Viikonloppuaamujen keskusteluohjelma!

Re: Viikonloppuaamujen keskusteluohjelma!

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 01 Heinä 2019 11:31

Porvoo voisi olla kyllä hyvä. :raps: Miksei Vantaallakin voisi käydä. :keijo: Tai tulee kyllä käytyäkin, mulla on siellä myös ne yhdet synttärit parin viikon päästä. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 01 Heinä 2019 12:21

L-S kirjoitti:Mikähän olisi hyvä ei-suurkaupunkikohde kotimaassa, jonne mennä vaikka yöksi tai pariksi?

Rauma. Olin siellä jossain vaiheessa 1,5 viikon työreissulla. Ehdottomasti haluan sinne uudelleen jossain vaiheessa. Vanha kaupunki oli suomalaisella mittakaavalla laaja. Siinä vanhan kaupungin kupeessa oli myös pieni hotelli, jossa majoituin. Oli ihana iltaisin kävellä vanhan kaupungin katuja ristiin rastiin. Vapaapäivänäni kävin museossa ja syömässä paikallista erikoisuutta, lapskoussia.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja kmaria » Ma 01 Heinä 2019 21:04

L-S kirjoitti:Vielä viikko töitä ja sitten loma. Pitäisi sitäkin suunnitella ja keksiä jotain muutakin tekemistä kuin pakolliset synttärit ja sukulaisvierailut. Mikähän olisi hyvä ei-suurkaupunkikohde kotimaassa, jonne mennä vaikka yöksi tai pariksi?

Vedän nyt vähän kotiin päin ja sanon, että Hämeenlinna on ihan kiva. Ei kylläkään samalla lailla tunnelmallinen kuin Porvoo ja Rauma, mutta hei, meillä on linna! :viileä: :keijo:
kmaria

ViestiKirjoittaja L-S » La 06 Heinä 2019 23:00

Sattumoisin olenkin menossa Hämeenlinnaan päiväksi. :D Olen tosin käynyt siellä useasti aiemminkin, kun isovanhemmat asuivat aikoinaan siellä, mutta nyt en ole käynyt vuosiin.

Raumakin on kyllä kiva kohde, sielläkin olen käynyt useamman kerran mutta saa nähdä jos tänäkin kesänä osuisin sinne. Lisäksi teen ehkä päiväreissun Uuteenkaupunkiin. Sielläkin on kuulemma puutaloja.

En nyt ole saanut kuitenkaan aikaiseksi suunnitella sellaista reissua, missä menisi johonkin ihan yöksi. Vähän houkuttaisi sellainen, siitä tulisi kuitenkin erilaista rentoutta olemiseen. En ole vaan jaksanut perehtyä, että mikä olisi hyvä paikka. En haluaisi mihinkään Scandiciin, vaan jotain kodikkaampaa. Ehkä perehdyn vielä, kunhan nyt pääsen rauhoittumaan loman alkuun.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 30 Heinä 2019 12:22

Eikö Hämeenlinnassa ollut vankilamuseokin? Vähän erilaista linnaa. :keijo:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja kmaria » Ke 31 Heinä 2019 21:17

Totta! Ja naisvankilakin vielä. :aukku: :keijo:
kmaria

ViestiKirjoittaja L-S » La 24 Elo 2019 11:29

Jaahas se olis sit taas viikonloppu :keijo:

Mitäs fordelaisten viikonloppuun kuuluu? Keskusteluohjelmaan voi osallistua vielä iltapäivänkin puolella. :superhymy:

Mulla on ollut huoltoteemaviikko. Olen käynyt autohuollossa, kaksi kertaa hammaslääkärissä (eka tarkastus ja sitten erillinen paikkausaika) ja tänään vielä kampaajalla. :keijo: Nyt viikonloppuna pitäisi tehdä vielä rästiin jääneitä siivoushaastepoistoja (ks. Siivoushaaste-ketju). Ja lisäksi töitä.

Tuli vähän kiire hoitaa kaikki asiat, kun työkuvioissa on kaikkea sekalaista meneillään ja kiireistä tulossa. Vaihtelu on töissä ihan kiva, mutta soisin kyllä tämän alkusäädön loppuvan. En viitsi tässä enempää kuitenkaan valittaa yksityiskohdista....
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » La 24 Elo 2019 14:55

Tänään näyttäisi olevan reipas puuhastelupäivä, nousin ylös puolitoista tuntia sitten ja olen jo imuroinut parvekkeen sekä pienen pläntin olohuonetta, litistellyt kasan kartonkipakkauksia, orkidea sekä pari ajat sitten valmistunutta neuletta on parhaillaan kylvyssä, ja päivän ensimmäinen koneellinen pyykkiä pyörimässä. :tilt:

Noin muuten sitä lottovoittoa odotellessa, vaikka tällä hetkellä töissä onkin ihan semimukavaa, mutta työt haittaa pahasti harrastuksia eikä aika mitenkään riitä kaikkeen kivaan mitä haluaisin tehdä. Lomalla innostuin taas vuosikausien tauon jälkeen maalaamisesta, kun katselin instassa ja youtubessa taiteilijoiden prosessivideoita ja jotenkin valkeni tapoja päästä eroon tyhjän paperin kammosta. Tässä onkin muutaman viikon kaikki vapaa-aika mennyt maalatessa, ja samalla on vähän huono omatunto siitä, että ei nuo mun kaikki langat neuloudu itsestään, ja haluaisin jatkaa myös keväällä aloittamiani koodausopintoja ja muita verkkokursseja joihin mulla on vuositilaus. :keijo: Tänään on varmaan kuitenkin luvassa lisää maalailua ja samalla true crime -podcasteja. :tilt:

Sitten olis vielä ruokailuarvonta, jaksaako lähteä kauppaan, tilataanko jotain vai mennäänkö ulos syömään. Vai raavitaanko kaapeista kasaan jotain randomruokaa. :raps:
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 31 Elo 2019 13:40

Mulla on vielä aamu menossa. Nukuin niiin huonosti, että venytin sängyssämakoilua ja nukahdinkin uudestaan. Kuuntelin ensin äänikirjaa ja sitten olin nukahtanut ja näin painajaisia. Jeejee.
Nyt on aamuun kuulunut musiikinkuuntelua ja parin esiintymissähköpostin naputtelua.
21.9. on keikka ja siihen liittyvä info oli naputeltava, samoin naputtelin ja valmiiksi lokakuun keikan pohjan. Se on kyllä jännä miten "vierailla" lavoilla esiintyminen jännittää enemmän kuin keikan mihin liittyy enemmän työtä ja vastuuta. Syyskuun keikka on vieraille lavoille suuntautuva pelkkä esiintyminen, mutta lokakuun keikalla on sekä juonto että esiintyminen "meidän" klubilla. Sen suhteen on vaan että fiuh ja fauh, eikä jännitäkään niin paljoa.

Nyt pitäisi kerätä itsensä jotenkin kasaan ja asennoitua kakun leipomiseen :epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 08 Syys 2019 10:43

Pitkästä aikaa on ollut niin löysä viikonloppu, että on melkein tullut tylsää. :P Ei nyt isommin, mutta niillä rajoilla. Yleensä kaiken maailman kiirettä ulottuu viikonloppuihin, mutta nyt ei osunut mitään isompaa menemistä.

Shakkia olen pelannut ja TV:tä katsonut. Read Hour tänään! :täpinä:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja L-S » La 21 Syys 2019 15:10

Jaahas se olis taas viikonloppu! Mitä kuuluu juuri sinun viikonloppuusi?

Minulle kuuluu jälleen kerran ainakin jonkin verran töitä, ja erilaisia kotihommiakin on pitkä lista. Olen pitkään halunnut tehdä Vironperän kakkua, joten tein sen juuri äsken uuniin. Sen verran pitää töistä joustaa, että ehtii tehdä kakun, siitä on iloa monta päivää. :keijo: Sitten voi leikkiä syksyä ja juoda kynttilänvalossa teetä ja syödä maustekakkua.

Nyt on kuulemma Nollapäästöpäivä. Ihan nollapäästöihin en taida päästä, kun jotain pitää syödäkin, mutta Nollapäästöpäivän kunniaksi tein Vironperän kakun vegaanisena (helppoa, kun reseptissä ei ollut kananmunaa muutenkaan, eli ei tarvinnut keksiä sille korvaajaa, ja maito oli helppo korvata kauramaidolla ja margariinin osaltakin sattui olemaan jääkaapissa jotain juoksevaa kasviöljymargariinivalmistetta). Tosin myönnettäköön, että vegaanisuus ei ollut alun perin erityinen päämäärä, mutta keksin sen lennosta kun huomasin, että tavallinen maito on vähissä ja haluan säästää sen vähän kahviin. :keijo:

Nollapäästöpäivän jälkeen huomenna on kuulemma autoton päivä. Hankaluuksia tuottaa varmasti monien viikonloppuun, kun ei saisi ajaa autolla koko viikonloppuna! :keijo: Saa nähdä lähdenkö kuitenkin käymään autolla kaupassa, tavaksi on muodostunut käydä ostamassa vähän enemmän kerralla niin ei tarvitse sitten viikolla joka toinen päivä juosta jossain kaupoissa. Viikolla harvoin tartun autonrattiin, viimeksi ajoin viime sunnuntaina juuri sen kauppareissun. Ehkä hölmöä, mutta tuntuu silti jotenkin väärältä ajaa autolla juuri autottomana päivänä. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 23 Syys 2019 11:31

Mun viikonloppuaamu lauantaina oli hyvin rento ja rauhallinen. NOT!
Panikoin, hääräsin, sähelsin ja panikoin lisää. Treenasin illan esitystä varten vaatteen kanssa ja valmistelin tarvikkeet.

Mun lauantai ei ollut päästötön, koska autoilin, roskasin ja söin. Sunnuntainakin autoilin :läps:
Ei menny ihan nyt putkeen sitten.

Sunnuntaina aamu oli "silmät auki, kahvia ja särkylääkkeitä koneeseen ja menox"-tyylinen ratkaisu.

Nyt ois kiva jos ois viikonloppu.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 23 Syys 2019 17:48

Kibaya kirjoitti:Mun lauantai ei ollut päästötön, koska autoilin, roskasin ja söin. Sunnuntainakin autoilin :läps:
Ei menny ihan nyt putkeen sitten.

Eihän se nyt tietenkään oikeasti niin mene, että päästöjen vähentäminen olisi jostain päivistä kiinni. :huoh: Itsekin vaan juutun johonkin yksittäisiin päiviin, kun tuntuu että vaikutusmahdollisuudet ovat muuten liian vähäiset. Toki sitä kaikkea pientä tulee tehtyä omassa arjessa, mutta eihän se oikein riitä.

Multa jäi eilen se kaupassakäynti autolla toteuttamatta, kun juutuin tekemään töitä, joten vietin nyt viikonlopun oikeaoppisesti autottomana. :keijo: Mutta pakko sinne kauppaan on joskus mennä, eikä autoakaan kai kannata viikkokausiksi jättää käyttämättä.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja L-S » La 12 Loka 2019 12:27

Jaahas se olis sit taas viikonloppu! Mitäs tällä kertaa?

Mulla on taas tiedossa töitä, mutta ensin pitää tehdä taas kodinhoidollisia toimenpiteitä. Imurointi on vielä toteuttamatta, ja kaupassakin pitäisi käydä. Lisäksi haaveilin viikolla kaikessa kiireessä ja erilaisia työasioita heti herätessä muistellessani, että pitäisi päästä johonkin luontoon. Alkaa hieman väsyttää, viikolla oli jokunen sellainen hetki, että on liikaa kaikkea muistettavaa ja tehtävää. :friikki: Olen yrittänyt kuitenkin tietoisesti ottaa taukoja, pakko pysyä jotenkin järjissään. :keijo: Ehkä menen johonkin merenrantaan ja tuijotan vain sinne hetken. :P
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 13 Loka 2019 20:02

Mä en tehnyt viikonloppuna mitään.
Lauantaina aamupäivällä katsoin täykkäreitä sängyssä ja tänään makasin kissojen kanssa vain omissa mielikuvissa. Myyyyyn kanssa juteltiin ja kuristiin toisillemme aika pitkäkin pätkä.

Makoilu oli silti ihan ok. Aurinko paisteli silmään ja venyttelin lämmössä ja yritin löytää yhteyttä kehoon, mutten tiedä sainko sitä. Kissajoogaa tavallaan.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 26 Loka 2019 11:11

Kato, viikonloppu!
Paitsi että olo on ihan jotain muuta.
Kämppis heräsi seittemältä kun sen piti olla kymmeneltä jossain :keijo:
Sitten nousin itse kun Shinya tuli huutamaan ja räkimään naamaan :virnei:
Ja nyt oon jonku kolme tuntia yrittänyt keittää kahvia ja feilannu.
Sen sijaan oon pelannu tabletilla turhaakin turhempaa peliä.

Tänään tulee yks kaveri tekemään piirustusharjoituksia ja malleilen sille boudoiria ja jotain mikä sopii siihen hänen koulutehtävään.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » La 26 Loka 2019 11:29

Mun tekisi välillä mieli kysyä kuin The Dowager Countess Violet Crawley, että "What is a weekend?" :keijo:
Töitä on ollut sen verran paljon. En nyt tietysti ihan mitään täysiä työpäiviä jaksa viikonloppuisin, mutta viime viikonloppunakin tein kuitenkin sekä lauantaina että sunnuntaina töitä. Tänä viikonloppunakin pakko tehdä jotain. Hieman väsyttää. Pakko yrittää pitää kuitenkin taukojakin, ettei mene ihan hallinnan tunne. :friikki: Enkä ole mielestäni hidas tai tehoton, tai ainakin teen sillä teholla kuin pystyn, mutta töitä vaan riittää.

Yhtenä rentoutumiskeinona olen kokeillut neulomista. :keijo: Alku oli hieman hankalaa, ja aloitin sen pipon muutaman kerran uudestaan, mutta nyt sujuu paremmin. Onneksi olen saanut asiantuntevia vinkkejä ja kannustusta asiantuntevilta tahoilta. :P Ainoa vika, että neulominen jumittaa entisestään selkää. Kai sekin pitäisi sitten lopettaa.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja L-S » La 04 Huhti 2020 14:08

Hyvää viikonloppua! Miltä fordelaisten arki näyttää tällä hetkellä, jos tätä fordea vielä joku lukee? Saa vastata myöhemminkin kuin viikonloppuna. :keijo:

Mä olen ollut yli kolme viikkoa nyt kotona töissä. Työhuoneelle ei saa mennä, ovet ovat kiinni. Kotoa olen poistunut vain käydäkseni ruokakaupassa ja lyhyillä kävelyillä. Lähialueen kävelymaastotkin ovat tylsiä, niin ei tule lenkkeiltyä hirveän paljon. Ihmisiä en ole tavannut paitsi virtuaalisesti. Työhönikään ei tällä hetkellä kuulu juuri mitään kokouksia tai muuta, joten ei ole tarvinnut niissä merkeissä käyttää etäyhteyksiä. Olen kuitenkin osallistunut etä-Euroviisujen lisäksi Zoom-joogatunnille, kollegoiden kanssa Zoom-kahville ja seurannut yhtä väitöstilaisuutta etänä Microsoft Teamsissä. :keijo:

Jänniä aikoja. Yritän pysyä positiivisena ja repiä asioista huumoria, koska se on mulle selviytymiskeino. En kuitenkaan väitä, että positiivisuus olisi kaikkeen mikään patenttiratkaisu eikä toimi kaikille eikä kaikkeen. Myötätuntoa ja sen sellaista tarvitaan myös.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » La 04 Huhti 2020 20:26

Tää paikka on vielä olemassa. :D

Olen tehnyt etätöitä, ja niitähän riittää. Myös tosi erilainen työnkuva nyt. Teams-opetusta ja -kokouksia kaiken viestitulvan ohella ja pitkiä päiviä.

Eihän tällaista tilannetta olisi kukaan uskonut tulevan. Vaikea tässä on mitään hyviä puolia nähdä. Onneksi on omat velvollisuudet, niin voi keskittyä niiden hoitamiseen. Mitä sitten tulevaisuudessa seuraa, ei oikein uskalla ajatella, joten täytyy elää tätä hetkeä.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja L-S » Su 05 Huhti 2020 11:59

Joo, samat fiilikset, että tulevaisuutta ei oikein uskalla ajatella. Ja pakko vielä tarkentaa omaa aiempaa lausuntoani, että en tarkoita positiivisuudella sitä, että yrittäisin suhtautua positiivisesti tulevaisuuteen (mieluummin olen ajattelematta sitä) tai että tästä tilanteesta pitäisi osata löytää jotain positiivista. Tarkoitan lähinnä sitä, että yritän löytää pieniä positiivisia juttuja arjesta sellaisena kuin se on ja muutoin pidän yleismielialani positiivisena kaikenlaisen viihteen, kuten hauskojen korona-meemien ja Euroviisujen, avulla.

Eilen huomasin, että Youtubesta tuli suorana lähetyksenä vuoden 2009 Euroviisut, joten katsoin sitä hetken aikaa. Sehän oli se vuosi jolloin Sakis esiintyi (missasin tosin Sakiksen esiintymisen, koska aloitin katsomisen vasta myöhemmin), mutta näin sen vuoden voittajan Alexander Rybakin sekä Suomen Waldo's Peoplen, jota Youtuben live-esityschatissa näytti kommentoivan muutama suomalainen perinteiseen tyyliin: tunnen myötähäpeää. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 05 Huhti 2020 13:21

Hyvää sunnuntaita.

Mun viikonloppuaamut on siinä samanlaisia että kelloa en laita soimaan. Koska mun yöt on ihan kamalia ja nukun vain pintapuolisesti, annan itselleni luvan nukkua aamulla jos nukuttaa. Kissahan on sitä mieltä että ruoka-aika on aamulla klo 7. Mieluiten puoli tuntia ennen, joten ekan kerran olen hereillä kuuden ja kahdeksan välissä ja ruokin elukat. Usein jään hereille, koska uudelleen nukahtaminen on työlästä.
Tänäkin aamuna kävi näin ja ajattelin että kuuntelen sitten äänikirjaa silmät kiinni. Myyyyyy oli sitä mieltä että kipeää hoomania pitää nyt auttaa ja kiipesi mun päälle ja peruutti mun kylkeä pitkin niin että piti lopulta siirtää kättä että hän pääsee kainaloon. Kissan läheisyys ja paino auttoi rauhoittumaan (toiset käyttää painopeittoja...). Kun olin nukahtamassa hän siirtyi makaamaan mun selän kipeintä kohtaa vasten. Heittäytyi pitkäkseen siihen niin että tunsin kissan olevan pitkulaisena pötkönä siellä. Myyyyltä tämä ei ole normaalia, joten siinä me sitten nukuttiin. Herätessa hän oli edelleen siellä, mikä todellakin on harvinaista.

Olen myös ollut ahkers-pahkers. Tein kaverin tuleville 50-vuotisjuhlille pyydetyn kuvaotoksen ja sitä varten piti väkertää rekvisiittaa. Onneksi oli kaikkea euroviisukamaa, niin sain oivallisia oheistuotteita ja koristeltua ympäristöä kuvaa varten aika helposti.

Nyt juon kahvia ja odottelen että kämppis saisi imuroitua ja pestyä lattiat niin voisin venytellä.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja kmaria » Ma 06 Huhti 2020 12:06

Lähes viikonloppuna vastaan eli mukavaa maanantaita!

Etätöissä olen minäkin. Aloitin kaksi viikkoa sitten uuden työn ja kävin silloin hakemassa koneen ja tapaamassa lyhyesti esimieheni, mutta perehdytys on hoitunut muuten etänä. Työpaikalle ei saa mennä, ellei ole erikseen kysynyt lupaa, enkä toki ilman syytä pääsisi Uudellemaallekaan täältä rajan toiselta puolelta. Aika jännä tilanne, mutta ihan hyvin on mennyt. Toki asiaa varmasti auttaa, että mulla on aiempaakin kokemusta samantyyppisistä töistä, niin ei ole tarvinnut lähteä ihan nollasta. :tilt:

Lähikontaktien vähäisyys ei ole ainakaan vielä tuottanut ongelmia. Töissä on ollut paljon etäpalavereja ja joka päivä saa halutessaan virtuaalista kahviseuraa. Eilen näin pitkästä aikaa vanhempiani ja siskoni perhettä muutenkin kuin etänä, tavattiin vanhempieni pihassa ja siskonlapset pääsivät virpomaan turvavälin päästä. :)
kmaria

ViestiKirjoittaja theia » La 11 Huhti 2020 19:22

Meidän korona-arki sujuu enimmäkseen tosi hyvin. Puolisohan lomautettiin, joten ollaan koko perhe kotona. Toinen aikuisista käy kaupassa. Lapsien kanssa ulkoillaan. Eipä paljon muuta.

Välillä aaltoilee: huoli valtaa, alkaa ahdistaa kaikki, vituttaa ettei saanut mt-kontakteja hoidetuksi ennen koronaa, kaikki mahdolliset sitkut pyörii päässä...

Onneks on hyviä tyyppejä ympärillä, joiden kanssa voi virtuaalisesti käydä tilannetta ja olotiloja läpi. Välillä just semmonen olo, että koska nyt on aikaa, pitäis tosiaan saada jotain aikaiseksi. Mut ei tarvii. Päivästä toiseen selviytyminen on aika jepa saavutus.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja L-S » La 11 Huhti 2020 21:26

Joo, ei tosiaan tarvii saada mitään aikaiseksi. (Olen sanonut tämän kaikille, jotka jotain tähän suuntaan mainitsevat, ja silti itsekin ajattelen, että kyllähän MUN pitäisi silti vähintäänkin siivota perusteellisemmin tai jotain... :jaaha: ).

Mutta hyvä kuulla että ihmisten arki sujuu kuitenkin suhteellisen hyvin olosuhteista huolimatta. Epävarmaa aikaahan tämä on ja huolia on kyllä...
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 25 Huhti 2020 09:56

Tähän aamuun on jo mahtuneet huutavat kissat, syliin pyrkivät kissat, naamalle istumaan pyrkivät kissat ja parvekkeen lattian nuolennasta taistelevat kissat.
Myyyy halusi kuuden aikaan läheisyyttä, tuli päälle makaamaan, mutta olisi ehdottomasti halunnut peruuttaa perseensä mun poskelle. Kun estin ja kielsin, suuttui.
Shinya nuoleskeli partsin lattiaa, mistä Myyyyy tuli kateelliseksi ja meni härnäämään, kun lopetin sen, suuttuivat molemmat - minulle.
Nyt Myyyy huutaa minulle ja huitoo tassulla.

Join aamukahvit parvekkeella, tulin pois kun tuli liian kuuma.
Haaveilen että pääsen sinne jo piakkoin nukkumaan.
Kibaya
Hörhökeijotar

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa