Aamupäivä.
Ballerina Vadelma-Lakritsi.
Note1. En pidä lakritsista.
Note2. En pidä ballerinoista.
Epäilen vahvasti, avaan paketin ja olen valmistautunut siihen että saan väristyksiä.
Tuoksu on miedompi mitä odotan, vain häivähdys lakritsia ja vadelmaa. Keksi maistuu pahvilta, sokeriselta pahvilta. Pakotan itseni maistamaan niin että en maista pelkkää keskustaa, vaan kokonaisuutta. Eikä se ole niin paha! Itseasiassa, miedot maut sopivat yhteen. Vadelman esanssi ei ole
niin esanssihirviö mitä kuvittelen. Lakritsia ei ole niin että se maistuisi liikaa, koska en missään vaiheessa syö pelkkää keskustaa yksinään. En juo kahvia näiden kanssa, enkä haluakaan.
Lopputulos, että näitä ballerinoja voisin ehkä tarjota niin että on lapsia, jolloin voisin syödä itse yhden taikka kaks.
Vegaaniystävä on iltapäivällä käymässä ja ihastuu kekseihin. Sanoo että hänen makumaailmaansa ne ovat täydellisiä ja kiroaa kun kerron miten hankaala niitä on löytää. Hän on kuitenkin valmis siihen, että joutuu metsästämään näitä makuelämykseltään taivaallisia keksejä.
Mun arvosana 3.5/5.
Iltapäivä
Sitruunapraliinit.
Kuten kvatti jo ehtikin kattavasti kuvailla, pakettia aukaistessa tuoksu on sitruunan lisäksi jogurttinen ja voinen. Minua se houkuttaa.
Maistan keksiä huoneenlämpöisenä.
Se on pehmeää, vähän ällöttävää ja sotkeva. Voinmaku peittää sitruunan alleen. Keksi rapsahtelee kivasti. Tuntuu erityisen luksukelta, kun maisteltavia on vain vähän. Tulee mieleen Hyacinth Bukee. Kyllähän näitä voisi olla tarjolla indoor-outdoor luxurypicnic with specialy hand picked light fingersnacks -tyyppisessä tilaisuudessa.
Laitan paketin jääkaappiin, koska suklaa on liian pehmeää ja täyte valuu sormiin jos haukkaa vain puolikkaan praliinista.
Jääkaappijäähdyttelyn jälkeen lopputulos on sitruunaisempi ja koostumuskin miellyttävämpi. Keksi pääsee paremmin esiin ja lopputulos on pehmeä, muttei tahmainen tai löllö.
Jogurttisuus häviää ja sitruuna pääsee parempaan keskiöön.
Lisäksi on helpompaa syödä kokonainen praliini kerrallaan, kuin aiemmin.
Mielestäni näissä saisi silti olla vähän enemmän sitruunaa joko jogurtin seassa tai keksissä. Ihan hitusen vaan.
Muuten kyllä kvatin arvostelunumerossa samalla linjalla. Mun arvosteluasteikolla se olisi ehkä 4.8/5
Otin muuten kahvin kanssa, toimii mielestäni paremmin juurikin jonkun vihreän teen kanssa.