Poliittiset pälinät

Re: Poliittiset pälinät

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 10 Huhti 2018 20:59

päivänpolttaja kirjoitti:Onko nyt aprillipäivä?

Siis Soteen kaavaillaan järjestelmää, jossa jokainen kansalainen pisteytetään terveyshistoriansa perusteella ja hänelle lasketaan hinta! En nyt edes pysty pukemaan sanoiksi niitä kaikkia syitä, joiden perusteella kansalaisten pisteyttäminen on Kafkaa ja Orwellia. Luulisi, ettei ole epäselvyyden häivääkään, miksi koko ajatus on sopimaton demokraattiseen yhteiskuntaan.

(en pysty lukemaan juttua, koska vituttaa niin paljon noi sote-jutut.)
En tiedä onko tämä sama asia kuin se, että on se henkilökohtainen budjetti laskettu ihmisille. Sitten sen budjetin sisällä saat palveluita ja jos menee yli, niin voi voi ja nyyh, mene yksityiselle. Nehän ajaa hitaasti meidän terveydenhuoltoa kohti sitä jenkkimallia, missä vakuutuksella saat hoitoa ja jos ei vakuutus kata, niin voi voi.

Tämähän on tavallaan kuin yhteiskunnallinen eutanasia.

:epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 10 Huhti 2018 22:56

Tuo vastaesitelty systeemi ei kuitenkaan ollut tuo Kibsin mainitsema, vaan sellainen, että ihmisille lasketaan pisteet, ja tämän "kapitaatiokorvausmallin" (miksi koko ajan keksitään jotain malleja? :epäilevä: ) perusteella sitten sote-keskuksille maksetaan näiden ihmisten hoidosta. Siinä ei kuitenkaan puhuttu mitään siitä, että se olisi sen ihmisen hoitoon käytössä oleva budjetti.

Mutta aika kyseenalaiselta ja kafkamaiselta tämäkin systeemi kuitenkin tosiaan vaikuttaa. :epäilevä:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 08 Maalis 2019 12:13

RIP sote ja Sipilän hallitus! Teki mieli laittaa tämä RIP-ketjuun, mutta ei nyt kuitenkaan viitsi. :P

Onhan tämä hallituksen ero vähän tällainen dramaattinen temppu pikemminkin kuin mitään vastuunkantoa, miksi Sipilä sen määritteli, mutta ei tule silti ikävä tätä hallitusta.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Triple H » Ti 12 Maalis 2019 05:03

Sipilä viikkoa ennen ns. vaalirauhaa alkaa "kantamaan" vastuuta. Aikoovat toimitusministeriönä tehdä virkanimitykset, palkka rullaa loppuun asti, lakialoitteet menee läpi.

Pistää miettimään et mikä se vastuunkanto on? Ei mikään. Kepu pettää aina. Kovapäinen saa se olla, joka kepuun luottaa, kepu pettää aina. Mieluummin vaikka vihreät ja feministipuolue. Syvältä perseestähän kumpikin on, mut kepu on niin epärehellinen, ettei tiedä mitään todellisesta linjasta. Vihreät ja feministit on ihmisvastaisia joka tapauksessa.

ps. miks tän ketjun nimi on "pälinät"?
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 12 Maalis 2019 20:29

Mua kiinnostaisi miten feministinen tai vihreä puolue on ihmisvastainen?
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Triple H » Ke 13 Maalis 2019 03:31

Kumpikaan ei pysty perustelemaan näkemyksiään. Valheiden puolustukseksi keksivät sukupuolia ja erinäisiä valheiden verkostoja, joilla perustelevat omia politiikkojansa.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 13 Maalis 2019 18:55

Triple H kirjoitti:Kumpikaan ei pysty perustelemaan näkemyksiään. Valheiden puolustukseksi keksivät sukupuolia ja erinäisiä valheiden verkostoja, joilla perustelevat omia politiikkojansa.

Ai niinku että muunsukupuolinen tai transfeminiini on keksittyjä? :Salaliitto:

En kyllä tosta perustelusta saa muuta irti ku ison foliohatun, joka ei avaa asiaa yhtään. Ihan sama ku peruste ois mandariinikiinaa, sanoja joiden sisältö ei aukee. :riips:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 15 Maalis 2019 01:25

Kibaya kirjoitti:
Ai niinku että muunsukupuolinen tai transfeminiini on keksittyjä?

Sukupuolia on kaksi. Molemmat sukupuolet ovat erilaisia ja joiltakin osilta erilaisia. Kun näitä eroja yritetään poliittisesti vähätellä, päästään vihreiden ja feministien ytimeen. Toki toi transfeminiimi on nähtävästi uusimmasta päästä keksittyjä. Muunsukupuolinen on jo aika vanha, hihhulitermi, millä koitetaan ideologisesti keksiä uusia sukupuolia.

Onhan tää aika läppä, kun tällä viikolla tuli julki tutkimuksia, siitä että miehet ja naiset on aika erilaisia. Sitten vielä jaksetaan väittää, et on muita sukupuolia ja sukupuoliroolit on kulttuuriin sidonnaisia. Sanon Ina Mikkosen äänellä: Läppä
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 15 Maalis 2019 13:19

:huoh:
En ole varma mihin tutkimukseen Triple H viittaa, itse olen nähnyt vain ruotsalaisen aivotutkija Markus Heiligin Naisen aivot, miehen aivot -kirjaan liittyviä juttuja. Siinä nyt ei ainakaan juttujen perusteella mitenkään otettu kantaa sukupuolien määrään. Myös ainakin Hesarin jutussa (maksumuuri) kirjoitettiin, että tutkijat ovat näistäkin asioista erimielisiä. Lisäksi on se, että yksilöiden välillä on joka tapauksessa eroja. Sukupuoli on paljon monimutkaisempi asia kuin pelkkä biologia tai se kulttuuri.

Muuten en ymmärrä miksi monilla ihmisillä on tarve vastustaa sukupuolen moninaisuutta silloin kun se ei ilmeisesti kosketa itseä. Eikö voi luottaa siihen, että itse ei välttämättä tiedä kaikkea saati ymmärrä toisten kokemusta?

(Tämä vastaus on varmaan nyt jotenkin vajavainen, mutta en ehdi kirjoittaa pidemmin. Turhahan tästä varmaan on joka tapauksessa väittää, tuskin muutan kenenkään mieltä tällä.)
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 15 Maalis 2019 14:10

Triple H kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:
Ai niinku että muunsukupuolinen tai transfeminiini on keksittyjä?

Sukupuolia on kaksi. Molemmat sukupuolet ovat erilaisia ja joiltakin osilta erilaisia. Kun näitä eroja yritetään poliittisesti vähätellä, päästään vihreiden ja feministien ytimeen. Toki toi transfeminiimi on nähtävästi uusimmasta päästä keksittyjä. Muunsukupuolinen on jo aika vanha, hihhulitermi, millä koitetaan ideologisesti keksiä uusia sukupuolia.

Onhan tää aika läppä, kun tällä viikolla tuli julki tutkimuksia, siitä että miehet ja naiset on aika erilaisia. Sitten vielä jaksetaan väittää, et on muita sukupuolia ja sukupuoliroolit on kulttuuriin sidonnaisia. Sanon Ina Mikkosen äänellä: Läppä

Humpuukilehtien referaatit tutkimusartikkeleista eivät ole hyvä lähde, kun kyse on tutkimustiedosta. Hyvin usein niissä ei ole ymmärretty tutkimusta ja väitetty jopa vastakkaisia asioita kuin mitä tutkimusartikkeli on saanut tulokseksi. Yleensä suomalaisissa lehtiartikkeleissa on lähteenä englanninkielinen artikkeli eikä itse tutkimusartikkeli. Välillä ihan jo käännösvirhe on muuttanut suomalaisen artikkelin. Jos viitsit linkata artikkelin, johon viittaat, voisin tutkijana lukea sen ja tehdä sinulle siitä todenmukaisemman referaatin. Voisin vaikka lyödä vetoa siitä, että tulos on se, että keskimääräinen mies on erilainen kuin keskimääräinen nainen. Tämä ei tarkoita, ettetkö sinä, miesoletettu, ole esimerkiksi aivojen koon, pituuden, painon, lihasmassan, matemaattisten kykyjen ym. suhteen lähempänä jotain naisyksilöä kuin keskimääräistä miestä. Esimerkiksi erot matemaattisissa kyvyissä selittyvät sillä, että naisille uskotellaan, että he ovat huonoja matematiikassa. Jos naisille on kerrottu ennen matemaattista testiä, että yleensä naiset ja miehet pärjäävät yhtä hyvin testissä, keskimääräinen tulos on yhtä hyvä. Jos taas väitetään, että naiset pärjäävät huonommin, keskimäärin naiset pärjäävät huonommin. Jos taas miehille kerrottaisiin, että he pärjäävät yleensä testissä huonommin ja naisille, että he pärjäävät yhtä hyvin kuin miehet, ero ei ole kovin suuri, koska miehille on koko heidän elämänsä toitotettu, että he ovat parempia kuin naiset. Tämä on esimerkki sukupuolierojen kulttuurisidonnaisuudesta. Haluatko lisää?

Ihmiset ovat lähtökohtaisesti aina ensin yksilöitä ja toissijaisesti vasta sukupuolensa edustajia.

Tässä on yksinkertaistettu video miesten ja naisten eroista. Ja tässäkään ei oteta kantaa siihen, onko sukupuolia enemmän kuin 2.

Mies ja nainen ovat ihmisen keksimiä termejä. Tästä voimme varmasti olla samaa mieltä. Yhtälailla olisi voitu keksiä, että sukupuolia on 4. Feminiinit miehet, maskuliiniset miehet, feminiinit naiset ja maskuliiniset naiset. Mutta sitten törmätäänkin siihen, että maskuliininen ja feminiininen ovat ihmisen keksimiä termejä.

Kun lapsi syntyy, lääkäri arvaa, onko lapsi poika vai tyttö. Ja tämä oikeastikin on arvaus, kun on esimerkiksi ulkosynnyttimet eivät aina kerro siitä, mikä lapsen sukupuolen voisi olettaa olevan. Tällöin yleensä arvataan, että lapsi on tyttö. Tämä ei johdu siitä, että se olisi yhtään sen todennäköisempi vaihtoehto vaan siitä, että lapselle, jonka ulkosynnyttimet eivät yksiselitteiseti ole "naisen" tai "miehen", on leikkausteknisesti helpompi muokata naisen sukupuolielimiä vastaavaksi.

Miten sukupuoli sitten pitäisi määrittää, jos lääkäritkään eivät voi sitä yksiselitteisesti tehdä edes biologisen sukupuolen osalta. Saati sitten koetun sukupuolen osalta.

Miehillä on parta. Ovatko parrakkaat naiset miehiä ja parrattomat miehet naisia. Entä jos miehen parta kasvaakin vain laikukkaasti. Onko hän sitten esim. 1% vähemmän mies? Olenko minä 0,01% mies, kun mulla kasvaa leuassa 1 partakarva? En osaa sisustaa...1 miehiyspiste mulle. Olen matemaattisilta kyvyiltäni todella hyvä...1 miehiyspiste mulle. Mulla on lyhyet hiukset...1 miehiyspiste mulle. Tykkään mekoista...1 naiseuspiste mulle. Tykkään katsoa jalkapalloa...1 miehiyspiste mulle.

Minkään puolueen tarkoituksena ei ole kieltää sinua olemasta mies tai minua olemasta nainen. Tarkoituksena on se, että sukupuoli ei määrittäisi asioita, joita se ei määritä. Esimerkiksi minulle kuuluu parempi palkka matemaattisista työtehtävistä, koska olen niissä sinua parempi. Se, mitä jalkojeni välistä löytyy, ei vaikuta matemaattisiin kykyihini. Mutta samalla minä saan olla feminiininen nainen, koska minä haluan sellainen olla.

Se, että joku kokee sukupuolensa eri tavalla kuin minä ei ole uhka minulle ja se, että joku kokee sukupuolensa eri tavalla kuin sinä ei ole uhka sinulle.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 15 Maalis 2019 21:08

Jatkan hieman täällä aiheen vierustassa biologisesta sukupuolesta.

1) Oletetaan, että on vain kaksi sukupuolta: nainen ja mies.
2) Oletetaan, että seuraavat asiat määrittävät sukupuolen:
-nainen: xx-sukupuolikromosomit, pimppi, ei kiveksiä, aikuisena rintojen kehitys
-mies: xy-sukupuolikromosomit, pippeli, kivekset, aikuisena ei rintojen kehitystä (jos lihomisen seurauksia ei oteta laskuun)
On olemassa ihmisiä, joilla kaikki yllä olevat eivät täyty. Siksi on oltava välimuodolle jokun muu termi. Esimerkiksi biologisesti muunsukupuolinen. Ai ei käy.
Oletetaan, että sukupuolen määrittää se, kumman kategorian määritelmät täyttyvät paremmin. Huh, ollaan selvillä vesillä ja voidaan kieltää muunsukupuolisuus...
Paitsi että eipäs hätäillä. On ihmisiä, joille lääkäri on alussa selkeästi määrittänyt, että pallit ja pippeli löytyy. => Poika. Mutta sitten pubertiteetin aikana hänelle kehittyykin rinnat. Dna-testin jälkeen selviää, että hänellä on xx-sukupuolikromosomit. Tilanne on 2/2. Ei voida määrittää, että henkilö olisi nainen tai mies. => Tällöin on oltava niin, että alkuolettamat eivät pidä paikkansa. (PS. tämä esimerkki ei ole keksitty vaan täysin todellinen tilanne. Eikä edes ainutkertainen sellainen!)

Siis joko olettama 1 ja/tai 2 on oltava epätosi.

Koska siis sukupuolta ei voida pelkästään biologialla määrittää, eikö olekin silloin niin, että sukupuoli on myös muutakin kuin biologiaa. Se on ihmisen henkilökohtainen kokemus hänen sukupuolestaan.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Triple H » La 16 Maalis 2019 00:55

marenkienkeli kirjoitti:Se on ihmisen henkilökohtainen kokemus hänen sukupuolestaan.

Sannin sanoin, mitähän vittua.

Nää sukupuolia on 32 yms väittämät on niin sakeaa touhua, et välillä tuntuu ettei ees jaksais vängätä, mut pitää vaan jaksaa. Anteeksi vaan, mutta ei se niin mene, että itse kukin voi valita sen sukupuolen johon kokee kuuluvansa. Siellä on taustalla mielenterveysongelmia ja kehitysvammoja, mutta ei niitä pidä sillä ratkaista, että jokainen voi määrittää oman sukupuolensa. Osalla toki fetissejä ja fantasioita ja ne on ihan ok, mut ei ne tee miehestä naista tai naisesta miestä.

Vähän asian vierestä. Taannoin oli MMA matsi, missä eräs sukupuolen vaihtaja hakkasi, synnynnäisen naisen henkihieveriin (kallon murtuminen esimerkiksi). Nää sekoilut alkaa jo vaarantamaan terveyttä.

Tää vähän lähti sivulaukalle, kun comebackin kärkeen lähin vaan vittuuntuneesti puhumaan kepun epäluotettavuudesta, mut näillä mennään.

jätän tähän loppuun pari linkkiä
https://www.suomenuutiset.fi/todistaa-a ... erilaisia/
https://tekniikanmaailma.fi/miesten-ja- ... imuksessa/
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja theia » La 16 Maalis 2019 09:36

Tottakai HHH ottaa lainaukseensa sen yhden viimeisen laiseen, eikä kommentoi enempää marskin kohtuullisen aukotonta argumentointia :jaaha:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 16 Maalis 2019 17:36

Saapa nähdä, mitä tulee. Puolitosissani olen monissa viime vaaleissa aina veikannut, että perussuomalaisten laariin menee, koska se on joskus ollut väistämättömän tuntuista. SDP:n gallup-johdot puolestaan ovat yleensä aina sulaneet huomattavasti vaalien lähestyessä.

Hyvin todennäköistä on kuitenkin, että Sipilä ei ole seuraava pääministeri. Sitä on vaikea pitää huonona asiana, vaikka en nyt ihan kaikkea osaa hänenkään viaksi ajatella. Hyvin työnantajamyönteinen on kyllä Sipilän hallituksen asenne koko ajan ollut.

Antti Rinnettäkin on jotenkin hankala ajatella pääministeriksi. Ulosanti on aina ollut hyvin heikkoa ja lisäksi hän on juuri käynyt kuoleman porteilla. Voiko hän olla niin hyvässä kunnossa, ettei pääministerinä tuhoa itseään?

Ilmastolakot voivat hyödyttää vihreitä, terroriteot taas satavat oikeasti sinne persujen laariin, niin kummallista kuin se onkin. Saapas nähdä.

Oma vaali-intoni on aika laimea, vaikka äänestää aionkin. Vaaliväittelyitä en jaksa katsoa yhtään tänäkään vuonna. Enintään yksilöhaastatteluja. Se toisten päälle mekastaminen on vain niin totaalisen turhaa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja L-S » La 16 Maalis 2019 21:29

Triple H kirjoitti:jätän tähän loppuun pari linkkiä
https://www.suomenuutiset.fi/todistaa-a ... erilaisia/

En nyt edelleenkään ymmärrä miten tuo Naisen aivot, miehen aivot -kirja todistaa mitään sukupuolien määrästä tai siitä että niitä olisi vain kaksi. En ole kirjaa lukenut, mutta näyttää siltä, että edes Suomen Uutiset ei ole saanut väännettyä kirjasta sellaista johtopäätöstä. Sen sijaan artikkelissa jopa kirjoitettiin näin: "Tyypillisempää kuitenkin on, että erot ovat tilastollisia: monet ominaisuudet jakautuvat sekä miesten että naisten ryhmien sisällä kellokäyrän malliin, ja miesten ja naisten välillä on paljon päällekkäisyyttä. Keskimääräinen mies kuitenkin poikkeaa hieman keskimääräisestä naisesta, ja ääripäissä erot korostuvat." Eikös tämä nyt viittaa nimenomaan siihen, että keskimääräisiä miehiä ja naisia voidaan nähdä olevan, mutta niiden ympärillä on myös paljon vaihtelua ja päällekkäisyyksiä eli lopulta kyseessä on jatkumo eikä mikään selkeä kahtiajako. Ja toisaalta kuten aiemmin jo totesin, Hesarin uutisen mukaan tutkijat eivät ole yksimielisiä siitä onko asia aukottomasti niin kuin Heilig väittää. Hesari siis siteerasi toista tutkijaa, joka oli eri mieltä. Heiligin kirja on myöskin yleistajuinen esitys eikä tieteellinen tutkimus.

En itse osaa ottaa kantaa siihen miten tämä aivojen erilaisuusasia on, koska en ole asiaa tutkinut tai aiheeseen liittyviä tutkimuksia laajalti lukenut, mutta tietääkseni kyllä feministitkin ovat sitä mieltä, että sukupuolten moninaisuuteen vaikuttavat kulttuurin lisäksi myös geenit ja hormonit ym., vaikka monilla asian vastustajilla tuntuu olevan sellainen harhakäsitys, että feministit unohtavat biologian. Mutta kuten marenki mielestäni varsin selkeästi osoitti, kromosomit ja fysiologiset ominaisuudet eivät yksilöillä ole mitenkään yksiselitteisiä asioita, eikä silloin ole kyse mistään kehitysvammoista. :epäilevä:

No, ihan turha varmaan tästä vääntää.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Triple H » Su 17 Maalis 2019 00:44

Sori siitä.
theia kirjoitti:Tottakai HHH ottaa lainaukseensa sen yhden viimeisen laiseen, eikä kommentoi enempää marskin kohtuullisen aukotonta argumentointia

Pascal Lemoix kirjoitti:
Vaaliväittelyitä en jaksa katsoa yhtään tänäkään vuonna. Enintään yksilöhaastatteluja. Se toisten päälle mekastaminen on vain niin totaalisen turhaa.

Olin itse erittäin pettynyt Ylen suureen PJ vaalitenttiin. Toki oli yllättävän vähän päällehuutamista. Tosin pahimmat päälle huutajat (pressanvaaleista), tuula haatainen ja merja kyllönen, eivät pääse huutamaan päälle.

Pascal Lemoix kirjoitti:terroriteot taas satavat oikeasti sinne persujen laariin, niin kummallista kuin se onkin. Saapas nähdä.

Persujen tulevaisuuden ja etenkin tulevat Eduskuntavaalit pelasti Oululainen Junes Lokka, joka paljasti muslimien suorittamat lastenraiskaukset Oulussa. Yllättävän vähän on Persuille terrori-iskuista tullut kannastusta, mutta jokin murtui, kun paljastui maahanmuuttaja muslimien raiskailut.

L-S kirjoitti:Hesari siis siteerasi toista tutkijaa, joka oli eri mieltä.

itselle hesari on yksi epäluotettavimmista julkaisuista. Viimeiset uskottavuuden rippeet on mennyt Maria Petterssonin Malmö "raportin" ja nykypäivän välissä.

Ps. aivoja tutkimalla, ei ole paljastunut tätä mystistä kolmatta sukupuolta, eikä niitä kymmeniä muitakaan.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 17 Maalis 2019 20:50

L-S kirjoitti:En nyt edelleenkään ymmärrä miten tuo Naisen aivot, miehen aivot -kirja todistaa mitään sukupuolien määrästä tai siitä että niitä olisi vain kaksi. En ole kirjaa lukenut, mutta näyttää siltä, että edes Suomen Uutiset ei ole saanut väännettyä kirjasta sellaista johtopäätöstä. Sen sijaan artikkelissa jopa kirjoitettiin näin: "Tyypillisempää kuitenkin on, että erot ovat tilastollisia: monet ominaisuudet jakautuvat sekä miesten että naisten ryhmien sisällä kellokäyrän malliin, ja miesten ja naisten välillä on paljon päällekkäisyyttä. Keskimääräinen mies kuitenkin poikkeaa hieman keskimääräisestä naisesta, ja ääripäissä erot korostuvat." Eikös tämä nyt viittaa nimenomaan siihen, että keskimääräisiä miehiä ja naisia voidaan nähdä olevan, mutta niiden ympärillä on myös paljon vaihtelua ja päällekkäisyyksiä eli lopulta kyseessä on jatkumo eikä mikään selkeä kahtiajako. Ja toisaalta kuten aiemmin jo totesin, Hesarin uutisen mukaan tutkijat eivät ole yksimielisiä siitä onko asia aukottomasti niin kuin Heilig väittää. Hesari siis siteerasi toista tutkijaa, joka oli eri mieltä. Heiligin kirja on myöskin yleistajuinen esitys eikä tieteellinen tutkimus.

En itse osaa ottaa kantaa siihen miten tämä aivojen erilaisuusasia on, koska en ole asiaa tutkinut tai aiheeseen liittyviä tutkimuksia laajalti lukenut, mutta tietääkseni kyllä feministitkin ovat sitä mieltä, että sukupuolten moninaisuuteen vaikuttavat kulttuurin lisäksi myös geenit ja hormonit ym., vaikka monilla asian vastustajilla tuntuu olevan sellainen harhakäsitys, että feministit unohtavat biologian. Mutta kuten marenki mielestäni varsin selkeästi osoitti, kromosomit ja fysiologiset ominaisuudet eivät yksilöillä ole mitenkään yksiselitteisiä asioita, eikä silloin ole kyse mistään kehitysvammoista. :epäilevä:

No, ihan turha varmaan tästä vääntää.

L-S, avasit asiaa hyvin! :)

Triple H kirjoitti:Ps. aivoja tutkimalla, ei ole paljastunut tätä mystistä kolmatta sukupuolta, eikä niitä kymmeniä muitakaan.

Ei tietenkään, koska ei sukupuolta pysty määrittää aivojen rakanteen tai aivosähköisten toimintojen kautta. Niiden avulla voi tehdä valistuneen arvauksen tutkimuskohteen sukupuolesta, mutta aika usein arvaus voi mennä väärin. Keskimäärin miesten ja naisten aivot ovat eri kokoiset, mutta eivät aivot yksilön sukupuolta kerro. :sori:

Tutkimuksia lukiessa tulisi aina perehtyä aiheeseen kunnolla ja kyetä arvioimaan, miten luotettavia tutkimukset ovat. Ei se nyt vaan mene niin, että etsi artikkeli, joka vastaa maailmankuvaasi ja julista, että se on totuus. Fiksu ihminen kyseenalaistaa näkemyksensä.

Kirjoja ei vertaisarvioida kuten tutkimusartikkeleja. Senhän takia huuhaa-Heikkiläkin julkaisi kirjassaan tieteeseen perustamattomia väittämiään.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Aranwe » Su 17 Maalis 2019 21:40

Anteeksi nyt vain mutta mitä vittua? Oletin jotenkin että tämä foorumi olisi ollut se viimeinen paikka, missä tarvitsee perustella edelleen vuonna 2019 miten laaja-alainen käsite sukupuoli on. Tuntuu jotenkin raamatulliselta tuo "sukupuolia on vain kaksi" -näkemys. Kiitos marenki erittäin kattavasta informaatiopaketista!
Aranwe

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 17 Maalis 2019 23:18

Aranwe kirjoitti:Anteeksi nyt vain mutta mitä vittua? Oletin jotenkin että tämä foorumi olisi ollut se viimeinen paikka, missä tarvitsee perustella edelleen vuonna 2019 miten laaja-alainen käsite sukupuoli on. Tuntuu jotenkin raamatulliselta tuo "sukupuolia on vain kaksi" -näkemys. Kiitos marenki erittäin kattavasta informaatiopaketista!

No aamen.
Samoin ku oon olettanu et tämä foorumi ois trolliton alue. :jaaha:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Triple H » Ma 18 Maalis 2019 01:07

Sukupuolia on kaksi. Mies sekä nainen. Ei siihen tarvita trolleja eikä tarvitse edes kauhistella vuotta. Tarvitsee vaan hyväksyä biologia.

Sukupuolineutralius ja kolmannet sukupuolet ovat ideologista höpöhöpöä. Saatte uskoa toki siihen, mutta turha alkaa trollisyytöksin, jos joku ei usko samaan ideologiseen harhaan.

Ette usko minua tai tiedettä, mutta kuunnelkaa edes Jari Sinkkosta. Eikö hän ole miellyttävä persoona, jota voisitte kuunnella?

Ps. Pitääkö tässä oikeasti alkaa menemään henkilökohtaisiin hyökkäyksiin? Oon ite tottunu väittelemään vähän eri tavoilla, mut voinhan mä alkaa henkilökohtaisiin hyökkäyksiinkin, jos tilanne ja henkilöt sitä oikein vaatimalla vaatiivat, mut minun mielestä se ei ole oikea tapa.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja theia » Ma 18 Maalis 2019 09:52

Tripla on ilmeisesti tottunut väittelemään niin, että hokee yhtä ja samaa ajatusta, ilman mitään tieteellistä tukea tai lähteitä. :jaaha:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 18 Maalis 2019 10:41

Trple H, mikä on sun motiivisi tulla foorumille?
Ei olla mitenkään sun kohderyhmää näiden viestien perusteella. Olet ollut kuitenkin aika pitkään hiljaa, enkä jaksa uskoa että olisit käynyt lukemassa tässä välissä juttuja.
Fordelle ei enää eksy uusia ihmisiä, joten tasan tiedät ketä täällä on ja silti päätit tulla tänne inttämään ja "keskustelemaan". Ei sinun tyylisi ole keskustella, marskin ja L-S:n tuossa yläpuolella on. Wiki sanoo aiheesta aika selkeästi Keskustelun syntymiseen tarvitaan kaksi elementtiä: keskustelun aihe ja vuorovaikutus. Tässä sun tyylissä puuttuu se vuorovaikutus, jos et ole huomannut.
Jos tarkoituksesi on ollut tulla ärsyttämän ihmisiä, niin kannattaa ehkä mennä muualle, paikkaan missä on ärsytykseen reagoivia, vaikka vauva.fi tai suomi24. Voit päätyä vaikka kalevauva.fi:n lauluun, mikä julkisuus odottaakaan.

Mulla olisi linkkejä ja tutkimuksia, mutta en mä jaksa tuhlata niitä, koska en usko että sä lukisit edes niitä ja keskustelun vuorovaikutuksellisuus jäisi edelleen saavuttamatta.

Trolli=provokaatio=mitänäitänyton.
Mun silmiin myös hyvin n00b-touhua vaan tulla huutelemaan ja uhittelemaan.

Mene toki henkilökohtaiseksi, voit saada banaanin?
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 18 Maalis 2019 14:33

Triple H kirjoitti:Sukupuolia on kaksi. Mies sekä nainen. Ei siihen tarvita trolleja eikä tarvitse edes kauhistella vuotta. Tarvitsee vaan hyväksyä biologia.

Sukupuolineutralius ja kolmannet sukupuolet ovat ideologista höpöhöpöä.

marenkienkeli kirjoitti:Jatkan hieman täällä aiheen vierustassa biologisesta sukupuolesta.

1) Oletetaan, että on vain kaksi sukupuolta: nainen ja mies.
2) Oletetaan, että seuraavat asiat määrittävät sukupuolen:
-nainen: xx-sukupuolikromosomit, pimppi, ei kiveksiä, aikuisena rintojen kehitys
-mies: xy-sukupuolikromosomit, pippeli, kivekset, aikuisena ei rintojen kehitystä (jos lihomisen seurauksia ei oteta laskuun)
On olemassa ihmisiä, joilla kaikki yllä olevat eivät täyty. Siksi on oltava välimuodolle jokun muu termi. Esimerkiksi biologisesti muunsukupuolinen. Ai ei käy.
Oletetaan, että sukupuolen määrittää se, kumman kategorian määritelmät täyttyvät paremmin. Huh, ollaan selvillä vesillä ja voidaan kieltää muunsukupuolisuus...
Paitsi että eipäs hätäillä. On ihmisiä, joille lääkäri on alussa selkeästi määrittänyt, että pallit ja pippeli löytyy. => Poika. Mutta sitten pubertiteetin aikana hänelle kehittyykin rinnat. Dna-testin jälkeen selviää, että hänellä on xx-sukupuolikromosomit. Tilanne on 2/2. Ei voida määrittää, että henkilö olisi nainen tai mies. => Tällöin on oltava niin, että alkuolettamat eivät pidä paikkansa. (PS. tämä esimerkki ei ole keksitty vaan täysin todellinen tilanne. Eikä edes ainutkertainen sellainen!)

Siis joko olettama 1 ja/tai 2 on oltava epätosi.

Koska siis sukupuolta ei voida pelkästään biologialla määrittää, eikö olekin silloin niin, että sukupuoli on myös muutakin kuin biologiaa. Se on ihmisen henkilökohtainen kokemus hänen sukupuolestaan.

Sukupuolia on enemmän kuin kaksi. Ei pelkästään mies sekä nainen. Tarvitsee vaan hyväksyä biologia.

Sukupuolineutraliuden ja kolmansien sukupuolien hyväksymättömyys ovat ideologista höpöhöpöä.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 18 Maalis 2019 18:26

Täällähän voi laittaa henkilön hylkäyslistalle, jolloin tämän kirjoittajan viestit eivät näy itselle. Eli menee henkilön profiiliin ja asettaa rankankuuloisen "lisää vihamieheksi" (joka ei ole sukupuolineutraali termi sekään ;) )

Viharyhmien aivopesukoneesta ei ole ulostuloa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Triple H » To 21 Maalis 2019 02:54

marenkienkeli kirjoitti:Sukupuolia on enemmän kuin kaksi. Ei pelkästään mies sekä nainen. Tarvitsee vaan hyväksyä biologia

Tossa sun väitteessähän juuri kielletään biologia. Jos hyväksyttäisiin biologia, ei olisi noita väitteitä.

Kibaya kirjoitti:Trple H, mikä on sun motiivisi tulla foorumille?

Kibaya kyselee, mikä on mun motivaatio tulla foorumille... väittää että emme ole mun kohderyhmää.

Saahan sitä väittää.

Mä liityin YleX foorumille kesäkuussa 2003 ja vuosia myöhemmin keksin koko termin forde (sen vahvisti aikoinaan DarkSide).

Se että olin "pitkään" hiljaa ei oikeastaan tarkoita mitään. Kyllä mä ilolla toivottaisin takaisin vuosia poissa olleita fordelaisia, vaikken olisi heidän kanssa samaa mieltä.Muutama esimerkki mainitakseni Jyri, Eowyn, kääpiö (sori en nyt muista sitä sen miestä nimeltä), mrs. bond tai Veka. Vieläki harmittaa vanillan ja huippulaatua välirikko.

Ja ei, mä en ollut se, joka meni henkilökohtaisuuksuun, mut jos mulle aletaan vittuilemaan, niin kyllähän mä vittuilen takaisin. Mun ns. comeback viestistä poimit epäolennaisen ja tällä tiellä ollaan edelleen.

Ps. oliko se käpsän ukko joku nubya, nubile vai mikä hitto.
Vastuu painaa.

Triple H

EdellinenSeuraava

Paluu Uutiset ja Sä