Olen melko varma, että Israel tulee voittamaan tänä vuonna, eikä viisu todellakaan ole huono. Hyvä kantaaottava kappale ja taatusti jotain uutta eli nämä kotkotukset. Tykkään myös Portugalin biisistä.

L-S kirjoitti:Mutta! Enää neljä yötä ekaan semifinaaliin, laskin aivan itse äsken!

Sieltä sitten saadaan katsella 2010-luvun Euroviisuja, Antti Tuiskun keikkataltiointeja ja Putouksen uusintoja...
(varmaan töissä)
), Moldovan DoReDosin My Lucky Day (järjettömän hauska Ruutuysi-luukkuseinällä varustettu show, jossa Moldovan lipun väreihin pukeutuneet tanssijat vetivät jotain kolmiodraamaa vuoroin seinän edessä ja takana) ja Israelin Netan Toy (mahtava biisi ja Netalla on ihana asenne ja ilmeet).
). Romaniallakin oli hauska lavarekvisiitta, armeijallinen jostain näyteikkunasta mukaan napattuja mallinukkeja, joilla oli naamiot.
Ja lopuksi nähtiin Ukrainan Melovinin show, jossa hän nousi aluksi arkusta, joka osoittautui sittemmin flyygeliksi, jonka luo hän kiipesi portaita, jotka sitten syttyivät palamaan.
Täytynee sanoa, että ihan jo poliittisistakin syistä en toisaalta ihmettele, eikä biisikään ollut kauhean hyvä. Saa nähdä vaikuttavatko poliittiset seikat tämän vuoden ennakkosuosikki Israeliin.
Harmi esimerkiksi, ettei Malta päässyt "Tabu"-kappaleellaan jatkoon. "Tabut pitää rikkoa, ennen kuin meistä tulee eläimiä". Tämä on hyvä neuvo esim. ihmissusille. Samoin niille, jotka muuttuvat sorkkaeläimiksi ja pitäisi ottaa puolitoista tablettia läpipainopakkauksesta. Ihan helkkarin hankalaa sorkilla!
Että muista! 
Mäkin kyllä jo sitten kuulin, ettei parhaalla tavalla mene.

Tuntuu (taas) siltä, että jotakuta asiantuntijaa kaivattaisiin tekemään selkeä katsaus siitä mitä kulttuurinen omiminen tarkoittaa (mieluiten jossain twiittiä pidemmässä tekstissä). (Ja pahoittelut etukäteen, jos olen väärässä, en aio alkaa vääntää asiasta)
Suomen sijoitus ei ollut kuitenkaan mikään yllätys, vaikka itse pidinkin kappaleesta.
Ehkä ysärieuroviisuperinteet sitten vetoavat yleisöön.

En tiedä olisiko se mitenkään mahdollista tai edes todennäköistä, mutta se olisi fiksumpaa kuin se, että yksittäiset maat boikotoisivat Israelin viisuja, mikä voisi toki tässä tilanteessa olla järkevääkin (ja siis en tiedä suunnitteleeko mikään maa oikeasti moista, mutta esim. Mike Pohjola jo ehdotti tätä Suomelle, ihan fiksu kirjoitus kyllä), mutta itsekkäästi en myöskään haluaisi, että Euroviisut kuivuvat kokoon vain siksi, että huonosti käyttäytyvä Israel voitti.
Enkä usko, että niin olisi ilman teitä keijoja.

Toivottavasti tänään on parempi päivä. 
L-S kirjoitti:MarenkiToivottavasti tänään on parempi päivä.
Lauantai totisesti oli parempi päivä.
Ekaa kertaa kuukausiin heräsin hymyillen. Ilman, että onnellisuudelle oli edes mitään erityistä syytä. Ihanaa, kun masennus ja ahdistus edes tuoksi yhdeksi päiväksi väistyivät. (Mutta kyllä edelleen on sellainen olo, että en enää ole totaalisessa harmaudessa. En odota, että tämä tällaisena kauaa jatkuu, mutta ainakin tää luo taas uskoa siihen, että kyllä mä vielä tästä joskus nousen.)
Tai jos rehellinen olen, teen sen kaverin järjestämää intialaista värien juhlaa varten, mutta toki värikkyys ja sateenkaaret myös viisuihin kuuluvat, joten hame pääsee silloin uudelleen käyttöön. 
RuPaul's drag race kausi 6 kisaaja, joka pääsi finaaliin asti. Courtney on ausseissa iso tähti ja tehnyt viime vuosina paljon telkkaria britteihin. Mm. jouluna tuli Courtneyn christmas special-ohjelma (ei, en ole katsonut). Lisäksi hän teki BBC2:lle The Bi-life-sarjan, missä tuotiin biseksuaaleja ihmisiä etsimään rakkautta ja avaamaan briteille biseksuaalisuutta ja poistamaan siihen liittyvää stigmaa. Courtney oli itse juontajana ja tuomassa faktoja seksuaalisuuden ja sukupuolisuuden moninaisuudesta (ja itsestään). Sarja on brittien lisäksi myyty mm. espanjaan, joten tämmöistä euroopan laajuista "fanipohjaa" olisi olemassa. Lisäksi Courtney oli mukana ABCD-tourilla briteissä just, missä ne kiersi muutaman paikan Adore Delanon, Courtneyn, Bianca Del Rion ja Darienne Laken kanssa, jotka olivat myös kaikki samalla kaudella Rupulissa.
fanimeiningillä.Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa