Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja Wildchild » Su 10 Heinä 2016 01:07

damn kirjoitti:Eläimet itsessään ei mulle noita oireita aiheuta, mutta kanin häkissä oleva heinä. Viimeisin muutaman tunnin kestävä yskä ja tukehtumisen tunne tuli kun kanin häkkiä siivotessa laitoin sille lisää heinää ja se heinä pölisi ihan kunnolla.

Auttaisikohan sinua ilmanpuhdistin? Meidän perheessä on kaksi astmaatikkoa ja meillä on silti kissa, mutta meillä on myös ilmanpuhdistin. Ja ilmankostutin. Yhdessä (ja kesällä pelkästään ilmanpuhdistin) ovat toimineet eikä oireet ole kummallakaan päässeet pahoiksi.

Silti astmaepäilylle :paijaus:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 15 Heinä 2016 11:48

Mä vihaan tätä madafakin flunssaa, Ibumaxil koitan turruttaa tuskaa :kailotus:

Jo yli viikko mennyt ja edelleen ihan hillitön yskä ja limaisuus. Onneksi olen ollut aika paljon itsekseni ja töissä on hiljaista, koska jos yritän puhua, niin kohta tulee hillitön yskänkohtaus. :friikki:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja damn » Pe 15 Heinä 2016 21:03

Wildchild kirjoitti:Auttaisikohan sinua ilmanpuhdistin? Meidän perheessä on kaksi astmaatikkoa ja meillä on silti kissa, mutta meillä on myös ilmanpuhdistin. Ja ilmankostutin. Yhdessä (ja kesällä pelkästään ilmanpuhdistin) ovat toimineet eikä oireet ole kummallakaan päässeet pahoiksi.

Silti astmaepäilylle :paijaus:

Kiitoksia vinkistä täytynee kokeilla.

Kävin tänään viemässä labraan kaksi viikkoa tekemäni astmamittaukset. Lääkäri on lomalla, niin joskus kolmen viikon päästä saan kuulla tulokset. Mittauksien välillä on huima ero kun en ole ottanut lääkettä ja sitten kun olen ottanut. Tältäkö tuntuu, kun pystyy kunnolla hengittämään? Olisiko tässä myös syy miksi minua väsyttää aina, eikä sille ole löytynyt mitään syytä.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja damn » To 04 Elo 2016 22:33

Astmatestien tulokset tuli. Mulla on virallisesti astma, ihan kunnollinen eikä vain sellainen että olisin saanut kohtausten varalta lääkkeen. Huomenna käyn ostamassa lääkkeet ja sitten alankin käyttämään niitä aamuin illoin. Tällä hetkellä vituttaa, surettaa, masentaa ja ahdistaa. Entä jos joudun vaihtamaan työpaikkaa jos tämä pahenee? Mulla ei ole mitään tulevaisuuden suunnitelmia, jäisin ihan tyhjän päälle. Ja kani nyt aika todennäköisesti muuttaa mun eksän luokse, koska saan jatkuvasti sen häkissä olevasta heinästä kohtauksia ja ilman heinää se eläin ei voi olla. Ilmanpuhdistinkaan tuskin auttaa, kun se hetki kun laitan häkkiin lisää heinää, eli n. joka toinen päivä aiheuttaa kauheaa yskää. Oon tässä itkenyt pari päivää, joko sanoin että ahdistaa.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 10 Elo 2016 12:50

On kait kuumetta :epäilevä:
Ainakin ihan heikko olo. Yskä on ja naamaa särkee, räkää kai liikkuu :keijoei: :huoh:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 30 Elo 2016 22:18

Mullahan on vieläkin yskää. :keijo:
Diagnosoin itseltäni pitkittyneen yskän taustalta refluksin. :friikkipeukku: En sitten tiedä missä vaiheessa limainen flunssayskä on vaihtunut tähän. Nyt kun miettii, niin oireet ovat ihan selvät, se että aamuisin on joskus kurkkukipua, ja pitkin päivää ilmenee yskää ja käheyttä ja muuta mukavaa, ja jos alkaa asiaan kiinnittää huomiota, niin jotain närästystyyppistä selvästi on, en vaan ole kiinnittänyt siihen huomiota, kun ei ole mitään polttelevaa tunnetta, mitä yleensä närästyksessä on. Ja oireet ovat muutenkin ihan erilaiset kuin silloin kun mulla muutama vuosi sitten oli monta viikkoa kestänyt närästysoireilu, silloinkin oli kurkkukipua mutta se tuntui erilaiselta kuin nyt, ja vatsakipua oli paljon. On nytkin välillä, mutta ei se niin epätavallista ole, niin en ole kiinnittänyt siihen huomiota. :keijo: Lääkkeitä löytyy edellisen kerran jäljiltä vielä kaapista, joten kokeilenpa niitä. :keijo: Eihän tässä lääkäriä mihinkään tarvita... :jaaha:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 02 Syys 2016 10:25

Mun "parempi" jalka on ollut kolme päivää vähän kipeähkö. Nyt se on tänään niin kipee etten voi astua sille. Se särkee jalkapohjassa, pohkeessa ja ihan takareiden alaosassa. Siis ei vaan astuessa satu, vaan särkee ihan jatkuvasti.
En tiedä onko se särky vain yltynyttä kipua tuosta plantaarifaskiitista, vai jopa ihan jotain muuta. Ajattelin että katon tän illan ja huomisen aamun niin etten liiku kuin sohvalta vessaan :keijo:
Teippaan sen kun pääsen kotiin ja sitten vain oon.
Siis jos pääsen himaan asti :jaaha: Koska ajatuksellisesti mun pitää päästä Pasilan asemalla ulko-ovelta laiturille. Jumankauta se on pitkä matka kun ei oikein voi varata jaloille :keijoei:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 04 Syys 2016 21:14

Nonni.
Eipä se oo teippauksella, särkylääkkeillä tai parin päivän levolla asettunu.
Sain huomiselle lääkärin aamuun.
:epäilevä:
Vituttaa tämmönen touhu.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 05 Syys 2016 09:46

Viikko sairaslomaa ja särkylääkkeitä.
Jos ei asetu, kuvataan nilkka. Koska siellä on se suurin kipukohta, ei suinkaan jalkapohjassa kuten luulin.
No, ei se mitään.
Koholle ja kylmää. Lepoa päälle.

Ja heti iski hirvee sisustusvimma :keijoei:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Ma 05 Syys 2016 14:32

Mikä siinä onkin, että kun lepoa määrätään, niin heti tekee mieli tehdä jotain. Mutta sitten, kun olisi sopivasti aikaa tehdä jotain, niin sitten huvittaa vaan laiskotella. Kumma ihmismieli, kun se haluaa aina kaikkea kiellettyä. :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 05 Syys 2016 16:26

skray kirjoitti:Mikä siinä onkin, että kun lepoa määrätään, niin heti tekee mieli tehdä jotain. Mutta sitten, kun olisi sopivasti aikaa tehdä jotain, niin sitten huvittaa vaan laiskotella. Kumma ihmismieli, kun se haluaa aina kaikkea kiellettyä. :virne:

No kun mä mietin ihan samaa! :virnei:
Että nyt kun on vaihtoehtoina levätä sohvalla, nojatuolissa tai sängyssä niin haluan sisustaa, järjestää kirjahyllyn ja niin edelleen :keijoei:

Se hieman, että kissanruoka on loppu ja matka kauppaan ois nyt liikaa :epäilevä:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Ke 07 Syys 2016 14:57

Sillon, kun mulla leikattiin viisaudenhampaat muutama vuosi sitten ja annettiin saikkua pari päivää sekä kehotettiin olemaan huhkimatta, niin mähän siivosin koko kämpän lattiasta kattoon ikkunoiden pesua myöten. :keijo: Mut puolustuksekseni totean, että tein hitaasti ja varmasti asioita, en huhkinut. nimim. 8 tuntia siivousta n. 40 neliön kämpässä. :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 07 Syys 2016 16:50

Oon nyt kolme päivää vaan maannut ja kaipaan ihmiskontaktia ihan helvetisti!
Siis sosiaalista olemista. Jos ois niin että vois ees tehdä jotain, mutta kun ruuanlaittokin ihan helvetin vaikeeta niin :epäilevä:

Tosin, samalla on takaraivossa tietoisuus siitä että voisin esim. kirjoittaa tänä aikana kaikkia hörselöitä juttuja ylös mitä pyörii mun takaraivossa taas.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 19 Syys 2016 22:16

Sain tänään jalkaa varten tukilastan ja kävelystä tuli heti vähän helpompaa.
Kahden viikon aikana jalka on vähän parantunut, mutta on edelleen todella vaikea arvioida paljonko se kestää ja ei kestä :epäilevä:
Täytyy huomenna vähän kokeilla miten se suhtautuu kävelyyn ilman keppiä.

Hammas taasen on jännä :keijo:
Se särkee tonne juureen, mutta pureminen ei enää satu. Ehkä se myrkky siellä on tehnyt tehtäviään ja tuhonnut osan siitä ytimestä, sen mikä ei särje :P
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 20 Syys 2016 22:16

Mä en tiedä moniko tietää että viimeisen kuukauden aikana olen alkanut taas liikkumaan enemmän, lähinnä koska vituttaa oma olemus. Ihan salilla käyntiä mutta myös ulkona lenkkeilyä.

Ja nyt sitten on oikea polvi paskana. Sillä pystyy kyllä kävelemään ja niinpäinpois, mutta liikunnan jälkeen se on kipeä ja aina joka kerta aivan tulikuuma (icepower :sydän: ). Kävin eilen lääkärissä muissa asioissa ja kysyin ohimennen tosta polvesta että tartteiskohan huolestua. Kuulemma tarttee huolestua koska kuumuus viittaa tulehdukseen, joten otimme uuden ajan ensi viikolle. Luultavasti se polvi ainakin kuvataan, mutta kauhistuttaa ajatus jostain mahdollisesta leikkauksesta. :kauhistunut: :ei:

Vaikka olishan se ihan perusmeininkiä: tulee se liikuntainnostus ja sit kävis heti näin. :P
Toivottavasti hoidoksi riittäisi vain esim. polvituki ja painon pudotus. :hullu:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 21 Syys 2016 10:04

Kylmägeeliä kannattaa kyllä käyttää tai kylmähaude olisi vielä parempi niin menee varmasti ihoa syvemmällekin. :peukku: Levolla ja fysioterapialla paranee useasti, jos ei ole mitään isoa vikaa. Ei ainakaan kannata hyväksyä leikkausta ensimmäiseksi vaihtoehdoksi.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 21 Syys 2016 17:34

Shay kirjoitti:Ei ainakaan kannata hyväksyä leikkausta ensimmäiseksi vaihtoehdoksi.

Joo, en todellakaan hyväksy! Leikkaus on kumminkin aina leikkaus.

Mutta pitääpä kokeilla tuota kylmähaudettakin jos siitä olisi vaikka pidempi aikainen apu. :keijo:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 22 Syys 2016 00:03

Wildchild kirjoitti:
Shay kirjoitti:Ei ainakaan kannata hyväksyä leikkausta ensimmäiseksi vaihtoehdoksi.

Joo, en todellakaan hyväksy! Leikkaus on kumminkin aina leikkaus.

Mutta pitääpä kokeilla tuota kylmähaudettakin jos siitä olisi vaikka pidempi aikainen apu. :keijo:

Ja jos siellä on tulehdus, niin ei sitä olla leikkaamassa ennen sen hoitamista kuitenkaan.
Mutta kannattaa kuvauttaa kunnolla kuitenkin.
Tosin tänä päivänä tehdään paljon polvileikkauksia ilman nukutuksia ja niin että tähystetään ja raaja on vain puudutettu. Polvitoimenpiteet on niin pitkälle kehittyneitä ettei tartte edes välttämättä nukuttaa. Joku rustoputsaaminen tai muu pientoimenpide on nykyisin kuitenkin todella säästeliäitä ja helposti kuntoutettavissa myös. Mutta ei ne leikkaa jollei oo kunnolla kuvattu ja tutkittu.

Voiko siihen polveen vaikuttaa joku virheasento?

--

Sain maanantaina jalkatuen nilkalle. Pääsen kävelemään :hullu: :pilvi:
En tosin mitenkään vielä ees mun norminopeutta, mutta pääsen kuitenkin! Aika ihanaa.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 22 Syys 2016 09:40

Kibaya kirjoitti:
Voiko siihen polveen vaikuttaa joku virheasento?

No ku mä olen miettinyt tätäkin. Esim. esikoisella oli ensin vinot nilkat (koska kaari puuttui jalkapohjasta kokonaan) ja nyt kun se on saatu vuosien työllä ja kuntoutuksella kuntoon, ovatkin kantapäät 5% vinot. Lapsella on ollut oman jalan tarpeen mukaan tehdyt pohjalliset nyt 4-5 vuotta ja ne ovat auttaneet häntä. Ei vain tuolta nilkasta alaspäin vaan myös koko olemukseen, esim. kävely ja juoksu ovat helpottaneet. Ja kun tätä hommaa olen tässä nyt seuraillu, olen miettinyt omianikin jalkoja. Koska rakastan converseja ja kesäisin flipflopeja, eli tasaisuutta tasaisuuden perään. :töktök: Lenkkikengät ovat sitten ihan kunnolliset ja tukevat, mutta eihän se yksinään auta. :P

Noh, kassellaan kuis muorin käy. :keijo:
Ja nythän sitä pakkolepoa taas tulee kun lenssu meinaa iskeä, joten toivottavasti toi polvikipukin ny helpottais hetkeksi. :keijo:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 02 Loka 2016 20:06

Akupunktion jälkeinen kipu- ja väsymystila on edelleen päällä. Oon juonu vaan vettä sen jälkeen kun keijoit kotiutui ja toivonut että se auttaa.
Jalat särkee ja toi vasen, se mikä on ollut kipee monta viikkoo, särkee ihan vielä erikseenkin. Yritän suhtautua siihen niin että selviän, mutta kipu väsyttää aina eri tavalla.
:keijo:
Silti akupunktio kahden viikon päästä uudestaan.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 03 Loka 2016 10:50

En mä pystynyt lähtemään töihin tänään.
Aamulla olin kipee, väsynyt ja kärttyinen ja viimeinen niitti oli kun pudotin kissanruokapurkin lattialle. Jos siinä hetkessä tuntuu että on maailman epäonnisin ja epäonnistuvin kaikessa, niin ei siinä töihin lähdetä.
Nukahdin sohvalle, siirryin sänkyyn ja Shinya tuli kymmeneltä huutelemaan mulle että nyt loppuu se makaaminen. Nyt oon vähän juonut kahvia, lukenut ja aattelin jatkaa tällä linjalla.
:huoh:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 19 Loka 2016 13:04

V***u, mitä p***aa taas! Tänään olisi kivaa ohjelmaa, mutta olen tietysti oksennustaudissa. :pillitys:

Olin myös ostanut pienen pätkän kautta bussikortille, mutta nyt menee bussimatkat ihan harakoille, mikä harmittaa lisää. Ei näin työttömänä haluais tuhlailla edes sitä vähää mitä ennen. :huoh:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » La 22 Loka 2016 17:15

marenki :paijaus: Toivottavasti tauti on jo hellittänyt.

Mulla on lievä flunssa. Vastahan mulla oli alle neljä kuukautta sitten edellinen flunssa ja yskästä kesti melkein pari kuukautta toipua, ei kiinnostelisi sama taas. :epäilevä: Mutta tällä hetkellä ainakin kun flunssa on lievä eikä yskää vielä ole, on ihan mukavaa, koska voin hyvällä omatunnolla olla tekemättä mitään. :keijo: Aamupäivälläkin makailin vaan sohvalla ja katsoin X-Factoria... tosin sittemmin olen kyllä käynyt kaupassa ja yrittänyt lukeakin vähän, ettei nyt ihan olemattomaksi menisi.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » La 22 Loka 2016 17:37

Sellainen vinkki (jonka saatatte toki tietääkin), että sinkki auttaa usein pitämään flunssan loitolla. Itse olen vetänyt Marlin sinkkiä sisältävää mehua koko syksyn, eikä ole flunssa iskenyt. Monet sanovat samaa, kun ovat nauttineet sinkkiä tabletteina tai juomissa.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 22 Loka 2016 17:50

L-S kirjoitti:marenki :paijaus: Toivottavasti tauti on jo hellittänyt.

Joo, on hellittänyt. Pahin vaihe kesti muutaman tunnin ja koko päivän oli huono olo, mutta seuraavana päivänä ei ollut enää mikään. :O: Toki vielä sen päivän pysyttelin tiukasti kotona.

Mun flunssajuttu on d-vitamiini. Aina, jos tunnen, että olen tulossa kipeäksi, alan napsia d-vitamiinia. Samoin, jos Mieheke on kipeänä. On siinä ainakin hyvä plaseboefekti, jos ei muuta. :kyllä:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa