Naisten oma ketju! (miesvaroitus!)

Re: Naisten oma ketju!

ViestiKirjoittaja Deni » Ke 13 Elo 2008 23:59

Mä luulen, ettei värinpoiston ole tarkoituskaan toimia paljaaltaan, ilman päälle laitettavaa toista väriä.

Mä raivasin tänään vähän tilaa kylppäriini, kun näyttää siltä että hyllylle tarvitaan sijaa toisenkin ihmisen kamoille. Lajittelin 70% meikeistäni "en käytä" -osastolle ja siirsin ne pois näkyvistä. Tajusin, että normaalisti käytän vain murto-osaa kamasta jota olen kerryttänyt tuonne, luomivärejä varsinkin on ihan liikaa, ja huulipunaa en oikeasti laita koskaan. Onneksi ostin aiemmin ison pussukan, johon kaikki turhuudet sai nätisti piiloon.

Mutta kun kosmetiikan ostelu on hauskaa. Vaikka tietäisikin sen olevan enimmäkseen turhaa.
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja Fantsu » To 14 Elo 2008 02:26

elegia kirjoitti:Hiuksissani on pohjalla monen vuoden värjäykset: monta vuotta tummanpunaisella ja pari kertaa tummanruskealla.

Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta pedanttina kiinnitin huomiota kursivoituun kohtaan. Tässä miksi: hiukset kasvavat kuukaudessa noin 1,5 cm, josta seuraa, että
15 cm lyhyillä hiuksilla värikerros on noin 10 edelliseltä kuukaudelta ja
30 cm pitemmillä hiuksilla noin 20 kuukaudelta (<2 vuotta) ja
50 cm pitkillä hiuksilla noin 33 kuukaudelta (<3 vuotta)

Tiedä sitten kui pitkät hiukset sinulla on, mutta tämmöstä ei tule aina ajatelleeksi :) Onhan sitä värikerroksia hurjasti tuossakin!

Värinpoistoa en ole koskaan kokeillut, mutta värien kanssa on tullut sotkettua jo noin 16 vuotta.
Fantsu

ViestiKirjoittaja Leirum » To 14 Elo 2008 03:03

Minäkii tykkään noista Pierre-pöksyistä! Sain kerran sellaset kylkiäisenä kosmetiikkaosastolta (?) ja näyttivät etukäteen siltä, että ee helevata, mutta jalassa on erittäin hyvät. Napakat. :) (esimerkiksi H&M:n smananäköinen malli oli lörppö pettymys)

Liputan aina oikeankokoisten rintsikoiden käytön puolesta! Se on totta mitä aikaisemmin sanottiin, että kun kerran saa oikein istuvat, ei voi vaihtaa takaisin huonoihin. Selkä suoristuu ja vaatteet istuu ja rinnat näyttää upeilta. Tai no, ainakin paremmilta kun ennen. Isoissa koissa (?) ne on tietenkin kalliita, mutta voihan vaikka tehdä niin, että sovittelee oikean koon liikkeessä ja vaikka ostaakin yhdet ja sitten tilaa riskipelillä ulukomailta halvemmalla saman valmistajan liivejä, tms. Olen pari kertaa onnistunut! :)
"Less is more, what a crock, more is more." - Dolly Parton
Leirum

ViestiKirjoittaja Emilia » To 14 Elo 2008 08:48

Deni kirjoitti:Mä luulen, ettei värinpoiston ole tarkoituskaan toimia paljaaltaan, ilman päälle laitettavaa toista väriä.
Juuei, mun hius jäi ainakin vallan kirjavaksi pelkästä värinpoistosta. Äkkiä väri päähän, jotta peittyisi se kamaluus. :virne:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja theia » To 14 Elo 2008 08:53

Mä en kummallakaan kerralla värinpoiston päälle laittanut mitään (paitsi toisella kertaa toisen värinpoiston :virne:), koska olin jo ihan tyytyväinen tulokseen.

En tosiaan oo mikään hiusväriguru... :virne:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Elisenda » To 14 Elo 2008 09:20

Mulla ainakaan värinpoiston lopputulos ei oo ikinä ollut hyvä sellaisenaan. Oon tehnyt kotona useamman kerran värinpoistoja, yleensä punaiseen tukkaan, ja sen jälkeen hiukset on olleet juurikasvusta vitivalkoiset ja latvaa kohti oranssimmaksi muuttuvat pissankeltaiset. Joten useimmiten on täytynyt pistää päälle jokin oikea väri. Tietty se hiusten pohjaväri ja oma pigmentti vaikuttaa hirmuisesti.

Noin muuten naisasioihin liittyen: olen pohtinut viime aikoina soveliaan työpuketumisen rajoja. Miten lyhyt voi olla helma? Voiko olkapäät näkyä? Onko leggingsit ja tunika kelvollinen vaatetus? Meillä on aika vapaamuotoinen toimisto, siis farkut ja teepaita kelpaa vallan mainiosti (ainakin jos ei oo mitään asiakastapaamista tms) mutta silti tunika ja leggingsit tuntuu vähän vähältä. Vapaalla röhnötän useimmiten niissä, mutta kehtaisiko niissä töihin mennä? Ajatuksia, mielipiteitä?
Elisenda

ViestiKirjoittaja elegia » To 14 Elo 2008 09:20

Fantsu kirjoitti:
elegia kirjoitti:Hiuksissani on pohjalla monen vuoden värjäykset: monta vuotta tummanpunaisella ja pari kertaa tummanruskealla.

Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta pedanttina kiinnitin huomiota kursivoituun kohtaan. Tässä miksi: hiukset kasvavat kuukaudessa noin 1,5 cm, josta seuraa, että
15 cm lyhyillä hiuksilla värikerros on noin 10 edelliseltä kuukaudelta ja
30 cm pitemmillä hiuksilla noin 20 kuukaudelta (<2 vuotta) ja
50 cm pitkillä hiuksilla noin 33 kuukaudelta (<3 vuotta)

Tiedä sitten kui pitkät hiukset sinulla on, mutta tämmöstä ei tule aina ajatelleeksi :) Onhan sitä värikerroksia hurjasti tuossakin!

Heh, joo ehkä vähän väärä ilmaisu hiusten kasvamisen kannalta. :virne:
Mun hius on jotain yli 30 cm pitkä ja onhan sitä tässä monta kertaa leikattukin. Noh, mutta pointtina siis kuitenkin se, että värjättyä on tullut sen verran monta vuotta että omaa väriä hius ei ole nähnyt ikuisuuksiin kuin juuressa ja päälle on aina tuupattu uutta väriä.

Ehkä sitä tänään uskaltautuu jo laittamaan värinpoiston. Kiitos vaan teille rohkaisusta, ehkä munkin tukka pysyy päässä vielä sen jälkeenkin. :virne: Ja täytyy katsoa miten tuo kevytväri toimii, vai pitääkö sitä laukata totaalisen laikukkaalla letillä vielä kauppaan uutta väriä ostamaan. :D
elegia

ViestiKirjoittaja theia » To 14 Elo 2008 10:04

Elisenda kirjoitti:Noin muuten naisasioihin liittyen: olen pohtinut viime aikoina soveliaan työpuketumisen rajoja. Miten lyhyt voi olla helma? Voiko olkapäät näkyä? Onko leggingsit ja tunika kelvollinen vaatetus? Meillä on aika vapaamuotoinen toimisto, siis farkut ja teepaita kelpaa vallan mainiosti (ainakin jos ei oo mitään asiakastapaamista tms) mutta silti tunika ja leggingsit tuntuu vähän vähältä. Vapaalla röhnötän useimmiten niissä, mutta kehtaisiko niissä töihin mennä? Ajatuksia, mielipiteitä?
Meillä on vapaamuotoinen toimisto kanssa (puhelintyö, ei sinänsä asiakkaita liiku täällä), ja kyllä mulla aina välillä on aika roiskeläppähameita legginsien kanssa, ja paitoja joissa olkapäät näkyy... Täällä on ainakin jengillä vähän kaikennäköistä päällä, verkkareita, farkkuja, jakkupukuja, tunikoita... En oo ongelmaa nähnyt tai kuullut ainakaan mun pukeutumisessa.
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Fantsu » To 14 Elo 2008 11:16

Tunika ja legginsit vaikuttaa tuollaiseen ympäristöön ihan sopivalta näin mututuntumalla. Tärkeintä on kuitenkin, että vaatteet peittävät tarpeeksi kriittisiä paikkoja (ei näy alusvaatteet, kun istut tai kumarrut), ja ne on muuten siistit, puhtaat ja sopivan kokoiset*. Ite en laittais myöskään kirkuvan värisiä vaatteita, jos olen epävarma onko mallitkaan ok.

* Otan tämän erilleen, koska nykyään näkee valtavasti nuoria (harvemmin enää yli kolmekymppisiä) liian pienissä vaatteissa! Paita on pinkeä kuin makkaran kuori ja se muka on cool? No ei ole. Liian pieniin vaatteisiin sullottu ihminen on aika roisin näköinen ja luulen, että peilistäkin sen näkis jos katsois. :jaaha:
Fantsu

ViestiKirjoittaja shaana » To 14 Elo 2008 11:40

Roiskeläppä :ahihi:
Mullakin oli duunissa useastikin roiskeläppä kolmisen vuotta sitten kesällä päällä, mutta en mä enää vois. Tai siis voisin ihan hyvin, mutta kundien toljotus on jo tietynlaisen topin kohdalla sellasta :isosilmä:- luokkaa, että nou vei. Jotain poolopaitojako pitäisi käyttää, ettei tissivako vahingossakaan hyppää kenenkään silmille? :virne:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Eowyn » To 14 Elo 2008 15:28

Mä ajattelin kans tehdä värinpoisto-operaation. Mulla on nyt varmaan jo 4 tai 5 vuotta ollut vaikka mitä väriä ja alkaa kyllästyttää. Jos ihan vaihteen vuoksi värjäis vaaleeks. Olen vaan kans epäröiny tehä tota värinpoistoa kun kampaajat ei sitä ikinä suosittele. :O: Mutta en mä jaksa välittää enää. Prkl! :virne:

Mun tissit on ongelma. Ne on nyt kasvaneet entisistä mitoistaan niin paljon että ne hyppää silmille melkein. :virne: Ja mä oon muutenkin niin piäni vielä. :hullu: Mut ei hätää imetyksen jälkeen mä voinkin rullata mun nahkapussit takas pieniin rintsikoihin. :virne:
Eowyn

ViestiKirjoittaja Herkku » To 14 Elo 2008 17:49

Eowyn kirjoitti:Mun tissit on ongelma. Ne on nyt kasvaneet entisistä mitoistaan niin paljon että ne hyppää silmille melkein. :virne: Ja mä oon muutenkin niin piäni vielä. :hullu: Mut ei hätää imetyksen jälkeen mä voinkin rullata mun nahkapussit takas pieniin rintsikoihin. :virne:

Sitten ne vasta silmille pomppaakin, kun imetys käynnistyy! :D

Henkilökohtaisesti en ole täysin vakuuttunut siitä, että niihin pieniin rintsikoihin olisi koskaan paluuta edes ajokoiran korvilla. Ja niin helppoa kuin rintsikoiden ostaminen oli vuosikaudet - sama merkki, sama koko, varma hankinta sovittamatta. Valitsi vain mieleiset ja paineli kassalle.
It's not denial. I'm just very selective about the reality I accept. - Calvin
Herkku

ViestiKirjoittaja Sade » To 14 Elo 2008 18:33

Olen liittynyt Forden naisten Vagabond-kerhoon. :tilt: Eli ostin eilen elämäni ensimmäiset Vagabondin kengät. Minulla on aina ollut joku ongelma kyseisen merkin kenkien kanssa: ne eivät ole istuneet laisinkaan jalkoihini. Olen aika tarkka kenkien istuvuuden suhteen, joten monet kivannäköiset Vagabondit ovat jääneet kauppaan. Eilen sitten hypistelin kaupassa erästä paria, ja melkein jätin sovittamatta, kun eiväthän ne kuitenkaan minulle sovi.

Yllätyksekseni kengät olivatkin suunnattoman mukavat. :o: Kassalle siis vei tieni, ja poistuin kaupasta mukanani mustat, korkeavartiset, nyöritettävät tossut, joissa sydämeni veivät erityisesti takaosaa koristavat leveät vetoketjut.

Maltan tuskin odottaa että syys saapuu ja pääsen käyttämään uusia tossujani. :sydän:
Sade

ViestiKirjoittaja kaneli » To 14 Elo 2008 19:25

Herkku kirjoitti:Ja niin helppoa kuin rintsikoiden ostaminen oli vuosikaudet - sama merkki, sama koko, varma hankinta sovittamatta. Valitsi vain mieleiset ja paineli kassalle.

Ei mulla muuten mitään sanottavaa oo, mutta just tollee mä ostan omat rintsikkani. Sen takia oonkin ihan pihalla, kun kaikki muut aina puhuvat, kuinka niitä pitää sovitella ja miten vaikeaa sopivien löytäminen on.
Vaikka mä en sovitakaan, niin ei mun mielestä mitään tursua yli eikä ylimääräistä tilaakaan ole. Olkapäät mulla vaan on niin kumman malliset, että olkaimia saa kiristää aika paljon, etteivät olkaimet putoile. Harmi, ettei topeissa yleensä ole kiristysominaisuutta - ne kun valuvat aina.
It's all make believe, isn't it?
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja Shay » To 14 Elo 2008 20:01

kaneli kirjoitti:
Herkku kirjoitti:Ja niin helppoa kuin rintsikoiden ostaminen oli vuosikaudet - sama merkki, sama koko, varma hankinta sovittamatta. Valitsi vain mieleiset ja paineli kassalle.

Ei mulla muuten mitään sanottavaa oo, mutta just tollee mä ostan omat rintsikkani. Sen takia oonkin ihan pihalla, kun kaikki muut aina puhuvat, kuinka niitä pitää sovitella ja miten vaikeaa sopivien löytäminen on.

Juuust joo... :epäilevä: Monet rintsikat näyttää hyvältä telineellä, mutta päällä ne näyttää ihan
kieroilta. Topatut rintsikat ei välttämättä näytä hyvältä pusero päällä, jos niiden reunat on liian
paksut ja paistaa läpi.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Migreeni » To 14 Elo 2008 22:05

kaneli kirjoitti:Vaikka mä en sovitakaan, niin ei mun mielestä mitään tursua yli eikä ylimääräistä tilaakaan ole. Olkapäät mulla vaan on niin kumman malliset, että olkaimia saa kiristää aika paljon, etteivät olkaimet putoile. Harmi, ettei topeissa yleensä ole kiristysominaisuutta - ne kun valuvat aina.

Juurikin näin. Vaikka rintsikat muuten ovatkin lähes aina täysin sopivat, niin ne olkaimet... Arrgh... Kaljapullon malliset hartiat on tosi käytännölliset. Not.

Muoks... Unohdin tyystin kirjoittaa ensin viestin. Lainasin vaan...

(Jostain syystä en saa hyniöitä lisättyä... Kummaa)
Kumpi ja Kampi tappeli. Sitten paikalle tuli Jouko ja Kosti.
Migreeni

ViestiKirjoittaja elegia » Pe 15 Elo 2008 12:25

Noniin, värinpoisto suoritettu. Tukka ei lähtenyt päästä, mutta ei lähtenyt kyllä värikään. :virne: Tai lähti ne päälimmäiset tummanruskeat värikerrokset. Nyt on päässä sitten kaneliin vivahtava punaruskea. Pitää varmaan suorittaa sama operaatio joskus myöhemmin uudestaan, ihan heti en viitsi uutta värinpoistoa tukkaan kiskaista.
elegia

ViestiKirjoittaja theia » Ma 18 Elo 2008 13:02

Perjantaina oli palkkapäivä, ja vaatekaappi huomaa sen ihan just.

Kaupoista tuli ostettua kaikkea tosi outoa - pillifarkut (vannoin, etten IKINÄikinäIKINÄ sellaisia hanki :o ), keltainen pusero, vihreä ja ruskea toppi. Ja sen lisäksi Niken valkomustaruudulliset kengät (i-ha-nat, mutta sisko sanoi että ne + pillifarkut saa mut näyttämään siltä että kuuntelen Disco Ensembleä ja että olen emo.), ja pitkävartiset saappaat. Saappaat = :sydän: ! Sitten tarttui mukaani myös helmiä, kaulaan ja ranteeseen. :tilt:

Ostin myös säärystimet, mutta totesin ettei mulla ole hajuakaan että miten niitä voi käyttää, että ne sopii ja on kewl. Kokemuksia? :D
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja kaneli » Ma 18 Elo 2008 14:30

elegia kirjoitti: Nyt on päässä sitten kaneliin vivahtava punaruskea..

:viileä:

Ei mulla muuta. :keijo:
It's all make believe, isn't it?
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja Maija » Ma 18 Elo 2008 15:06

Taidan vähitellen päätellä avokaskauttani. Sateella eivät ole kovinkaan käytännölliset ja muutenkin saapikkaat tuntuvat houkuttelevammalta vaihtoehdolta näin pitkästä aikaa. :D

Tyttöilyt ovat muuten minun osaltani jääneet vähän vähemmälle. Jos tänään vaikka kutrit värjäisi. Kampaajallekin pitäisi tällä viikolla aika varata. :tilt:
Maija

ViestiKirjoittaja Gaffa » Ma 18 Elo 2008 16:41

Kyllä! Musta on kai nyt tullut massateini, kun ostin mustat pillifarkut.
Keskiviikkona on rippikuvan ottaminen ja konfisharjoitus, enkä tiedä, mitä teen mun hiuksille.
Kampaaja on vasta perjantaina, koska sitä ei saanut tiistaiksi ja juhlat ovat lauantaina.
Apua.
Gaffa

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 19 Elo 2008 19:25

Uskaltaakohan sitä kirjoittaa ääneen... :salaliitto: Mulla on oikiastaan ollu ihan hyvä olo henkisesti
viime aikoina... Viime viikon tiuskin ja sitten hokasin, että kuukautisethan alakaa justiinsa, mutta
muuten ei oo pariin viikkoon ollu yhtään itkuinen tai masentunu olo. Mitähän tämä on? :salaliitto:

Jostain luin, että hyvä työyhteisö auttaa mielenterveyden säilyttämisessä. Vaikka mulla ei oo
kavereita töisä, niin tullee ihimisille puhuttua toisin kuin kouluaikoina, jolloin joskus olin sanomatta
sanaakaan viikkoon. Jos mulla ei ois töitä, musta tulis pikapuoliin syrjäytynyt vanha ämmä.

Asiasta kukkakeppiin: Oon kiinnittäny viime aikoina aivan liikaa huomiota toisten naisten reisiin. :friikki:
Rupesin miettimään, miksi normaalipainoisilla naisilla/tytöillä on melko paksut jalat vai näyttääkö
ne vaan paksuilta ja onko mullakin tommoset jalat muitten silmissä? Kuntosalillakin riisuutuvilla
tytöillä (miksi mää niitä kahtelin :epäilevä: ) oli selluliittia ja melkoisen lällyt reidet. Näyttääköhän
munki reidet semmosilta niitten mielestä? Mää tykkään mun reisistä vähän, joten miksi pitää keksiä
syy olla pitämättä niistä. :jaaha:

Ei mulla mitään järkevää ollu taaskaan... :moro:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Eowyn » Ke 20 Elo 2008 10:03

Nivea Visage- vedenkestävän silmämeikinpoistoaine: "Gently removes...." :epäilevä:
Joo-o, tosi gently kun silmiä polttaa ja kirvelee niin perkuleesti. :viha:
On kyllä ensimmäinen kerta kun silmämeikinpoistoaine sattuu oikeesti silmiin.

En suosittele, ellei halua extreme-kokemuksia. :O:
Eowyn

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 20 Elo 2008 11:10

Ostin eilen täydelliset sandaalit. Jos joku tietää, mistä löytyisi noihin sopiva pienikokoinen käsilaukku, olisin tiedosti tuhannesti kiitollinen. Pitää pyntätä yksiin häihin. Korot ei näköjään erotu tuosta kuvasta, mutta ne on sellaista puujäljitelmää...
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 20 Elo 2008 17:19

Emilia kirjoitti:Ostin eilen täydelliset sandaalit.

Oih.. :tipahdus: Nätit.

Mää ostin ihanaa luomiväriä. :täpinä: Lumenen Natural Codea. Värinä oli vihreä Ada. En kyllä
tiiä sopiiko vihreä luomiväri ruskeasilmäiselle ruskeaverikölle, mutta on se silti ihanaa. Pittää
käyä heti ostamassa lisää jonkun muun värisenä. :täpinä:
Shay
Hukkasusi

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa