Uutuustuotteiden testiajoa

Re: Uutuustuotteiden testiajoa

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 17 Tammi 2020 13:38

Mä olen pitänyt kasvistuotteissa sitä ohjetta että jos se on vegetarian, siinä voi olla eläintä, jos se on vegan, siinä ei ole eläintä.
Vegetarianissa voi olla kuitenkin esim. hunajaa, punaista väriä, jotain just jauhettua kananmunankuorta tai munaa/maitoa.
Kasvisruokavaliossa ravintolassa on sama meininki, että jossain tuotteessa voi olla just munaa tai hunajaa.

En mäkään haluais mitään nimihirviöitä, mutta jos tehdään kasvistuote, niin sen suhteen toimittaisi niin että se on kasvistuote, ei lihan korvike tai lihatuotteeseen rinnastettava tai että sen pitäisi imitoida lihaa.
Ehkä tämä on se, että kun olen sillä kasvispuolella enkä kaipaa lihaa (ellei jotain satunnaisia hetkiä lasketa), niin en samaistu siihen lihan imitointiin tai sen tarpeeseen.

Kävin eilen äkkiseltään kaupassa ja siellä oli kasviskamojen määrä lisääntynyt, sekä tuotevalikoimaan tullut uutuuksia. Sinänsä kiinnostaisi esim. pyörykät, mutta niissä oli soijaa niin jätän ne nyt vielä tässä hetkessä hyllyyn. Siinä ne oli Tammisen lihapullien vieressä ja ulkonäkö oli ihan identtinen. : keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 21 Tammi 2020 11:33

No, ihmisillä on erilaisia tarpeita ja ruokamakuja.

Mua ei haittaa lihankorvikkeet, koska pidän lihan mausta ja siitä millaisia ruokia siitä voi tehdä. Tokikaan en normaalistikaan syö kovin paljoa esim. jauhelihaa, paitsi just burgeria tekee mieli silloin tällöin. Suosin pääasiassa broileria, jolle toivoisin löytäväni täydellisen korvikkeen.

Lihasta saa mielestäni helposti sellaisia ruokia, joissa on selkeästi eroteltavat osat ja maut. Esimerkiksi voi paistaa broilerinleikkeen ja tarjota sen salaatin kanssa, tai pihvin ja tarjota sen perunoiden ja kasvisten kanssa. Nämä nyt sattuvat sopimaan omaan makuuni. Sen sijaan olen liian usein saanut tai onnistunut itsekin tekemään kasvispohjaisista ruoista jotain pahaa mössöä, jossa vaikkapa pavut sekoittuvat johonkin muuhun epämääräiseksi, jauhoiseksi mössöksi (ja siis kaikki kasvisruoka ei missään tapauksessa ole pahaa, mutta tietyntyyppiset kasvissyöjille usein tarjottavat jutut ovat). Siksi testaan mielelläni näitä pidemmälle kehiteltyjä versioita, joissa papu on uudessa muodossa.

Joskus 10 vuotta sitten kun yritin olla jonkin aikaa kasvissyöjä, kehotettiin papujen lisäksi syömään lähinnä tofua ja soijarouhetta. Mulla ei ole soijaa vastaan sinänsä mitään, mutta tavallisesta tofusta on helppo saada mautonta, jos ei ole tottunut laittamaan siitä ruokaa, ja soijarouheesta tai soijapaloista ym. saa myös helposti mauttomia ja kuivia ruokia aikaan. Usein resepteissä käskettiin keittää ne soijapalat/-rouheet kasvisliemikuutiovedessä, ja sehän niissä sitten maistui eniten. En ole koskaan pitänyt liemikuutioista. En ole mielestäni periaatteessa huono ruoanlaittaja, mutta kyse on siitä mihin on tottunut ja arjessa ei ole aikaa ja jaksamista opetella kauheasti kaikkea uutta kerralla.

----
Ruotsissa käydessäni testasin paikallisen Max-burgeriketjun lihattoman burgerin. Se oli nimeltään "Delifresh Signature Plant Beef", eli - kasvipihvi! :keijo: Siinä oli myös kananmunaa, kun burgeriravintolan pöydissä olevissa mainoslapuissa sitä mainostettiin lakto-ovo-vegetaariseksi. (Lakto oli kaiketi burgerin juusto). Maku oli hyvä ja eroa lihaan ei todellakaan huomannut, aloin jo epäillä, että antoivatko tilauksestani huolimatta sittenkin lihaburgerin. :keijo: Nyt ei tarvitsekaan taas vähään aikaan syödä burgeria, kun olen näitä tässä testaillut. En ehkä muutenkaan olisi halunnut burgeria näin pian Muu-burgerin testaamisen jälkeen, mutta halusin testata tämän, kun oli mahdollisuus. Kyseisellä ketjulla oli useampia vege-vaihtoehtoja. Myös "No-chicken" olisi ollut tarjolla.

Lisäksi viime aikoina olen testannut uuden Nyhtökaura-tuotteen, Delikauran (savu-BBQ). En oikein keksi mihin kaikkeen tätä voisi käyttää, mutta laitoin sen "toastiin", mikä oli yksi pakkauksessa mainittu vaihtoehto. Siitä tuli kyllä ihan hyvää.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja kmaria » Ke 22 Tammi 2020 13:43

Mäkin olen viime aikoina testannut burgereita. Söin juuri tuon Burger Kingin Rebel Whopperin, joka ei ehkä ollut ihan mun makuuni. Ei siis mitenkään pahaakaan, mutta en usko syöväni toiste. Lihaburgeria en ole syönyt yli 20 vuoteen, joten en osaa verrata peruswhoppereihin tai muihin, ehkä se oli sitten se savun maku tai lihan maku, joka siinä tökki.

Testasin myös Lidlin Next level -vegeburgerin (Classic), joka oli hämmentävä kokemus, koska siinä oli ketsupit ja sinapit ym. valmiina sisällä ja koko komeus laitettiin mikroon. Tätäkään tuskin ostan jatkossa kovin usein, ihan ok, mutta ei mitään ihmeellistä. Saattoi tosin johtua ihan vaan noista mausteista, kun en yleensä itse hirveästi syö ketsuppia tai sinappia muuten kuin pikaruuassa.

- -

Teen itse lähinnä kasvisruokaa, joten olen testannut monia "lihankorvikkeita", ja tarjontaa ainakin on nykyään. Olen itse tykästynyt kovasti etenkin Yosan kaurapalaan, jota ei tarvitse hirveästi erikseen maustaa tai ainakin minulle menee ihan sellaisenaankin paistettuna. Vahvemmista mauista pitävät toki varmasti kaipaavat maustamista. Beanit-suikaleet on musta myös hyviä.
kmaria

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 06 Touko 2020 08:19

Mä testasin Valion Herkku pannacottan. Mangon.
Ei.
Pannacottaosio itsessään oli ihan ok, ei mitenkään ihmeellinen, mutta se mangokastikeasia oli saippuaa. Maistui samalta miltä kämppiksen suihkusaippua tuoksuu. Saippuainen jälkimaku vieläpä voimistui. Aika inha kokemus.
Ei jatkoon.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 16 Syys 2020 15:40

Rostis

Riisipuuroa, munaa ja voita ruiskuoressa.

Olen näitä yrittänyt meidän s-marketista saaha, mutta eilen vasta oli ensimmäisen kerran saatavilla.

Tuoksu ei ole minkäänlainen. Lämmitin rostiksia vähän uunissa, koska tykkään karjalanpiirakoistakin lämpimänä enemmän.
Ensimmäinen haukkaus on aika olematon. Voin suolaisuus tulee jälkimakuna, se on ihan kiva. Puuro on aika mössöistä, semmoista... jaahas-tyyppistä. Koostumus on vähän inha. Kananmuna ei itsessään ole mun mielestä makuna mitään, mutta koostumus on parempi kuin puurolla.
Tykkään siitä että reunat on rapsakat, olematta kovat ja kuivat. Kuori on ohuempaa kuin karjalanpiirakoissa.

Joo, maistettu, se riittää.
En usko ostavani toiste. Puuron ja kananmunan koostumus on sen verran epäonnistunut yhdistelmä mun suuhun.

2/5.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 18 Touko 2021 15:50

Fazer Pizzapuusti.
:kuola:

Foodie

Virallinen nimi Fazer Pizzapuusti 220G Pulla.
Voin sanoa syöneeni pussillisen kerralla ns. lounaaksi. Ei teollisen makuinen (tai sit mulla oli makuvirhe), ei liikaa taikinaa, eikä täytettä.
Tomaattia ja maustetta just sopivasti. Vegaaninen, suupalallinen ja oikein makoisa. Taikina ei ole kovaa, eikä mitään mössöäkään.

Suosittelen piknikeille, ei sotke. Jos haluaa, voi vetästä halki ja laittaa esim. mozzarellaa tai basilikaa väliin. Muttei tarvitse sitä.

Jatkoon!
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 06 Syys 2021 14:30

Kauppaan oli tullut uutuutena Fazer Dumle Oat Drink eli suomeksi kaurajuoma. Jostain syystä englantia korostetaan nimessä toisin kuin ainakin vielä toistaiseksi muissa Fazerin kaurajuomissa, joissa lukee kaiketi kuitenkin Fazer Aito kaurajuoma havredryck. Tästä pakkauksesta saa etsiä havredryckiä, se lukee vain pienellä purkin sivussa. En sitten tiedä mikä tämän kielistrategian taustalla on. Yritetäänkö tätä myydä ulkomaille, vai onko englanti vain coolimpi valinta taas? :riips:

No, joka tapauksessa tartuin tähän, koska Dumle kuulosti hyvältä ja ajattelin, että tämä voisi olla hyvää kahvissa. En kuitenkaan suosittele. Kahvissa se tuntuu peittävän kahvin maun kokonaan alleen, eikä maku ole kuitenkaan kovin dumlemainen, lähinnä kauraisen kaakaon makuinen. Olen myös tykännyt käyttää kaurajuomista kahvissa niitä varsinaisesti kahviin tarkoitettuja, joita saa halutessaan myös vaahdotettua, mutta tämä ei siihen toimi.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 08 Syys 2021 19:33

Maistoin kaverilta myös huikan verran tuota Dumlea ja maku oli epä-dumlemainen ja kookoksinen. Myös purkin ostanut sanoi sen maistuvan kookokselle.

Sen sijaan syksyn uutuuksista Fazerilta tykkään Tutti Frutti -lakusta, jossa lakuna on hedelmälakua. Siinä on joku esanssi tai muu, mikä tuo mieleen lapsuuden kesät.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 09 Syys 2021 16:07

L-S kirjoitti:Kauppaan oli tullut uutuutena Fazer Dumle Oat Drink eli suomeksi kaurajuoma. Jostain syystä englantia korostetaan nimessä toisin kuin ainakin vielä toistaiseksi muissa Fazerin kaurajuomissa, joissa lukee kaiketi kuitenkin Fazer Aito kaurajuoma havredryck. Tästä pakkauksesta saa etsiä havredryckiä, se lukee vain pienellä purkin sivussa. En sitten tiedä mikä tämän kielistrategian taustalla on. Yritetäänkö tätä myydä ulkomaille, vai onko englanti vain coolimpi valinta taas? :riips:

No, joka tapauksessa tartuin tähän, koska Dumle kuulosti hyvältä ja ajattelin, että tämä voisi olla hyvää kahvissa. En kuitenkaan suosittele. Kahvissa se tuntuu peittävän kahvin maun kokonaan alleen, eikä maku ole kuitenkaan kovin dumlemainen, lähinnä kauraisen kaakaon makuinen. Olen myös tykännyt käyttää kaurajuomista kahvissa niitä varsinaisesti kahviin tarkoitettuja, joita saa halutessaan myös vaahdotettua, mutta tämä ei siihen toimi.

Kiitos! Olen kuolannut tätä ja ajatellut ostaa joku päivä. Enpä ostakaan. Dumle dumlena ja kaurajuoma kaurajuomana. :norsu:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 25 Syys 2021 09:25

Kibaya kirjoitti:Sen sijaan syksyn uutuuksista Fazerilta tykkään Tutti Frutti -lakusta, jossa lakuna on hedelmälakua. Siinä on joku esanssi tai muu, mikä tuo mieleen lapsuuden kesät.

Mä taas en voinut sietään niitä esansseja. Sain tuollaisen pussin. Maistoin yhdet molempia makuja ja annoin loppupussin Heppulaiselle. Mulle maku oli luotaan työntävä.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 26 Syys 2021 12:38

marenkienkeli kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Sen sijaan syksyn uutuuksista Fazerilta tykkään Tutti Frutti -lakusta, jossa lakuna on hedelmälakua. Siinä on joku esanssi tai muu, mikä tuo mieleen lapsuuden kesät.

Mä taas en voinut sietään niitä esansseja. Sain tuollaisen pussin. Maistoin yhdet molempia makuja ja annoin loppupussin Heppulaiselle. Mulle maku oli luotaan työntävä.

Väitän että olis mullekin, jos ei siitä tulisi tätä lapsuuden jotain kesäistä mielikuvaa. Esanssiahan se on ihan kokonaan.
Pussillinen lakuja :tipahdus:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 04 Helmi 2024 15:54

Olen mainokseen haksahtaja uutuustuotteissa, jos se on yhtään semmoinen mikä kiinnostaa. Sitrusaakkoset, eli Malacon Aakkosest citrus choco on ollut pitkään testihalulistalla.

Olen pettynyt.
Odotin sitruksen makuja, vaikka mainoksessakin sanotaan makeita sitrusmakuja. Mutta en löydä niitä edes makeina. Jotain hentoa hedelmäistä makua on, mutta se jää puolikkaana toisen puolen lakritsin alle. Vaahtokarkit maistuu vain vaahdolle, ei sitruksille. Ilmeisesti olen tottunut vegaanisten hedelmäkarkkien vahvaan hedelmän makuun, sillä olen nyt aika pitkään syönyt vain gelatiinittomia hedelmäkarkkeja, jos olen karkkia ostanut.

Pussissa on sitrusaakkosia missä on toinen puoli hedelmää, toinen lakrtisia, salmiakkiaakkosia, vaahtoaakkosia, maitosuklaalakufudgeja ja toffeepalloja. Toffeepallot ovat ainoita hieman sitrukselle (appelsiinille) maistuvia. Kuitenkin niin makeita, että muutaman jälkeen tulee vähän paha olo.

Ehkä pysyttelen vain niissä gelatiinittomissa tai kirpeissä karkeissa edelleen.
Ei jatkoon.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 07 Helmi 2024 00:11

Lisää uutuustuotteita.
Tai "uutuus". Ainakin S-kaupat -sovelluksessa nämä on edelleen uutuuksissa, joten mennään sillä.
Muu hodari ja hamppari.

Muu hodarissa on pitkä nakki, se tulee vähän sämpylästä yli ja siten ei tule semmoista tilannetta että jäisi haukattavaksi vain pelkkää sämpylää. Väliin soosseja ja milloin mitäkin juustosta kurkkusalaattiin niin hyvä tulee. Nakkikin on hyvä makuinen ja kiinteä.

Hampparissa on vain pihvi ja sämpylä myös, eli väliin voi rakentaa mitä haluaa. Soossitkin pitää olla omasta takaa. Laitoin juustoa, sekä vähän soosseja ja ohuesti suolakurkkua. Pihvissä oli rasvaa, ei ollut vain kuiva räpyskä, mitä olen vegehamppareissa huomannut helposti olevan. Erittäin hyvä pohja rakentaa oivallinen vegehamppari. Itsessään pihvi on kyllä kuivahko, mutta ei mielestäni mauton.

Ainoa mikä mulla vähän rajoittaa on soija. Viimeaikoina kutina-allergisena tekijänä on lisääntynyt ja soijan syöminen herkistää sille näköjään lisää. Mutta ajoittain, helpon ruuan tai just hampparitarpeeseen tosi hyvä vaihtoehto. Myös kivaa vaihtelua vihikselle valmisruokahyllyssä.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 25 Helmi 2024 21:23

Minttuherkkujen testiretki.
Ilmeisesti kevään uutuusmaku tai trendimaku on minttu.

Kotimaista-sarjan uutuus tälle keväälle on Minttu Mutakakku.
Vaikka kotimaista-sarjaa ollaan vissiin poistamassa S-ryhmän kaupoista, niin silti tälle S-ryhmän omalle halpismerkille päätettiin tuoda tämmöinen tuote.
Itse pidän valtavasti mintusta melkein missä vaan, kuhan se ei saa aikaan mielleyhtymää hammastahnaan. Mutakakkuun se sopii. Ei liian läpitunkeva, eikä liian hallitseva. Kiva pieni vivahde, eikä muistuta pätkistäkään. Ehkä saisi olla enemmän ainakin alkuun, mutta lopputulemana on kuitenkin hyvä ettei tuote ole liian minttuinen. Tällöin se olisi helposti lähempänä pätkistä tai överimakeutta. Nyt kombo riittävä.

Susu Snacks Minttu pussi.
Fazerin Susu on patukkana yksi mun tän hetken lemppareita. Susu Snacks on pieniä paloja, niitä samoja mitä saa irtareina. En hirväesti välitä snackspaloista, mutta minttupaloja oli testattava. Mietin taas sitä pätkismäisyyttä, mutta Susu on edelleen Susu ja vahvan toffeinen. Minttu kuitenkin maistuu, vaikka sitä saisi ehkä olla enemmänkin. Minttutoffee on mielestäni vähän outoa, eikä ihan mun makuun, joten veikkaan etten toista pussia tule ostaneeksi. Muutoinkin pussissa on paloja mulle liikaa, saas nähdä hautautuuko pussi kaapin perälle, kuten niin moni muu karkkipussi mikä ei ihan kolahda omaan makuun.
Kibaya
Hörhökeijotar

Edellinen

Paluu Känpillä