Tänään julkaistiin UMK 2016 kilpailijat.
Videot näet täältä. Olen itse juuri käymässä videoiden kimppuun
Löytyykö suosikkeja pelkkien videoiden perusteella?
Pojat ovat internetin tietojen perusteella alun perin kotoisin Kroatiasta ja asuvat nyt Kaarinassa. Usein tummakulmaisilta nuorilta miehiltä nähdään Euroviisuissa juurikin viihdyttäviä tanssiesityksiä, ja kappaleessa on siihen potentiaalia.
Toivottavasti he eivät petä odotuksiani.
Hyvä EIni! Stereotypiaa stereotypian perään, sitähän viisuissa pitää vähän ollakin. Plussaa suomen kielestä. Pilke silmäkulmassa ei ole irvokasta, vaan just sopivasti. Vetoaa varmasti siihen vanhaan viisukansaan joka on seurannut viisuja "aina".
n paikka.
Rekvisiittaosasto on muutoinkin videolla se missä on kunnostautuduttu. Ehkä vähän turhan Euroneuro ja läppä.
Keijoutta vähän ilmassa, Myön jonkinlaista camp-henkeä ehkä havaittavissa. Biisin nimestä tulee mieleen vaan Kreikka
Biisi itsessään ei oo kovin ihmeellinen. Tanssittava, kyllä. Iloinen, kyllä.
Lähetetään tää!
Ei mitään mahdollisuuksia edes finaaliin, mutta erottuis, ihan sama ketä muut on. Vaatii videon tasoisen lavashown. Salkkareiden Kari laulamassa samettitakissa on jotain mitä en kestä - keijousmielessä, hyvällä
. Multa ei taida irrota vielä tän enempää analyyseja, saa nähdä sitten myöhemmin.
Attention 2:n kaksoset :huikka: olivat kaikista sympaattisimmat, ja se biisikin oli kiva. Cristal Snow oli seuraava, jonka taas jaksoin katsoa kokonaan, koska video oli kisan kiinnostavin (homovideo
:huikka: ).
+ räppiä!
Muistuttaa ehkä vähän liikaa Kreikan parin vuoden takaista Rise Upia, mutta haluan nämä silti voittoon, tai ainakin pärjäävän.

Kibaya kirjoitti:
Mikko Herranen. No onpahan kaamea video. Mua jää häiritsemään että spurgua esittävällä tyypillä on puhtaat hiukset ja kengät. Ei jatkoon. Mistä tässä laulettiin?

Tällaista lisää Euroviisuihin.
). 
Olkoonkin, etten usko että suomenkielistä kappaletta kannattaa Euroviisuihin lähettää.
Tästähän oli tosiaan jo plagiaattikohukin, mutta olin kuunnellut tämän jo ennen sitä ja totesin, että tämä on positiivisessa mielessä vähän jonkun jenkkiartistin kuuloinen (en olisi osannut kyllä nimetä mitään suoria vaikutteita). Ihan tykkään tästä.
Tottahan viisuihin pitää lähteä itsevarmalla asenteella, mutta vähän pitäisi olla realistinenkin. 
Stella Christinen kappaleelle olen pikku hiljaa lämmennyt, se on ihan kiva samoin kuin Saara Aallon kappale, molemmat menivät jatkoon. Lisäksi jatkoon pääsi Eini. Eini on ihana, vaikka en uskokaan, että Einiä nähdään viisuissa, mutta kannatan. Show'ssa oli tanssivia miehiäkin.

Pää-äijissä on vähän samaa vikaa, tosin siitä olen erittäin onnellinen, että toppuivat jatkosta. 

Kaikki nuo edellä mainitut pääsivät ansaitusti jatkoon ensimmäisestä karsinnasta.
Ruotsalaiset euroviisumiehet. 

Onhan hänellä tietty nyt aikaa treenata ennen finaalia, mutta silti.

Mä yritän antaa tälle biisille mahdollisuuden ja kuunnella sitä ilman esitystä ja videota. (Sitä paitsi hänestähän on ainesta söpöksi euroviisumieheksi.
)
) ja Sandhjalta.
Liemiseltä odotan Stig-tyylistä keijoutta. Ainakin Raakel Liekki on jälkimoduloinnissa hehkuttanut Liemistä joka kerta. (On muuten outo ratkaisu pyytää yleisöä taputtamaan käsiä hullun lailla koko jälkimoduloinnin ajan. Se häiritsee keskittymistä itse keskusteluun, ja on hieman ärsyttävää. Kiva tietenkin, että on tunnelmaa, mutta tulee vaan fiilis, että yleisö on pakotettu taputtamaan henkensä edestä ennen kuin heidät päästetään pois studiosta.
P.S. Ja ne ihme kiljujat kuuluivat vähän turhan hyvin läpi. Parhaimmillaan kuulosti siltä kuin siellä tapettaisiin sikaa.
)
Saataisiinko me Robin tai vaikka Antti Tuisku ensi vuonna edustamaan Suomea viisuissa?
No tietenkin!!
UMK-historiallinen paikka myös!

Roope Salminen edessä ei niin paljoa haitannut, vaikka meiltä jäikin yhteiskuva sen kanssa saamatta. :nyyh:
Hieno reissu kyllä noin muuten ja olihan meillä hauskaa, joten kokemuksena hyvä kuitenkin.
Kaikenlaista pientä sekoilua ja hassuja yksityiskohtia mahtui päivään. 

Ei mitään ihmeellistä, mutta vahva läsnäolo ja voimakas laulu. 
Kibaya kirjoitti:Oscar on kyllä mun tän hetken suosikki kaikesta mitä oon kuullut.
Islanti valitsi eilen oman edustajansa, Greta Salomen. Tykkään biisistä kyllä, mutta en ehkä innostu niin tuosta showsta.

Tuosta porukasta Sandhja oli ehdottomasti paras. Mikael Saaren biisi oli liian tylsä, vaikka laulajana hän onkin taitava, ja vaikka tavallaan pidänkin Saara Aallon kappaleesta (ja vaatteidenvaihdosta) alkoi se pidemmän päälle vaikuttaa aika tavanomaiselta (olen kuunnellut sen monesti). Sandhjalla on iloa ja energiaa, jota Euroviisuista kaipaan. Ja vaikka Eini on ihana, ei tuollaisella kuitenkaan Euroviisuissa pärjätä.
Ja PKN-esitykseen oli hauskasti liitetty kuoro laulamaan Kari Aallon omaa käännöstä. Kyllä Yle on tässä parantanut jostain aiemmista vuosista, karsinnoissa on enemmän iloa ja reippautta.

Vaikka ilmakävelyä ei nähty, niin kappale on aika hauska ja täyttää ison osan pakollisista kliseistä.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa