L-S kirjoitti: Toisaalta ehkä haluaisin asua jossain, missä on kunnollinen metroverkosto. Metro on lempijulkiseni. Olen ajanut metrolla Pariisissa, Lontoossa, New Yorkissa ja Washington DC:ssä. Kaikki olivat erinomaisia systeemejä.
Pakko kommentoida. New Yorkin metro on yksi maailman kulahtaneimmista eikä Pariisin ja Lontoonkaan kauas kärjestä jää. Pariisin metroasemat ovat lisäksi hankalakulkuisia, portaita ja portteja kaikkialla. New Yorkissa oli muistaakseni sellainen epäkäytännöllisyys, että jos vahingossa meni väärään suuntaan menevälle laiturille, päästääkseen vastakkaisen suunnan laiturille piti tulla maan pinnalle ja ylittää katu.
Soulin metro on omassa metrokokemuksessani ykkönen. Asemia on paljon ja metrovaunut kiiltelevät uutuuttaan. Liputkin ovat halvat.
Metrofaneille ehdoton kokemus on tietenkin Moskova. Valtava ihmismäärä, pitkät rullaporrasmatkat maan alle ja loisteliaat, yksilölliset asemat.

Ja eilen sitten viereen istui rouva, joka hyräili epävireisesti koko matkan mitä mun vieressä istui.
Matkustaminen junalla olis muuten ihan jees, jos saisi olla vähän enempi rauhassa.
Toistaiseksi ei oo kukaan kyllä valittanut mitään, mutta ehkä he ovat Theian kaltaisia ja liian kilttejä sanomaan mitään. 

Riippuu kaiketi kuulokkeista tosin että miten hyvä indikaattori tämä on. 

), kun seuraavat jo tunkee sisään. Se ihmismassa yrittää tunkea yhtenä pallona sisään ovista - joka yllättäen aika huono taktiikka täyttää bussia. Mä yritin muodostaa jonoa, tosin bussi pysähtyi niin, että jäin siihen bussin eteen... No, jonottelin aikani, pääsin muutaman askeleen eteenpäin, siirryin vähän oikeammalle ja näin ollen enempi oven eteen, ja siinä vaiheessa oikealta tulee rouvashenkilö joka alkaa puskea. Tokihan sen pitää päästä hetinytjustnyt sinne bussin sisään
Eihän siitä minnekään pääse yhtään sen nopeammin, kun siellä on edelleen se ihmispallo "jonottamassa" sieltä bussin linjan mukaisesti 
Mä oman epämukavuuteni uhalla pidän kamojani sylissä/lattialla edessäni, koska mun tavarat ei ole maksaneet paikkaa
Ja se, että se pirun patteri paahtaa.