), mutta muutenkin tarina kohtalokkaasta runokokoelmasta on kiinnostava.
Hyviä ovat nämä Jokiset, ei voi muuta sanoa.
Kohtaan "viihteellinen kirja" tää menee kun nakutettu ja kirjaimellisessa merkityksessä: tässä ollaan telkkarimaailmassa.
Vai mitäköhän tohon kohtaan kiskaisisi 

Ja suositusten perusteella (oli aikoinaan syy miksi ostin kirjan!) oletan, että Philip Pullman (kirjoittanut lempikirjasarjani Universumien Tomun) sitä rakasti myös
Joten kuittaan sillä nyt sitten sen kirjalijan rakkaus -kohdan
Aika laveat on selitykset mut sou not 

Luin syksyn kirjamessuilta ostamani ale-kirjan Kaikkien aikojen Tauno Palo, jonka on kirjoittanut Petri Nevalainen. Hauskinta kirjassa oli pienet tarinat ja muistelut Tauno Palosta. Ehkä eniten hämäsi pikku näppäily- ja kirjoitusvirheet, ihan kuin kirja olisi vähän hutaisten tehty. Mutta Tauno.
Oli se ihana.
Ja teki muuten ihan heevetisti töitä. (Tämä kirja siis elämkerta-kohtaan 26.)
. Keksin siihen piti lukea koulussa -kohtaan yhden toisen kirjan. (Kunhan saan sen nyt ensin lainattua ja luettua.)
(Ihan suoraan matkin theiaa). Mulle kävi ihan samoin kuin theialle, että liikaa tuli mieleen se Luhrmanin leffa, mutta ei se mitään.
Oli "kivaa" huomata, mitä kohtia leffasta on jätetty pois.
(Ja ehkä vähän mietin myös West Side Storya.
) Ja nämä uudet Shakespeare-suomennokset.
Ainakin tätä suomennosta oli ihanan sujuvaa lukea. 
Unohdin kokonaan - kun tuon Romeon ja Julian luki niin nopeasti - että olin lukenut vielä yhden kirjan sitä ennen. Sopi noiden parin elämäkerta-kirjan jälkeen: Jean-Paul Sartre - Sanat, jonka laitan kohtaan 19. Kirjahan kertoo Sartren lapsuudesta ja hänen suhteestaan kirjoihin ja kirjoittamiseen. En tiedä mikä siitä on totta ja mikä liioiteltua ja mikä esimerkiksi vertauskuvallista. Vaikka kirjassa ei montaa sivua ollut, oli sitä yllättävän raskas lukea. Siinä ei pahemmin annettu lukijalle hengähdystaukoja ja kirjan lukeminen vaati aika paljon keskittymistä. Joissain kohdissa tuli kyllä ahaa-elämyksiä, kun tajusin, että "juuri tältä lukeminen tuntuu".

Aloitin tätä Christietä kesälomalla, ja se vaan jäi muiden kirjojen jalkoihin. Aloitin sen ihan alusta, ja luin sen sitten nyt. Ei ihan perus-Christietä, salapoliisit puuttuvat oikeastaan kokonaan. Eikä ollut Marplea tai Poirottia. Ihan jees, ja jännittäväkin tämä oli, mutta Poirotit ovat kivempia. 

Koska a) en jaksa avata konetta, b) läppärin näppis on ärsyke kun on tottunut norminäppikseen.
Buffy 
) kirjan Hertta, kertoen Hertta Kuusisesta. Aika vähälle on jäänyt mun Suomen historian tiedot noita ajoilta
Että sinänsä mielenkiintoinen kirja kyllä. Joku siinä tökki, ja lukeminen oli aika tahmeaa.
Sijoitan sen kohtaan "kirjassa rakastutaan" 
theia kirjoitti:Pöh Suvi, tottakai päivittelet sitä mukaa kun luet, etkä pyytele anteeksi perättäisiä postauksia.

), tai kirjaan, joka on saanut huonot arvostelut -kohtaan. Mielestäni kuitenkin tämä on oikein hyvä arvostelu, ja inspiroi mut varaamaan tämän kirjan kirjastosta.
Koska mua nolotti jo varausta hakiessa, niin laitan sen kohtaan 57. Kirja, jonka lukeminen hieman nolottaa sinua.
Ja ihan oikeasti, tuolle pyramidioivallukselle, josta tuossa arvostelussa kerrotaan, on varattu kokonainen sivu, tai oikeastaan kaksi, koska tuo piirros on toisella sivulla.
Esim. Ben Zyskowiczin nimen olisi voinut helposti tarkistaa, vaikka ysärillä ei ollutkaan googlea. (Nyt kuvatekstissä lukee Zyckowitz
) Kuokkanen yrittää olla hauska ja tosi nokkela-pokkela, mutta menee usein metsään. Lukekaa tuosta arvostelusta parhaat palat. 
)
) juttua täällä. 
Lukekaa linkistä kuvaus. 
Olisi kiva ehkä joskus myöhemmin lukea noita saamelaissatujen kokoelmia, mitä tuolla kirjasammon listallakin on.
Helmetin hausta löytyi paljonkin, mutta siihen taas tuli liikaa sellaisia tuloksia että juuri sinä vuonna on julkaistu esim. Kalevalan uusintapainos.
Jotenkin löysin kuitenkin Leena Krohnin ja häneltä teoksen Donna Quijote ja muita kaupunkilaisia. En ole ikinä muuten Krohnia(kaan) lukenut aikaisemmin. (paitsi pätkän Ihmisen vaatteissa -kirjasta)
Koetan ehkä lukea tämän uudestaan, ennen kuin se täytyy palauttaa kirjastoon.Suvi kirjoitti:Päätin sekoittaa vähän taas omaa listaani ja laittaa antonyymi-kohtaan kirjan, jonka olen jo aikaisemmin lukenut, mutta en tiedä meneekö tämä ihan "oikein", joten kommentoikaa, menenkö ihan metsään ajatukseni kanssa. :p Kohtaan 29. laitoinkin kaikki loput Narnia-sarjan kirjat (vaikka kiinnostavinta olisi edelleen mennä Narniaan vaatekaapin kautta) ja antonyymi kohtaan Velho ja leijona -kirjan. Pitääkö tuon kirjan nimen siis olla ihan konkreettinen antonyymi (esim. Sota ja rauha, ilo-suru, viha-rakkaus jne.), vai riittääkö se, että nuo sanat edustavat jotain? Tässä tapauksessa Velho (Valkea Velho) edustaa äärimmäistä pahaa ja leijona (Aslan) taas hyvää.

kmaria kirjoitti:Suvi, tosi hyvä vauhti sulla päällä, loppusuoralla jo!![]()
Mä saan tämän huhtikuun aikana loppuun!
Mulla olisi ollut väri-kohtaan kirja, mutta aloin tässä miettimään, että laitan kuitenkin tuon Punainen pukee teitä siihen kohtan, ja niin taidan tehdäkin. Tuli nimittäin hinku lukea joku sarjakuvakirja, jota en ole aikaisemmin lukenut (ja laitan sen siis sitten sarjakuva-kohtaan). 
). Aluksi hieman epäilin tätä, koska kirjan takakansiteksti (jossa kerrottiin romaanin kertovan mm. runkkauksesta) hieman ärsytti mua ja sisäistä kukkahattutätiäni. Sitten kuitenkin muistin L-S:n suositelleen tätä ja ajattelin, että ei L-S lukisi saatikka sitten suosittelisi mitään huonoa. Ja oikeassa olin. 

) Enkä yhtään ihmettele, että vaadittiin poistettavaksi. Kirjassa kuolee ensin yksi ihminen, josta on vielä kuvakin ja sitten kuolee tuhansia ja miljoonia ihmisiä, ja lopuksi on vielä verinen ruumis, joka näytetään koko maailmalle. Tarinahan on alkaa perinteisenä "seitsemän yhdellä iskulla" tarinana jättiläisineen, mutta muuttuu sitten ydinsotaa ja diktatuuria käsitteleväksi. Loppu on kuitenkin onnellinen ja ihmisen hyvyyteen ja yhteisöllisyyteen uskova. Saatoin tirauttaa sille pari kyyneltä. Samalla myös itkin sisäisen lapseni ja kaikkien niiden lasten puolesta, jotka ovat nähneet tai tulevat näkemään tästä kirjasta vielä joskus painajaisia. 
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa