Eikä viisureiden poistokaan ole koskaan sattunut.

*väistelee lentäviä toimistotarvikkeita*

Aurora B. kirjoitti:Mun mielestä hampaiden ei tarvi pönöttää sotilaallisessa rivissä ja olla vitivalkoiset ollakseen kivat. Molemmilla veljillänikin on rivit vähän sekaisin (ei niin pahasti kuin mulla), ja mun mielestä ne on paljon paremman näköiset kuin persoonattoman siistit kalustot.
Saatan olla outo

elegia kirjoitti:Mulla on aina ollut hirmu helppohoitoiset hampaat. Ala-yläasteen vaihteessa mulla oli pikkusen aikaa käytössä yöraudat. Ei ne olleet musta kovinkaan kamalat, niihin tottui helposti eikä tarvinut päivällä metallihymyä hymyillä. En mä sitten tiedä korjaantuiko mun hymy siitä juurikaan, kyllä kai sitten kun kerran hammaslääkärin luvalla sain lopettaa yöhäkkyrän käytön. Se oli muuten superhauskaa siihen aikaan, kun niissä raudoissa piti olla joka yö uudet kuminauhat, joilla kiinnitettiin myssy. Sitten niitä pieniä kuminauha pusseja oli aina ihan hitosti. Saihan niillä käytetyillä kuminauhoilla kätevästi pikkulettikampauksen.
Viisauden Lähde kirjoitti:Purkkaa tulee syötyä ruuan jälkeen, mutta äidilleni oli joku hammaslääkäri todennut, että saman asian ajaisi jos aterian lopuksi söisi juustoa. Pitäneeköhän paikkansa?

irvikissa kirjoitti:Jokin aika sitten luin juttua purukumien ksylitolipitoisuuksista. Sen mukaan useimpia merkkejä pitäisi syödä toistakymmentä tyynyä päivässä, että vaikutus tuntuisi. Korkeamman pitoisuuden merkkejäkin piti syödä vaikka kuinka.
Tomte kirjoitti:Viisauden lähde, minulle on kerrottu, että aftoja aiheuttaisi hammastahnoissa oleva aine nimeltä sodium lauryl suflate, joka saa tahnan vaahtoamaan.
Eikä myöskään rautoja. Mää olin pentuna kade ko melekein kaikilla muilla meijän luokalla oli raudat mutta mulla ei. :pillitys: Ja viisaudenhampaat on parhaillaan tunkemassa essiin, mutta hyvin nuo näyttää mahtuvan. Syytän tästä onnesta geenejä ja äitiäni joka ei koskaan tunkenu suuhuni itte nuolemaansa lusikkaa tms. Kummallakin vanhemmalla on suht hyvät hampaat ottaen huomioon että ovat syntyneet 40-luvulla korpeen. Kummallakin melekein kaikki omat hampaat viisaudenhampaita myöten tallella!

). Hammaslankaa käytän sillointällöin, kun alkaa näyttämään siltä, että hampaiden väliin alkaa likaa kertyä. Useammin pitäisi käyttää, mutta se vaan unohtuu.
Joka ikisellä nielaisukerralla työnnän kieltä hampaisiin, vaikka normaalisti kielen kuuluisi ilmeisesti olla kitalaessa. Tämä on suurin syy siihen, että alahampaani ovat menneet jonkin verran lomittain.Tomte kirjoitti:Pesen hampaat aamulla ennen aamupalaa, tai vaihtoehtoisesti yli puoli tuntia syömisen jälkeen. Näin minulle on hammasalan ihminen neuvonut ja tätä tyyliä olen sitten noudattanut. Siihen ennen aamupalan syöntiä pesemiseenkin tottuu aika nopeasti, itsekin kun ennen pesin vasta syömisen jälkeen.
Maija kirjoitti:Tulipa tuossa mieleeni, että hampaiden pesun jälkeen kannattaa pitää ainakin kahden tunnin väli ennen kuin menee juomaan appelsiinimehua. Hammastahnan ja tuoremehun makusekoitus kun muistuttaa hämmentävän paljon oksennusta. Yhh.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa