theia kirjoitti:Tiedättekö kun ärsyttää? Se alkaa jostain semipienestä tai pienestä jutusta (esim. krooniset myöhästelijä sukulaiset), ja sitten yhtäkkiä niitä ketutuksen aiheita on tyyliin sata?
Just nyt on semmonen olo. Eniten vituttaa kaikki.
Miten tästä pääsee eroon? Aika auttaa nyt ainakin, mut se ei lohduta just tässä hetkessä. Vituttaa vaan lisää

Tämä taas.
Turhauttaa, ärsyttää.

Nyt tosin tiedän, mitkä pikkujutut siellä taustalla on (ensimmäinen oli, yllätys yllätys, univaje). Sitten sen päälle tuli se rikkinäinen auto, oksentava lapsi, oma flunssa. Ja sitten pienessä fb-ryhmässä muutamat naureskelee sisäpiirin jutuillensa, ja tuli ulkopuolinen olo. Ja sitten se ulkopuolinen olo vaan alkoi hyökyä yli, ja miten tuntui, ettei mulle riitä aikaa. Että miten oon aina se, joka ottaa yhteyttä, tarjoaa apua, on paikalla. Ja oon ilmeisesti nyt ollut vähän liikaa muille avuksi, itseni kustannuksella. Huomaan, että nyt mua vaan itkettää, kun musta tuntuu, etten mä ole sitten saanut oikeastaan edes kiitosta siitä avusta. Jotenkin sitä ajattelee, että tarvitsee sellaista vastavuoroisuutta. Ei se sitten kai ole kovin pyyteetöntä avun tarjoamista

Ja koko ajan uudestaan taustalle nousee mm. se kun mietin yhdessä ryhmässä, miten ottaa esille ystävyyden yksipuolisuus (tai kun siis tuntuu, että saa itse olla se, joka treffejä aina ehdottelee), ja sieltä sitten yksi kaveri totesi, että häntä kun alkoi nyppiä (meidän) yksipuolisuus, hän ei enää sitten vaan ottanut yhteyttä. Olin tosi yllättynyt ja loukkaantunut aiheesta, koska en tiennyt, että meillä se oli yksipuolista - meidän treffitkin kun aina (eli jossain kohti 2-3 kertaa kuussa), oli se, että minä & ministeri ajeltiin heidän luokse. Enkä kokenut sitä yksipuoliseksi, mutta hän koki

Ja nyt en sitten osaa ottaa tuohon kaveriin enää yhteyttä, koska tunnen edelleen oloni loukatuksi

Keskityn siis nyt. vaan meidän perheeseen ja meidän hyvinvointiin, eiköhän sitten taas hetken päästä helpota.

Hyvin vahvasti on myös läsnä "en saisi tuntea näin, koska", ja "en saisi valittaa asiasta, koska" ja yleensä se "koska" on etten ole yrittänyt tehdä asialle mitään (esim. parantaa yöunia).
Olen lukossa.