Ihmissuhdeilmoitukset ja -kysymykset

Re: Ihmissuhdeilmoitukset ja -kysymykset

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 29 Kesä 2016 22:03

Aranwe kirjoitti:Joidenkin ihmisten on helpompi tuoda tuntonsa esille jos saavat ensin jäsentää ajatuksiaan rauhassa. .... Pääasia että jotain jäsentämistä ja paperille tuhertamista tapahtuu, eikä se jää vain lupausten asteelle.

Olen tässä ny miettiny tätä kirje-ideaa muutaman päivän. Ja ajattelin ehdottaa miehelle että kirjoitetaan toisillemme kirjeet nyt kun miehenkin kesäloma alkaa ja ehkä saamme viettää aikaa kaksisteenkin. Vähän kyllä veikkaan ettei mies halua lähteä sellaiseen mukaan, mutta onpahan yritetty. :huoh:

Marskillekin :halitus:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ke 29 Kesä 2016 23:41

Jos mies ei halua lähteä tuohon mukaan tai on muutenkin haluton kommunikoimaan asian tiimoilta millään tavalla, niin hän ei mahdollisesti ole oikein sisäistänyt ongelmaa tai hyväksynyt sen olemassaoloa. Käsittelyn lykkääminen on hieman kuin lakaisisi roskia maton alle, mutta eihän se helppoa varmasti ole kenellekään. Ehkä hän on jo päättänyt miten asia ratkaistaan, muttei osaa tai uskalla tuoda sitä esille. Jaksamista! Ja Fordelta saa aina vertaistukea :halitus: :ryhmähali:
Aranwe

ViestiKirjoittaja theia » To 30 Kesä 2016 10:21

Wildchild kirjoitti:
Aranwe kirjoitti:Puhuminen auttaa ainakin ahdistukseen, jos ei puolison kanssa onnistu, niin hyvät ystävät auttavat.

Mutta miten paljon ystäviä voi vaivata näillä asioilla? Kuka uskaltaa sanoa toiselle että just ny ei kiinnosta sun parisuhdemurheet?
Voi Wildis - kaikella rakkaudella: sä et ajattele itseäsi tarpeeksi. Laitat hetkeksi nyt itsesi etusijalle, ja puhut itsestäsi niin paljon kun sielu sietää. Kyllä ne ystävät ihan oikeesti kuuntelee niin paljon kun on tarvis. Ja jos jollain olis jotain "isompaa" siellä, ettei ne voimavarat riitä siihen kuunteluun, sä kyllä oot sen verran tunneälykäs että huomaat sen (en usko että kellään olis, etteikö hetken tai pitkän hetken voisi kuunnella). :sydän:

En osaa itse ongelmaan sen parempia vinkkejä antaa kuin mitä jo edellä on annettu, mutta :halitus: ja ilmoitus, että aina saa jutella (mulla on puhelin aina auki, mutta öisin ei mielellään yhteydenottoja koska sillon nukutaan :keijo: ).
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 30 Kesä 2016 11:00

theia kirjoitti:
Wildchild kirjoitti:
Aranwe kirjoitti:Puhuminen auttaa ainakin ahdistukseen, jos ei puolison kanssa onnistu, niin hyvät ystävät auttavat.

Mutta miten paljon ystäviä voi vaivata näillä asioilla? Kuka uskaltaa sanoa toiselle että just ny ei kiinnosta sun parisuhdemurheet?
Voi Wildis - kaikella rakkaudella: sä et ajattele itseäsi tarpeeksi. Laitat hetkeksi nyt itsesi etusijalle, ja puhut itsestäsi niin paljon kun sielu sietää. Kyllä ne ystävät ihan oikeesti kuuntelee niin paljon kun on tarvis. Ja jos jollain olis jotain "isompaa" siellä, ettei ne voimavarat riitä siihen kuunteluun, sä kyllä oot sen verran tunneälykäs että huomaat sen (en usko että kellään olis, etteikö hetken tai pitkän hetken voisi kuunnella). :sydän:

En osaa itse ongelmaan sen parempia vinkkejä antaa kuin mitä jo edellä on annettu, mutta :halitus: ja ilmoitus, että aina saa jutella (mulla on puhelin aina auki, mutta öisin ei mielellään yhteydenottoja koska sillon nukutaan :keijo: ).

What she said!
Ei sitä pidä miettiä miten paljon ystäviään "vaivaa". Jos tuntuu että vaivaat ystäviäsi, niin onko ne sitten semmoisia ystäviä joiden kanssa haluat olla tekemisissä? Toki huonot hetket on eri asia tai näin, mutta jos lähtökohtaisesti mietit vaivaavasi joitain ystäviäsi asioillasi niin mereen semmoiset ihmiset. En mä ainakaan halua ajatella olevani joillekin ystäville henkisesti taakka (fyysinen taakkahan oon, mutta uskoisin ystävieni jo tietävän sen ja osaavan sanoa jos ei jaksa). Enkä mä edes halua oppia ajattelemaan että on taakka jollekin ystävälleen.

:hymyhali:

Jos yleisesti sanon itsestäänselvyyksiä niin ei rakkaus avioliitossa aina riitä, se vaatii töitä molemmilta. Sä et voi yksin tehdä niitä töitä. Tai voit, mutta se ei kanna ikuisuuksiin.

Kysyisin myös sekä sulta että mieheltä, että mitä te itse saatte suhteelta ja mitä teillä on suhteelle antaa. Jos itsellä ei ole annettavaa, eikä koe saavansa enää suhteesta mitään, niin kannattaako semmoisessa elämässä elää?
Kuitenkin sulla ja teillä on vain se tässä ja nyt. Mennyt on mennyttä ja nykyisyys rakentaa huomisen. Yaddayadda, kliseiset itsestäänselvyydet sanottu :keijo:

Mun yhdessä lempisarjassa on neuvottu "mieti todella tarkkaan mitä sä tahdot, ennen kuin tahdot" ja mä ite käytän sitä välillä tilanteissa kun on vaikea tehdä päätöksiä. Mitä _sä_ tahdot?

Pusmus! :halitus:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 30 Kesä 2016 22:11

theia kirjoitti:Voi Wildis - kaikella rakkaudella: sä et ajattele itseäsi tarpeeksi.

Tota se mun terapeuttikin hokee että laiminlyön itseäni kuulemma liikaa, sekä henkisesti että fyysisesti. :huoh:
Pitäisi kuulemma alkaa vihdoin ja viimein ajattelemaan myös itseäni eikä aina vain muita, ja uskaltaa sanoa jollekin kaverille/asialle ei jos se tuntuu just sillä hetkellä liikaa energiaa vievältä. Koskee myös parisuhdetta. Voipi siis olla että tämä parisuhdekriiseily johtuu myös tästä. Olenko opettanut mieheni liian hyvään? En mä sentään kysy "kuinka korkealle?" jos mies käskee hypätä, mutta aika paljon olen antanut periksi.

Kibaya kirjoitti:Mitä _sä_ tahdot?

Mä tahdon toimivan parisuhteen, onko sellaista? Sitten taas päädyn siihen jahkaamiseen: mitäs jos ruoho ei olekaan vihreämpää aidan toisella puolen? Mitä jos valitan nyt "turhasta" ja myöhemmin tajuaisin eläneeni sittenkin "ihan hyvässä" parisuhteessa, eikä sitä saa enää takaisin?

Miksi mä avaudun tästä tänne? :läps:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Aranwe » Pe 01 Heinä 2016 10:11

Useimmiten parisuhdeongelmat tuntuu kulminoituvan näin:

1. Ei keskustella asioista tai keskustelu menee riitelyksi
2. Ei kunnioiteta toista ja toisen mielipidettä, vaan tehdään asioita ja hankintoja toisen selän takana ja ei vaivauduta kertomaan omista menoista
3. Ei koskaan kysytä miten toisen päivä meni tai jakseta kuunnella toisen kuulumisia
4. Seksielämä on kuollutta, eli muutaman kerran vuodessa sitä samaa puuduttavaa rutiinia kuin aina ennenkin
5. Ei tehdä asioita yhdessä, vaan mieluummin omien kavereiden kanssa
6. Ei koskaan sanota "rakastan sinua"
7. Pienet kohteliaisuudet ja huomaavaisuudet loistavat poissaolollaan
8. Ei pidetä lupauksia tai noudateta sovittuja sääntöjä, vaan lipsutaan jatkuvasti
9. Töistä ei olekaan enää kiire kotiin, vaan mieluummin jäädään työkaverien kanssa bisselle

Näin omalla kohdalla ja monen kaverin suusta olen kuullut ihan samat kommentit.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 01 Heinä 2016 10:19

Aranwe kirjoitti:Useimmiten parisuhdeongelmat tuntuu kulminoituvan näin:

1. Ei keskustella asioista tai keskustelu menee riitelyksi
2. Ei kunnioiteta toista ja toisen mielipidettä, vaan tehdään asioita ja hankintoja toisen selän takana ja ei vaivauduta kertomaan omista menoista
3. Ei koskaan kysytä miten toisen päivä meni tai jakseta kuunnella toisen kuulumisia
4. Seksielämä on kuollutta, eli muutaman kerran vuodessa sitä samaa puuduttavaa rutiinia kuin aina ennenkin
5. Ei tehdä asioita yhdessä, vaan mieluummin omien kavereiden kanssa
6. Ei koskaan sanota "rakastan sinua"
7. Pienet kohteliaisuudet ja huomaavaisuudet loistavat poissaolollaan
8. Ei pidetä lupauksia tai noudateta sovittuja sääntöjä, vaan lipsutaan jatkuvasti
9. Töistä ei olekaan enää kiire kotiin, vaan mieluummin jäädään työkaverien kanssa bisselle

Näin omalla kohdalla ja monen kaverin suusta olen kuullut ihan samat kommentit.

Onpas liiankin tuttu lista. :epäilevä:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 01 Heinä 2016 10:59

Wildchild kirjoitti:
Miksi mä avaudun tästä tänne? :läps:

Koska tää on forde ja täällä on sun ystäviä :hymyhali:

Seuraava on vain ehkä itselle pohdittavaksi, mutta mikä on toimiva parisuhde? Pystytkö määrittelemään sen muutoin kuin "ei ainakaan tätä mitä nyt"? Mielestäni ei ole olemassa mitään yhtenäistä määrettä sille mikä toimii, vaan se on jokaisen määriteltävä omassa elämässään.

Nuo Aranwen kompastuskivet on kyllä osuvia. Ainakin just sen perusteella mitä on tullut kuultua.
Ihmiset etääntyy ja etäännyttää itsensä siitä mikä ennen oli jotain muuta.
Mutta realistisesti myös että joissain kohtaa ihmiset myös muuttuu ja ne yhteiset päämäärät tuntuu vierailta, halutaan muuta. Miksi sitten joidenkin parisuhteet toimii vuosikausia? Ehkä juuri sillä että on tehty töitä sen suhteen eteen tai sitten halutaan saada se rikkinäinenkin juttu toimimaan uudestaan. Ei kai näihin mitään vastauksia ole millä kokisi valaistumisia.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Aranwe » Pe 01 Heinä 2016 11:11

Jos tietäisin miten tuon listan asiat saa ratkaistua, olisin luultavasti edelleen naimisissa :keijo: mutta siihen tosiaan tarvitaan aina molempien osapuolten panostus. Yksin sitä suhdetta ei voi pelastaa.

Oletko miettinyt mitä suhteelta haluat? Mikä tekee sut onnelliseksi? Oletko kysynyt mitä miehesi suhteeltanne haluaa ja mikä tekee hänet onnelliseksi?
Aranwe

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 01 Heinä 2016 17:36

theia kirjoitti:Voi Wildis - kaikella rakkaudella: sä et ajattele itseäsi tarpeeksi. Laitat hetkeksi nyt itsesi etusijalle, ja puhut itsestäsi niin paljon kun sielu sietää. Kyllä ne ystävät ihan oikeesti kuuntelee niin paljon kun on tarvis. Ja jos jollain olis jotain "isompaa" siellä, ettei ne voimavarat riitä siihen kuunteluun, sä kyllä oot sen verran tunneälykäs että huomaat sen (en usko että kellään olis, etteikö hetken tai pitkän hetken voisi kuunnella). :sydän:

Olipas hyvin sanottu. Samaa mieltä (ja mullekin saa puhua jos sen kokee tarpeelliseksi. Vaikken tiedä osaanko sanoa mitään järkevää, mutta kuunnella voin.)
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 01 Heinä 2016 23:37

Aranwe kirjoitti:Oletko miettinyt mitä suhteelta haluat? Mikä tekee sut onnelliseksi? Oletko kysynyt mitä miehesi suhteeltanne haluaa ja mikä tekee hänet onnelliseksi?

En. En tiedä. En ole kysynyt. :sori:

Huomenna lähdetään reissuun, ja tiedän että saadaan ainakin yksi päivä niin että ollaan vain "me kaksi". Ehkä silloin saisi puhuttua asioita. Koska pakkohan se on puhua lähiaikoina, muuten se avioero on tosi asia ennenkuin kesä loppuu. Valehtelisin jos sanoisin etteikö miehen ajatukset meidän tilanteesta pelottaisi.

Mutta kiitos ihanat tuesta. Minä hiljenen nyt pariksi viikoksi. :sydän:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Emilia » La 02 Heinä 2016 20:18

Toivottavasti saatte asiat puhuttua. Ja toivottavasti ehdit miettiä vastauksia kahteen ensimmäiseen Kiban esittämään kysymykseen, koska ne on oikeasti tärkeimpiä.

:halitus:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 03 Heinä 2016 16:11

Dear Keijot. Oonko ok kun yhden tyypin ajattelu kutittaa mun mahanpohjaa. Sen viestit saa mut kihertämään ja hymyilemään.
Ja se on tosi kiva!
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 03 Heinä 2016 17:19

Kibaya kirjoitti:Dear Keijot. Oonko ok kun yhden tyypin ajattelu kutittaa mun mahanpohjaa. Sen viestit saa mut kihertämään ja hymyilemään.
Ja se on tosi kiva!

:sydän: Tottakai on ok! Ja enemmänkin kuin ok. :hullu:

Mulla tulee tippa linssiin, kun tulee niin hyvä mieli tuollaisen viestin lukemisesta. Ihanaa, että edes joillain on ihanaa. :hullu:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 03 Heinä 2016 18:26

marenkienkeli kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Dear Keijot. Oonko ok kun yhden tyypin ajattelu kutittaa mun mahanpohjaa. Sen viestit saa mut kihertämään ja hymyilemään.
Ja se on tosi kiva!

:sydän: Tottakai on ok! Ja enemmänkin kuin ok. :hullu:

Mulla tulee tippa linssiin, kun tulee niin hyvä mieli tuollaisen viestin lukemisesta. Ihanaa, että edes joillain on ihanaa. :hullu:

Nyt just en tiedä onko ihanaa vai mitä on, kun on nää omat traumat. Mutta myönnän että eilen yhteinen makoilu puistojuhlassa ja läheisyys oli tosi ihanaa. :hullu:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Su 03 Heinä 2016 23:59

Kibs :ahihi: :D Kuulostaa hyvältä.

Oma panokseni tähän ketjuun olkoon niinkin keijo, että harmi että juhannus meni jo, näin viime yönä unta jostain söpöstä tyypistä, joka oli ihastunut muhun. :keijo: Ei varmaan sitten kuitenkaan ole tuleva puolisoni. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 04 Heinä 2016 09:16

Koin aamulla junassa eräänlaisen :lanppu: -hetken tän suhteen.
Mikä vähän rauhoitti mua. Jostain syystä menin eilen illalla ihan paniikkiin kun juttelin tän tyypin kanssa. Olin varmaan tosi tyly kun vastailin vaan yksittäisiä sanoja ja muita ja sitten vaan tärisin kotona.
Onneksi tällä kertaa juteltiin messengerissä, eikä kasvotusten. Musta ois nähnyt samointein että mulla oli jotain hätänä :keijoei: Mutta se valaistuminen liittyi tähän ja hyvä niin.

Kaiken tän keskellä on vaan todettava, että traumoista huolimatta on vaan oltava stressaamatta ja mentävä virran mukana. En mä voi loputtomasti vältellä jotain ihmisiä ja tunteitani.
Ja ihan kohta tää on mielenterveyden pohdintojen kamaa :tilt:

Mut hei! Ei sentään PaniikkiKohtaustTyyppi vol. 2! Sekin olisi mahdollista :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » Ma 04 Heinä 2016 09:43

Voi Kib :hullu:

Sä kuulostit kyllä niiiin rakastuneelta! Ihanaa :ahihi:

Kyllä sitä luottoa pitää löytyä että se virta vie sut tässäkin tapauksessa oikeaan suuntaan ja paikkaan, jos vaan annat luvan siihen. Lööööv :hymyhali:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 04 Heinä 2016 10:26

theia kirjoitti:Voi Kib :hullu:

Sä kuulostit kyllä niiiin rakastuneelta! Ihanaa :ahihi:

Kyllä sitä luottoa pitää löytyä että se virta vie sut tässäkin tapauksessa oikeaan suuntaan ja paikkaan, jos vaan annat luvan siihen. Lööööv :hymyhali:

Eipä liiotella siellä :virne:

Mä luotan siihen virtaan ja siihen, että mulla on ympärillä ystäviä joihin tukeutua tässäkin asiassa.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » Ma 04 Heinä 2016 13:43

Kibaya kirjoitti:
Eipä liiotella siellä :virne:

Mä luotan siihen virtaan ja siihen, että mulla on ympärillä ystäviä joihin tukeutua tässäkin asiassa.

No mä vauvahuuruissani yhdistin sen rakastUmiseen :hullu: :keijo: :gay:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja damn » Ke 06 Heinä 2016 20:45

Mulla on huomenna neljännet treffit saman tyypin kanssa :tipahdus:. Kumpaakin ujostuttaa ihan hulluna, hyvä että uskalletaan pitää toisiamme kädestä ja pussailla ja hymy on korvissa. Pessimisti sisälläni huutaa, että tässä on jotain vikaa, ei noin mukava, kiltti ja ihana voi olla minusta kiinnostunut oikeasti. Ei kai se haluaisi nähdä minua neljättä kertaa jos se ei olisi kunnolla kiinnostunut? Ollaan kuin jotain ihastuneita teinejä, mikä on huvittavaa kun se mieskin on minua aika monta vuotta vanhempi. :ahihi:
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 07 Heinä 2016 23:00

Tulin vain sanomaan että :ahihi:

Kirjoitin tänään pitkän pätkän tekstiä ja heitin pallon vastapuolelle.
Koin helpotusta siitä rehellisyydestä itselleni, toiselle ja siitä että pystyin.

Se kannatti :ahihi: :sydän:

Välimatka meidän välillä on pitkä, kumpikaan ei kieriskele rahoissa, mutta meidän yhteys on sitä vahvempi.
Ehkä vähän oon flippailemassa, mutta kerrankin se tuntuu kivalta.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 09 Heinä 2016 19:41

Ihanaa Kibs! Mä oon ylpeä susta! :hymyhali:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 09 Heinä 2016 20:52

Marski :hullu:
Niin vähän mäkin!

Jos sanon että me puhutaan "samaa kieltä" ja sekin on hippadulla niin yllätyttekö? :vihellys:
:ahihi:
En pysty sanallistamaan puoliakaan tästä, mutta tarviiko mun?
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 21 Heinä 2016 23:17

Meen huomenna Ouluun :vihellys: :ahihi:
En kestä!
:sekopää:

:ahihi: