Suuri kirpputorikeskustelu

Re: Suuri kirpputorikeskustelu

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ti 06 Tammi 2015 13:18

Löysin kirpparilta työpöydän. Tuli tarpeeseen, saan viimeinkin pysyvän näpertelynurkkauksen itselleni, kun aiemmin harrastekamat on seilanneet tasolta toiselle. Yleensä en kotiini lastulevykalusteita halua, mutta hinta (15€) kohtasi ulkonäön. Huutonetistä näytti löytyvän liki samanlainen, omassani lipastot ovat oikealla. Pöydän pinta on kulunut, mutta käyttötarkoituksen huomioon ottaen se ei haittaa, eipähän tartte olla niin varovainen maalien ym. sotkevan kanssa. :tilt:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Dnd » To 08 Tammi 2015 04:33

Sain viikko sitten lähetyksen, joka sisälsi kaksi tietokonetta. Kovo oli poksahtanut testatessa ja tyyppi laittoi sen tilalle toisen koneen. Kauan sai odottaa ja muistutella asiasta, mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Ehkä viimeisin huomautukseni "Aattelin sinun viittivän vastata edes vaikka tyyliin että rahat on loppu, ei ole rahaa postimaksuun ja pelkkää näkkäriä oon syönyt viime xxx kuukaudesta" tehosi. :virne:

Naamakirjan kirpparilta hain ilmaiseksi pari hyllykköä.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja skray » La 10 Tammi 2015 18:32

Kävin kirppiksellä tänään. Ostin puisen kissakoriste-esineen, jonka aion laittaa keittiön ikkunan väliin katsomaan kaikkia, jotka tulevat meille. Olen jo kauan etsinyt jotain tuon tapaista ja nyt se löytyi. Kissa on ehkä pienempi, kuin olin ajatellut, mutta sillä on niin kiva ilme, että ajattelin sen sopivan. Kissa oli kallis, maksoi 2e. Mutta en halunnut jättää sitä kirppikselle, kun se oli niin sopiva. Sitten ostin kaksi lampunvarjostinta. Olen etsinyt yhteen pieneen pöytälamppuun varjostinta, kun siinä ei sellaista ole lainkaan. Kyseessä on minikokoinen lamppu, tai siis matalajalkainen lamppu, joten varjostimenkin pitää olla aika mini. Tänään löytyi sitten sopivahkon oloinen, mutta niitä piti ostaa kaksi, kun myyjä ne niin oli laittanut. Maksoivat kuitenkin vain euron yhteensä, joten nyt mulla on sitten yksi ylimääräinenkin.

Lisäksi ostin kaksi joulupöytäliinaa. :keijo:
Toinen on ihan pikkuruinen punainen ja söpö, siinä on reunoissa valkoisia jouluaiheisia kuvia ja se maksoi 20snt.
Toinen on valkoinen pieni kaitaliina, joka sopii meidän olohuoneen pöydälle. Siinä on kolme kuusta painettuna kummassakin päässä vihreällä ja keskellä semmoisella valkoisella, joka juuri ja juuri erottuu liinasta. Maksoi 80 snt.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Dnd » Ti 20 Tammi 2015 23:52

Scart-jakaja (2 egeä). Akun taskukirja (1,5 egeä). Loota vhs-kasetteja (ilmainen).
Ebaysta A-Kadetin muutamat kylkilistat ja etu-umpioiden sisukset. (Se osa jossa on heijastuspinta.) (Nämä oli vähän hakusessa molemmat.)
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ke 03 Kesä 2015 19:10

Kävin UFFilta ostamassa t-paitoja loppuunkulahtaneiden tilalle, ja totesin taas että pitäisi muistaa aina tsekata ensin UFF ja muut vastaavat, jos etsii jotain tietynlaista vaatetta, niin säästyisi monelta turhalta etsintäreissulta. On vaan niin paljon helpompi löytää sopivaa vaatetta, kun kaikki on loogisessa järjestyksessä ja vielä väreittäin, niin näkee heti onko vai ei (ja yleensä jopa on). :D

En oikein jaksa itsepalvelukirppiksiä penkoa, kun tavara ja sen laatu on niin sekalaista. Tai ainakin se vaatii tiettyä mielentilaa. Ja vaatekauppojen tarjonta vasta sekalaista onkin, en muista milloin olisin kaupasta löytänyt sitä mitä etsin. Ihan mielelläni maksan vähän peruskirppistä korkeampaa hintaa siitä, että joku on karsinut huonokuntoiset pois ja lajitellut tavarat niin että joukosta löytää helposti haluamansa.

Pitää vielä mainostaa Iso-Roban UFFia, aina kun olen käynyt niin siellä on ollut aika hyvä valikoima mitä keijoimpia vetimiä esim. euroviisubileitä ajatellen. :keijo:
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja skray » La 06 Kesä 2015 09:58

Kirppistelyä on tullut harrastettua paljon viime aikoina ja jotain löytöjä oon tehnytkin.
Viimeksi kävin täällä yhdessä kirppistapahtumassa pari viikkoa sitten ja löysin korvikset, palapelin, rautaisia avaimia, pari säilytyskoria ja söpön kahvallisen peltipurkin. Niin ja pari koristesydäntä. Huippulöytöjä ja kiva tehdä kauppaa, kun myyjätkin on paikalla. Saa tingittyä yleensä hinnoista vähän ja muutenkin kiva rupatella. :P

Huomenna olis omalla kylällä Loppisrace, eli pihakirppistapahtuma, jossa karttaan on merkattu missä pihoissa on piharkirppis ja sen kun kiertelemään. Näissä oon viimeisen vuoden aikana käynyt muutamassa kylässä tässä seudulla ja paljon ihania juttuja on löytynyt. Näihin taitaa osallistua kodit, joissa muuten ei olla niin kirppistyyppejä, että pöytää viittis vuokrata jostain, mutta kun omaan pihaan saa ostajat, niin sit viittii. Nyt olis omalla kylällä vieläpä tällainen, niin vois mennä oikein pyörällä, niin ei mene niin kauaa pihasta toiseen siirtymisessä. Tosin sitten tulee ongelmia, jos löytyis jotain mitä ei pyörällä/repussa saa kuljetettua. Tosin ehkä ihan hyvä niin, jos ei saa ostettua liikaa sit kaikkea. :virne:

muoks. Tosin voihan sitä ostaa ja sopia sitten, että hakee myöhemmin autolla. :raps:
skray

ViestiKirjoittaja damn » Su 23 Elo 2015 19:27

Meillä on kirppispöytä kuusi päivää. Oli jonkin verran tavaraa mitä ei tarvinnut tässä uudessa kämpässä(esim hylly ja isot taulun kehykset joita ei saanut mihinkään seinälle)ja sitten karsin vaan taas tylyllä kädellä muuta tavaraa ja vaatetta. Poikaystävä tyhjensi joku aika sitten vaatekaappiaan ja meinas kipata kaiken kierrätykseen, kun ei se jaksa kirppispöytää ottaa. Kävin sen vaatteet läpi ja puolet oli hyväkuntoisia ja lähes uusia, joten ajattelin että laitan ne myyntiin, kun ei minun tavaroilla pelkästään olisi pöytää kannattanut vuokrata. Poikaystävällä oli jossain äitinsä nurkissakin jotain ikivanhoja vaattteita, jotka käytiin sieltä hakemassa, kun vähän toiveissa on ollut josko ne saisi sieltä tilaa viemästä... Niistäkin puolet oli tosi hyviä. Lisäksi oli kassillinen leffoja ja pleikkaripelejä.

Nyt on pöytä ollut neljä päivää ja hyvin on mennyt kaupaksi. Tavarat on mennyt melkein kaikki, vaatteita ehkä puolet. Vielä kaksi päivää aikaa ja ajattelin huomenna käydä laittamassa -50% lapun. Laitoin vähän turhankin halvalla tavaraa menemään, mutta kiva kun pääsee eroon ja on tuolta varmaan tällä hetkellä joku 150€ tulossa ja niistä yli puolet poikaystävän tavaroista, jotka se olisi vain heittänyt menemään.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja damn » To 18 Elo 2016 21:55

Mulla on näköjään joka elokuu kauhea tarve heittää tavaraa menemään. Siispä taaskin tongin kaapit läpi ja varasin kirppispöydän. Suurin osa on vaatetta, koska en ole juurikaan ostellut mitään turhia tavaroita. Vaatteet ja nimenomaan paidat ovat minulle ikuinen ongelma, koska en löydä hyvin istuvia vaatteita ja sitten ostan paljon virheostoksia. Osan kohdalla olen ajatellut, että kavennan vyötäröstä niin saan istuvan, mutta en sitten ole joko laiskuuttani saanut tehtyä, tai olen tullut siihen lopputulokseen että materiaali tai malli ei minun käsissäni onnistu muuttamaan muotoaan hyväksi. Tämä kirpparille vieminen on kyllä hyvä herätys aina siihen, että älä osta jos se vaate ei ole just täydellinen, en kuitenkaan pidä jos se on ihan ok ja melkein istuu. Onneksi osa on ostettu edullisesti alennusmyynnistä tai kirppariltakin, mutta kyllä hiukan ottaa päähän myydä jotain uusia vaatteita muutamalla eurolla. Lupaan ja vannon itselleni, etten enää tilaa netistä vaatteita, tai jos tilaan niin palautan enkä kuvittele ompelevani niitä paremmaksi. Käyn jatkossa kaupoissa ja sovitan kaikki mitä ostan monta kertaa ennen ostopäätöstä.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja skray » La 03 Syys 2016 23:20

Ennen etsin kirpputoreilta lähinnä kotiin ja sisustukseen liittyviä juttuja, joitain vaatteita/laukkuja/koruja jne. Lastenvaatteita sisältävät pöydät ohitin kaukaa. Nyt tilanne on kääntynyt ihan päälaelleen ja koluan oikeastaan vain lastenvaatteita. Ehkä saatan katsella ohimennen myös jotain muuta, jos silmiin sattuu jotain kivaa. Mieluiten käyn täällä yhdellä lapsiin keskittyneellä kirppiksellä, kun tiedän ettei siellä ole muuta kuin lasten juttuja. Helppoa ja nopeahkoa. :keijo: Kirppareilta löytää ihmeen hyvin tosi hyväkuntoisiakin lastenvaatteita, joskus todella edullisestikin. Välillä tosin tuntuu, että myyjillä ei ole käsitystä siitä, mitä vaatteista oikeesti voi pyytää ja hinnat on todella korkeita. :epäilevä:

Tänään tällä seudulla oli niin monta eri kirppistapahtumaa, että ei mitenkään olisi ehtinyt kaikkiin. Valitsin sitten helpoimman ja kävin vanhoilla huudeilla pihakirppiksillä. Tein paljon löytöjä. Yllättäen poitsulle vaatteita ja yhden lelun. Lisäksi ostin meille uuden puukorin ja yhden peltipurkin, sekä vähän askartelutarvikkeita. Mielenkiintoisin löytö oli kuitenkin uusi käsityökori mulle. Se on iso ja musta punottu kori, joka muistuttaa hieman olkalaukkua. Korkeutta koko härpäkkeellä on varmaankin melkein metri. :keijo: Hassu tavara, joka oli vain pakko saada. Hintakaan ei päätä huimannut, kun maksoin siitä vain 5e. :virne:

Tämän kiertelyn jälkeen jaksoin vielä mennä sinne lasten kirppiksellekin ja sieltäkin tuli ostettua vaikka ja mitä kivaa poitsulle. Kasvava lapsi tarvitsee vaatteita. :virne:
skray

Edellinen

Paluu Känpillä