Tv/elokuvatyyppistä ilmoituttelua

Re: Tv/elokuvatyyppistä ilmoituttelua

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 25 Tammi 2016 23:31

Noniin, ensimmäinen X-Files nähty. :hullu:

:keijotäpinä:

Muutamia tahattomia naurukohtauksia tuli jakson aikana, kun kohtaus viittasi aika isosti johonkin toiseen populaarikulttuurin ikoniseen hetkeen :vihellys:

Tavallaanhan Suomen Fox esittää yhden jakson alle vuorokausi sen jenkkiesityksestä. Kakkosjakso tulee joskus kolmelta aamuyöllä jenkeissä (jos laskin oikein) ja meillä se nähdään heti ensimmäisen jakson perään klo 23.05. Eli saman vuorokauden puolella mitä alkuperäinenkin! Ei huono. Eikä se alkuperäinenkään myöhästy ihan kahta vuorokautta, kun Suomen aikaa esitys oli aamulla klo 05 eli jo 25. päivän puolella :keijo: Ei voi moittia Foxia siitä että joutuisi odottamaan.
Loputkin jaksot tulevat tällä alle 20 tunnin "viiveellä" :täpinä:
Kiitos Fox. Vaikka tavallaan siinä maikkarin pelleilyssä oli oma suolansa :keijo: Kun ei tiennyt koska uudet jaksot tulee ja missä järjestyksessä ne esitetään :virne:

X-Files :sydän:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ke 27 Tammi 2016 00:04

Englannissa lähetysoikeudet on Channel 5:llä, joka ilmoittaa sivuillaan sarjan alkavan helmikuussa. Tosin muutan just kohta Saksaan, joten ehkä katson sen sitten joskus tulevaisuudessa Netflixistä tai jostain.
Aranwe

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ke 27 Tammi 2016 17:55

Oli aika kökkö ainakin ensimmäinen jakso uutta X-filesia. Toki sitä voi katsoa sarjan kulttimaineen ja puolitahattoman komiikan takia, mutta juoni, dialogi ja näytteleminen olivat hölmöjä, etenkin Mulderin ja Scullyn keskustelu oli kuin parodiaa. Tämä tunne voi kyllä johtua siitäkin, että 90-luvulla Salaiset kansiot oli mielestäni oikeasti pelottava sarja ja Scully ja Mulder tuntuivat silloin vahvoilta hahmoilta. Nyt ehkä ei enää osaa suhtautua sarjaan muuten kuin pitäen sitä hömppänä. Jottei menisi haukkumiseksi pelkästään, niin visuaalisesti näytti varsin hyvältä uuden kauden avaus, vaikka se salaliittoteoria juonen taustana oli siis tosi väsynyttä kamaa. Salaliitot toki kuuluvat sarjan ytimeen, mutta olisivat edes vähän loogisempaa ja uskottavampaa yrittäneet.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 27 Tammi 2016 19:25

Juu, ei ensimmäinen jakso ollut mitenkään vakavasti otettava. Toinen jakso sen sijaan oli paljon parempi, vaikka siinäkin oli omat ongelmansa, muttei niin räikeitä puutteita mitä ensimmäisessä.
Ekassa jaksossahan yritin vältellä sitä etten vedä itseni kanssa kaikkea läpäksi (mm. alussa oli viittaus TItaniciin, sitten se alienin äässi :virne: ja näitä löytyy vaikka millä mitalla). Paljon kritiikkiä on käsikirjoitus saanut siitäkin miten Mulder ja Scully tuntuivat "unohtaneen" mitä kaikkea kokivat FBI:n riveissä noiden vuosien aikana ysärillä.
Oikeasti mietin ekan jakson jälkeen että itkeäkö vaiko nauraa. Säälitti, suretti ja vitutti se jakson keskinkertaisuus. X-Files on mulle the sarja ja sen pilaaminen on rangaistava teko. Onneksi toinen jakso kuitenkin nosti tasoa. Nyt täytyy enää pitää siitä kiinni ja toivoa että neljän muun jakson käsikirjoitus on toimiva. En ole luopunut toivosta vielä, kuten luovuin ysikauden aikana.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » To 28 Tammi 2016 10:09

En oo vieläkään nähnyt jälkimmäistä jaksoa :huoh: Pitäis kattoo ne miehen kanssa yhdessä ja se on himassa töiden jälkeen vasta puolenyön maissa ja en oo pysynyt hereillä niin pitkään :huoh: Tänään sit...
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 30 Tammi 2016 11:05

Nyt on kai tosi virallista.
Gilmoren tytöt palaa Netflixiin. Ainakin jenkkiflixiin :keijo:

Fanien flippausaika?
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 01 Helmi 2016 11:57

Fanit flippas jo aikoja sitten kun kuvat Stars Hollow'sta levisi julkisuuteen. :täpinä:

Enää vaan odotellaan koska ne jaksot tulee ulos. :pomppuhymy:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 02 Helmi 2016 13:37

Salaiset Kansiot, uusi jakso.
:sydän: :rotflmao: :rolf: :sydän: :rolf: :tulipää:
:rolf:

Mä oon aina tykännyt komediajaksoista mytologian seassa. Moni ei tykkää.
Mutta nauroin niin että sain kauhean yskänkohtauksen. :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » Ti 02 Helmi 2016 14:03

On tää vaan raskasta kattoa näitä Suomi-tahtiin :huoh:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 02 Helmi 2016 15:01

Meinasin että odotan iltaan, mutten jaksanut :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Ti 02 Helmi 2016 18:12

Ai oikeestiko Gilmoreja tulis taas? :superhymy:
Mutta harmi, jos ei muualle kuin jenkkien netflixiin...
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 02 Helmi 2016 23:02

Kyllähän yleensä kai kaikki Netflixin omat tuotannot ovat tulleet katsottaviksi muuallakin kuin Jenkeissä. Kai se on niiden omaltakin kannalta kannattavaa. Uskon ja toivon, että Gilmoren tyttöjen kohdallakin on niin.

Mulla on tosin aiempienkin Gilmoren tyttöjen jaksojen katsominen vielä kesken. :keijo: Aloitin sen viime vuonna vasta, mutta tahti on vähän hidastunut, koska myöhempien kausien jaksot ovat mielestäni ärsyttävämpiä kuin alussa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » To 04 Helmi 2016 10:19

Uuden X-filesin kolmosjakso oli hyvä. Tuollaisia silloin 90-luvulla oli myös aina joskus välissä. Kyllä tuo sarjan konsepti vaan kestää, kun osaavat ilmeisesti myös nauraa itselleen. Mulderin keski-iän kriisikään ei tuntunut liian päälle liimatulta sen kaiken seassa, vaan oli hauska omalla tavallaan.
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 07 Helmi 2016 20:01

Tänään tulee ykköseltä klo 21 Kotikatsomossa Ruotsalainen Hetki :keijo:
Sehän siis tässä postauksessa arvosteltu elokuva, missä Korpela - Knihtilä - Björkman - Haapkylä -kombo pitää hauskaa.

Kyllä, otan talteen jotta vain jotta voin kuunnella "poromies rhodoksella"-kappaletta :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 13 Helmi 2016 12:57

Grace & Frankie -sarja Netflixistä.

Olen hautonut tätä sarjaa semmoiseen hetkeen että tartten pään tyhjästä. Eilen oli semmoinen päivä ja katsoin ensi pari jaksoa aamusta, pari ilta päivästä ja loput yöllä :keijo:

Lopetin sarjan katsomisen niiden ekojen jälkeen ja totesi että se ei nyt vaan täytä vaatimuksia, mutta sitten ajattelin että se ehkä paranee jatkossa. No ei parantunut :norsu:

Tarina on tosi kökkö. Ekoista kolmesta jaksosta lähtien arvasin mitä tulee vikassa jaksossa. Se on tosi puuduttavaa :haukotus:
Lisäksi sarja on niin ylikliseinen ja sievistelevän sovinnainen etten keksi sille sanoja. Hyvin amerikkalainen stereotypiakuvaus yhtään mistään. Lisäksi vielä huonosti näytelty ja kirjoitettu. Hahmot ovat teennäisiä jatkuvasti, vaikka näyttelijöillä olisi ammattitaitoa. Heittäytyminen puuttuu. Ainoastaan yksi piipahdus-hahmo on jokseenkin uskottava, edes hetken verran.
Miksi sitten katoin kaikki jaksot?
Koska halusin antaa mahdollisuuden ja toivoin loppuun asti että lopussa tapahtuisi jotain muuta. Hohhoijaa.

Grace & Frankie - en suosittele. Paitsi ehkä jossain tosi pahassa vatsataudissa jolloin ei voi keskittyä kunnolla. Joo, siihen se käy.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Aranwe » To 25 Helmi 2016 00:57

Tuli ahmittua parissa illassa Deutscland 83 -sarjan 8 jaksoa. https://en.wikipedia.org/wiki/Deutschland_83 Suomessa ilmeisesti YLE esittää sitä parhaillaan. Erittäin hyvä sarja!
Aranwe

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 08 Maalis 2016 19:09

Kotikatsomossa alkoi sunnuntaina uusi nelijaksoinen minisarja Kohtuuttomat.
Ensimmäisen jakson alku oli vähän oudohko, mutta jakson edetessä selkeni mikä se jutun juoni on :keijo: Niinkuin aina.
Mustaa huumoria, huiput näyttelijät ja ihan toimiva käsikirjoituskin.
Seuraavan jakson teaseri perässä pakotti mut sitten Areenaan ja siellähän on kaikki jaksot!
Katsoin seuraavan, Kiekkovaimon, työmatkalla ja se osui kyllä niin nappiin!
Pakko suositella sitä kaikille. Semmoinen "totta toinen puoli"-henkinen jakso.
Kolmas jakso taas oli omalla tavallaan irvokas ja juuri siinä rajapinnassa oliko se hyvä vai mauton :keijo:
Viimeinen jakso taasen oli myös todella hyvä ja nauraa röhötin aika huolella :virne: :keijo:

Katsokaa edes se Kiekkovaimo!
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 10 Maalis 2016 23:07

Joko olette kuulleet, että kaikki Kummeli-jaksot ovat katsottavissa Yle Areenassa. Tällä hetkellä katseluaikaa on jäljellä 83 vuotta 9 kuukautta. :virne:

Mun ei ehkä ihan lähitulevaisuudessa tule noita katsottua, mutta ehkä jossain vaiheessa loppuelämää. :tilt:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » La 12 Maalis 2016 00:29

Kunnon kulttuuriteko Yleltä, koko elinikä aikaa katsoa Kummeleita. :virne:

Ei munkaan ehkä ihan heti tule katsottua, mutta toisaalta joskus voisi muistojen verestämiseksi katsoa jonkun yksittäisen jakson.

Kun nyt kerran tässä ketjussa olen, voisi vaikka jaaritella muistakin tv-ohjelmista. Tänään alkoi Elastinen feat. -sarja (Maikkarilla), jossa Elastinen tekee eri artistien kanssa yhteisbiisin. Ihanan leppoisa ohjelma, josta tuli väkisinkin hyvälle tuulelle, varsinkin kun Elastinen hymyili koko ajan. :D Ja biisi, jonka Ela teki Lauri Tähkän kanssa, oli mainio.

Katsoin sen jälkeen myös Kibsin kehumaa uutta Kynsin hampain -sarjaa, jossa Antti Holma esittää supersankaria, joka on tullut tulevaisuudesta pelastamaan maailmaa konservatiivipääministerin aiheuttamalta tuholta. :keijo: Vähän keppoinen käsikirjoitus, mutta näyttelijät ovat hyviä. Tästäkin kaikki jaksot löytyvät jo Yle Areenasta.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja theia » La 12 Maalis 2016 09:14

Mä en pidä Kummeleista :nolo:

Toi Elastinen feat. oli kyllä siitä kurja, että jotenkin Ela sai Tähkästä ne hyvät puolet esiin ja Tähkä ei siis saanut mua repimään tukkaa päästä :keijo:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 12 Maalis 2016 13:07

Kynsin hampain -sarja! Kyllä!
Ihanan kepeä, jaksot 25 minuuttisia ja aika yksinkertaista irvailua poliittisia päättäjiä kohtaan. Lisäksi todella hienoa näyttelemistä. Ammattilaisporukan kärkikaartia ja samalla nuoria lupauksia. Johannes Brotherus! Brotherus on semmoinen nuori, jota olen seurannut nyt hiljaksiin useamman vuoden. Brotherus on ehtinyt tehdä aika paljon. Näyttelemisen lisäksi hänellä on veljiensä kanssa bändi ja hän säveltää. Hänen veljensä, Amos Brotherus, on ihan samalla lailla todella kiinnostava. Tässä tv-sarjassa on myös Johanneksen ja Amoksen sisko Elsa, jonka roolityö on myös aika onnistunutta! Huikeita nuoria näyttelijöitä meillä tulossa, jos haluavat sitä tehdä.
Silti mun suosikki on Pirjo Lonkan hahmo! :keijo:

Kummelit :hymyhali:

En ole katsonut Elan ohjelmaa. Ehkä katson sitten kun on se Vesalan jakso. Jos jaksan ja muistan.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ti 28 Kesä 2016 19:47

Skansen alkaa tänään klo 21 Yle Femmalla. Kesäisten tiistai-iltojen rutiini. :D
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 28 Kesä 2016 22:45

Mä muistin kerrankin jopa katsoa Skansenin! :D (Perinne on, että olen usein unohtanut sen.) Olipa herttainen jakso, iloinen tunnelma ja lopussa Euroviisu-Frans lauloi superkeijon biisin Zlatan Ibrahimovicista. Kyseessähän on hitti vuodelta 2006, jota laulamalla Frans on noussut lapsena kuuluisuuteen (Frans oli silloin seitsemänvuotias). Aww. :hullu:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 05 Heinä 2016 21:28

Skansen. :hymyhali: :sydän:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Su 17 Heinä 2016 17:34

Sub aloitti 90-luvun legendaarisen Vintiöt-sketsisarjan uusinnat. Tuo oli Kummelin ohella se sarja, jonka sketsejä esitettiin seuraavana päivänä välitunneilla koulun pihalla. Vintiöt oli myös joidenkin nyttemmin kiintotähdiksi nousseiden suomalaisten komedianäyttelijöiden ensimmäisiä tv-hetkiä. Portsareiden ylivaltaa, Niko ja Hissu kiusaamassa Lahtisen vaaria ja tietenkin kuuluisa Tervasaaren kesäteatteri.
päivänpolttaja

EdellinenSeuraava

Paluu Leffa.tv