Minäkin voin kyllä suositella. 
Minäkin voin kyllä suositella. 
Nyt leffa on siis katsottu kokonaan ja voin sen hyvällä omallatunnolla lisätä tänne. Leffassa on siis pointtina se, että laulaja-lauluntekijänainen tekee tuottajansa ja muutaman muusikon kanssa levyn nauhoittaen kaikki kappaleet pitkin New Yorkia. Siinä sivussa tapahtuu kaikenlaista. Ihan perusdraamaa, ei sen kummempaa. Kivoja kappaleita ja jotenkin kiva tunnelma, siksi kai tuosta tykkäsin ja harmitti viime viikolla, kun en ehtinyt katsoa koko leffaa.
Jotenkin Suffragette sopi näin vapun alla katsottavaksi. Leffahan kertoo työläisnaisista, jotka taistelevat naisten äänioikeuden puolesta Englannissa, eli varhaisista feministeistä. Mielestäni se sopii Yhteiskunnallinen elokuva -kohtaan. Loppu jäi ehkä vähän liikaa "kesken", mutta niin kai oli tarkoituskin. Annettiin ainakin jollain tasolla ymmärtää, että taistelu jatkuu yhä, vaikka lopputeksteissä tuli pitkä lista maista ja vuosiluvuista, milloin mainitussa maassa on naisille annettu äänioikeus. (Ei ollut muuten Suomea mukana, mistä oli vähän pettynyt.)

)- Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011) (päivitän tähän, jos joskus katson eri mantereelle sijoittuvan elokuvan)

)- Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011) (päivitän tähän, jos joskus katson eri mantereelle sijoittuvan elokuvan)
). Mua myös itketti alkutekstien aikana, koska siinä oli tietenkin tämä biisi.
Muuten ei oikeastaan kuitenkaan itkettänyt elokuvan aikana. Mua ehkä enemmän huvitti, että leffa sijoittui vuoteen 1958, mutta oli jotenkin niin kasaria.
)
Se on saanut useammassa paikassa vain yhden tähden ja murskakritiikit, mutta IMDB:ssa sen arvio on 2.5 tähteä

Eli tämä leffa menee kohtaan 45.
Vaikka nämä olivatkin "vain" lyhäreitä, taidan laittaa Laurelin ja Hardyn komedia -kohtaan (koska lyhäri-kohdassa mulla on jo leffa).
(Nuori Ismohan esiintyy itse myös elokuvassa.) Tunnelma näytöksessä oli jotain ihan käsittämätöntä! Ei missään muualla ole varmaan ikinä tuollaista. Vaikka olen nauttinut etelän singalongeista, eivät ne kuitenkaan tule yltämään ikinä samaan. Olen itse joskus katsonut osan Saimaa-ilmiöstä, mutta olen ollut sen verran penska vielä, etten ole jaksanut katsoa sitä kokonaan. Se on valmistunut vuonna 1981, joten päätin laittaa sen kohtaan 26. Ennen syntymääsi valmistunut elokuva.
)
)
Noh, on siellä sentään jotain leffoja ja Criminal Mindsin 10. kausi kokonaan.
Suvi kirjoitti:Ja nyt nukkumaan. Jatkan huomenna.

(vaikka sen hahmo oli aika pissapää tässä). Tämä menee kohtaan 4.
Mua ehkä jäi myös vähän ihmetyttämään päähenkilön motiivit ja leffan loppu oli liian hollywoodmainen. Tämä menee sotaelokuva-kohtaan.
Ja ohjaaja oli myös ihana.
(Ja pääsin ekaa kertaa Sodiksen leffateatteriin Lapinsuuhun.
Kolme vuotta yritetty, ja nyt onnistui.
) Kuittaan tällä toisen itku-kohdan.
Tajusin, että täähän sijoittuu Australiaan, jonne muistan lapsena kovasti halunneeni. Oishan se kivaa vieläkin. Eli kohtaan kolme.
Mutta sitten taas Apis-kolmikkoa esittävät pojat (+ Roope Salminen ) olivat ihania, etenkin Tuukka ja Toni. Sipe oli ehkä vähän liian "nätti", mutta tykkäsin hänestäkin. Mahtavia nuoria kykyjä! Ja ajankuva ja se lama-ajan kaupungin (Heinolan) kuvauksesta tykkäsin myös kovin. Mua kiinnostaisi, saisiko ei-Apis -fani tästä mitään irti. Menkää joku nyt ainakin katsomaan tämä syksyllä!
Vaikka suurin osa leffasta sijoittuu Heinolaan, laitan tämän kuitenkin kohtaan 51. Elokuva, joka sijoittuu paikkaan missä olet käynyt, koska osa leffasta sijoittuu Lahteen, ja kävin alkukesästä Lahdessa (
).
)
)
Lisäksi oon ihan rakastunut Spockiin. 
(Miten tämä trilogia onkin niin hyvä, ja Hobitti-trilogia niin paska.
) Laitan Kuninkaan paluun kohtaan 21. Elokuva, jonka olet nähnyt useammin kuin kahdesti.
Yhtä en saa tähän haasteeseen, muut onnistuu.
Mutta tää on nyt tätä. Leffahan oli muutenkin yleistävä, niin kai tuo sopi sitten siihen.
, Esko Nikkari
, nuori, kaunis Aino Seppo
ja kasari-Helsinki

)
)
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa