Tsäkällä niitä voitaisiin näyttää Orionissa tai Helsinki African film festivalilla.
Hahaa, löysin Netflinkistä sopivia leffoja, kun keksin hyvän hakusanan.

Suvi kirjoitti:Afrikkalaisen elokuvantekijän elokuvia on kyllä Suomesta ihan hiton vaikeaa löytää.
Tsäkällä niitä voitaisiin näyttää Orionissa tai Helsinki African film festivalilla.
Kibaya kirjoitti:Suvi kirjoitti:Afrikkalaisen elokuvantekijän elokuvia on kyllä Suomesta ihan hiton vaikeaa löytää.
Joo, se on vähän vaikee juttu.
Mä halusin kyllä että mun elokuva ei oo vaan siellä tehty, vaan mukana on myös joko ohjaaja/näyttelijä ja että elokuvassa on jotain afrikkalaista mukana, siis tarinassa.

)
)
Katsoin siis Yle Areenasta joskus loppukesästä leffan Heikoin lenkki, jonka alkuperäinen nimi on Starter for 10. (Ei kai sillä ole mitään väliä, että numero on ainoastaan alkuperäisessä nimessä.) Sympaattinen draamakomedia, jossa oli suloinen James McAvoy pääosassa ja Benedict Cumberbatch koomisessa sivuroolissa. Muitakin "tuttuja" leffassa oli paljon: esim. Mark Gatiss, Dominic Cooper ja sitten Star Trek Into Darknessista se vaalea tohtorinainen (jonka näyttelijän nimeä en ikinä muista).
(Miksei näissä haasteissa muuten ole ikinä isän suosittelemaa leffaa/kirjaa?
) Sain listan, joista ison osan leffoista olen jo nähnyt, mutta Andrei Tarkovskin Stalkeria en ole aikaisemmin nähnyt, ja sen sai melko helposti kirjastosta lainaan. Pidin leffasta kovasti, mutta se on sellainen, että yritän katsoa sen vielä toisen kerran, että saan siitä enemmän "irti".
)
)

Leffateattereissa pyörii Florence Foster Jenkinsistä kertova leffa Florence, jossa Meryl on pääosassa. Ihana leffa.
Alkuvuonna näkemäni Marguerite perustuu myös samanlaiseen aiheeseen. Täytyy sanoa, että tämä leffa oli enemmän hömpämpi, mitä tuo ranskalaisversio. Onneksi hömppä ei aina ole huonoa. 
)- Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011) (päivitän tähän, jos joskus katson eri mantereelle sijoittuvan elokuvan) 
)
)

)- Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011) (päivitän tähän, jos joskus katson eri mantereelle sijoittuvan elokuvan) 
)
)
)

Kibaya kirjoitti:Jäljellä vielä yksi:
Äitisi suosittelema elokuva. Mun äiti ei katso elokuvia, Suvin äidin suosituslista on hävinnyt fb:n syövereihin ja välistä mietin että miltä äidiltä voin kysyä suosituksia?![]()
![]()

Kibaya kirjoitti:Jäljellä vielä yksi:
Äitisi suosittelema elokuva. Mun äiti ei katso elokuvia, Suvin äidin suosituslista on hävinnyt fb:n syövereihin ja välistä mietin että miltä äidiltä voin kysyä suosituksia?![]()
![]()
)
)
)
(Vähän sama on ollut lukuhaasteessa kirjojen kanssa.)
Yritän saada haasteen loppuun ennen joulua.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa