Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Ke 09 Maalis 2016 17:34

No, oltiin tosiaan reissussa ja suht korvessa, niin ajattelin pärjätä kotiin asti ja työterkkarille.
Eikä se käsi ollut tosiaan hirmu kipeä, niin ei tullut mieleen että se ihan murtumaan olisi mennyt.
Plus, se armoton kettuilu läheisiltä, että mitä tuli tehtyä, alkoi ottaa senverta päähän joten tuli vähän liikaa machoiltua sitten.
Haahuilija

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 09 Maalis 2016 22:17

Wildis, jotkut ihmiset on semmoisia että ne pitää viedä väkisin lääkäriin. T. äitinsä sinne väkisin vienyt. :keijo:

Mutta jos murtuma on siisti ja hyvässä paikassa niin eih se välttämättä oo kipeä. Tosin oisin itse mennyt siinä kohtaa kun käsi turpoaa palloksi.

Ehkä ens kerralla Haahuilija ei niin machoile? :virne: Onhan toi jotenkin tosi keijoakin murtaa käsi ja olla sitten vaan että ohos. :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 10 Maalis 2016 10:18

Kibaya kirjoitti:Wildis, jotkut ihmiset on semmoisia että ne pitää viedä väkisin lääkäriin. T. äitinsä sinne väkisin vienyt. :keijo:

Mutta jos murtuma on siisti ja hyvässä paikassa niin eih se välttämättä oo kipeä. Tosin oisin itse mennyt siinä kohtaa kun käsi turpoaa palloksi.

Ehkä ens kerralla Haahuilija ei niin machoile? :virne: Onhan toi jotenkin tosi keijoakin murtaa käsi ja olla sitten vaan että ohos. :virne:

Niin no, kun mun lapsi mursi ranteessa koulussa eikä ranne ollut siltikään turvoksissa, opettaja ei ollu ensin laittamassa koko lasta ollenkaan ees lääkäriin tarkastuttamaan rannetta. "Ei se voi olla murtunut kun ei ole turvonnut." :jaaha:

Mutta Haahuilijan machoilut. :virnei:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja theia » Ke 16 Maalis 2016 12:17

Mun plunssa alkaa olla selätetty :woohoo: Alkoi viikko sitten yskällä, sitten tuli kurkkukipu, jonka jälkeen alkoi nuha ja nivelten kolotus. Viikonloppu meni puistatuksissa kun vaan niisti ja yski ja tunsi kurkkukipua.. Jotenkin niin "voimatonta" kun ei voi käyttää niitä normilääkityksiä flunssan hoitoon (viinaa :virne: ), enimmäkseen piti vaan kärsiä :P Siis joo toki höyryhengitykset sun muut tietty, mut Duactia varsinkin olisin kaivannut siihen alkuun :P Nyt on "vaan" limaisuutta ja pieni nuha, ääni menee herkemmin, mut eipä täällä himassa hirveesti tuu juteltuakaan yksin... :virne:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja L-S » To 24 Maalis 2016 11:11

Olen ollut enemmän tai vähemmän jumissa koko viikon, mutta tänä aamuna heräsin hilittömään selkäkipuun toisen lapaluun kohdalla. :epäilevä: Tuntuu siltä, kuin kaipaisi jonkun niksauttamaan selän kohdilleen tai jotain. Olen kokeillut jo monenlaisia venytyksiä, putkirullaa ja kipukoukkua. Seuraavaksi voisi ottaa särkylääkettä ja Voltarenia ja tehdä joogaa. :keijo: Toimenpiteet auttoivat hiukan, mutteivät kyllä kokonaan. :P
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 12 Huhti 2016 15:51

Jos koskaan luulin kuolevani siksi että asun yksin, niin nyt.
Olen ollut vatsataudissa.
Sain sen viikonloppuna mutsilassa, missä hoivasin lapsia kun aikuiset oksens. Oli aika selkeetä että se tulee myös itelle. Eilen oli aamupäivällä jo vähän huono olo , mutta ajattelin että se on ihan normi. Iltapäivällä se sitten iski. On mulla vatsatauti ollut ennenkin, mutten muista koska viimeksi joutui samaan aikaan miettimään miten hengitetään. Yhteen kohtaan pyörrytti tosi rajusti ja mietin että jos pyörryn vessassa niin jäänkö semmoiseen asentoon että en tukehdu oksennukseen.

Mut oon hengissä kyllä. Ei huimaa enää yhtään ja oon saanut syötyä myös vähän. En vielä mitään huimia määriä, mutta vähän kerrallaan.
Huhhuh.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 29 Huhti 2016 21:52

AU AU AU AU AU AISSSSSSTANAAAAA!!!
Läikytin ruokaa ottaessa kuumaa kastiketta suoraan kattilasta kädelle. Kastike valui sormien välistä polttaen sormia ja kaksi sormenväliä. Nyt niitä sormia ei voi liikuttaa eikä käyttää. Olen yrittänyt liikutella vähän, ettei ne ihan jämähdä. Mutten pysty kuvailemaan kipua muutoin kuin 9/10. Terävää, kirvelevää kipua. En saanut tarpeeksi nopeasti laskettua lautasta kädestä pöydälle (koska en voinut pudottaa sitä), mutta sain ensiapua aika pian annettua. Onneksi oli toinen kattila altaassa ja vaan törkkäsin käden sinne ja valutin siihen vähän vettä. Alkuun.

Nyt tapahtuneesta on useampi tunti ja punotus ihosta on laskenut, samoin vesikellot ovat laskeneet. Turvotusta on vielä. Olen aloegeeliä laittanut suoraan kasvista ja tuubista. Se auttaa kipuun aina n. 10 minuuttia. Viilennys on ihanaa ja sillä saa hengähdystauon. Levittäminen vaan on yhtä helvettiä kun sormienväliin ei voi koskea yhtään.

Kuhan maanantaihin mennessä paranee sen verran että pääsee töihin. Nyt kun vähän mietin että miten mä vaihdan yöpaidan :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 28 Touko 2016 13:15

Olin eilen työfysioterapeutilla saamassa kinesioteippiä jalkaan. Ylläripylläri en ite taivu siihen asentoon missä saisin teipit aseteltua jalkaan niin että jalkaterä on oikeassa asennossa. Teippi kuitenkin auttaa pitämään jalkapohjan ja jalkaterän kävellessä oikeassa asennossa tossa "paremmassa" jalassa.

Fyssari kiinnitti huomiota myös mun jalkojen turvotukseen. Itehän en jaksa enää jauhaa siitä, kun oon puhunut niiden turvonneisuudesta ympäriinsä monen vuoden ajan. Ilmeisesti se ei kuitenkaan ole ihan tervettä että toinen jalka on 3cm turvonneempi kuin toinen. Jalkapöydän ero oli vain sentin!
Ei kai ihme että jalat särkee turvotuksesta.

:keijoei: tätä elimistöä.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 08 Kesä 2016 11:09

Maanantaina oli migreeni. Eilen alkoi flunssa. Räkää pää täynnä ja lihakset särkee :keijo:
Onneksi oon kipeä nyt, enkä viikon päästä. Helileijaa!
Köhi köhi.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » La 11 Kesä 2016 20:15

Oksensin tänään, mieheltä sain taudin. Huomenna nimiäiset. Pötkylän kaks kummia perui tulonsa. Harmittaa.
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 11 Kesä 2016 22:28

theia. :paijaus: Pikaista paranemista ja toivottavasti pikkuinen ei sairastu. Tuollaisesta saa totisesti olla harmissaan. :paijaus:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 12 Kesä 2016 10:03

Voi ei, theia! :( Parane pian.

Miten noi kummihommat menee, voiko poissaoleva olla kummi vai joudutteko etsimään tilalle uudet? On kyllä todella harmillista, että ovat peruneet tulonsa. :/
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja theia » Su 12 Kesä 2016 11:08

Meillä kun on nimiäiset niin täysin vapaaehtoisia kummit muutenkin. Kaks muuta kummia kuitenkin tulee paikalle :hullu: (joo ymmärrän et lapsiperheessä pitää varoa vatsatautia, mut en kyllä itse olisi tehnyt samaa ratkaisua. Nimiäispäivä ei tuu uudelleen ja olis esim. tullut vaan toinen ja vaan nimen julkistamisen ajaksi. Mutta jokainen tyylillään. Käly sanoi puhelimessa et pidetään sit omat juhlat myöhemmin mihin he tekee tarjottavat, mutta ihan rehellisesti mua ei kiinnosta niiden huonoa omaatuntoa liennyttää kahveilla. Nimiäiset on tänään ja päättivät skippaa ne, piste.) Ja muut vieraat on onneksi tulossa :hullu:

En ole oksentanut uudestaan, kuumetta ja särkyä on mutta niitä saa helpotettua särkylääkeellä. Sama tauti kun miehellä oli, luultiin et olis skipannut mut... Pötkylää onneksi suojaa äidinmaito ja toistaiseksi on terve. Eilen kyllä oli ihan superhelppo vauva, pötkylöitiin yhdessä sängyssä melkein koko ilta. Ihan kun olisi vaistonnut että oon kipeä ja alla päin :hullu:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja L-S » Su 12 Kesä 2016 11:40

Theia :paijaus: Onpas ikävää.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Wildchild » Su 12 Kesä 2016 12:30

theia kirjoitti:(joo ymmärrän et lapsiperheessä pitää varoa vatsatautia, mut en kyllä itse olisi tehnyt samaa ratkaisua. Nimiäispäivä ei tuu uudelleen ja olis esim. tullut vaan toinen ja vaan nimen julkistamisen ajaksi. Mutta jokainen tyylillään. Käly sanoi puhelimessa et pidetään sit omat juhlat myöhemmin mihin he tekee tarjottavat, mutta ihan rehellisesti mua ei kiinnosta niiden huonoa omaatuntoa liennyttää kahveilla. Nimiäiset on tänään ja päättivät skippaa ne, piste.

Anteeksi nyt vedät varmasti hernepalkon nenään, mutta voisitko ajatella yhtään enempää itsekkäämmin? Vatsatauti ei ole leikin asia, ja lapsiperheessä noita tauteja vierailee muutenkin ihan tarpeeksi ilman että lähtee tieten tahtoen itselleen sitä tautia hakemaan. Pahimmillaan olisit ns. ajanut heidät sairaalaan tiputukseen kun kotinesteytys ei aina riitä.

Ymmärrän siis kälysi ratkaisua ihan täysin. Mutta ymmärrän myös sinua: nimiäisiä tulee vain ne yhdet. Mutta tälleen ulkopuolisena ajateltuna olisitte voinut siirtää juhlia hieman myöhemmäksi että varmasti kaikki teidän perheessä ovat terveinä. :O:

Tsemppiä joka tapauksessa!
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja theia » Su 12 Kesä 2016 12:50

Wildchild kirjoitti:
theia kirjoitti:(joo ymmärrän et lapsiperheessä pitää varoa vatsatautia, mut en kyllä itse olisi tehnyt samaa ratkaisua. Nimiäispäivä ei tuu uudelleen ja olis esim. tullut vaan toinen ja vaan nimen julkistamisen ajaksi. Mutta jokainen tyylillään. Käly sanoi puhelimessa et pidetään sit omat juhlat myöhemmin mihin he tekee tarjottavat, mutta ihan rehellisesti mua ei kiinnosta niiden huonoa omaatuntoa liennyttää kahveilla. Nimiäiset on tänään ja päättivät skippaa ne, piste.

Anteeksi nyt vedät varmasti hernepalkon nenään, mutta voisitko ajatella yhtään enempää itsekkäämmin? Vatsatauti ei ole leikin asia, ja lapsiperheessä noita tauteja vierailee muutenkin ihan tarpeeksi ilman että lähtee tieten tahtoen itselleen sitä tautia hakemaan. Pahimmillaan olisit ns. ajanut heidät sairaalaan tiputukseen kun kotinesteytys ei aina riitä.

Ymmärrän siis kälysi ratkaisua ihan täysin. Mutta ymmärrän myös sinua: nimiäisiä tulee vain ne yhdet. Mutta tälleen ulkopuolisena ajateltuna olisitte voinut siirtää juhlia hieman myöhemmäksi että varmasti kaikki teidän perheessä ovat terveinä. :O:

Tsemppiä joka tapauksessa!
Kakut on tilattu ja maksettu niin ei aleta siirtämään juhlia heinäkuulle koska he ei pääse. Kaikki muut tulossa kuitenkin. Ja kyllä, todellakin ajattelen itsekkäästi, ja mulla on oikeus tuntea vitutusta ja harmistusta. Tiedän, että me oltaisiin tehty eri valinta. Ymmärrän heidän valintansa mut kai mua saa harmittaa? Vatsatauti tarttuu kosketuksesta ja jos oot 10 min paikalla ja et koske mihinkään pystyy sen minimoimaan sen riskin. Joo, riski siltikin, ja ne ei sitä riskiä halunneet ottaa.
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 12 Kesä 2016 12:57

No en kyllä olis ite ainakaan siirtänyt nimiäisiä siksi, että joku vaikka läheinenkin peruu tulonsa päivää ennen juhlia. Pojan kummisetä itse asiassa tekikin niin, koska oli kipeä. Harmi juttu, mutta minkäs mahdat.

Itse juuri vatsataudin sairastaneena vannoin, ettei enää ikinä mennä lähellekään ihmistä, joka on viikon sisällä moista sairastanut. Pienen lapsen vanhemmalta ymmärrän kyllä hyvin, etteivät tahdo tulla pöpöjä hakemaan. Mutta että pitäis toiset juhlat... eh.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 12 Kesä 2016 14:47

Ja miksi ei saisi ajatella itsekkäästi kun kyse on oman lapsen nimiäisistä, mitä varten on väännetty ja käännetty huolella. Kaikki valmistelut ja tarjottavien tilaukset ja muut valmiina. Se, että yksi on kipeänä ja tässä tapauksessa lievästi (myös toisen tauti on ollut lievä, eikä mikään pahimman luokan norovirus mikä vie vahvaltakin jalat alta). Tilanne olisi varmasti harkittu uusiksi mikäli vanhemmat olisivat olleet siinä taudissa missä makaa neljä päivää kuoleman kielissä sängyn pohjalla. Bakteeri- ja viruskantoja on kuitenkin erilaisia ja joka kerta ei tule sitä pahinta mahdollista.

Se, että pitäisi olla toiset juhlat vain kahta henkilöä varten tuntuu ehkä vähän semmoiselta laastariratkaisulta. Ymmärrän kyllä ettei koko perhe lähtenyt teille temmeltämään, mutta muitakin ratkaisuja kai olis ollut. Mun mielestä sua saa vituttaa ja harmittaa ja saat jopa ilmaistakin sen. Varmasti heitäkin harmitti että missaavat kummilapsensa nimiäiset.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Su 12 Kesä 2016 22:17

theia kirjoitti: Ymmärrän heidän valintansa mut kai mua saa harmittaa?

Tottakai saa harmittaa, mutta ei siitä heidän valinnastaan saa suuttua kun kumminkin puhutaan hyvin tarttuvasta taudista joka voi olla toisilla lievä ja toisilla ei-niin-lievä. Ja myöhemmin kahvittelu ns. heidän kustannuksellaan kuulostaa hyvältä, ei sitäkään tarvitse mitenkään väheksyä. :O:

Ymmärrän siis theian pointin kaikkine valmisteluineen yms, mutta ymmärrän myös peruneiden näkökulman. (Olimme itse muinoin synttäreillä jossa vasta paikan päällä selvisi perheen lasten oksentaneen edellisenä iltana. "Mutta se oli varmaan vain jotain ruuasta." Eipä ollut, me oltiin kipeänä seuraavat puolitoista viikkoa. Jotenkin nämä jää mieleen eikä mitenkään mieluisina. Propsit teille että kerroitte sentään etukäteen.)
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 12 Kesä 2016 23:23

Wildchild kirjoitti:

Tottakai saa harmittaa, mutta ei siitä heidän valinnastaan saa suuttua

Ei mulle sinänsä kuulu, mutta kyllä mun mielestä saa suuttua jos suututtaa. Eri asia miten siihen suuttumukseensa reagoi. Että rupeaako kiukuttelemaan siinä päin naamaa ja mököttää kolme kuukautta, vai ilmaisee suuttumuksensa sanallisesti vaikka joillekin muille, sen suuremmin tuomitsematta ihmisiä henkiöinä. Teosta ja heidän päätöksestään saa reagoida, mutta tuskin theia tässä suuttui ihmisiin itseensä.
En ymmärrä tuota etteikö saisi suuttua tai ilmaista omia tunteitaan. Saa tuntea, saa ilmaista, mutta pitää osata tunnistaa siinä että mihin suuttui ja menettikö hermonsa asian vuoksi vai ihmisen itsensä vuoksi. Kaikkea ei pidä ottaa henkilökohtaisesti, jos joku johonkin reagoi.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 13 Kesä 2016 10:56

Kibaya kirjoitti:
Wildchild kirjoitti:

Ei mulle sinänsä kuulu, mutta kyllä mun mielestä saa suuttua jos suututtaa. Eri asia miten siihen suuttumukseensa reagoi. Että rupeaako kiukuttelemaan siinä päin naamaa ja mököttää kolme kuukautta, vai ilmaisee suuttumuksensa sanallisesti vaikka joillekin muille, sen suuremmin tuomitsematta ihmisiä henkiöinä. Teosta ja heidän päätöksestään saa reagoida, mutta tuskin theia tässä suuttui ihmisiin itseensä.
En ymmärrä tuota etteikö saisi suuttua tai ilmaista omia tunteitaan. Saa tuntea, saa ilmaista, mutta pitää osata tunnistaa siinä että mihin suuttui ja menettikö hermonsa asian vuoksi vai ihmisen itsensä vuoksi. Kaikkea ei pidä ottaa henkilökohtaisesti, jos joku johonkin reagoi.

Mun mielestä tollasesta taas ei voi eikä saa suuttua. Koska sairastumisille ei voi mitään ja jos joku sen vuoksi peruu, se on vain harmillista. Mutta että suuttuminen on ihan turhaa koska minkäs näille voi. :sori:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja theia » Ma 13 Kesä 2016 11:23

Mua hämmentää et joku tulee kertomaan mulle että mun tuntemukset on väärin. Mä - edelleen - ymmärrän heidän valinnan, mutta itse olisin tehnyt toisin ja sen takia vituttaa. Jos kyseessä olisi vaikka 1v synttärit olis aivan sama, mutta kyseessä on nimiäiset jotka ei tuu uudestaan, koskaan. Ja myöskin 'vaakakupissa' painaa se, että ovat lapsen kummeja. He teki itsekkään valinnan, mä oon itsekäs kun olisin halunnut heidät paikalle - lapsen takia. Ja saa ja pitää olla itsekäs.

Mutta me ei päästä tästä nyt puuta pidemmälle, mulle se on ihan ok et Wildiksen mielestä mun reagointi on väärin, mä oon ihan fine omien tuntemusteni kanssa.

Oon käsitellyt asian, juhlat meni hyvin, oli kivaa.

Edelleen heikko olo ja neidillä tuntuu olevan kaikki huonosti. Pitkä päivä tulossa.
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 13 Kesä 2016 11:29

Wildchild kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:
Wildchild kirjoitti:

Mun mielestä tollasesta taas ei voi eikä saa suuttua. Koska sairastumisille ei voi mitään ja jos joku sen vuoksi peruu, se on vain harmillista. Mutta että suuttuminen on ihan turhaa koska minkäs näille voi. :sori:

Puhuin yleisesti siitä, että jos suututtaa niin pitää saada suuttua. Tommonen että ei "saa" tehdä jotain tunnetta on vaan pahasta itselle. Tunteet pitää tuntea ja osa niistä myös käsitellä. Eihän sairastumisille mitään voikaan, mutta sille voi mitä sille tunteelleen tekee. Reagoiko siihen suuttumukseen nakkelemalla niskoja, vai toteaako että jahas, suututtaa ja vituttaa ja semmoista sen on ja that's it.
Eikä kukaan toinen voi mennä sanomaan mitä tunteita saa tai voi tuntea. Ei toisen tunteita voi arvottaa oikeaksi tai vääräksi. Tunteet tulee, tunteet menee. Niin niiden pitääkin olla. Kuten sanottua, on sitten ihan eri asia miten siihen tunteeseensa reagoi. Varsinkin voimakkaaseen suuttumukseen.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » Ke 06 Heinä 2016 20:54

Minulla on vissiin astma. Pahat allergiat minulla on ollut kesäisin vaikka kuinka kauan, mutta kyllästyin siihen, että saan muutaman kerran vuodessa pahan yskänkohtauksen, jonka aikana en saa kunnolla happea ja henki vaan pihisee. Se on aika ikävää kun nämä kohtaukset kestää useamman tunnin. Meninkin sitten työterveyteen ja teen nyt niitä astmamittauksia pari viikkoa. Kurjaa tässä on se, että saatan joutua luopumaan kanista :( . Eläimet itsessään ei mulle noita oireita aiheuta, mutta kanin häkissä oleva heinä. Viimeisin muutaman tunnin kestävä yskä ja tukehtumisen tunne tuli kun kanin häkkiä siivotessa laitoin sille lisää heinää ja se heinä pölisi ihan kunnolla. Ärsyttää ihan hemmetisti, mutta olisin kiitollinen jos tähän jotkut lääkkeet nyt saisin.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja L-S » To 07 Heinä 2016 23:07

damn :paijaus: Toivottavasti saat lääkkeet pian.

Mulla on vaan lievähkö kesäflunssa. Kolmatta päivää jo tukkoinen, käheä ja väsynyt olo. Aluksi ihmettelin, että onko tää edes mikään flunssa, kun ei ollut kunnon kurkkukipua mitä yleensä flunssassa on, mutta ehkä toi käheys lasketaan siksi. Olen kitannut teetä kuin olisi talvi ja lisäksi B-activea, tehnyt vähän flunssajoogaa ja eilen illalla kokeilin eksperimentaalista hoitomuotoa eli tiikerisalvaa. :keijo: Ostin ko. salvan tavaratalon tarjouspäiviltä muutamalla eurolla taannoin, kun sen luvattiin auttavan jännityspäänsärkyyn. En tiedä siitä (ja itse asiassahan siinä purkissa lukee "on testattu jännityspäänsäryn hoidossa", mikä kuulostaa siltä, että testin tuloksena on yhtä hyvin voinut olla että ei toimi kuin että toimii :virne:) , mutta flunssaan se tuntui toimivan (tai jos olikin placeboa, niin ihan sama :P). Laitoin sitä illalla rintakehään, tuntui kyllä jotenkin avaavan tukkoisuutta ja se lämmin tunne on varsin, eh, kiehtova. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa