Shay kirjoitti:Onnea theian perheelle!
Meillä on opittu kävelemään ja vähän jo puhumaankin. Vähän jo toivoisi enemmän kommunikointitaitoja, kun tahtokin on jossain määrin lisääntynyt, mutta kukaan ei ymmärrä, mitä hän tahtoo.

Shay kirjoitti:Välillä tuntuu, että elän äitinä yksin jossain porvari-ituhippikuplassa, kun kaikki ympärilläni olevat äidit
syöttävät yksivuotiailleen sipsejä, keksejä ja jäätelöä, ja vauvoilleen korviketta alusta asti tai imettävät
tuskin yksivuotiaaksi asti, eroavat vauvavuotena (ja eihän kenenkään vanhemmatkaan ole enää naimisissa
keskenään). Hengailen Facebookin sormiruoka- ja imetysryhmissä, jossa on pahempia sokerinatseja ja
laktivisteja kuin minä, joten mietityttää kuinka moni äiti oikeasti keskittyy näihin asioihin kasvatuksessa.
Toki oon siellä sormiruoka/laktivistikuplassani, mutta varsinkin sormiruokaryhmässä huomaa sen _syyllistymisen_ ja uhriutumisen välillä kun joku tuo esiin oman perheensä sokerittomuutta. Mulle ihan sama, miten kukakin tekee, kunhan ei käy toisille siitä avautumaan (varsinkaan ilkeästi)
"Ei se siihen kuole" -argumentti on aina kovin timanttinen 
No eihän lapsi ole muutenkaan mun kanssa kotona aina, vaan myös isänsä kanssa, eikä se arki muutenkaan ole samanlaista kotona ja päiväkodissa.
Oon yrittänyt sanoa, että vaikka mulle on tässä vaiheessa ihan sama imetänkö (...tai että olisin valmis jo lopettamaan..), aion kuitenkin vielä toistaiseksi mennä Pötkylän tahtiin. Olishan se kiva, että ennen seuraavaa imetettävää (toivottavasti imetettävää
) olis taukoa, mutta en aio turhaa stressiä asiasta ottaa.

) voi kiikuttaa kirpparille, ja alkaa ajatella poikaa meidän perhettä tasapainottamaan 

Kiva kuulla, että kaikki on hyvin. Ja onnea loppuodotukseen. 

Alkaa vähän stressata kun joutuu miettimään noita Pötkylän hoitokuvioita, kun hänhän ei ole koskaan ollut yökylässä missään, ja vaan kaksi yötä erossa musta (ja silloin isänsä kanssa). Että miten sitä valmistelee tuollaista pientä että nyt on tulossa sit tämmönen ja äiti tulee olemaan kivuissansa ja äläpä huolehdi vaan jää nyt tänne paikkaan x yöksi (jos siis ei saada meille kotiin hoitajaa)

theia kirjoitti:Miten teillä Shay meni hoidon aloitus?
Hoitotäti on tosi kiva ja tyttö tulee toimeen muiden lasten kanssa.theia kirjoitti:Onko se outoa, että appivanhemmat eivät ole kertaakaan kysyneet miten voin?
Eikä kyllä kaikki oo semmosia kyselijöitä vai onko ne yleensä kiinnostuneet kovasti teidän elämästä?Shay kirjoitti:theia kirjoitti:Onko se outoa, että appivanhemmat eivät ole kertaakaan kysyneet miten voin?
Eihän sitä uskalla raskaana olevalta naiselta kysyä mitään.Eikä kyllä kaikki oo semmosia kyselijöitä vai onko ne yleensä kiinnostuneet kovasti teidän elämästä?
Mutta nehän on omansa jo kasvattaneet, joten miksipä sitä enää pienten ihmisten kanssa vapaaehtoisesti aikaa viettämään. Miehen vanhemmat auttavat siinä missä pystyvät, mutta jos me ei pyydetä apua, niin niitä ei näy sitten ollenkaan 
Tsemppiä!Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa