Keksiviikon keksinmaistelukerho

Re: Keksiviikon keksinmaistelukerho

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 10 Heinä 2020 09:18

Kiinnostavia arvioita. :D Mä en ole nyt vielä saanut aikaiseksi hankkia näitä, mutta jossain vaiheessa sitten. Suhtaudun Jyväshyvän kekseihin vähän samoin kuin Kibs, mutta aion vielä hankkia näitä, pitäähän keksinmaistelukerhossa kohdata myös ennakkoluulonsa kekseistä! :keijo: Ja kuulostaa myös siltä, että nämä ovat parempia kuin voisi odottaa.

Kibs saa valita seuraavan keksin, koska ei ole vielä valinnut!
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 10 Heinä 2020 10:41

Oo, valinta!

Mulla on yks uutuuskeksi mitä haluaisin maistaa, mutta koen että nyt on hankittu isoja pakkauksia ja maidollisia keksejä.
Yritän löytää maidottoman jonkun sopivan. Vegaanivaihtoehtoja jo katselin, mutta se mitä haluaisin ei ole virallisesti nimellä keksi. Koon puolesta menis keksistä, mutta ei niitä myydä keksihyllystä. :keijo:

Siellä oli kyllä semmoinen banaanikeksi, jos piti niitä ennakkoluulojaan kohdata. Banaani on silti mulle ehkä liikaa :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 12 Heinä 2020 20:43

Olen päätökseni tehnyt.

Ensi viikolla maistellaan Sitruunapraliineja.

Sori, tämä ei ole maidoton. En vaan löytänyt muuta kuin se hemmetin banaanikeksin :epäilevä: :salaliitto:.

Tähän päädyin siksi, että kyseessä on vain 60g:n pakkaus, kun aiemmat ovat olleet niitä 300g:n pakkauksia.
Ja koska sitruuna on lähes aina pettämätön valinta.

Muistatteko kun joskus "kauan" sitten oli niitä semmoisia sitruunakeksejä, jossa se sitruuna oli tavallaan siinä pinnassa, kiilteen tavoin. Se keksi itessään oli aika mitäänsanomaton, mutta sitten se sitruuna ilmaantui aina jostain ja ne oli tosi koukuttavia.
En muista nimeä, mutta en mielestäni ole nähnyt yhtään sitruunakeksiä meidän kaupoissa.

Maistelemisiin!
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 14 Heinä 2020 22:36

Löysin Ballerina vadelma-lakritseja!
Huomenna maistelen ensin aamupäivällä toiset ja sitten iltapäivällä toiset keksit.

:woohoo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ke 15 Heinä 2020 23:13

Praline biscuits sitruuna-jogurtti

Näitä olen maistellut aiemminkin, mulla oli keväällä hirveä himo sitruunaisiin asioihin ja tuli silloin maisteltua keksi- ja leivoshyllystä kaikkea sitruunaista. Silloin taisi tulla vähän yllätyksenä, että paketissa on vain kuusi kappaletta. Ehkä siinä sitten arvostaa jokaista suupalaa erityisen paljon. :keijo:

• Pakettia avatessa tuoksu on sitruunan lisäksi aika jogurttinen ja voinen. Keksit on vähän sellaisen sotilaskypärän muotoisia, pyöreitä ja reuna levenee alaspäin. :keijo:
  • Nämä on rakenteeltaan aika monimutkaisia, enemmänkin tosiaan keksin päälle rakennettuja konvehteja. Pohjalla on vaalea keksi, jonka päällä on pallero valkoista jogurttitäytettä, jonka keskellä on sitruunasilmä, ja koko hässäkkä on päällystetty suklaalla, jonka päällä on vielä jotain rapeita murusia.
  • Parasta tässä on se sitruunasilmä, jossa on kunnolla makua. Se on ihanan kirpakka ja sitruunainen ja aromikas, ja jogurttitäyte sekä suklaa sopivasti pehmentää sitä makeudella. :kuola:
  • Itse keksin rooli taitaa tässä olla lähinnä toimia pohjana ja tuoda rapeaa suutuntumaa, sen makua en oikein löydä, mutta en kyllä kaipaakaan. Sitruuna riittää. Sama päällä olevien murujen kanssa, muistelin että nekin olisi maistuneet jotenkin kirpeiltä, mutta nyt en kyllä maista kuin mietoa makeutta.
  • Tällä kertaa ei ollut mitään juomaa näiden kanssa, mutta menisin ehkä vihreällä teellä.

Mietin voinko antaa näille kympin, vai onko se varattu jollekin myyttiselle tajunnanräjäyttävälle superkeksille, jota en välttämättä tule koskaan kohtaamaan. :keijo: Ehkä annan superkeksiä odotellessa 9,5/10.
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 16 Heinä 2020 09:30

Aamupäivä.
Ballerina Vadelma-Lakritsi.

Note1. En pidä lakritsista.
Note2. En pidä ballerinoista.

Epäilen vahvasti, avaan paketin ja olen valmistautunut siihen että saan väristyksiä.
Tuoksu on miedompi mitä odotan, vain häivähdys lakritsia ja vadelmaa. Keksi maistuu pahvilta, sokeriselta pahvilta. Pakotan itseni maistamaan niin että en maista pelkkää keskustaa, vaan kokonaisuutta. Eikä se ole niin paha! Itseasiassa, miedot maut sopivat yhteen. Vadelman esanssi ei ole niin esanssihirviö mitä kuvittelen. Lakritsia ei ole niin että se maistuisi liikaa, koska en missään vaiheessa syö pelkkää keskustaa yksinään. En juo kahvia näiden kanssa, enkä haluakaan.
Lopputulos, että näitä ballerinoja voisin ehkä tarjota niin että on lapsia, jolloin voisin syödä itse yhden taikka kaks.
Vegaaniystävä on iltapäivällä käymässä ja ihastuu kekseihin. Sanoo että hänen makumaailmaansa ne ovat täydellisiä ja kiroaa kun kerron miten hankaala niitä on löytää. Hän on kuitenkin valmis siihen, että joutuu metsästämään näitä makuelämykseltään taivaallisia keksejä.

Mun arvosana 3.5/5.

Iltapäivä
Sitruunapraliinit.

Kuten kvatti jo ehtikin kattavasti kuvailla, pakettia aukaistessa tuoksu on sitruunan lisäksi jogurttinen ja voinen. Minua se houkuttaa.
Maistan keksiä huoneenlämpöisenä.
Se on pehmeää, vähän ällöttävää ja sotkeva. Voinmaku peittää sitruunan alleen. Keksi rapsahtelee kivasti. Tuntuu erityisen luksukelta, kun maisteltavia on vain vähän. Tulee mieleen Hyacinth Bukee. Kyllähän näitä voisi olla tarjolla indoor-outdoor luxurypicnic with specialy hand picked light fingersnacks -tyyppisessä tilaisuudessa.
Laitan paketin jääkaappiin, koska suklaa on liian pehmeää ja täyte valuu sormiin jos haukkaa vain puolikkaan praliinista.
Jääkaappijäähdyttelyn jälkeen lopputulos on sitruunaisempi ja koostumuskin miellyttävämpi. Keksi pääsee paremmin esiin ja lopputulos on pehmeä, muttei tahmainen tai löllö.
Jogurttisuus häviää ja sitruuna pääsee parempaan keskiöön.
Lisäksi on helpompaa syödä kokonainen praliini kerrallaan, kuin aiemmin.

Mielestäni näissä saisi silti olla vähän enemmän sitruunaa joko jogurtin seassa tai keksissä. Ihan hitusen vaan.
Muuten kyllä kvatin arvostelunumerossa samalla linjalla. Mun arvosteluasteikolla se olisi ehkä 4.8/5 :keijo:

Otin muuten kahvin kanssa, toimii mielestäni paremmin juurikin jonkun vihreän teen kanssa.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 17 Heinä 2020 11:44

Fazer Praline biscuits sitruuna-jogurtti

Olen vähän myöhässä näiden kanssa. Kibsin arvion luettuani laitoinkin paketin sen hankittuani jääkaappiin. Ihan toimiva ratkaisu. Testasin myös vähän myöhemmin jääkaapista poistettuna, ei yhtä hyvä.

Tämä on mielenkiintoinen kokonaisuus. Sitruuna maistuu paikoitellen omaan makuuni vähän liiankin voimakkaasti, mutta toisaalta onhan se mukavan raikas. Jogurtti ei onneksi ole kovin vahva, lähtökohtaisesti suhtauduin ennakkoluuloisesti ajatukseen jogurttisesta keksistä. Tähän se kuitenkin sopii. Keksipohja ei tosiaan maistu juurikaan, mutta tuo kuitenkin mukavaa rapsakkuutta ja tasoittaa omalla tavallaan myös makua. Suklaan ja sitruunan yhdistelmä ei mielestäni yleensä toimi, mutta ei se tässä huono ole. Johtuu varmaan kyllä siitä, että suklaata on melko ohuelti ja jogurtin, sitruunan ja keksipohjan yhdistelmä hallitsee.

En ole varma mitä mieltä olen tästä. Aluksi tuntuu siltä, etten pidä, mutta jälkikäteen tekisi mieli ottaa kuitenkin toinen. En kuitenkaan ota toista heti, sillä nämä ovat sen verran kalliita keksejä, että ei kehtaa syödä montaa kerralla. :keijo: Ottaen huomioon että pakkauksessa on vain kuusi keksiä/konvehtia/mitä nämä nyt ovatkaan, hinta on melko kallis. Jos näitä olisi iltapäiväkahvilla, pitäisi olla muutakin tarjottavaa, muuten jäisi vaan ärsyttämään, että oli liian vähän makeaa. :keijo: Tosiaankin jonkinlaisena Hyacinth Buckeen luksuspiknikin osana nämä voisivat toimia.

Vaikea sanoa ostaisinko toiste, ehkä lähinnä hinnan ja määrän suhteen vuoksi. Ymmärrän toki, että tällaiset monimutkaiset rakennelmat maksavat paljon. Kokonaisedullisemmaksi tulee vain lähtöjään ostaa jotain muuta, josta voi syödä useammin, kuten suklaarasia tai keksipaketti riippuen siitä mitä haluaa. Nämähän ovat tällaisia hybridejä, jotka ovat molempia eivätkä kumpaakaan. Tosin ehkä näiden kanssa voisi opetella jotain mindfulness-syömistä, hitaasti pieni pala kerrallaan. :keijo:

Arvosana 8/10.

Seuraavan keksin saa valita kuka vain haluaa! Näyttäisi siltä, että tähän asti keksinmaisteluun osallistuneet ovat kaikki jo saaneet valita, mutta jos joku muu haluaa hypätä mukaan, tervetuloa. Tai sitten joku jo valinnut voi valita uuden.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ma 20 Heinä 2020 15:26

Ostin Fazer Caramel Tosca -keksejä, maisteltaisko niitä seuraavana? :D
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja kmaria » Ti 21 Heinä 2020 10:59

Sain nyt vasta maistettua viime viikon sitruuna-jogurtti Praline Biscuitseja. Jostain syystä mun ei tule itse ostettua sitruunaisia keksejä, vaikka pidän sitruunasta, joten oli kiva maistaa näitä nyt.

Olin lukenut muiden arvostelut, joten laitoin keksit ensin viilentymään jääkaappiin. Tämä oli hyvä vinkki. Ensin katsoin, että palleroiden päällä on kookoshiutaleita, mutta ei onneksi ollut niitä vaan keksinmuruja, jotka eivät kyllä tosiaan maistuneet juuri miltään. Sitruunaa oli mun makuuni juuri sopivasti. Pidin myös muista osista, keksi toi kivaa rapeutta ja suklaa makeutta (ja jogurtti myös).

Tykkäsin kekseistä tosi paljon ja saatoin syödä kaikki aika nopeasti :keijo: Arvosanaksi annan 9/10.
kmaria

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ma 27 Heinä 2020 16:24

Fazer Caramel Tosca

Olen katsellut näitä saman sarjan keksejä monesti, mutta ei ole tullut maistettua aiemmin. Manteli on yksi mun suosikkiasioista, joten odotin toscakeksien olevan herkkua. Maisteltiin näitä mökillä, koolla oli neljän hengen raati (mun lisäksi nörtti ja äiti miehineen).

• Pakettia avatessa tuoksu oli odotetusti makea ja kevyen karamellinen, mutta aika mieto.
  • Jotenkin en noteerannut suklaapohjaa aiemmin, joten siitä tulee pieni häh. Miten tästä keksistä kuuluisi ottaa kiinni, kun ohut suklaakuorrutus yltää reunoillekin ja sulaa heti sormiin?
  • Maku on muuten oikein hyvä, mutta suklaa on turhan makea. Ehkä se on mukana jonakin koossa pitävänä voimana, kun keksi on muuten aika ohut ja hauras? Mutta maku olisi parempi ilman, tai jos se olisi vaikka vähän tummempaa suklaata tai muuten vähemmän makeaa.
  • Rakenne on kiva, tykkään mantelin pureskelutuntumasta ja suutuntumaan ehkä suklaa tuo kyllä jotain etuakin.
  • Juomana oli tällä kertaa mustaa teetä, mutta kahvi olisi näille varmaan paras.

Raati oli hyvin yksimielinen näistä kekseistä, muuten hyvä mutta suklaa oli liian makeaa ja häiritsi vähän. Muut antoi 9/10, itse annan 8,5/10 koska odotin parempaa.
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 27 Heinä 2020 18:51

Jostain syystä nämäkin keksit ovat vaikeahkoja löytää. En ole vielä onnistunut, ja kun katsoin netistä kauppojen tarjontaa, lähellä on vähän heikosti kauppoja, jossa niitä olisi. Yritän kuitenkin vielä! Tälle viikolle ei varmaan muutenkaan taida tulla uutta keksiä, mutta kuka vain haluaa voi valita keksin vaikka seuraavalle viikolle. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja kmaria » Pe 31 Heinä 2020 17:57

Sain vihdoin käsiini Tosca-keksejä. Ennen maistelua mietin, että nämä eivät varmaan ole mun suosikkejani, sillä manteli ei ole mun suosikkejani. Ekalla maistelukerralla jäi vähän plääh-olo. Suklaa oli ihan hyvää, mutta muu osuus ei oikein maistunut miltään. Seuraavana päivänä kokeilin uudestaan, ja tällä kertaa keksit maistuivat paremmilta. Suklaa ei mun makuuni ollut liian makeaa, vaan juuri sopivaa tähän keksiin. Tuli mieleen Suklaalehti-keksien suklaa (tai ainakin mitä ennen oli niissä, en ole syönyt vuosiin).

Tosca-keksejä ei olisi tullut ostettua muuten, joten kiva, että tuli nyt kokeiltua. Näistä ei kuitenkaan tullut suosikkejani. Arvosanaksi annan 7/10.
kmaria

ViestiKirjoittaja L-S » Su 02 Elo 2020 22:30

Jyväshyvä suolainen kinuski

En ole vieläkään löytänyt Tosca-keksejä. :norsu: Ostin kuitenkin nyt näitä Jyväshyvän keksejä, mitkä aiemmin jätin välistä. Mukavia suupalan kokoisia ovat nämä tosiaan. Suhtaudun kaurakekseihin lähtökohtaisesti epäilevästi, ne ovat usein kuivahkoja ja mauttomia. Nämä ovat kuitenkin peruskaurakeksejä parempia, suola maistuu kivana piristyksenä ja jälkimakunakin, ja kinuskikin maistuu välillä mukavasti. Sinänsä maku ei kuitenkaan ole kovin mielenkiintoinen, näitä voisi syödä useamman huomaamatta edes mitä syö. :keijo: Toimisi kuitenkin varmasti hyvin arkipäivän kahvikeksinä. Jos en olisi vieläkin etätöissä, veisin nämä työpaikalle ja ne menisivät varmasti siellä. Omassa käytössä veikkaan tämän pussillisen kestävän melko pitkään. :keijo:

Arvosana 4/10 (asteikolla yhdestä kymmeneen).
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 10 Elo 2020 15:11

Keksinmaistelussa on tullut pientä taukoa, mutta seuraavaksi, vaikka jo tulevana keksiviikkona, voitaisiin maistaa Domino Mini Tyrkisk Peber (suom. Turkinpippuri-Domino :keijo: ). Nämä minikokoiset keksit ovat sopivan pienessä pakkauksessakin, niin keksikaappi ei täyty liikaa.

Tosca-keksejä en ole jostain syystä onnistunut vieläkään löytämään. Pitää varmaan tehdä joku erillinen kauppakierros. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 10 Elo 2020 16:40

Käytiin Fazerilla ja siellä oli syksyn uutuudet saatavilla. Sieltä on tulossa Domino Mini banaanisuklaa :keijo: Lupaan etten koske niihin ollenkaan, mutta halukkaat voivat miettiä sopiiko se kerholle ohjelmistoon.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ke 12 Elo 2020 14:07

Domino Mini Turkinpippuri

Jee, lisää Domino-makuversioita! :D Odotan ehkä jotain aika intensiivistä maultaan, koska salmiakki tuppaa yleensä olemaan.

• Minikeksit on söpöjä, ja toimii hyvin tämmöisen aika voimakkaan maun kanssa. Täysikokoisena salmiakki voisi olla pikkuisen liikaa. (Vaikka kyllä näitä ihan mielellään syö monta putkeen :keijo: )
  • Itse keksi ei maistu paljaaltaan paljon miltään, se lienee vaalea peruskeksi värjättynä mustaksi.
  • Maku on täytteessä, veikkaisin että siinä on ihan turkinpippurimurskaa koska maku on sen verran aito. Mun makuun just sopiva, pieni tulisuus jää suuhun ja salmiakki maistuu.
  • Kokonaisuutena ihan ok, keksi laimentaa salmiakkisuutta sopivasti, mutta toivoisin että siinä olisi jotain omaa makua myös. Pureskellessa tulee vähän mielikuva hiilitabletin pureskelusta, mutta ehkä se on vaan mun päässä :keijo:

Pisteitä 7,5/10. Sinänsä ihan kiva keksi, mutta olisiko salmiakki sittenkin parasta ihan vaan karkkina?
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 12 Elo 2020 14:31

Löysin maanantaina kaupasta sekä turkinpippuri-Dominoita että Tosca-keksejä, joten tänään olikin tuplakeksien vuoro. Molemmat keksit toimivat hyvin kahvin kanssa.

Fazer Caramel Tosca

Paketin kuvan perusteella odotin isompaa ja paksumpaa keksiä, joten olin yllättynyt, kun keksi olikin pieni ja ohut. Toisaalta parempi niin, paksu keksi ei varmaan tässä toimisikaan. Rakastan mantelia, joten se toimi tässäkin. Maku on hienostunut, eikä keksi ole kuivakka. Jään miettimään miten tämä toimisi ilman suklaapohjaa, kenties hyvinkin, koska suklaa on paikoin hallitseva ja peittää alleen mantelin ja keksipohjan ohuen, kevyen hienostuneisuuden. :keijo: Suklaa toki myöskin sulaa sormiin, mikä on ärsyttävää. Keksi saa arvosanaksi 9, miinuspiste tulee suklaan ongelmista.

Arvosana: 9/10

Domino Mini Tyrkisk Peber

Kun avaan pussin, sieltä tuoksahtaa voimakas turkinpippurin aromi. Tässä ei siis kyse ole pelkistä esansseista, vaan on käytetty aitoa turkinpippurikarkkia. :keijo: Keksi on tosiaan pieni ja sievä. Turkinpippuri maistuu voimakkaasti täytteessä, ja keksipohjakin on maukas. Yritän maistella onko se jotenkin erilainen kuin normi-Domino-pohja, mutta en saa siitä selvää, turkinpippuri tunkee aina mukaan. Kokonaisuus on kuitenkin toimiva. Pidän Turkinpippureista muutenkin, joten ne toimivat tässäkin. En kuitenkaan suosittele näitä, jos salmiakki ei yleensä iske. Nämä ovat myös kiinnostavampia kuin Marianne-Dominot, koska näissä oikeasti maistuu se karkki, kun taas Marianne-Dominoista Mariannen makua sai hieman hakea.

Arvosana 8/10
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 13 Elo 2020 21:10

Mä en osta Marianne- tai Turkinpippuri-Dominoja, koska voin helposti syödä niitä paketillisen kerralla. Turkinpippuri-keksejä menisi pienen pakkauskoon takia kaksi pakettia. :keijo: Mulle Marianne-dominot ovat 9/10 ja Turkinpippuri-Dominot 9,5/10. :superhymy:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 14 Elo 2020 20:49

I haz seuraavan viikon keksi :keijotäpinä:
Löytyi Kaaren Prismasta!

Sablé Au Biscuit Rose - Caramen Beurre Salé
Biscuit with pink biscuit and salted butter caramel.

Peurre saple piskit karamelli-keksit.
Vaaleanpunaisia pitäisi olla, avaan vasta keksiviikkona.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » La 15 Elo 2020 11:22

Kuulostaa kiinnostavalta, vaaleanpunaisia keksejä! :keijotäpinä: Voi olla kyllä vaikea löytää, mutta pitää katsella jostain.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 15 Elo 2020 12:28

L-S kirjoitti:Kuulostaa kiinnostavalta, vaaleanpunaisia keksejä! :keijotäpinä: Voi olla kyllä vaikea löytää, mutta pitää katsella jostain.

Katsoin foodiesta, että ainakin Tursun suunnalla Länsikeskuksen Prismasta löytyy valikoimasta :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ke 19 Elo 2020 19:00

Fossier Sablé Au Biscuit Rose - Caramel Beurre Salé

Jännittävää, en ole tämmöisistä kekseistä koskaan kuullutkaan. Pyöriskelin hetken etsimässä näitä Prisman keksihyllystä, mutta nämä olikin erikseen herkku-osiossa jossain hyllyn päädyssä.

• Pakettia avatessa tuoksu on herkullisen voinen ja karamellinen.
  • Nyt kävi niin päin, että odotin pieniä keksejä mutta nämä olikin vähän peruskeksiä isompia. Vaaleanpunaiset asiat tuntuu olevan jotenkin muodissa. :keijo: En ole kauhean innoissani tästä muodista, koska vaaleanpunaiseksi värjätyt asiat herättää mussa mielleyhtymiä lähinnä johonkin raakoihin lihavalmisteisiin, eikä nämä tee poikkeusta. Keksit näyttää makkaraviipaleilta. Logokuvio onneksi vähän hälventää tätä vaikutelmaa. :keijo:
  • Tuoksun perusteella odotin sellaisia suussa sulavia mureita voikeksejä, mutta näissä on kyllä enemmän pureskeltavaa. Karamellisattumat on saman tapaisia rapsakoita kuin niissä aiemmin maistelluissa kaurakekseissä.
  • Maku on hyvä, mutta aika mieto. Tuoksun perusteella olisin odottanut jotain makeampaa ja suolaisempaa ja maukkaampaa.
  • Juomaksi sopisi varmaankin parhaiten taas kahvi.

Pisteitä 6/10. Ihan ok, mutta odotin kyllä tämänhintaisilta kekseiltä paljon enemmän. Parasta näissä on tuoksu.

(Nörtin reaktiot: epäilevää silmien siristelyä, kuulemma haisee ja tuntuu suussa epäilyttävän kookoksiselta (vaikka ei näissä kai kookosta ollut lainkaan) :keijo: )
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 19 Elo 2020 20:47

Fössiee saple au piskit rous - karamel peurre salee.

Jänniä keksejä ehdottomasti.
Naurattaa tuo kvatin makkaraviipale, kun oma ensimmäinen mielikuva on lauantaimakkarapaketti. :keijo:
Ensin oli ruusukultaa ja nyt on ruuassa vaaleanpunaisia asioita.
Ja melkeen kaikessa on jotain tämmöstä vaaleanpunaista. Se on epäilyttävää.

Maku on aika pliisu. Mutta ehkäpä se johtuu siitä että nautiskelen kekseistä ihan itsellään. Lasissa on vieressä vettä. Kahvi todennäköisesti täydentää makuja puolin ja toisin.
En tiedä ostaisinko näitä edes tarjolle, en ainakaan jos ihan hirveästi tarjoiltavilla henkilöillä on väliä. Sillai pliisuja kuitenkin. Voisin hyvin kuvitella että jossain hienostelupöydässä nämä ovat kivan näköisiä ja sitten ihastellaan ja otetaan kuvia johonkin sometsysteemeihin ja uulalaa. Mutta itsessään nämä on vähän pliisuja. Ehkä menee jos ei tartte olla mitään missä on makuelämyksiä tai kivoja makuja. Suutuntumassa sattumat on parasta ja tuovat sillai ihan inasen verran sitä makua. Tavallaan nämä on ehkä kuin ne kaurakeksit, mutta parempia siinä mielessä ettei jää kaurahiutaleita hampaisiin rahisemaan.

Jälkimaku pelkän vesilasin kanssa on muuten semmoinen että mielestäni se on vaaleanpunainen.
Niin, tältähän se maistuu. Ei miltään mansikkaesanssilta.
Aiemminhan punertavat asiat oli mansikan tai vadelman makuisia, mutta tämä ei. Se on kivaa vaihtelua.

Ihan kiva testikeksi, sopii johonkin rippipöytään visuaalisena lisänä.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 19 Elo 2020 23:54

Fossier Sablé Au Biscuit Rose - Caramel Beurre Salé

Jännittävää. :keijo: Näinkin erikoiset keksit oli lopulta helppo löytää, helpompi kuin monia muita keksiviikkokerhon keksejä. Ostin ihan tavallisesta S-marketista. Varmaan saisi Stockan Herkustakin, kun olivat siinä Terveisiä Herkusta -hyllyssä.

Mielenkiintoisia nuo teidän makkaraviipalemielikuvat. :keijo: Ei käynyt mulla mielessäkään, vaaleanpunaisesta väristä tuli vaan mieleen macaronit, ja maistaessa olikin ristiriita, kun ne eivät siltä maistuneet.

Keksin maku on mukavan pehmeä, ja suolaisen voikaramellin maku hyvä. Eri luokkaa kuin ne Jyväshyvän suolaiset kinuskikeksit, jotka maistuvat tähän verrattuna aika pahvilta (ja mulla on niitä vielä ihan liikaa jäljellä). Pidin kyllä näistä, maku on miellyttävä, vaikkakin mieto. Söin näitä kahvin kanssa, toimi hyvin. Vaaleanpunainen väri on vähän hienostelua, mutta sopisi hyvin Instagram-kuvaan. :keijo:

Luitteko muuten tuoteselosteen? Se kannattaa lukea, se oli viihdyttävä, kun siinä kuvailtiin normandialaista kermaa ja jotain guerantes-suolankukkia. :p Tuoteseloste on piste i:n päälle, joka takaa näille kekseille paikan Hyacinth Buckeen yläluokan piknikillä. :keijo:

Pisteet 8/10
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja kmaria » Pe 21 Elo 2020 10:47

Sain nyt vihdoin käsiini Turkinpippuri-Dominoja, en löytänyt niitä lähimmästä K-marketista tai K-Supermarketista, mutta S-marketissa tärppäsi. Fossier Sablé Au Biscuit Rose -keksejä ei ollut sielläkään.

Syön hyvin harvoin Turkinpippureita, mutta maku on toki tuttu. Kuten jo todettu, kekseissä maku on voimakas ja tämä tuntuu aluksi ehkä vähän oudolta, kun kyse on tosiaan keksistä. Marianne-Dominoissa tykkään siitä, että vaikka se minusta maistuu selvästi Mariannelta, se on kuitenkin erilainen kuin karkki. Toki tällaiselle salmiakkia harvoin syövälle nämä ovat kivaa vaihtelua ällömakeisiin kekseihin, joita yleensä harrastan. Kovin montaa minun ei tee mieli syödä putkeen, mutta tykkään kyllä.

Arvosanaksi annan 8/10.

Ällömakeasta tuli mieleen, että bongasin kaupasta uutuus-merkinnällä Mars Caramel Soft Centre -keksejä. En tiedä, onko jotain vastaavia ollut aiemminkin, mutta itse en ole huomannut. Pidän kovasti Marsista, joten toiveikkaana ostin keksejäkin testiin. En suosittele, suklainen keksi oli vähän kuivan oloinen ja mauton ja täytteenä ollut kinuski taas ylimakea jopa mulle.
kmaria

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa