Jäätelööö

Re: Jäätelööö

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 11 Heinä 2016 11:16

Olin työmatkalla Kööpenhaminassa. Vapaapäivänä tuli sitten pikkuisen aamupalan jälkeen napattua kolmen pallon jäätelö. :kuola: Hieman lähti lapasesta, kun oli niin paljon vaihtoehtoja. 6/12 oli sorbetteja ja yksi tavallisista jäätelöistä (tumma suklaa) oli tehty riisimaitoon. :sydän: Tuli sitten otettua tummasuklaajäätelöä, limesorbettia ja veriappelsiinisorbettia. Täydellinen kombo, sillä sorbetit kivasti tasapainottivat suklaajätskin tuhtia suklaisuutta ja makeutta. :kuola: :tipahdus:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 11 Heinä 2016 11:35

Veriappelsiinisorbetti kuulostaa taivaalliselta :tipahdus: :kuola:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 16 Elo 2016 23:00

Tötterön aika jännä vadelma-chili-salmiakkijäätelö. :friikki: Ihan kiva, että tekevät vegaanista jäätelöä, mutta miks pitää valita noin kummallinen makuyhdistelmä. Muuten kyllä menis, mutta salmiakkikastike ei sovi kokonaisuuteen. (Ja mä kuitenkin olen suuuuri salmiakin ystävä.)

En osta toista kertaa. En suosittele.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja skray » To 18 Elo 2016 10:43

Kismetjätski. :kuola:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Shay » La 20 Elo 2016 06:40

marenkienkeli kirjoitti:Tötterön aika jännä vadelma-chili-salmiakkijäätelö. :friikki: Ihan kiva, että tekevät vegaanista jäätelöä, mutta miks pitää valita noin kummallinen makuyhdistelmä. Muuten kyllä menis, mutta salmiakkikastike ei sovi kokonaisuuteen. (Ja mä kuitenkin olen suuuuri salmiakin ystävä.)

En osta toista kertaa. En suosittele.

Kuulostaa kyllä tosi hyvältä mun korvaan. :kuola: Vadelma ja salmiakki on kyllä parhaimmillaan erinomainen yhdistelmä.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja L-S » La 20 Elo 2016 13:20

Mä testasin viime viikonloppuna vadelma-lakritsijäätelöä (ihan normijäätelöä tosin, ei vegaanista), ja se oli kyllä tosi hyvää. :keijo: Tiedä sitten olisiko salmiakki liian voimakasta.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Aranwe » La 20 Elo 2016 13:43

En ole vielä kertaakaan törmännyt hyvään salmiakki- tai lakritsijäätelöön. Olen melko varma että se makuyhdistelmä ei vain sovi mulle.
Aranwe

ViestiKirjoittaja theia » La 20 Elo 2016 14:22

Mies osti tuota vadelma-chili-salmiakki -jäätelöä kanssa, ja siinä oli joko chili tai sitten se salmiakki liikaa. Vadelma-chili olisi toiminut hyvin, tai vadelma-salmiakki, mutta kolmen yhdistelmä ei vaan ollut erityisen hyvä. Ne kaksi muuta makua (suolainen kinuski ja se karamellisoitu inkivääri) on mun makuun (ne ei oo vegaanisia).

Suolainen kinuski muutenkin :kuola:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 25 Maalis 2017 00:37

Olen odottanut kesästä asti sitä, että lähi-Prismasta saa Kolmen kaverin vegaanijäätelöitä. Tänään sitä löytyi sieltä. :isosilmä: :täpinä: Mukaan tarttui suklaajäätelö pähkinäkinuskilla ja suklaapaloilla. Kuulosti täydelliseltä, mutta kookospohjainen jäätelö on aika tympeän makuista. :pillitys: Olen pettynyt.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 27 Maalis 2017 12:09

Meillä on töissä Rawan vegaanisia raakajäätelöitä. Olin hieman skeptinen niiden suhteen sillä rakastan jäätelöä ja vaikka esim. raakakakut samalta puljulta ovat todella hyviä, epäilin silti. Mutta nehän oli hyviä! Siis oikeasti hyviä. Ja vaikka unohtuisi tunniksi pöydälle, kuten meillä duunissa usein käy, se on muuttunut ihan kuin mousseksi ja edelleen järjettömän hyvää. Suosittelen siis vahvasti! Tosin en tiedä mistä muualta noita Rawan jäätelöitä saa, mutta ainahan mua saa tulla moikkaamaan töihin. :virne:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 27 Maalis 2017 22:05

SUPER-JÄTSKIT ON TULLEET TAKAISIN.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 29 Maalis 2017 20:46

Voi ei. :virne: Oon ehkä kerran tai pari syönyt Superia, mutta mulle tulee vaan mieleen se mainos. :eivirne:

(Tietenkin se löytyi internetistä. )
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 30 Maalis 2017 13:19

Jos tykkäät mämmistä ja jäätelöstä, kauppoihin on ilmestyny sulle jäätelö:

Kuva

Aivan sairaan hyvää! :tipahdus:
Mämmimäinen koostumus, ja mämmin sekaan sekoitettu jäätelö antaa sellaisen sopivan makeuden ettei itse tarvitse muuta kuin lusikoida suuhun. Taidankin syödä tänä pääsiäisenä perinteisen mämmin sijaan vain ja ainoastaan tätä. Lisäksi tuote on laktoositon joten mahakin kiittää. :keijo:

Iso :peukku:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Shay » To 30 Maalis 2017 16:02

Yritän ymmärtää, miten mämmimäinen koostumus voi olla hyvä asia. :keijoei: Sen verran pieni pakkauskoko, että voisi kokeillakin.

Mää maistelin Fazerin Salmiakki -jäätelöä. Samaa jäätelöä, jota on saanut nauttia puikkomuodossa aikaisemmin.
Oli hyvää, mutta ehkä syön jatkossa puikkomuodossa. Puikko riittää määrällisesti hyvin ja päällinen on tärkeä osa makukokemusta.
Mies ei oikein tykännyt salmiakkikastikkeesta jäätelössä. Oli hänelle liian tujua.
Kuva
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 05 Touko 2017 21:44

Mä sain testattavaksi tuotekehityksessä olevia Jymyn vegaanisia luomu-kaurajäätelöitä. :sydän: Kesäksi on tulossa oikein hyvää vegaanista purkkijäätelöä, jos eivät noiden erien jälkeen hommia pahasti sössi. Minttu-suklaa oli todella hyvää, mutta Kaksi marjaa (mansikka-mustikka) on erinomaista myös. Suutuntuma hyvin lähellä tavallista jäätelöä. Eikä ole mitään esanssijäätelöä. Julkaisunsa jälkeen tulevat olemaan todennäköisesti lempparivegaanijäätelöni. Parempaa vegaanijäätelöä en nimittäin ole maistanut kuin nuo testi erät ovat (eikä moni ei-vegaaninenkaan parempaa kai ole ollut). :täpinä: :kuola: :jami:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 04 Kesä 2017 11:22

Mä söin eilen kesän ensimmäisen jäätelön :hullu: Karpalo-tummasuklaa -yhdistelmä toimii. :kuola: :peukku:

(Tai no, lasketaanko sitä, kun en syönyt sitä ulkona vaan vasta kotona. :P)
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 12 Elo 2017 10:57

Ben & Jerry's suvaitsi vihdoin tuoda vegaaniset jäätelönsä myös Eurooppaan. Jenkeistähän noita on saanut jo vuosikausia. Olin innoissani, että nyt on hyvä. Jymyn minttu-suklaa on kyllä tooodella hyvää, mutta sellainen mättöisämpi suosikki puuttuu, koska en pidä 3 kaverin kookospohjaisista vegaanijäätelöistä sen kookoksen takia. Ensimmäisenä lähti testiin Peanut Butter & Cookies. Onhan tuo hyvää, joo, mutta jotenkin ei ole täysin harmoniassa. Eikä niin kermaista kuin tavalliset B&J-jäätelöt (kai, en ole useaan vuoteen maistanut). Sellainen jännä, hieman vetinen fiba jäi. Muut maut ovat Chocolate Fudge Brownie ja Chunky Monkey. Toi suklainen versio menee jossain kohti testiin, mutta toi banaaniversio ei houkuta, kun en muutenkaan varsianaisesti pidä banaanista.

Sanon taas: Jymyn vegaaninen minttu-suklaajäätelö: :sydän:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Shay » La 27 Loka 2018 12:56

Valio Jäätelöfabriikin Aura Laku. :keijo: Ensimmäisellä maistelukerralla teki mieli oksentaa. Toisella kerralla Aura ei maistunut niin pahasti, mutta lakritsin maku puuttui lähes kokonaan. En ostaisi toista kertaa. Omituinen ajatus koko jäätelö. Ehkä homejuustofaneille?

Jäätelöfabriikin tekeleet eivät ole oikein sytyttäneet mua millään makuvaihtoehdoistaan. Salmiakki-chilistä olisin niin halunnut tykätä, mutta maku jää vajaaksi. Porkkanakakku oli yksitoikkoinen. Muutamaa muuta maistoin vain kaupassa maistiaisina, mutta kaikissa maku jää vajaaksi. Noilla hinnoilla pitäisi saada enemmän.
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 20 Heinä 2020 13:02

TOP 3 vegaanijäätelöt, joita olen maistanut.

Irtojäätelöt
1) 3 kaveria - Suklaa ja pähkinäkinuski, puikko (FI). Varaudu makeuteen. Todella hyvän makuinen eikä kookos maistu läpi. 5/5
2) Ingman Choice - mansikkapuikko (valmistusmaa?) En yleensä tykkää mansikkajäätelöstä, joten jäätelön täytyy olla oikeasti hyvää! Ainut miinus: pieni koko. 4/5.
3) Pingviini - Vegaaninen vadelma (valmistusmaa?). Hyvä perusjäätelöpuikko. 3,5/5

Pettymykset:
-3 kaveria minttu-suklaa: tympeän kookoksinen. Ei jatkoon.
- Choice Sandwich with a Berry Twist -keksijäätelö. Hyvää, mutta keksi on liian terveellisen makuinen. Kuiva kaurakeksi. Saatan silti ostaa uudelleen. :D

Purkkijäätelöt
1) Røar - hasselpähkinä ja suklaakeksi (EN). Täydellinen överijäätelö. Kuin B&J, mutta parempaa. Haluaisin suosia suomalaista, mutta tämä tekee siitä vaikeaa. 5/5
2) Jymy - Tuplasuklaa (FI). Täydellinen suklaajäätelö! Todella hyvä ja täyteläinen maku. 4,5/5
3) Jymy - Pistaasi (FI). Tää oli pitkään mun lempparijäätelö ennen kuin 1. ja 2. sijat vallanneet jäätelöt tulivat markkinoille. Voisi olla korkeammalla, jos en olisi syönyt itseäni siitä ulos. :virne: 4,5/5
3) Oatly - Hazelnut swirl (ent. Salty caramel & hazelnut) (SWE). Makea ja todella hyvän makuinen. Ei valittamista. 4,5/5

Huom. Jymyn hasselpähkinä & mudcake on maistamatta, mutta oletan, että se olisi tällä listalla
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 14 Maalis 2021 14:51

Uudistettu TOP 3 vegaanijäätelöt, joita olen maistanut (koska ei se Jymyn Tuplasuklaa sitten kuitenkaan vakuuttanut. Missä lie mielenhäiriössä aiemmin kirjoitin :keijo: ).

Irtojäätelöt
1) 3 kaveria - Suklaa ja pähkinäkinuski, puikko (FI). Varaudu makeuteen. Todella hyvän makuinen eikä kookos maistu läpi. 5/5
2) Ingman Choice - mansikkapuikko (valmistusmaa?) En yleensä tykkää mansikkajäätelöstä, joten jäätelön täytyy olla oikeasti hyvää! Ainut miinus: pieni koko. 4/5.
3) Pingviini - Vegaaninen vadelma (valmistusmaa?). Hyvä perusjäätelöpuikko. 3,5/5

Pettymykset:
-3 kaveria minttu-suklaa: tympeän kookoksinen. Ei jatkoon.
- Choice Sandwich with a Berry Twist -keksijäätelö. Hyvää, mutta keksi on liian terveellisen makuinen. Kuiva kaurakeksi. Saatan silti ostaa uudelleen. :D

Purkkijäätelöt
1) 3 kaveria - Marjat ja karamellikeksi. :löööv: Ihanaa jäätelöä. Tätä lähemmäs Soleroa (suutuntuma ja makumaailma...vaikka maku aivan eri) en ole päässyt 7 vuoteen. :löööv: 6/5
2) Røar - hasselpähkinä ja suklaakeksi (EN). Täydellinen överijäätelö. Kuin B&J, mutta parempaa. Haluaisin suosia suomalaista, mutta tämä tekee siitä vaikeaa. 5/5
3) Jymy - Pistaasi (FI). Tää oli pitkään mun lempparijäätelö ennen kuin 1. ja 2. sijat vallanneet jäätelöt tulivat markkinoille. Voisi olla korkeammalla, jos en olisi syönyt itseäni siitä ulos. :virne: 4,5/5
3) Oatly - Hazelnut swirl (ent. Salty caramel & hazelnut) (SWE). Makea ja todella hyvän makuinen. Ei valittamista. 4,5/5

Huom. Jymyn hasselpähkinä & mudcake on edelleen maistamatta, mutta oletan, että se saattaisi olla tällä listalla.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 31 Tammi 2023 23:05

Täydellinen lakritsijäätelö! :sekopää: En edes tiennyt, että lakritsijäätelö voi olla näin hyvää. Naturli vegaaninen lakritsijäätelö lakritsipaloilla on 5/5. :löööv:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 01 Helmi 2023 09:21

Ehkä pitää testata tuota lakritsijäätelöä. Olen katsellut sitä sillä silmällä, mutta en ole uskaltanut ostaa, kun Naturlin suolainen kinuski ja paahdetut mantelit -jäätelö oli vähän pettymys. Itse jäätelö oli ihan ok, ehkä vähän turhan makeaa, mutta manteleita oli liikaa eivätkä ne maistuneet edes kunnolla paahtuneilta. :keijo: Jotenkin mantelit tuntuivat kokonaisuudessa irrallisilta ja tylsiltä.

Vegaanisista jäätelöistä suosikkini on edelleen Oatlyn vaniljajäätelö. Myös Pingviini Kauravaniljajäätelö on tosi hyvää, melko kermaisen oloista. Kokeilin äskettäin myös Lidlin kauravaniljajäätelöä, jossa luvattiin jotain bourbon-vaniljasta, mutta maku oli valitettavan keinotekoisen oloinen, jonkinlainen pistävä keinotekoisuus tunki läpi.

(Musta ei edelleenkään ole kunnon vegaaniksi, mutta kiva välillä edes yrittää valita vegaanista.)
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 05 Maalis 2023 21:36

L-S kirjoitti:Ehkä pitää testata tuota lakritsijäätelöä. Olen katsellut sitä sillä silmällä, mutta en ole uskaltanut ostaa, kun Naturlin suolainen kinuski ja paahdetut mantelit -jäätelö oli vähän pettymys. Itse jäätelö oli ihan ok, ehkä vähän turhan makeaa, mutta manteleita oli liikaa eivätkä ne maistuneet edes kunnolla paahtuneilta. :keijo: Jotenkin mantelit tuntuivat kokonaisuudessa irrallisilta ja tylsiltä.

Myöskin Naturlin Cookie dough -jäätelö oli melkoisen tylsä. Vaniljajäätelöpohja jättää monesti kokonaisuuden vaisuksi. Niin myös tässä tapauksessa.

Harmi, että muut maut kuin laku eivät vaikuta oikein toimivan.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

Edellinen

Paluu Murkina