähty jo niin paljon, että alkuperäisen JP:n koukkuna olleet silloin ennennäkemättömät asiat ovat turruttavia. Tosin muutamat toimintakohtaukset, joissa piiloudutaan saalistavilta dinoilta ovat oikeastikin jännittäviä. Myös esimerkiksi haavoittunut Brachiosaurus (?) on hyvin todellisen, sympaattisen ja jopa luonteen omaavan oloinen.

Näytteleminen on aika heikkoa, ja etenkin naispääosassa oleva hahmo on epäuskottava ja pahvinen. Miespäähenkilö jää vähän seikkailuelokuvan karikatyyriksi, vaikka Chris Prattin rahkeet voisivat riittää enempäänkin. Päälle liimattu ihmissuhdetarina on myös kökkö, mutta tietysti sellainen pitää mukana olla, samoin kuin vanhempien avioerokriisistä kärsivät lapset. Mutta eipä Jurassic Worldia pidäkään katsoa luonnedraamana, vaan dinosauruselokuvana, jollaisena se on ihan viihdyttävä välipala.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Ma 29 Kesä 2015 16:59

Entourage
Entourage- elokuva
Odotin mielenkiinnolla jo pidemmän aikaa, kun sarjan päätyttyä selvisi tekeillä olevan jatkoa elokuvan muodossa.
Eli jatketaan muutaman kuukauden päästä siitä mihin sarjassa jäätiin, yksi kaveruksista on lisääntymässä, yksi laihtunut reippaasti, yksi palailee töihin.
Kuten sarjassakin, "päähenkilö" ei ole oikeastaan lähelläkään pääosaa, vaan oikeastaan koko elokuva keskittyy sivuosanesittäjiin
ja heidän enempi ja vähempi sekoiluihin ja kaverusten uuden elokuvan valmiiksi saattamiseen.

Myös cameorooleja on enemmän kun kerkiää parilla katsomisella huomaamaankaan.
Oikeastaan on vähän kun katsoisi tuotantokauden puristettuna reiluun puoleentoistatuntiin.
Alastomuutta ja "raisua" kielenkäyttöä HBO:n tyyliin, että en välttämättä omia 10 vuotiaita tähän näytökseen ottaisi, paljon oli kyllä tosi nuorta porukkaa, k12 ikärajalla.

Itse pidin elokuvasta paljon, mutta jos ei sarjaa ole seurannut, en välttämättä lähtisi suosittelemaan,
tai ainakin saattaa olla hiukan pihalla tapahtumista, kun kuitenkin kahdeksan kautta on pohjalla ennen tätä elokuvaa.
Sarjan jatkona, 4/5 tähteä.
Haahuilija

ViestiKirjoittaja Emeritus » La 04 Heinä 2015 04:10

Tuli tänään (lue. eilen - että taas tätä vuorokausirytmin irvikuvaa... :P ) käytyä vahtaamassa Jurassic World ja täytyy sanoa että olen päivänpolttajan kanssa aika samoilla linjoilla fiiliksien suhteen, näin yhden katselukerran jälkeen.
Hiton CGI.. :huoh:

Kun joka paikka pitää olla jatkuvasti täynnä tietokonegrafiikkaa ja -tehosteita kaiken aikaa, aina täydellä teholla, ei oikeastaan mikään tunnu enää miltään. Jää puuttumaan se ihmeen tuntu ja lupaus seikkailusta, mitä ekassa JP:ssä ja osin kahdessa ekassa jatko-osassakin oli mukana. Jää puuttumaan dynamiikkaa. Vähemmän on enemmän. Eikä asiaa tosiaan auta se, että animatroniikan (onko tuo muuten edes suomenkielen sana?) käytön suhteen oli tosiaan kitsasteltu. Tai laiskoteltu.

Heti kotiin tultua katsoin leffan näkemiseen saakka panttaamani Cinemassacren ja Nostalgia Criticin arviot. (<< noista tietty spoilerivaroitukset paikallaan, etenkin NG:stä) Jälkimmäisen kanssa olin ehdottomasti enemmän samaa mieltä. 'Worldissa' on hölmöytensä ja virheensä, mutta kyllä sen ihan sujuvasti katsoi. Nyökkäykset ja viittaukset alkuperäiseen (musiikilliset ja ympäristölliset, kuten vanhan puiston jäänteet) pitivät hommaa pinnalla, ja erityisesti lopun T-Rex-kuvio oli ihan timattia. Jos joku tuossa leffassa oli tehty kunnolla, niin tuo! Siinä oli saavutettu sitä samaa tunnelman kehittelyä ja nostatusta kuin JP:ssä. Ja pakko sanoa että olipa muuten hämmentävän samankaltaiset fiilikset kuin miten tuossa NG:n arviossa asia esitettiin. En nyt ääneen kiljahtelemaan käynyt, mutta melko typerää virnettä taisi kyllä olla naamalla! :D

Vielä kun joku päivä pääsisi näkemään sen parhaan ja alkuperäisen isolta skriiniltä, ilman mitään 3D-pelleilyjä. 20-vuotisjuhlakierros jäi katsastamatta pääosin juuri tuon takia. Tiedä sitten olenko vain kohta-wanha-pieru ja vastahankainen piru, mutta yhtään 3D-leffaa en ole käynyt katsomassa. JP:n ilmestyessä olin vielä niin pieni ettei leffaan ollut asiaan, mutta kyllä sitä joululahjaksi kärtettyä VHS:ää tulikin vahdattua... Soundtrackia kuunnellessa pysyy vieläkin visualisoimaan melko tarkasti mielessään että missä mennään, dialogista puhumattakaan. :)

Musiikista puheen ollen, liekö syynä ekan leffan soundtrackin maagisuus, 'Worldin' musiikkien mieleenpainumattomuus, vai molemmat, mutta ainoat jutut mitä tuosta uutukaisesta jäi mieleen, olivat kaikki niitä ekan leffan klassisia musiikinpätkiä.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Su 05 Heinä 2015 05:22

Minäkään en päässyt näkemään ensimmäistä JP:tä valkokankaalta. Olin 9-vuotias silloin. Kun sitten sain elokuvan VHS:nä, katsoin sitä muistaakseni kahden viikon ajan joka päivä. Aamulla ennen kouluun lähtöä katsoin tunnin ja heti koulusta tultuani lopun. Joskus taisin katsoa elokuvan kaksikin kertaa päivässä. En minäkään kyllä käynyt sitä 3D-versiota katsomassa, 3D:stä tulee päänsärkyä. Tuo teemamusiikki tuo tosiaan kylmiä väreitä, on ehdoton John Williamsin taidonnäyte.

Animatroniset saurukset näyttävät hyviltä JW:ssäkin, siis jos ne ovat raptorit pääraudoissa ja se haavoittunut dino, jonka mainitsin. Tuo JW:n loppuratkaisu oli melko hieno, mutta minusta ennalta arvattavakin. Hyvä kuitenkin, että T-rex oli taas sankari ja se JP3:n Spinosaurus jätetty pois.

JW:ssä eräskin hahmo vähän vihjaa siihen epäilyttävään suuntaan, että todennäköisessä jatko-osassa on armeijan kouluttamia raptoreita tms. Sellaista en haluaisi nähdä, koska se sotii JP:n henkeä vastaan, vaikka tässä nyt nähdyssä elokuvassa raptorien kouluttamisen yrittäminen oli ostettavissa siksi, että se ei täysin onnistunut.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 21 Heinä 2015 18:11

Terminator - Genisys (auf Deutsch)

Joo, tosiaan piti kokeilla tällaista vitsiä, että miltähän näyttää Terminator saksaksi dubattuna. :keijo: Keijoudessa se jäi vähän pettymykseksi, koska odotin äärimmäistä keijoutta.

Musta tuntuu, että kielen ymmärtämisessä ei lopulta paljon menettänyt, kun turhan moni leffa on sitä tasoa, että "hilavitkutin-kolkutin-maailma tuhoutuu, jos emme sinä ja minä sitä pelasta. Ai, sinä ja minä? No, ei silleen sinä ja minä, että aamukasteella, mutta meidän täytyy se tehdä. Miten? Tässä on tieteen kehittämä akkeroidi-kakkeliini. Se täytyy viedä paikkaan X ja painaa päälle, niin kaikki menee hyvin. Paristot pitää muistaa, koska tämä näyttää palovaroittimelta (tuottajan kotoa) ja siihen menee sama patteri."

Tätä kaksi tuntia saksaksi ja sitten re-tehtynä T2:n siisteimmät kohtaukset. Teki hirveästi mieli nähdä T2 taas. :huoh: Schwarzenegger on ironisen hauska, mikä on elokuvan kulmanoja. Ilman jäisi kyllä aika vajaaksi.

3D tuotti ehkä 2-3 hyvää efektiä ja muuten siihen vain tottui ja se oli ihan se ja sama.

Arvio: Voimakkaan kohtalainen, ei juuri tanniininen. :P
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 24 Heinä 2015 20:06

Pascal Lemoix kirjoitti:Musta tuntuu, että kielen ymmärtämisessä ei lopulta paljon menettänyt, kun turhan moni leffa on sitä tasoa, että "hilavitkutin-kolkutin-maailma tuhoutuu, jos emme sinä ja minä sitä pelasta. Ai, sinä ja minä? No, ei silleen sinä ja minä, että aamukasteella, mutta meidän täytyy se tehdä. Miten? Tässä on tieteen kehittämä akkeroidi-kakkeliini. Se täytyy viedä paikkaan X ja painaa päälle, niin kaikki menee hyvin. Paristot pitää muistaa, koska tämä näyttää palovaroittimelta (tuottajan kotoa) ja siihen menee sama patteri."

:virne: :keijoei:
...Ja tässä myös syy siihen miksi en yleensä hirveästi välitä toimintaleffoista.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 27 Syys 2015 18:33

Mr. Holmes. @ Rakkautta ja Anarkiaa-festarit.

Nyt seuraa shokki. En ole aiemmin käynyt R&A:n leffoissa. Se on kätevästi Helsingissä, mutta ei vaan ole tullut mentyä. Nyt menin, koska Sherlock. Ja Ian McKellen ja se, ettei leffa välttämättä tule levitykseen suomessa muutoin.
Tästä on herännyt vähän keskustelua, että Finnkinon monopolin vuoksi ei meillä nähdä niitä leffoja mitä ei Finnkino päätä lähteä levittämään. Esimerkiksi meidän pienet, yksityiset teatterit eivät lähde hakemaan esitettäväksi niitä elokuvia mitä meillä ei nähdä. Suurin syy: raha.

Mutta itse elokuvaan.
Elokuvahan kärsi pienestä "kohusta" kun Conan Doylen perikunta haastoi elokuvastudion, ohjaajan ja käsikirjoittajan tekijänoikeuksien perusteella. Saivat kuitenkin sovittua riitansa ja elokuva kulkee nyt levityksessä.

Ian McKellen on ihan järjetön. Tuntuu että vaikka hän esittäisi vain pelkkää puuta, olisi se mykistävää. Tarina itsessään ei ole mitenkään mullistava, mutta kerronta onnistuu pitämään mielenkiinnon loppuun asti. Dialogi on sujuvaa, aika tavallista, samoin henkilöhahmot. Minuun kuitenkin vetoaa se näytteleminen. Vanha Sherlock Holmes on ihan tavallinen vanhus, mutta tätä ei kuitenkaan korosteta liikaa. Vanhuus ei tule yksin, mutta vaivoja ei vähätellä, eikä liioitella. Niiden keskellä kamppaileva Holmes on koskettava ja silti samalla ihan oikea Holmes.
Holmes elää tavallista elämää, mutta takaumien avulla kerrotaan samalla miten Holmes päätyi siihen missä on nyt. Miten Holmes eläköityi, lopetti etsivän hommat ja muutti maalle.

Vanhuuden näytteleminen ei ole helppoa. McKellen on siinä varsin uskottava. Ei, enemmänkin. Kaikki kolotukset ja jäykkyydet tulevat suoraan iholle. Osittain siksi, että kontrasti takautumissa esiityvän Holmesin kanssa on käsinkosketeltavissa ja kaikki se sulavalinjaisuus on poissa McKellenin hahmosta. Ääntä myöden kaikki on vaivalloista ja vaatii ponnisteluja. Miten ihailtavaa se on! Todella!
Myös näytteleminen pelkillä kasvoilla vaatii paljon. Sen luulisi olevan helppoa, mutta se vaatii täydellistä kontrollia ilmeiden, eleiden ja sanattoman viestinnän tukemiseen. McKellenin näyttelminen pelkillä silmillä saa haukkomaan henkeä ja liikuttumaan. Pieni on täydellistä, ei tarvitse mitään sanoja, vain katse tai silmälihasten liikautus riittää tuomaan viestin katsojalle.

Minimalistisuuden runsaus on kuitenkin myös tukahduttavaa. Tunnin kohdalla mietin että mksi se kestää niin kauan. Loppu tuntuu venyttämiseltä, vaikka tarina kulkeekin ihan ok. Onneksi maisemat ovat kauniita.

Kyllähän sen leffan jälkeen harmittaa ettei tuo tule laajempaan levitykseen. Ns. vanha kunnon leffa ilman turhia kikkailuja tai erikoistehosteita. Ei räiskettä, ei räminää, ei väkivaltaa. Pääosassa henkilöt, tarina. McKellenin lisäksi Laura Linney ja Milo Parker luovat elokuvan henkilöhahmot. Milo Parker on Linneyn esittämän kodinhoitajan poika, joka asuu äidin kanssa Holmesin luona. Luulisi McKellenin jättävän helposti varjoonsa kenet tahansa, mutta tavallaan tämä kolmikko on yhdessä pääosassa, ei pelkkä Holmes. Toki muitakin hahmoja löytyy ja ne ovat tärkeitä, mutta minulle nämä kolme ovat tärkeimpiä.

Toivottavasti tämä tulisi laajempaankin levitykseen.

Ian McKellen :sydän:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 27 Syys 2015 21:46

Mäkin kävin katsomassa tuon Mr. Holmesin kuluneella viikolla ja itselleni tuli myös hämmästyksen jälkeen harmistus siitä, ettei se tosiaan tule ollenkaan Finnkinon ohjelmistoon.

Tykkäsin muutenkin leffasta, eikä Kiban arvosteluun sinänsä ole lisättävää, mutta sanon myös vielä erikseen sen, että Ian McKellen on ihana. :sydän:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja skray » Ti 29 Syys 2015 22:31

Kävin tänään katsomassa Harjoittelijan. Tähtinä Anne Hathaway ja Robert De Niro. Oli ihan kiva leffa, kai sen voi katsoa uudestaan jos/kun telkkarista tulee. Nauroinkin pari kertaa.

Pointtina siis, että Anne on nettivaatekaupan pomo ja Roopertti tulee harjoittelijaksi hänelle, vaikka onkin jo 70v ja Anne vasta nuori. Aluksi Anne ei tykkää Roopertista, mutta loppujen lopuks niistä tulee kamuja. Ihan peruskamaa siis, perus draamaa/komediaa, jonkin verran koskettavaa. Nettikaupassa on ongelmia, koska Anne ei johda sitä enää kunnolla ja kaikki tuntuu kaatuvan, vaikka mitään dramaattista ei oikeastaan kuitenkaan tapahdu. Vähän plaah, mutta katsottava.

Leffa loppui kyllä vähän kesken, koska odotin ja olisin toivonut tarinan etenevän pitemmälle. Olisin halunnut tietää mitä tuleman pitää firmalle lopussa tehtyjen suurten päätösten jälkeen, miten käy harjoittelijan ja parin muun firman työntekijän, joita hetkittäin seurattiin leffassa ja miten käy Annen perheen/rakkauden kanssa. Näitä emme tule koskaan tietämään. Höh.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 29 Syys 2015 22:34

skray kirjoitti:
Leffa loppui kyllä vähän kesken, koska odotin ja olisin toivonut tarinan etenevän pitemmälle. Olisin halunnut tietää mitä tuleman pitää firmalle lopussa tehtyjen suurten päätösten jälkeen, miten käy harjoittelijan ja parin muun firman työntekijän, joita hetkittäin seurattiin leffassa ja miten käy Annen perheen/rakkauden kanssa. Näitä emme tule koskaan tietämään. Höh.

Ennen jatko-osaa? :keijo:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja skray » Ti 29 Syys 2015 22:35

Suvi kirjoitti:
skray kirjoitti:

Ennen jatko-osaa? :keijo:

Sitä odotellessa. :keijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 22 Marras 2015 00:25

Koska päivä on ollut ihan voimaton, olen katsonut elokuvia. :keijo:

Ensin katsoin Netflixistä jonkun hömpän mitä se suositteli edellisten katsomiskertojen perusteella :epäilevä: (en kyllä tajua että miksi, koska en ole katsonut mitään hömppää siellä). Elokuva oli..öö... :sori: *tarkistus* "I don't know how she does it". Sarah Jessica Parker. Oli niinkin vaikuttava kokemus etten muista siitä kuin sen että mua ärsytti se tosi voimakas vastakkainasettelu ja ettei siitä saanut mitään selvää. Hirveästi töitä, muttei kukaan osannut sanoa että miksi ja ihme sekoilua alusta loppuun. Pausetin isosti kolme kertaa, kelasin taaksepäinkin mutta lopulta annoin sen vaan pyöriä ja kiinnitin huomiota kaikkeen muuhun. Oikeesti, miksi katsoin sen? :keijoei: :epäilevä:

Tuon jälkeen oli pakko katsoa jotain mikä oli "omaa" genreä. Eteen tuli Real Steal! Robotteja! Semi-scifiä. Robottien nyrkkeilymatseja, mutta pääosassa aivan muut asiat. Enemmän toi oli scifi-draamaa. Mies joutuu kohtaamaan menneisyytensä (Hugh Jackman :ahihi: ) ja ottamaan vastuuta teoistaan ja lapsesta. Samalla vähän mäiskivät robotit toisiaan ja on teknistä puhetta. Piirilevyjä hajoaa ja poika opettaa robotin tanssimaan. Loppu ei ole siirappia, vaikka vähän onkin. Se on enemmänkin toiveikas ja sisältö tuo mieleen että asiat pitää sanoa ääneen. Päähenkilöt eivät saa mitä hakevat virallisesti, mikä olisi ollut paskin loppu ikinä, vaan häviävät. Mutta. Se saavuttavat silti paljon enemmän mitä ovat hakeneet. Kasvavat ihmisinä ja kasvattavat ihmisiä ympärillään.
Elokuvan näkemys on mielestäni oivallinen. En toki pistä hanttiin sille että Jackman on parissa kohtauksessa ilman paitaa ja pullistelee :virne.
Real Steal tuo minun mielestä nätisti esiin sen mitä "minäminäminäminä"-asenne pahimmillan tekee ja mitä käy kun luopuu siitä, luopuu rahasta ja tekee asioita muiden kuin itsensä eteen. Ei huono ollakseen robottitappelupätkä :keijo:

Viimeinen minkä katsoin oli pitkän harkinnan ja etsinnän tulos. Aloitin useammankin yritelmän, mutta päädyin lopulta jatkamaan kuitenkin elokuvaa Seventh Son. Välissä katsoin Putouksen ja tein kaikkea muuta.
En tämänkään kohdalla tiedä että miksi ihmeessä jatkoin sen katsomista. Elokuva oli häiritsevästi tehty. Jeff Bridges oli maskeerattu ja pistetty puhumaan jostain oudosta paikasta ja se häiritsi ihan alusta asti. Ainoa jota "viitsi" katsella oli Julianne Moore, joka oli muutamassa kohtauksessa maskeineen ja peruukkeineen niin upea näky että sen vuoksi. Puvustus ja lavastus oli upeita, jopa osa erikoistehosteistakin, mutta sisältö oli kamala. Tuo(kin) perustuu kirjaan, jota ei todellakaan tee mieli lukea. Elokuva on täynnä toistaan pahempia kliseitä ja fantasian kököimpiä yleistyksiä. Noidat on pahoja ja lohikäärmeet on vihaisia :epäilevä: :nirppa: :norsu: Heevetti. Väkisin mukaan ujutettu rakkaustarina missä petetään ja mitä vielä? Kaikki pahikset muuttaa muotoaan mutta hyvikset ei osaa edes naamioitua kunnolla ja ovat ylimielisiä paskiaisia. Tottakai elokuvan pääosassa oleva on jotenkin niin hiton erikoinen muihin verrattuna ja täysin viaton.
Juuei, ei vakuuta. Ihan jotain eddings-tasoa :läps:
Ärsyttää kun fantasiaelokuvien maine on just tommonen. :epäilevä: Onneksi en ole käynyt tuhlaamassa tuohon rahaa leffassa!
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 23 Marras 2015 00:29

Kibaya kirjoitti:Ärsyttää kun fantasiaelokuvien maine on just tommonen. :epäilevä:

Myönnän, tuo on melko lähellä omaa mielikuvaani fantasiaelokuvista. :keijo: Toki tiedän, että on siellä varmaan muutakin (mutta monestakaan syystä en vaan osaa kiinnostua fantasiasta).

Eilen tuli televisiosta Terrence Malickin The Tree of Life - Elämän puu. Olen nähnyt sen jo aiemminkin, mutta en muistanut siitä näköjään paljoakaan muuta kuin että se on hieno. Siinähän käydään läpi kaikki maapallon ja elämän synnystä, ameeboista ja dinosauruksista aina siihen saakka, että tavalliselle pariskunnalle syntyy 1950-luvulla vauva, joka sittemmin opettelee kävelemään, nimeämään eläimiä ja saa veljiä ja kiipeilee heidän kanssaan puissa. Kyse oli ehkä ihmisen suhteesta maailmaan, mutta myös vanhempien ja lasten välisistä suhteista ja vaikka mistä. On vaan hirveän hienoa, että voidaan tehdä tällaisiakin elokuvia, joissa keskeistä ovat assosiaatiot ja tunteet, musiikki ja kuvallisuus ja asioiden ja isojen kokonaisuuksien liittyminen toisiinsa yllättävin tavoin eikä pelkästään toiminta ja dialogi ja parisuhteet tai muu sekoilu. Kaunista kerrontaa ja ajattelua. Toivoisin voivani nähdä lisää sentapaisia elokuvia (saa suositella, jos joku tietää jonkun) sen sijaan, että päädyn paremman puutteessa katsomaan jotain hömppäleffaa (olen nähnyt muun muassa Kibsin mainitseman I Don't Know How She Does Itin, ja se oli kyllä melko keskinkertainen hömpäksikin. Netflixistäkin löytyy lopulta harvoin mitään oikeasti laadukkaita leffoja.).
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 31 Joulu 2015 00:43

Anonymous: 5/5

Kuva

Päädyttiin eilen katsomaan leffa, jonka Mieheke oli viime talvena ostanut leffavuokraamosta 1,5 €:lla. Leffa kertoo hovin juonittelusta ja siitä, kuka kirjoittikaan Shakespearen teokset. (Tätähän ei siis varmuudella tiedetä, joten asetelma on hyvin spekulatiivinen. Näin olisi kuitenkin voinut olla. :raps: ) Ajateltiin, että tuossapa sopiva leffa, jossa väsyneen ja flunssaisen marengin ei ihan liikaa tarvitse ajatella. Mutta mitä vielä. Kolmeen eri aikakauteen sijoitetut kohtaukset saivat aikaan sen, että jatkuvasti sai päivittää muistikuvia siitä, kuka kukakin on. Mielenkiinto säilyi läpi leffan ja jännitettävää oli loppumetreille asti. Erittäin onnistuneet näyttelijävalinnatkin. Elokuva on saanut hyvin vaihtelevia arvosteluja, mutta minä nautin niin kovasti, että tarkoitus olisi katsoa tuo pian uudelleen, sillä koko leffan voi katsoa ohjaajan kommentoimana. :täpinä: Tykkään!

(Sitä paitsi, Silmäniloa-ketjuunkin voisi leffasta laittaa liudan näyttelijäkuvia. :pusu: )
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Suvi » To 31 Joulu 2015 00:47

marenkienkeli kirjoitti:
(Sitä paitsi, Silmäniloa-ketjuunkin voisi leffasta laittaa liudan näyttelijäkuvia. :pusu: )

Laita ihmeessä! :D :keijotäpinä:
Suvi
Keijodemoni

EdellinenSeuraava

Paluu Leffa.tv