Muuttohöpinää

Re: Muuttohöpinää

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 08 Marras 2017 13:58

Kibs, voi, että mä oon onnellinen sun puolesta. Asioilla on tapana ratketa. Ihanaa, että tämä ratkaisu tuntuu sulle oikealta! :sydän: (Voin tulla pakkailuavuksi...ja mahdollisesti ottaa tuon miesystävänikin mukaan. :tilt: )

Mun tekis mieli muuttaa, mutta tää hetki ei todellakaan ole järkevin mahdollinen muuttamiseen. Enkä mä oikein edes tiedä, missä haluaisin asua. :keijo:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 28 Marras 2017 18:07

Muutto ylihuomenna, pakattuna melkein kaikki. Jotain irtoihmeellisyyksiä on pitkin poikin, kun en näköjään oo osannut ohjata avustajia kunnolla siihen että kaikki pitää pakata. Huomenna vien kissat ja itseni, eli todellakin aivan kaikki pitää pakata niin että ne voi torstaina aamulla vaan kantaa pois.

Tänään oon ollut niin väsynyt tästä, että kykenen vain tuijottamaan eteeni. Siksipä vähän leffaa, Myyyyyn rapsuttelua ja rauhaa.
Samalla haluan heittää kaikki kamani roskiin :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 03 Joulu 2017 19:47

Done!
:woohoo:
:puuh:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 25 Tammi 2018 20:06

Laitettiin eilen hakemus kämppään joka olisi aivan uusi ja aivan uudella asuinalueella. Helsingissä. Ja vuokra olisi pienempi vaikka kämppä on 20 neliötä isompi kuin nykyinen. Tää on vähän ku yrittäis lottovoittoa, mutta ei kai se mitään anna jos ei otakaan? :keijo:

Itse aluehan on vielä täysin keskeneräinen (käytiin ajelemassa siellä alkuviikosta, alue on täynnä rakennustyömaita ja työkoneita ja aakeeta laakeeta, ja esim. meidän mahdollinen tuleva kotikatu oli juuri ja juuri tunnistettavissa ajotieksi) ja täysin valmis vasta neljän-viiden vuoden päästä. Valmistuessaan siitä tulee oikeasti hieno. :hullu: Eli aikamoisen rempan keskelle sitä muutettaisiin, mutta ollaan valmiita kestämään se. :keijo:

Vielä pari viikkoa odotusta ennenkuin tiedetään miten kävi. :keijotäpinä:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 26 Tammi 2018 12:08

:huoh:
Kämppis ilmoitti pari iltaa sitten ettei ole kykenevä asumaan kämppiksenä. Tuli ihan täysin puskista että kokee noin, mutta minkäs sille tekee. Käytännössä siis hän etsii nyt uutta asuntoa itselleen, kävi katsomassakin jo jotain.
Olen aika pitkälti itse miettinyt vain vaihtoehtoja mitä tehdä.
Kun vaihtoehdot on, että muutan itsekseni johonkin tai etsin tuohon uuden kämppiksen. Jälkimmäinen kiinnostaisi paljon enemmän, koska tykkään tuosta asunnosta, vihaan muuttamista ja pääsisin jotenkin siihen normaalin arjen syrjään kiinni, mikä nyt vielä on ollut vajaata. :huoh:
Se jälkimmäinen vaihtoehto on vain huomattavasti työläämpi ja vaikeampi, ehkä epävarmempikin. Tietenkin on myös peloteltu että mitäs jos se seuraava kämppis tekee samanlaisen tempun ja eikö ois vaan helpompi muuttaa yksin.

Tilanne elää sen verran että en tiedä joudunko pois 1.3. vai 1.4. :töktök:

Ainiin, kämppistä rasittaa myös se että mä olen niin kipeä etten tee välttämättä päivisin töiden jälkeen mitään kodin ulkopuolella tai edes kotona. :epäilevä:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 26 Tammi 2018 12:22

Kibs. :paijaus: Toivottavasti kaikki järjestyy parhain päin. Hieman huolissani kuuntelin jo tupareissa sitä juttua, että hän muuttaa kovin usein. Mietin, että jos ei ole yleensäkään tyytyväinen asuinpaikkaansa, miksi olisi nytkään. :(

Kibaya kirjoitti:Ainiin, kämppistä rasittaa myös se että mä olen niin kipeä etten tee välttämättä päivisin töiden jälkeen mitään kodin ulkopuolella tai edes kotona. :epäilevä:

Ehkä hän ei tarkoittanut sitä niin. Jospa hän vain kaipaa enemmän omaa aikaa kuin oli käsittänytkään ja silloin toisen läsnäolo voi mahdollisesti häiritä.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » La 27 Tammi 2018 12:08

Kibs :paijaus:

Marengin tulkinta tuosta kämppiksen lausahduksesta kuulostaa kyllä ihan järkevältä, vaikka olikin typerästi sanottu. :epäilevä:
Mä en ainakaan sopisi asumaan kämppiksen kanssa, koska kaipaan usein kotona yksin olemista. Sääli, ettei toi kämppis tajunnut sitä aiemmin.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 14 Helmi 2018 13:04

Kämppiselo on ollut vähän haasteellista tämän muuttoilmoituksen jälkeen. Oon kuullut toisen suusta aikamoisia lauseita ja oon ollut hämmentynyt siitä että miten täydellinen takinkääntö tässä on tapahtunut. Itehän puhaltelen ja pysyn tyynenä, koska riiteleminen nyt ei ainakaan auta.

Tänään sain kuulla että saan tämän asunnon itselleni ja uudelle kämppikselle.
Kämppisasuminen kuitenkin on se mikä toimii. Ollaan sen uuden kämppiksen kanssa käyty pitkiä keskusteluja fb:n tsätissä ja hän on eri tyylinen kuin nykyine kämppis. Toki hän on myös nuorempikin. En voi sanoa tuntevani häntä yhtään sen enempää kuin nykyistäkään, mutta ihmistyyppikin on erilainen. Keskustelut on tuntuneet hyvältä ja intuitio toimii.

Kieltämättä menee hippadullan puolelle, mutta aina kun oon miettinyt että pitäis nyt muuttaa tästä pois niin on alkanut vaan naurattaa, enkä oo saanut itseänikään vakuuteltua siitä että näin käy. Kaikki asuntojen selailut ja muut on ihan vaan valuneet hiekkaan. Mulle tarjottiinkin yhtä asuntoa tuolta muualta ja kun rupesin miettimään että pitäiskö siihen sitten muuttaa, tuli siihen vesivahinko. Enkä nyt tiedä miten monta "vinkkiä" universumi mulle voi antaa siitä että hengitä ja odota. Puuh, puuh.

Helpotus on silti vahva :helpotus:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ke 14 Helmi 2018 19:11

Puolet kamoista pakattu, palvelut irtisanottu, muuttoauto tilattu ja uusi asuntokin kämppiksineen on jo löytynyt. Vielä reilu viikko niin vaihtuu maa ja kaupunki jälleen kerran!

Ulkomaille muutto on aina noin 1-2 kuukauden projekti, riippuen siitä onko kohdemaan byrokratia jo tuttua.

Kuukausi on ehkä nipin napin riittävä aika saada asiat lähtömaassa järjestykseen ja hankkiutua ylimääräisestä tavarasta eroon. Toinen kuukausi menee sitten kohdemaassa kun hankkii asuntoa ja yrittää selvitä paikallisesta byrokratiasta, avata pankkitilit, tilata internet-yhteys ja avata puhelinliittymä.

Koska muutan takaisin Englantiin niin selviän hieman vähemmällä vaivalla, kun mulla on jo pankkitili, puhelinliittymä ja paikallinen sosiaaliturvatunnus. Kämppis auttoi asunnon kanssa, joten siinä ei ollut mulle juurikaan vaivaa. Ei siis puutu muuta kuin osoitteenmuutokset eri palveluihin, vesi-, sähkö- ja kaasufirmoihin yhteydenotto ja internet-yhteyden hankinta.

Ehtii siellä sitten ainakin vuoden asua ennen Brexitiä. Katsotaan potkiiko ne mut pihalle!
Aranwe

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 19 Helmi 2018 13:51

Onpas Kiballa turbulenssia asuntokuvioissa! Toivotaan, että uuden kämppiksen kanssa nyt sitten löytyisi pidempään kestävä yhteinen sävel. Eihän siitä ole paljon mitään aikaa, kun te muutitte tuohon.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 19 Helmi 2018 17:06

Pascal Lemoix kirjoitti:Onpas Kiballa turbulenssia asuntokuvioissa! Toivotaan, että uuden kämppiksen kanssa nyt sitten löytyisi pidempään kestävä yhteinen sävel. Eihän siitä ole paljon mitään aikaa, kun te muutitte tuohon.

Eipä niin, joulukuun alussa :jaaha:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 30 Maalis 2018 08:42

Noniin, kämppis muutti pois.

Tiedän, ettei ne omatkaan muutot ole olleet aina sieltä järkevimmästä päästä organisoinnin kannalta, mutta nyt tuli nähtyä kyllä sen tyylin muutto että huhhuh!

Ennen muuttoa kämppis harmitteli kun ei oikein löydy ihmisiä avuksi. Kavereita ja hyvänpäivän tuttuja kyllä löytyisi, mutta kun se on arkipäivä, ei oikein kukaan pääse paikalle. Siihen samaan syssyyn hän selitti että muutto on hänelle jo ainakin viideskymmenes! Ennen muuttoa kämppis käveli ympäriinsä puhumassa siitä, miten on niin vaikeaa kun ei löydy muuttoapua ja että miten hän nyt sitten vie kissatkin ja ei ole autoja. Yritin aikani ehdottaa erinäisiä asioita, mutta sitten niistä tuli tosi vaikeita. Tuli aika pian selväksi, että hän halusi että joku toinen ajaa ja vie, vaikka hänellä itselläänkin oli kortti.
Muuttopäivänä oli vielä aika paljon tavaraa pakattavana, mutta laatikoita oli liian vähän. Hän koko pakkaamisen ajan kehuskeli minulle sillä miten vähän tavaraa hänellä on, verrattuna minun tavaroihin ja että laatikoita jää varmaan ylikin. Sitten kävikin niin, että hänellä loppui laatikot ja tavaraa oli vielä vaikka kuinka paljon. Hän sai muuttoavuksi erään ystävänsä, joka pyyhki kaappeja meidän tiskirätillä, vanhalla tiskirätillä. Hyi :*:.
Sitten saapui muuttotyypit. Ensin tuli hänen nuorempi poika, joka irroitteli lamput katosta, taulut seiniltä ja rupesi järjestelemään laatikoita niin, että ne olisi helppo siitä sitten siirtää muuttoautoon. Tämä ensin tullut naureskeli ja pyöritteli päätään äitinsä jankuttamiselle siitä, että mistään ei kuitenkaan tule mitään.
Toinen poika ja muuttoauto kun saapui, alkoi toiminta. Tyypit söi, kämppis pakkasi reppunsa ja lähti. Kyllä, lähti. Jätti muuttajat tänne viemään kamoja ja lähti ite menemään. "Kun ei mua täällä enää tarvita, niin mä lähden. Kibs jeesaa jos on jotain kysyttävää". :epäilevä: Joo, just.
Tyypit heitti kaksi keikkaa, sai suurimman osan kamoista vietyä, mutta aika paljon kamaa jäi vielä tänne. Sellaista pikkusälää mitä ei oltu pakattu.

EIlen kämppis tuli siivoamaan.
Hän pyyhki kaapinovet ja kaapit sillä samalla keittiörätillä millä oli aiemminkin pyyhitty. Hän pesi lattian, mutta välissä sillä lattia rätillä hinkkasi jotain kaapinovea. Täällä on edelleen paskaa pitkin nurkkia ja ällöttää nuo kaikki pinnat. Jääkaappiin ehdin pyytämään että pesee sen jollain toisella rätillä kuin sillä hemmetin tiskirätillä.
Jouduin itse lähtemään ennen kuin hän oli valmis, joten en ehtinyt sanoa että olispa kiva jos siivois kaiken sontanta pois. Tiskirätti oli palautettu tiskialtaan yläpuolelle, josta nakkasin sen roskiin.

En ole mitenkään bakteerikammoinen ihminen, mutta tiskirätillä kaappien ja kaapinovien putsaaminen ei mun mielestä ole ok. Tai sillä lattiarätillä! Hän pesi myös vessan lavuaarin vessaharjalla. Sen siivosin ekana uusiksi kun tulin kotiin. Joo, hyi.

Nyt on ainakin tilaa! :keijo: Joka puolella vähän kaikuu.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 30 Maalis 2018 10:23

Kibaya kirjoitti:Ennen muuttoa kämppis harmitteli kun ei oikein löydy ihmisiä avuksi. Kavereita ja hyvänpäivän tuttuja kyllä löytyisi, mutta kun se on arkipäivä, ei oikein kukaan pääse paikalle. Siihen samaan syssyyn hän selitti että muutto on hänelle jo ainakin viideskymmenes! Ennen muuttoa kämppis käveli ympäriinsä puhumassa siitä, miten on niin vaikeaa kun ei löydy muuttoapua ja että miten hän nyt sitten vie kissatkin ja ei ole autoja. -- Sitten kävikin niin, että hänellä loppui laatikot ja tavaraa oli vielä vaikka kuinka paljon. Hän sai muuttoavuksi erään ystävänsä, joka pyyhki kaappeja meidän tiskirätillä, vanhalla tiskirätillä. Hyi :*:.
Sitten saapui muuttotyypit. Ensin tuli hänen nuorempi poika, joka irroitteli lamput katosta, taulut seiniltä ja rupesi järjestelemään laatikoita niin, että ne olisi helppo siitä sitten siirtää muuttoautoon. Tämä ensin tullut naureskeli ja pyöritteli päätään äitinsä jankuttamiselle siitä, että mistään ei kuitenkaan tule mitään.
Toinen poika ja muuttoauto kun saapui, alkoi toiminta. Tyypit söi, kämppis pakkasi reppunsa ja lähti. Kyllä, lähti. Jätti muuttajat tänne viemään kamoja ja lähti ite menemään. "Kun ei mua täällä enää tarvita, niin mä lähden. Kibs jeesaa jos on jotain kysyttävää". :epäilevä: Joo, just.

:jaaha: :töktök: Hitsi, mikä tyyppi. Ehkä kannattaisi tilata muuttofirma, jos noin usein muuttelee.

Laatikot loppuu muutoissa aina. Se on luonnon laki. Jos epäilee, että tarvitsee 15 laatikkoa, 30 voi ehkä riittää. Todennäköisesti ei. :virnei:

Siis oikeasti. Kuka lähtee omasta muutostaan pois! :kauhistunut:

Mä voisin olla just toi tyyppi, joka pyyhkii keittiön kaappeja ja kaapinovia tiskirätillä (jolla ei kylläkään tiskeihin kosketa). Mulle tiskirätti on keittiön pintojen pyyhkimiseen. Ja alakaappien ovia pyyhin kyllä nimenomaan lattiarätillä. :vihellys:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 30 Maalis 2018 11:37

marenkienkeli kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Ennen muuttoa kämppis harmitteli kun ei oikein löydy ihmisiä avuksi. Kavereita ja hyvänpäivän tuttuja kyllä löytyisi, mutta kun se on arkipäivä, ei oikein kukaan pääse paikalle. Siihen samaan syssyyn hän selitti että muutto on hänelle jo ainakin viideskymmenes! Ennen muuttoa kämppis käveli ympäriinsä puhumassa siitä, miten on niin vaikeaa kun ei löydy muuttoapua ja että miten hän nyt sitten vie kissatkin ja ei ole autoja. -- Sitten kävikin niin, että hänellä loppui laatikot ja tavaraa oli vielä vaikka kuinka paljon. Hän sai muuttoavuksi erään ystävänsä, joka pyyhki kaappeja meidän tiskirätillä, vanhalla tiskirätillä. Hyi :*:.

:jaaha: :töktök: Hitsi, mikä tyyppi. Ehkä kannattaisi tilata muuttofirma, jos noin usein muuttelee.

Laatikot loppuu muutoissa aina. Se on luonnon laki. Jos epäilee, että tarvitsee 15 laatikkoa, 30 voi ehkä riittää. Todennäköisesti ei. :virnei:

Siis oikeasti. Kuka lähtee omasta muutostaan pois! :kauhistunut:

Mä voisin olla just toi tyyppi, joka pyyhkii keittiön kaappeja ja kaapinovia tiskirätillä (jolla ei kylläkään tiskeihin kosketa). Mulle tiskirätti on keittiön pintojen pyyhkimiseen. Ja alakaappien ovia pyyhin kyllä nimenomaan lattiarätillä. :vihellys:

Nimenomaan, kuka lähtee pois? Mä voisin lähteä pois, jos tietäisin että kaikki on tasan pakattu ja paikalle jäisi joku sellainen kenen kanssa olisin sopinut siitä etukäteen. Mitä jos en ois ollut kotona tai lähdössä johonkin silloin iltapäivällä. Olisi varmaan lähtenyt ne omatkin kamat tai täällä olisi vielä isot määrät hänen tavaroitaan.

Mun mielestä tiskirätillä pyyhitään tiskipöytää tai muita pöytäpintoja, hellaa, mutta kahvoja ja kaappien ovia varten on sitten joku muu rätti. Lattiarätillä voi pyyhkäistä jonkun oven alaosan, muttei mun mielestä just kahvoja ja niitä osia mihin kosketellaan käsin. Tai, riippuu varmaan mitä kohtaa lattiasta on jo pessyt, mutta jos on pessyt eteisen ja keittiön lattiat ja sitten pyyhkii kaappeja niin ei mennä puhtaasta likaisempaan.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 03 Huhti 2018 09:09

Uusi kämppis muutti sunnuntaina.
Mä saan mun kadonneita kamoja edelliseltä takaisin perjantaina :keijoei:

Onneksi mun ei tarvinnut muuttaa, mutta haluaisin muuten vain heittää kamaa iteltäni pois :jaaha:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » Ke 11 Huhti 2018 21:27

Jaahas, se olisi taas muutto edessä. Kirjoitinkin aiemmin, että meillä oli vuokrasopimus vain toukokuun loppuun, sen jälkeen mahdollisesti jatkuu. Olisi jatkunutkin, mutta vuokranantajat haluaisi taas määräaikaisen sopimuksen vuodeksi ja sitä ei sitten pystyisi irtisanomamaan kesken vuoden muuten kuin maksamalla ylimääräisen kuun vuokran. Se ei tunnu meille sopivalta nyt, kun on tulevaisuuden suunnitelmat hiukan auki. Minä tykkään tästä asunnosta, mutta tämä on kallis. Vuokra on korkeampi kuin monissa muissa kolmioissa ja vesimaksu on kulutuksen mukaan. Tässä on kallein tietämäni vesi ja sitten kun sitä vettä saa valuttaa monta minuuttia, että hanasta alkaa tulla lämmintä vettä, niin vesilasku on tosi iso vaikkei muuten juurikaan läträtä vedellä. Edellinen vesilasku kolmelta kuukaudelta oli yli 170€.Avopuoliso saa todennäköisesti töitä toiselta paikkakunnalta ja työhön kuuluu reissuhommia, joten minun ei ole kannattavaa asua osaa viikosta itsekseen näin isossa ja kalliissa asunnossa.

Löysin tänään ilmoituksen kymmenen neliötä pienemmästä asunnosta, joka on melkein nykyisen talon vieressä. Käytiin samantien katsomassa ja päätettiin ottaa se. Säästetään vuokrassa ja vesilaskussa yli 200€ kuukaudessa. Huomenna käydään kirjoittamassa vuokrasoppari ja voinkin alkaa panikoimaan kuinka hoidetaan muutto, kun minä en pysty kantamaan mitään painavaa.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 13 Huhti 2018 20:32

Kannattaa tsekata kunnan/kaupungin työllisyysyksikkö/työttömät. Ite oon saanut sieltä halvimmat muutot. Myös kierrätyskeskuksilla on muuttopalveluita joillain paikkakunnilla. Työttömien muuttotyyppien kohdalla kannattaa olla normaalia tarkempi, kun usein siellä kirjavaakin sakkia muuttoporukassa. Mun kohdalle on sattunut vähän semmoista "mitäsattuu"-tyylistä porukkaa, jolloin rajanveto ja tiukkana oleminen on ollut paikallaan. Ne yhdethän kerran veti kaljaa kesken muuton :keijo:

Mutta tsemppiä muuttoon! 200e kuukaudessa on iso raha!
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » Ma 16 Huhti 2018 10:43

Kiitos vinkistä, täytyy pitää mielessä ellei saada kavereita avuksi ☺.

Kuluisipa kuukausi nopeasti, voisin pakata tavarat jo nyt tekemisen puutteessa. Jotain kaappeja voisi ainakin koittaa käydä läpi jo nyt ja heittää kaikki turha roskiin/kierrätykseen. Edellisestä muutosta on sen verran lyhyt aika, ettei tänne älyttömästi ole päässyt kertymään uutta turhaa tavaraa, mutta voisin ihan hyvin luopua osasta omaisuudestani.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 22 Touko 2020 16:03

Tää ei ny varsinaisesti kuulu tähän ketjuun koska ei olla muuttamassa, ainakaan vielä. Mutta kämppä on kyllä hakusessa. Kriteerilista on vaan sellainen että ei löydy kovinkaan helpolla. Pitäisi olla länsi-Helsingissä, rauhallinen talo, kolme makkaria, kaksi vessaa ja vuokra alle 1300e. Ei ole helppoa ei, paitsi jos pystyisi maksamaan parisataa enemmän. Kriteerilista on ollut pidempikin, mutta tästä ei enää tingitä ja meillä on painavat syyt niihin. Kaupungilta saataisiin kriteerit täyttävä asunto (koska vammainen lapsi), paitsi että rauhallista taloa ei välttis saa ja se on valitettavasti pakko olla (koska vammainen lapsi). :epäilevä:

Kuitenkin pitäisi päästä tästä pois. Että ei kellään olis mitään tarjolla? :keijo:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 22 Touko 2020 16:34

Tsemppiä etsintään!
Toi hintataso on kyllä just siinä rajalla että on vaikeampi löytää, koska kolme makkaria.
Miten neliöiltä isojen asuntojen, mutta rekisteröityjen huoneiden kohdalta semmoinen missä sais eristettyä yhden makkarin, vaikka asunto ois merkitty kahdelle makkarille?
Mä aina helteiden tullessa mietin et ei prkl en kestä tätä asuntoa, mut sitten kun katselen asuntoja ja sitä viidakkoa niin ei saatana, en pysty jos ei oo pakko.

Pidän silmät auki, asuntoilmoja näkyy aina tasaisesti. Varsinkin kun kavereita/tuttuja asuu kommuuneissa ja yhteisöissä, ni voi osua silmään jos semmoinen on hajoamassa ja isompi asunto tyhjentymässä.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 25 Touko 2020 19:21

Kibaya kirjoitti:Tsemppiä etsintään!
Toi hintataso on kyllä just siinä rajalla että on vaikeampi löytää, koska kolme makkaria.
Miten neliöiltä isojen asuntojen, mutta rekisteröityjen huoneiden kohdalta semmoinen missä sais eristettyä yhden makkarin, vaikka asunto ois merkitty kahdelle makkarille?

Toi meidän vaatima hintataso on just perseestä koska ei meinaa löytyä edes isoja kolmioita. Ollaan mietitty sitäkin, että jos löytyisi kolmio jossa yksi makkari olisi niin iso että sen voisi jakaa pojille puoliksi. Mutta vanhempi lapsi tarvii kokonaan oman rauhan ja sellaisen että kun ovi menee kiinni, tulee ns. täysi hiljaisuus.
Ja vanhempien kanssahan ny ei voi jakaa koska vanhemmat on ällöjä. :jaaha: (Teini-ikä :sydän: )

Kibaya kirjoitti:Pidän silmät auki, asuntoilmoja näkyy aina tasaisesti. Varsinkin kun kavereita/tuttuja asuu kommuuneissa ja yhteisöissä, ni voi osua silmään jos semmoinen on hajoamassa ja isompi asunto tyhjentymässä.

Kiitos!
Yksi ehdokas jo löytyi, mutta partsin alta huristelee kehä 1. Eli ei lainkaan rauhaa. :epäilevä: Niin epätoivoisia ei olla ettäkö jaksettais jatkuvaa vilkasta liikennettä seinän takana. :epäilevä: (Toisaalta haettiinhan me talvella kaupungilta kokonaan uutta kämppää Kalasatamastaki joten... :virne: )

Mutta jatketaan etsintöjä.
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 07 Syys 2023 11:52

Nyt olen elämässäni muuttanut 25 kertaa.
Toki siitä aika moni on esim. opiskeluaikoja ja epämääräisiä muuttoja lapsena, mutta kuitenkin.

Tavaroiden purkaminen on taas työläämpää kuin ennen. En yhtään tiedä mihin järjestykseen haluan tavarat ja sisustus on ihan auki. Vanha ei oikein koskaan ollut semmoinen spot on, joten haluaisin jotain muuta. Jonkun semmoisen mistä tulee heti sisään tultua kiva olo, koska ovelta näkee suoraan olohuoneen.
Asunnossa on paljon kivoja juttuja, mutta myös typeriä juttuja. Keittiön pöytä ei mahdu, joten en tiedä mihin sen laittaisin. Laitanko olkkariin, vai teenkö makkariin jonkun kolon sille?

Talohan on huputettu julkisivurempan vuoksi. Piti olla alunperin syyskuuhun asti, mutta sitten se venyi lokakuuhun ja nyt suunnitelmat meni kokonaan uusiksi. Tämä tieto tuli 2pv muuton jälkeen. Alunperin parvekelasit piti asentaa asuntojen kautta, mutta sitten tuli Tikkurilan romahdukset ja nyt ne asennetaan ulkopuolelta ja siihen tarvitsee telineet. Telineiden purku on nyt ajoitettu marras-joulukuulle. Tuuletusikkunoita saa pitää auki, mutta ei siitä oikein ole mitään iloa. Toivon siis kylmeneviä öitä, että ilma olisi pidemmälle päivällä happirikasta. Nyt sisäilma on tosi nihkeä ja täällä on erittäin lämmin, eli kuuma.
Ainakin on sen aikaa vähän halvempi vuokra...

Koska mullahan hajosi telkkari. Lisäksi totesin että mun on vaikea istua mun sohvalla, en pääse siitä kovin hyvin ylös.
Sohva on ihana ja siinä on tosi kiva istua, mutta ylöspääseminen on vähän haastavaa. Nojatuoli otti myös vähän muutossa itseensä ja siitä paukahti jousi.

Vielä on vähän vaikea löytää siis sitä uuden kodin iloa.
Kibaya
Hörhökeijotar

Edellinen

Paluu Känpillä