Puhutaan säästä!

Re: Puhutaan säästä!

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 24 Marras 2015 13:44

theia kirjoitti:Hyvin hyvin pikkupakkanen ja valkea maa :sydän: Sais pakkasetkin kiristyä vähän lisää :hullu:

No niinpä! :hullu:
Heti tuli paljon valoisampaa kun tuli edes hieman valkoista maahan. :pilvi:

Lissee lissee! :sydän:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 24 Marras 2015 21:45

Näin tänään ensimmäistä kertaa lumisateen muutettuani ulkomaille. Läntisessä Saksassa satoi märkää lunta, joka suli välittömästi maahan osuessaan vedeksi. Turkkilainen taksikuski tietysti kaahasi 140 km/h lentokentälle lumituiskusta huolimatta... Täytyy sanoa, että mulla ei ole ollut lunta ikävä. Vihaan loskaa ja räntää ja pakkasta.
Aranwe

ViestiKirjoittaja skray » La 28 Marras 2015 16:58

Niin, olihan sitä lunta kokonaiset 2 päivää. :huoh:
Taas vaan tuulee, sataa ja on märkää, niinku koko syksyn. Tulis jo talvi.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja theia » Ti 05 Tammi 2016 11:31

Nyt on kylmä :bubbles: en laittanut aamulla sukkiksia/muuta farkkujen alle ja voin kertoa että nyt on reidet jääääässä vaikka kävelin vaan about 15 min matkan terveyskeskukselta asemalle. Mun puolustukseksi mun *ei* pitänyt kävellä kun max 7 min matkoja ja siksi en varustautunut paremmin :keijo:

Edit. Farkkujen alla on alusvaatteet kuitenkin :keijo:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 05 Tammi 2016 12:24

Ja tällänen Lapin muija etelässä on ihan onnessaan. :pomppuhymy:

Lisää pakkasta! Lisää lunta! :pomppu:
Saisi olla tälläsiä -20 päiviä vaikka kaksi viikkoa putkeen. :sydän:

[lapinmuija]Tää on kuulkaa kaikki vaan pukeutumiskysymyksiä. Tarpeeksi vaatetta ja oikein kerrospuettuna, niin ei palella. :munmo: [/lapinmuija]
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 05 Tammi 2016 13:25

Täällä on "vaan" -17 astetta. :bubbles:
Tavallaan ihan kivaa vaihtelua, ne joulua edeltävät +10 astetta olivat ärsyttäviä tähän vuodenaikaan myös. Pakkasen kanssa on usein myös aurinkoista. Mutta on toi silti ehkä vähän liikaa. Kaupungille on hankala kerrospukeutua riittävän hyvin, ja/tai en vaan osaa. Ja vähintäänkin naama jäätyy, pitäisi olla kommandopipo. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 05 Tammi 2016 14:04

Kokeilin viikon Helsingin noin -10 pakkasia ja vanha tuttu kutiava iho ja verta vuotava nenä tekivät välittömän paluun. Kutina loppui kuin seinään palattuani mukavaan ja kosteaan +10 lämpötilaan. Ei ole pakkaskelit minua varten.
Aranwe

ViestiKirjoittaja theia » Ti 05 Tammi 2016 14:28

Ei se tosiaan ole pelkästä pukeutumisesta kiinni, kun iho kuivuu koppuraksi supernopeasti. Pakkanen on ihan kivaa, mutta vähän vähempi kyllä riittäisi. :P
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 05 Tammi 2016 17:27

Joo, vähempi ois kiva.
Mulla on kanssa toi verta vuotava nenä.

Tosin, junppasin aamulla parvekkeen ovi auki, kylmän puhaltaessa nilkoille. Se oli kivaa.
Mutta paikallaan seisominen liikennevaloissa oli liian kylmä.

Mua ärsyttää sekin, että pukeutuessaan ulkoilmaan ja matkustaessaan junassa ei oo oikein koskaan hyvä. Jos junassa lämpiää hirveesti niin sitten on ulkona kylmä ja jos ulkona on just hyvä, läkähtyy junaan. Kerrospukeutumisessa varsinkin. Ei siellä junassa voi kovinkaan montaa kerrosta riisua ja ne kamat pitää säilöä kuitenkin sylissään, kun paikat on ihan täynnä. En saa mihinkään hyllyille mitään laitettua (kivat kädet :epäilevä: ), joten ihan sama onko ne vaatteet päällä vai ei :keijo:

Senkin puoleen ihan vähän vähempi, kiitos.
Lunta on tarpeeksi :norsu: Ainakin meillä :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » Ti 05 Tammi 2016 17:46

Joo, siksipä jäädyinkin aamulla kun en halunnut läkähdyttää itseäni useammalla kerroksella vaatetta, kun luulin olevani vain hetken ulkona (lyhyet koti-asema-asema-työ -matkat), mutta toisin kävi :keijo:

(Piti siis hurauttaa autolla aamulla terveyskeskukseen ah-niin-ihanaan sokerirasitukseen. No, kun hoipuin autolle, ei se lähtenyt käyntiin :huoh: Soitin miehelle raskausraivarit, että MIKSI JUMALAUTA MIKSI se ei ole kuukauden mun kyselyiden jälkeen katsonut että se on piuhassa kiinni se auto. Pakkasella tulisi olla ja blaablaa. Siihen mies sitten että ei se tajunnut ja että kyllä eilen lähti ihan hyvin käyntiin tuo auto. Mä huudan sille puhelimessa vittusaatanaa ja että kiva nyt sitten mennä taksilla sinne saatanan terkkariin ja että mulla ei ole ollut autoa aiemmin niin en nyt oo itse tajunnut huolehtia piuha-asioita kun oon olettanut että mies tietää :jaaha: . Sen jälkeen laitoin vielä raivoviestiä perään että kyllä sen auton olis pitänyt olla piuhassa jo kun on -10 c ja että tällä menolla se auto ei kestä kyllä tätä talvee pidemmälle kun kohdellaan sitä näin kaltoin. Takasin mies vastas vaan että sori ja että ei se tajunnut että tänään on näin kylmä :jaaha: Sen jälkeen miehestä ei ole kuulunut... lieneekö kiireitä töissä vai pelkääkö mua hormonihirviötä :P )
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 05 Tammi 2016 18:00

OT

theia kirjoitti:(Piti siis hurauttaa autolla aamulla terveyskeskukseen ah-niin-ihanaan sokerirasitukseen. No, kun hoipuin autolle, ei se lähtenyt käyntiin :huoh: Soitin miehelle raskausraivarit, että MIKSI JUMALAUTA MIKSI se ei ole kuukauden mun kyselyiden jälkeen katsonut että se on piuhassa kiinni se auto. Pakkasella tulisi olla ja blaablaa. Siihen mies sitten että ei se tajunnut ja että kyllä eilen lähti ihan hyvin käyntiin tuo auto. Mä huudan sille puhelimessa vittusaatanaa ja että kiva nyt sitten mennä taksilla sinne saatanan terkkariin ja että mulla ei ole ollut autoa aiemmin niin en nyt oo itse tajunnut huolehtia piuha-asioita kun oon olettanut että mies tietää :jaaha: . Sen jälkeen laitoin vielä raivoviestiä perään että kyllä sen auton olis pitänyt olla piuhassa jo kun on -10 c ja että tällä menolla se auto ei kestä kyllä tätä talvee pidemmälle kun kohdellaan sitä näin kaltoin. Takasin mies vastas vaan että sori ja että ei se tajunnut että tänään on näin kylmä :jaaha: Sen jälkeen miehestä ei ole kuulunut... lieneekö kiireitä töissä vai pelkääkö mua hormonihirviötä :P )

Anteeksi mutta :rotflmao: ja :paijaus:
Mä olisin kyllä käyttäytynyt noin vaikka ei oliskaan mitään hormoneja mitä syyttää. :P

/OT
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 07 Tammi 2016 14:19

Ei kannata koskaan olettaa, että mies tietää. Ei tiedä. :) Voi tietää, jos miehelle kerrotaan.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja theia » To 07 Tammi 2016 14:25

Kyllähän se nyt huomasi jo sen -10 asteen ja silloin kävi itse sillä autolla ajelemassa :sori:

Nyt mies tietää. Nyt mies on saanut kuulla siitä useampaan otteeseen. :pepsodent:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 07 Tammi 2016 20:51

Puhutaan säästä!
En tykkää talvesta. Miksikö? No siksikö koko ajan on käynnissä elimistön lämmönvaihtelu ja ne heittelyt on isoja. Tosin, tää pakkanen ei haittaa mua yhtä paljon ku se että sataa viistosti vettä ja on samaan aikaan kylmä.

Hikoilin tänään kun lähdin pipo päässä aamulla liikkeelle. Pipo ja lapaset. Lapaset oli pakko ottaa pois kun kädet oli ihan märät, vaikka samaan aikaan naama oli aivan umpijäässä ja käsivarsiakin vähän vilutti. Se oli ihan sekopäistä. Että käsivarret on viileenä, mutta kämmenet on ihan läpimärät lapasissa. Sama kengissä jalat hikoo, vaikkei ollut edes mitenkään paksulti villasukkia jalassa. Sisätiloissa tekee mieli ottaa välittömästi kaikki vaatteet pois, kun muutoin läkähtyy sielläkin ja sit on ihan taatusti ulkona kylmä :epäilevä: Mietin josko lähtisin huomenna liikkeelle eri takissa ja kevyemmillä hanskoilla :keijo:

Toki oli tosi ihanaa kun kävin postissa jonottamassa ja ulkona tuntui semmoiselta että vaan vähän vilvottelee siinä :keijo:

Se huono puoli tässä on myös, että lämpötilanvaihtelut lämmin-kylmä-lämmin-kylmä-asteikolla saa mulla päänsäryt ja janon. Eikä oikeen voi vesipulloa kuljettaa mukana just nyt :keijo: Tai vois kai, jääpullo!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 10 Tammi 2016 20:27

Mä olen vältellyt ulosmenemistä noilla kovilla pakkasilla. Ei ole ihmisen paikka tuo "-23°, tuntuu kuin -31°". Ei ainakaan täällä merenrannalla itäisessä Helsingissä. (Tuuli, saatana!)

Pojan toppahaalarikin on hankala pukea mutten ole jaksanut/ raaskinut hommata uutta tilalle. Hän on kyllä pysynyt lämpimänä, itsellä vielä parantamisen varaa pukeutumisessa. Ja iho kuivuu ja hilseilee, kädet on verillä (ja nenä täälläkin!) ja valivali. Onneksi nyt taitaa jo helpottaa.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja theia » Ti 26 Tammi 2016 14:50

Sää :epäilevä: :epäilevä:

Loska ja lumi olis kivempaa, kun se ei olis noin perkuleen liukasta. Tuolla kun lämpötila sahaa plussan puolelle ja putoaa miinukselle tekee vaan liukkaan maan ja hiekkaa ei ehtinyt tietenkään minnekään sirotella :huoh: Kaatuminen muutenkaan kivaa, ja nyt huolettaa vielä enempi mahatyypin takia.

(Sen lisäksi eläkkeelle jäänyt kollega muistuttelee facebookissa että muistathan olla varovainen :epäilevä: Ymmärrän, että hyvää tarkoitetaan mutta alan olla korvia myöten täynnä näitä kehotuksia, ehdotuksia ja huomautuksia :epäilevä: Varsinkin kun edellisessä lauseessa oon "kuinka varovaisesti yritin kävellä, silti meinasin kaatua" :epäilevä: )
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 26 Tammi 2016 15:10

theia :paijaus:
Varoittelu on kyllä ärsyttävää, mutta toisaalta kannattaa vaan yrittää muistaa, että usein se on vaan sellaista kommunikaatiota kommunikaation vuoksi, hienolta termiltään "faattista kommunikaatiota" :keijo: joka sanotaan vain ystävällismielisen yhteyden säilyttämiseksi.

(Sori, ei ole tarkoitus päteä, tuli vaan mieleen, että itsekin otan tollaiset herkästi ärsyttävinä, joten siksi olen asiaa miettinyt...)

Mutta sää on kyllä karsea. Täällä on monin paikoin nilkkoihin asti loskavettä, enkä omista edes kumisaappaita. Toisaalta ne olisivat liian liukkaat kulkea muutenkin, jos sellaiset olisi.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja theia » Ti 26 Tammi 2016 15:46

L-S kirjoitti:theia :paijaus:
Varoittelu on kyllä ärsyttävää, mutta toisaalta kannattaa vaan yrittää muistaa, että usein se on vaan sellaista kommunikaatiota kommunikaation vuoksi, hienolta termiltään "faattista kommunikaatiota" :keijo: joka sanotaan vain ystävällismielisen yhteyden säilyttämiseksi.

(Sori, ei ole tarkoitus päteä, tuli vaan mieleen, että itsekin otan tollaiset herkästi ärsyttävinä, joten siksi olen asiaa miettinyt...)

En ottanut tätä pätemisenä vaan erittäin hyödyllisenä tietona! Sille on nimi! Sille on syynsä! Mä en pysty ymmärtämään faattista yhteyttä laisinkaan, ja jotenkin mua helpottaa tämä että se on ihan joku juttu :keijo:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja theia » Pe 29 Tammi 2016 09:25

Kyllähän mä sit eilen kaaduin :epäilevä: Menin superhitaasti ja siltikin. Onneksi tosiaan vauhti oli hidas ja tavallaan vaan muksahdin oikealle jalalle, mutta tietty mun tuurilla suoraan lätäkköön. :huoh: Nyt taas töpötellään menemään... :epäilevä:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 29 Tammi 2016 21:23

Kantsii hommata liukuesteet kenkiin. Jos on mustat kengät, ei niitä ohikulkija ehdi edes huomata. Itellä ne edelleen hankkimatta, vaikka ovatkin olleet listalla jo pari talvea... :nolo:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja skray » Ma 18 Huhti 2016 16:16

Ulkona sataa jotain lumentapaista. :huoh:
Onneks vaan vähän silleen satunnaisilla hiutaleilla, ehkä vähän vettä seassa. Rännäksi en tuota kuitenkaan nimittäisi, kun se ei näytä niin märältä.
skray

ViestiKirjoittaja skray » Ti 19 Huhti 2016 14:55

Lumivalkeaa... :kailotus:
Tänä aamuna oli maa valkoisena, kun heräsin. Hassua.
Nyt on onneks jo sulanu, mutta silti.
skray

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 19 Huhti 2016 21:17

Lunta, hyi. :keijo:
No, onhan lumi ihan kiva, mutta mieluiten siinä joulu-tammikuussa eikä huhtikuussa. Täällä ei onneksi ole näkynytkään, kaikenlaiset epämääräiset kasatkin ovat jo sulaneet. Tänään oli päivällä aurinkoista. Ajoittain tarkenee jo lasitetulla parvekkeellakin.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja skray » Ke 20 Huhti 2016 16:09

Mä oon jo pari viikkoa käynyt ulkona paljain varpain tuossa terassilla, t-paidassa ja kapreissa. Hyvin tarkeni jo.
Olisin käynyt roskiksellakin ja muuten tepastellut ulkosalla, mutta oli niin märkää vielä, ettei viitsinyt jalkoja alkaa likaamaan.
Nyt pitäis varmaan laittaa kengät, jos meinais ulos mennä. Tänäänkin on koko päivän tullut jotain lumensekaista vesipisaraa, mutta ne sulaa sitä mukaa kun satavat. Lisäksi on tuullut tosi kovaa. Ankea keli.
skray

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 27 Heinä 2016 05:52

Kuumuus! :( Ei saa kunnolla nukuttua. :bubbles: Nukkumaan klo 1, torkkumista klo 4-5, ylös viideltä. Olis loma ja vois teoriassa nukkua piiiitkään, mutta kun ei pysty. :pillitys: Voitaisko, pliis, palata +20 asteen päivän maksimilämpötiloihin?...tai kyllä mulle viileämpikin sopisi hyvin.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

EdellinenSeuraava

Paluu Uutiset ja Sä