Kirjahankintoja

Re: Kirjahankintoja

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 19 Maalis 2018 22:24

Mä oon lukenut muutaman e-kirjan, mutta ei ne mulla oikein toimi. Mä haluaisin tykätä, koska olisi ihanaa lukea työmatkalla kännykältä kirjoja, eikä tarvitsisi kantaa fyysistä kirjaa mukana. Tabletilta luettuna ne toimivat paremmin, mutta harvoin mulla on tabletti työmatkoilla mukana.

Äänikirjat mulle sen sijaan toimii paremmin. Tarvitsen jotain höpötystä iltaisin, mutta jostain syystä en halua kuunnella esim. radiota. Nykyään kun matkustan bussilla töihin, äänikirjaa on ollut kiva kuunnella. Tajusin myös vihdoin, että äänikirjaa voi myös kuunnella kävellessä. :keijo: Mulla myös ajatukset harhailee helpommin kuunnellessa kuin lukiessa ja kesken luvun saatan iltaisin nukahtaa, enkä muista yhtään missä olin. Olisikin kivaa, että pääsisi vaikka sen luvun alkuun, missä on ollut. (Sen ainakin itse muistan parhaiten.)
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja kmaria » Ti 20 Maalis 2018 00:30

Mä olen myös koittanut kuunnella äänikirjoja, mutta ne eivät oikein ole kolahtaneet. Kuunteleminen on selvästi hitaampaa kuin lukeminen, vaikka lukijan nopeutta pystyykin monesti säätelemään. Munkin ajatukset lähtee kuunnellessa helpommin muille raiteille, enkä myöskään muista kuulemaani ollenkaan niin hyvin kuin lukemaani, joten äänikirjasta tuntuu jäävän vähemmän mieleen.

Mäkin olen kyllä viime aikona kuunnellut musiikin sijaan puhetta esimerkiksi kävellessä ja työmatkoilla, olen nimittäin innostunut kuuntelemaan kirjallisuuspodcasteja. No, oikeastaan lähinnä vain yhtä, Sivumennnen-podcastia. Suosittelen! Siinä puhutaan kirjojen lisäksi myös muusta kulttuurista ja yhteiskunnallisista asioistakin.
kmaria

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 20 Maalis 2018 10:18

Mä en myöskään osaa kuunnella äänikirjoja, keskittyminen menee hyvin nopeasti ja hitaampaakin se tosiaan on. Äänikirjat on monesti myös luettu jotenkin tasaisen unettavaan tahtiin, mikä alkaa nopeasti kuulostaa joko puuduttavalta tai ärsyttävältä riippuen vähän tekstin tyylistäkin. Esimerkiksi tekstit missä on paljon dialogia kuulostavat helposti typeriltäkin luettuina. :P

Podcastit ovat tässä mielessä paljon helpompia kuunnella, niitä pystyn kuuntelemaan esimerkiksi kävellessä, kun niissä ihmiset puhuvat yleensä luonnollisesti, radiotyyliin, eivätkä monotonisesti.

Bookbeat (Emilian edellisellä sivulla mainitsema) oli kyllä kiva palvelu, mulla oli se muutaman kuukauden jossain vaiheessa, kun oli enemmän aikaa ja/tai jaksamista. E-kirjoja osaan lukea, vaikka tavallinen kirja onkin jotenkin miellyttävämpi.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 20 Maalis 2018 18:50

Henriikka Rönkkösen Bikinirajatapuksen tilasin netistä heti, kun kuulin, että uusi kirja on ilmestynyt. Se tulikin pian ja on tarjonnut hulvattomia hetkiä kuten edeltäjänsä. :virne:

Vaikka pariutumisen pulmat ovat tällä hetkellä takana, niin teksti on vain niin kertakaikkisen hauskaa. Suosittelen! :D
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

Edellinen

Paluu Ex Libris