Big Brother 2008, neljäs kierros

Re: Big Brother 2008, neljäs kierros

ViestiKirjoittaja sybe » Pe 29 Elo 2008 13:34

En aio seurata BB:tä kotona. Vaimo seuraa ja kas mulla onkin omaa aikaa iltasella esim. moottoripyörää puunata. Syksyllä on kiirettä asiakailla ja työmatkalla hotellissa nauliinnun BB:n ääreen. vanhoista BB tyypeistä Rosella ja Kaarlo ovat omat suosikkini. Rosellan tarinaa puitiin julkisuudessa pitkään. Onkohan Rosella enää ope? (mikäköhän Rosellan oikea nimi, olikos hän Sorella?) Harmi kun nyt ei ole ketään ammattinsa puolesta yhtä pahassa jamassa kuin Rosella aikoinaan. Eihän nyt opettaja hyvänen aika tälläiseen saa ryhtyä, meidän Ville ei olekaan enää Rosellan opilas, nyt vaihtuu luokka. Tällä hetkellä talossa oleville lienee ihan sama mitä duunissa BB:ssä esiintymisestä ajatellaan.
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Pe 29 Elo 2008 14:16

Kati kirjoitti:.

Edelleen olen ymmärtänyt -osaston juttua. Olen ymmärtänyt, että tänä vuonna BB:n hakijoissa oli aiempaa enemmän korkeastikoulutettuja ihmisiä. Aika selvältä tämä henkilölinjaus sitä taustaa vasten vaikuttaa. Jotenkin siellä vedetään yhtäläisyysviiva koulutuksen ja tylsyyden välille.

Ehkäpä ne on lukeneet tilastoja? Koulutetut kun elävät keskimäärin siivompaa elämää kuin kouluttamattomat. Ja ei (kai?) tuota kukaan älykkäiden keskustelujen takia katsoa, vaan örvellyksen ja ropeltamisen.

Itse en kyllä ymmärrä, miksi kukaan koulutettu ja suhteellisen hyvässä asemassa oleva hakisi tuonne. BB-julkisuudella kun ei heille voi olla kuin negatiivisia seurauksia.
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 29 Elo 2008 17:41

Purple kirjoitti:Harri näyttää lättätukkaisena ja rillittömänä Kristo Salmiselta.

Onko hiivassa sokeria?

Ylempään: Niin mustakin. Alempaan: :rotflmao:

Marko oli niin kujalla, pakko oli nauraa. :virne: Siis kyllähän hän yrittää, mutta kun ajoitus on vaan pielessä. Jotenkin tulee mieleen myös Salkkareiden Eero, joka yrittää miellyttää aina kaikkia.

Marianna on ottamassa paikkaansa mun inhokkina. Onko hänen suustaan kuultu vielä yhtään positiivista lausetta?

Cheryll kiinnostaa: Mikä se ihminen on? Voiko ihminen olla pelkkä ystävällinen hymy?

Tissi-Minna: Riittääkö eväät pitkälle, kun kaikki on liossa heti alussa?

Katkarapu-Johan: Nähty on, oliko unelmasi näyttää penistä kansalle?

Mitä vikaa tässä kaudessa on? BB:tä niin kuin ennenkin. Ainoa, ettei mulla ole suosikkia oikein, mutta se voi olla tietyssä mielessä vain eduksi. Ja aikaahan tässä on.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja SimonTemple » Pe 29 Elo 2008 21:45

Marco B. pisit arvio jengin yllättävän hyvin, ei mitään ihmeitä, mutta voin olla samaa mieltä että mitä Minnalla ja Johanilla on enää näytettävää kun tissit ja munat on nähty kaikista suunnista.

Mun inhokki on Niko, joka yrittää olla Sauli mutta ei, ei onnistu ja se lapsellinen vitun viljely ja jatkuva munaaminen, mm. kauppareissu meni pipariksi.

Tippumislista, veikkaus siis, ei järjestyksessä:

Marianna
Marianne
Risto
Harri

Sitten lista niistä jotka kiikkuvat pitkään:

Johan
Marko
Minna
Cheryll, tuossa kolmikossa ainakin Johan lienee finaalissa. Oletukseni perustuu, "Suomen kansan" mielipiteisiin netissä.

Turhia ihmisiä on liikaa, varsinaista suosikkia ei ole, ellei sitten uusista sellasta tule.
SimonTemple
Kansan ääni

ViestiKirjoittaja Maija » Pe 29 Elo 2008 21:53

SimonTemple kirjoitti:Mun inhokki on Niko, joka yrittää olla Sauli mutta ei, ei onnistu ja se lapsellinen vitun viljely ja jatkuva munaaminen, mm. kauppareissu meni pipariksi.

Kauppareissu, jota ei koosteissa ole vielä ollut.

Jos tällaiset jutut pidettäisiin ihan siellä 24/7-ketjun puolella?
Maija

ViestiKirjoittaja Kati » Pe 29 Elo 2008 23:42

LazyBastard kirjoitti:
Kati kirjoitti:Edelleen olen ymmärtänyt -osaston juttua. Olen ymmärtänyt, että tänä vuonna BB:n hakijoissa oli aiempaa enemmän korkeastikoulutettuja ihmisiä. Aika selvältä tämä henkilölinjaus sitä taustaa vasten vaikuttaa. Jotenkin siellä vedetään yhtäläisyysviiva koulutuksen ja tylsyyden välille.

Ehkäpä ne on lukeneet tilastoja? Koulutetut kun elävät keskimäärin siivompaa elämää kuin kouluttamattomat. Ja ei (kai?) tuota kukaan älykkäiden keskustelujen takia katsoa, vaan örvellyksen ja ropeltamisen.

Eli yhtäläisyysviiva menee myös kohdassa siivo = tylsä?

En minäkään mitään avaruuskvanttifysiikan keskusteluja taloon toivo, mutta kai ihmisissä muutakin kiinnostavaa on kuin örveltäminen ja roplaaminen.

Oikeastaan en ihan jaksa uskoa myöskään ajatukseen koulutettujen siivommasta elämästä. Jos ne ei vaan kertoile sitä joka kulmassa ja tv-ohjelmassa? Jos ne on siivottomia ihan hissukseen?
Enemmän tykkäisin ajatella niin, että koulutus tuo mukanaan kontrollia, jolloin jokaista painetta nivusissa ei ole pakko huudella ääneen tai päästellä poreammeesseen. Ehkä se sitten on tylsää.

Tuolle porukalle vois laittaa jonkun kuullun ymmärtämis tai ihan vain kuuntele hiljaa -tehtävän. Jokainen ohjeistus tai isoveljen komento on jäänyt kovan hölinän alle ja heti kohta joku kysyy, että miten se oikein meni.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja Kaarina » La 30 Elo 2008 00:42

Niko on tällä hetkellä ehdottomasti ykkösinhokki. En jaksa sitä jatkuvaa esittämistä ja kiroilua, räyh.
Muuten kilpailjat on vielä yhtä massaa, ei niitä oikein erota.

Cheryll on muuten todella paljon saman näköinen viime vuoden Maxinen kanssa.
Kaikki on hetken tässä.
Kaarina

ViestiKirjoittaja Crux » La 30 Elo 2008 00:44

SimonTemple kirjoitti:Mun inhokki on Niko, joka yrittää olla Sauli mutta ei, ei onnistu ja se lapsellinen vitun viljely ja jatkuva munaaminen, mm. kauppareissu meni pipariksi.

Mun mielestä Niko ei lainkaan yritä olla Sauli. Siis Nikohan on paljon ylidramaattisempi kuin Sauli oli ja paljon höselömpi. Mun mielestä Niko on enemmänkin sekoitus Kadia ja aikaisempaa Nikoa kuin Saulia.

Noin muuten en ollenkaan tajua, että mikä idea oli ostaa tupakkaa ylipäätään jos kerran tiesi, ettei sit'ä saa polttaa. Se ostaminenko se nautinto oikein on?
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
-Jesus Quintana
Crux

ViestiKirjoittaja SimonTemple » La 30 Elo 2008 01:29

Lipashti toi kauppareissu, lupaan olla huolellisempi. :nolo:

Tuolla on niin paljon jengiä josta tulee mieleen viime vuoden BB, Niko=Sauli, Minna= Kadi, Cheryll=Maxine....Ristossakin on sen yhen seinäjokisen vaatemyyjän (?) vikaa.

Marko naureskeli makeasti koko ajan kun tota kauppahässäkkää setvittiin, Markostako mun suosikki? Risto ja Niko ovat selkee vastapari, mutta Niko pysynee talossa, koska saa aikaan säpinää ja huutoa ja siitä äänestäjät pitävät.
SimonTemple
Kansan ääni

ViestiKirjoittaja Shay » La 30 Elo 2008 10:54

Mää en hirveesti ymmärrä tuota Sauli-Niko -vastakkainasettelua. Saulin muistan melko rauhallisena
tyyppinä ja Niko on kauhia hössö ja draamakuningatar. Molemmat tykkää pojista, mutta ei niillä
muuten oo hirveesti yhteistä.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja sybe » La 30 Elo 2008 11:49

"Itse en kyllä ymmärrä, miksi kukaan koulutettu ja suhteellisen hyvässä asemassa oleva hakisi tuonne. BB-julkisuudella kun ei heille voi olla kuin negatiivisia seurauksia."
Juuri näin. Moni korkeasti koulutettu työskentelee näkyvällä paikalla yrityksessä taikka julkisella puolella.Liksakin voi olla sellainen että BB taloon lähtö ei houkuta.
sybe

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 30 Elo 2008 12:04

Mulle tulee Nikosta eniten mieleen Black Adder -sarjan kapteeni Darling (suom. Kapteeni Kulta :p ) :

Kuva

Saulia hänessä en kyllä näe minäkään.

Itse yritän kipeästi olla tekemättä vertailuja viime tai edellisiin kausiin, koska se on helpoin tie niputtaa asukkaat. Pitäisi seurata kutakin asukasta sellaisenaan.

Jöönpitäjän rooli on osumassa nyt Riston kohdalle, koska hänellä palaa ekana hihat siihen huutamiseen ja sähellykseen, joka 13 ihmisestä syntyy jokaisen päätöksenteon kohdalla. Risto voi siis alkaa hankkia itselleen vakavikon mainetta, mikä saattaa olla hänelle haitaksi.

Mariannalla on nähty parikin tilannetta, joissa joku yrittää hänelle puhua, mutta Marianna käyttäytyy ylimielisesti ja antaa ymmärtää, että lopeta. Aluksi Markon kanssa ja eilisessä koosteessa Cheryllin kanssa. Tuleeko Marianna kenenkään kanssa toimeen, vai yrittääkö vain vittuilla tiensä finaaliin? Not gonna happen.

Tr*ina pohti Minnan taktista siirtoa ensimmäisenä iltana ja jotenkin tuntuu kyllä, että se päänavaus kantaa vielä. Tietynlaisen huomionhakemisen tie huutamalla, meuhkaamalla ja rivoudella kuljettiin jo. Nyt pitää käyttää rauhallisempia metodeja kuten Cheryll Harrin kanssa. Tai siis naisten puolella tuo. Kyllähän Niko tekee ihan samaa ja täyttää talon äänellään. Miehissä juuri Riston ja Nikon tyylit johtavat konfliktiin, koska molemmat pyrkivät jonkinlaiseen hallitsemiseen. Kaaos vs. järjestys. :virne: Harri taas jää ikään kuin suosiolla viimeiseksi ja alkaa sitä kautta tulla huomatuksi.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Sade » La 30 Elo 2008 13:54

Crux kirjoitti:Noin muuten en ollenkaan tajua, että mikä idea oli ostaa tupakkaa ylipäätään jos kerran tiesi, ettei sit'ä saa polttaa. Se ostaminenko se nautinto oikein on?

Nikon logiigassa tupakkaa ilmeisesti olisi saanut polttaa, koska se oli itse ostettu kaupasta. :töktök:

:virne: Uskomaton säheltäjä ja draamakuningatar tuo Niko. Enkä ole koskaan kuullut kenenkään himoitsevan mehua yhtä paljon kuin Nikon. Ärsyttävyydestään huolimatta Niko kuitenkin jaksaa ainakin vielä enemmän huvittaa kuin raivostuttaa. Ennemmin minä katson Nikon kilahtelua kuin esimerkiksi Minnan rääkymistä ja tissejä.

Maria. Miten voi satuttaa polvensa vatsalihasliikkeitä tehdessään? Ja jos samaista polvea täytyy oikein jääpussilla hautoa, miten sitä pystyy samaan aikaan koko ajan huolettomasti heiluttelemaan? :jaaha: Haistan lorvikatarrin.

Ykkösinhokki on kuitenkin tällä hetkellä Marianna. Miten joku voi olla noin kalsea ja ylimielinen ja luotaantyöntävä. Mariannan koko kehonkieli ja olemus ja ilmeet tuntuvat viestivän suunnatonta halveksuntaa ja kylmyyttä. Sinänsä olisin vaikka voinut antaa Mariannalle pisteitä siitä, kun hän sanoi ettei talossa tarvitse vain juopotella ja sekoilla, mutta sekin tuli sellaisella "olen parempi ja kypsempi kuin muut" -äänensävyllä, että kommentti vain ärsytti.
Sade

ViestiKirjoittaja ismo vaara » La 30 Elo 2008 13:58

Isoveljen lipsunut ote ei ainakaan lisää katsomisnautintoa. Muistelisin että joskus tuolla äänellä oli hieman valtaa ja se herätti jonkinlaista varovaisuutta. Nykyään BB:n ilmoitukset eivät saa linssiluteita edes hiljentymään hetkeksi ja tehtäviin ei suhtauduta mitenkään vakavasti. Big Brotherin on saatava kuria noihin televisiossa säheltäviin syöpäläisiin!
ismo vaara

ViestiKirjoittaja sybe » La 30 Elo 2008 15:57

Tarvittaisiin ilmeisesti siivoussulkeiset? Suun siistiminen ja kämpän siivoaminen on varmaan edessä. Meilläkin kurinpalautustoimena (minä) siivoan. Viime jaksoa erreydyin seuraamaan, piip...piip. oli usein käytetty lause,sensuuri toimii. Sinänsä huvittavaa että paljas pinta sallitaan mutta kirosanat ei. BB:n kuri on löysää. Siinä hölkkätehtävässä joku naisista lusmusi sisällä, silti saatiin tehtävä hyväksytysti suoritettua ja lahjakorit siwaan haalitua.
sybe

ViestiKirjoittaja Purple » La 30 Elo 2008 16:32

sybe kirjoitti:BB:n kuri on löysää. Siinä hölkkätehtävässä joku naisista lusmusi sisällä, silti saatiin tehtävä hyväksytysti suoritettua ja lahjakorit siwaan haalitua.

Tehtävähän oli saada tietty matka juostua, sitä ei määritelty, että kaikkien pitäisi osallistua, joten vaikka vain pari tyyppiä olisi juossut mutta riittävästi, tehtävä olisi onnistunut.

Oon muuttanut mielipiteeni Cheryllistä täysin. Esittelyssä sen diivamaisuus ärsytti, niissä pätkissä, mitä sitä on talosta näytetty, se vaikuttaa kivalta. Muhun vetoaa ennemmin kiltteys kuin esiintyminen, Cheryll vaikuttaa hyvin kiltiltä. Andreastakin näytettiin eilisen jaksossa, sekin tuntuu ihan hyvältä tyypiltä. Harrista pidän edelleen. Toivottavasti sen ja Cheryllin välit vaan eivät mene nopeasti pussailuasteelle, ei siinä nuolemisessa ole mitään katsottavaa, vaikka välien lämpeneminen muuten (siis kenen tahansa kilpailijoiden aito lähentyminen) onkin mielenkiintoista seurattavaa.

Pascalilla oli hyvä havainto siitä, miten Harri voi jättäytymällä taka-alalle saada huomiota. Sitähän viime vuonna (jos nyt taas verrataan aikaisempaan) Sauli ja Niko tekivät, eivät lähteneet mukaan konflikteihin vaan vetäytyivät sivuun. Saivat oman tilansa muuta kautta kuin johtajuudella, jolloin myös negatiivisen huomion määrä on pienempi. Enkä tarkoita että näin tehtäisiin välttämättä tietoisesti, mikä mun mielestä onkin mielenkiintoisempaa, jotenkin aidompaa. Tuntuu enemmän omalta tavalta toimia eikä suunnitellulta strategialta.
Purple

ViestiKirjoittaja ismo vaara » La 30 Elo 2008 18:42

sybe kirjoitti:Tarvittaisiin ilmeisesti siivoussulkeiset?

Itselläni oli mielessä 1984-henkinen rottakypärä.
ismo vaara

ViestiKirjoittaja Tr*ina » La 30 Elo 2008 21:28

Sade kirjoitti: Enkä ole koskaan kuullut kenenkään himoitsevan mehua yhtä paljon kuin Nikon.

:rotflmao:

Tänään kassajonossa olin jo aukaista suuni Niko-ääneen: Mun tekee niiiiin mieli mehua.

En ole koskaan tajunnut kenenkään himoitsevan mehua. Tai sitä juovan. Kassalla kaksi edellistä asiakasta lappoi kuitenkin erilaisia mehukanistereita hihnalle hartiavoimin.

Mehu on minusta rahantuhlausta.

Shay:
Mää en hirveesti ymmärrä tuota Sauli-Niko -vastakkainasettelua.

Mää ymmärrän. BB-galleriahan on nimenomaan rakennettu tyypityksen mukaan. Taloon ei etsitä ihmisiä vaan tyyppejä.

Tällaista kirjoittelin viime yönä, mutten jaksanut lähteä postaamaan naapurin pihalta:

BB-Extra paljasti Mariannen olevan diskatun turkulais-Florencen varakilpailija. Marianne lähti taloon kahden tunnin varoituksella. Tarkoittaisiko tämä sitä, että Marianne ei ollut ensimmäinen varaehdokas; että Mariannen edellä olleet varaehdokkaat olisivat kieltäytyneet ja siksi BB-tuotanto joutui tyytymään floppi-Marianneen?

Miksi BB:n pitää ylipäätänsä olla roolitettu? Jotenkin epäilyttävää touhua. Etenkin kun ottaa huomioon roolitusten epäonnistuminen. Miten on mahdollista, että ihmiset, joita haastatellaan useita kertoja, jotka käyvät läpi psykologiset testit, silti pettävät roolin, johon heidät on valittu?

Nettikeskusteluissa kohistaan Mariannen järjestäneen itselleen potkut ja jopa loppuelämänsä pituisen bannin turva-alalla. Marianne oli kuulema insertissään tai jossain haastattelussa lipsauttanut jotain turva-alan vaitiolosääntöjen piiriin kuuluvaa. En saa kyllä itse millään mieleen, mitä tämä olisi voinut olla.

Ujous näyttää olevan yksi tämän vuoden BB-teemoista. Minna, Niko, Harri, Cheryll. Nämä ainakin ovat julistautuneet ujoiksi ihmisiksi.

Ujous on vähän niin kuin herkkyyskin. Kumpaakin attribuuttia käytetään useimmiten aivan väärässä merkityksessä, korvaamaan joitain muita piirteitä.

Mistä Marianna ja Tero keskustelivat kahden kesken?

Kenen kanssa Andreas kaveeraa?

Nikoa en jaksa päivitellä. Niko on niin hukassa, kuten Marco Bjurström analysoi BB:ssä. Muoks. Päivittelen sittenkin: Eikö Niko ole töissä Lidlissä? Eikö siellä ole mitään bonuskortteja, kun Niko ei korttia muistanut käyttää?
Viimeksi muokannut Tr*ina päivämäärä La 30 Elo 2008 21:43, muokattu yhteensä 2 kertaa
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina

ViestiKirjoittaja Tr*ina » La 30 Elo 2008 21:41

Crux kirjoitti:
Tr*ina kirjoitti:
minusta on edesvastuutonta jättää vuokriaan maksamatta

Onhan se edesvastuutonta. Mä vaan itse olen törmännyt tapauksiin joissa elämä on mennyt niin perseelleen hetkellisesti, että vähän kaikki omista asioista huolehtiminen on mennyt ratiritirallaa. Sit kun myöhemmin ryhdistäytyy niin niistä vanhoista jutuista joutuu kärsimään ihan helvetin pitkään, eikä muut ainakaan unohda, että joskus olet mokaillu.

Nyt kuitenkin keskustelun aiheena oli Risto eikä kaikki jossain vaiheessa elämässään notkahtaneet.

Voitko todellakin kuvitella Riston sairastuneen niin pahaan masennukseen, että ote elämästä on karannut? Tai mielen ja elämän järkkyneen jostain muusta syystä? Riston, joka on pyrkinyt julkisuuteen niin kauneuskisojen, politiikan ja julkimo-ohjelmien avulla?

Ei sovi kaavaan.

Risto haluaa valtaa ja hyötyä. Helppoa elämää vähin panoksin.

Ristosta tekee entistäkin epäilyttävämmän tämän järkevä käytös BB:ssä. Onko tämä Risto todellakin se, jolta on ulosottoon mitattu lukuisia suorituksia? Se Risto, joka on potkinut ikkunoita sisään?

Kovin kummalliselta kuulosti Riston kommentti Nikosta. Risto ei BB-huoneessa ymmärtänyt Nikon kohellusta, edesvastuuttomuutta kauppareissulla. Mielenkiintoista, että Riston katsoo itsensä voivan arvostella toisia edesvastuuttomuudesta.

Mutta hyvin vakuuttavasti Risto sen kyllä teki.
Tr*ina

ViestiKirjoittaja Plei » La 30 Elo 2008 23:13

Ei ollut aikomus puuttua tähän asiaan, mutta

Tr*ina kirjoitti:
Voitko todellakin kuvitella Riston sairastuneen niin pahaan masennukseen, että ote elämästä on karannut? Tai mielen ja elämän järkkyneen jostain muusta syystä? Riston, joka on pyrkinyt julkisuuteen niin kauneuskisojen, politiikan ja julkimo-ohjelmien avulla?

Ei sovi kaavaan.

Kuule kun ihan kaikenlaiset ihmiset voivat sairastua masennukseen. Jopa kauneuskisoissa kilpailleet poliitikkojulkimot. :jaaha:

:ei:
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta tai odottaa seuraavaa.
Plei

ViestiKirjoittaja Purple » La 30 Elo 2008 23:50

Tr*ina kirjoitti:BB-Extra paljasti Mariannen olevan diskatun turkulais-Florencen varakilpailija. Marianne lähti taloon kahden tunnin varoituksella. Tarkoittaisiko tämä sitä, että Marianne ei ollut ensimmäinen varaehdokas; että Mariannen edellä olleet varaehdokkaat olisivat kieltäytyneet ja siksi BB-tuotanto joutui tyytymään floppi-Marianneen?

Miksi BB:n pitää ylipäätänsä olla roolitettu? Jotenkin epäilyttävää touhua. Etenkin kun ottaa huomioon roolitusten epäonnistuminen. Miten on mahdollista, että ihmiset, joita haastatellaan useita kertoja, jotka käyvät läpi psykologiset testit, silti pettävät roolin, johon heidät on valittu?

Miten niin Marianne ei olisi ollut ensimmäinen varaehdokas? BB-blogissa, jota siis kirjoitettiin pääpaikalta alkuiltana, sanottiin suunnilleen seitsemän maissa, että nyt on hässäkkä päällä kun yhtä kilpailijaa ei pannakaan taloon ja äkkiä pitää saada uusi. Tieto uudelle kilpailijalle tuli siis noin pari tuntia ennen astumista taloon. Mistä siis päätelmä, että Mariannen edellä olisi ollut muita varaehdokkaita?

Tuosta roolituksesta Räisänen puhui Ylexillä joku päivä. Ns. formaattiraamatussa on ilmeisesti määriteltynä, minkä tyyppisiä ihmisiä taloon halutaan. Näin siis joka maassa, ja formaatin omistajat valvovat, että formaatissa pysytään, mutta maakohtaista säätöä tietysti on erilaisten kulttuureiden takia. Haastattelu löytyy Ylexin sivuilta.

Roolien pettämisessä ei mun mielestä oo mitään outoa. Psykologiset testit eivät varmasti ole yhtä kattavia kuin vakavammissa asioissa, eivätkä testit niissäkään aukottomia ole. Ihminen ei ole mikään vakio, joka pystytään määrittelemään tarkasti ja joka pysyy sellaisena, minkälaiseksi hänet on määritelty. Oudompaa olisi, jos viihdeohjelman testit olisivat täysin pitäviä.

Äskeisessä jaksossa hämmästyin taas kerran samaa asiaa. Tyypeillä ei ole talossa juuri mitään tekemistä, mutta silti he aina valittavat kun tekemistä tulee. Ensin kiljutaan innoissaan kun kuullaan että on ohjelmaa, mutta sitten kun sitä ohjelmaa onkin vaikka herrajumala sentään pitkin iltaa, niin rutinaa kuuluu. Ei huvita ja ei kiinnosta ja miksi meille puhutaan kuin pikkulapsille. Oiskohan vaikka sen takia, että kertasanomalla ei tunnu asiat menevän jakeluun.

Marianna valittaa. Joku jo sanoikin, että onko sen suusta kuulunut mitään positiivista, ei varmaankaan. Päiväkirjahuoneessa valitti että muut valittavat kahvin ja tupakan perään, helppohan se on sitä väheksyä jos itselle ei tule kahvipäänsärkyä tai tupakkatärinää. Mariannen ohjeistuksesta oli valittamista ja eikö se ollut lopussa Marianna joka sängystä huuteli että jos ei huvita osallistua harjoituksiin niin hetikö on porukan petturi. Kuinkahan kauan Miss Negativea muut jaksavat katsella.
Purple

ViestiKirjoittaja Kuolo » La 30 Elo 2008 23:50

Tuntuu olevan edelleen niin, ettei masennusta kokemattomat yksinkertaisesti ymmärrä sairautta. Asia, jonka kanssa on vaan elettävä.

Noin muuten bb:stä ei hirveesti oo sanottavaa kun en oo hirveesti kattonu, mutta mehun himo ja ruoka-aineiden sokeripitoisuudesta perillä olon puute oli huvittavia. Toisekseen on jotenkin huvittavaa kun ikänsä puolesta ainakin aikuiset ihmiset luulee tosissaan, että jos joku on otettu pois, niin sen voi kinuamalla saada takasin. Tässä tarkotan sitä tilannetta kun pari tyyppiä meni päiväkirjahuoneeseen samana iltana vielä kinuamaan tupakkaa ja viinaa ja MEHUA! :virne:

Olkaahan tarkkoina!
24/7 ja tv-kooste pidetään sit ihan oikeesti erillään. Jos jotain ei oo koosteessa nähty, siitä ei tässä ketjussa mainita. Ei oo niin vaikeeta kunhan vähän keskittyy. Toimenpiteitä harkitaan tapauskohtaisesti jos niihin tarvetta ilmenee, mutta noin pääsääntöisesti en toivois, että kenenkään kirjotteluun tarviis puuttua.
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Tr*ina » La 30 Elo 2008 23:54

Kyllä vain, Plei, kaikenlaiset. Mutta että nimenomaan Risto? Olen koko ajan puhunut vain ja ainoastaan Ristosta. Onko toisille omituinen ajatus se, että joku voi jättää vuokrat maksamatta välinpitämättömyyttään tai vähäisestä velvollisuudentunteesta? Onko kaikkien mielestä kaikki taloudellisia velvollisuuksia välttelevät ihmiset masentuneita tai muuten vain sairaita?

Ehkä sekin mies, joka tänään haki ilmaiseksi hänelle antamani huonekalut, mutta jätti niistä kolme alakerran eteiseen, oli siis masentunut tai muuten vain lamaantunut, kun ei pitänyt sanaansa...

Marianna on ilkeä ihminen
tämä paljastui viimeistään viikkotehtävän ensimmäisenä päivänä. Marianna ei tykkää Mariannesta (nimeämispisteet) ja viikkotehtävästä Marianna sai syyn niskotella ja panetella Mariannea. Korjatkoo jos olen väärässä, mutta eikö nimenomaan Marianna aloittanut myös Markon panettelun kätyriksi?

Kaikkinensa hyvin epämiellyttävä ihminen.

Niko on lusmu
henkisesti. Jos jo kerran on tienannut kanssa-asukeilleen rangaistuksen, luulisi yrittävän estää saman tapahtuvan tulevaisuudessa. Mutta ei, Nikoa kun ei kiinnosta. Niko ei myöskään ole ymmärtänyt ragaistuksen perimmäistä pointti: sääntöjen rikkominen. Niko nähtiin mm. kuiskuttelemassa sohvalla.

Niko on todella epäkypsä tapaus. Myös Marianne on epäkypsä, sen näki selvästi viikkotehtävässä, mutta näiden kahden epäkypsän välillä on selvä ero. Marianne kokee tarvetta kantaa vastuuta, Niko ei. Mariannea pelko ajaa yrittämään enemmän, Niko taas peloissaan valitsee hälläväliä-asenteen. Kritiikkiin Niko vastaa joko raivostumalla tai pilkkaamalla.

En osaa päättää kumpi on enemmän vastenmielinen: Niko vai Marianna?

Listaus:

1.Marianne: taistelee!
2.Tero: ihanan rauhallinen.
3.Andreas: sovittelija. Viimeisimmät huhut hieman laskeneet Andreaksen tähteä...
4.Harri: omanlaisensa. (Mutta hyvä kun Cheryll ajoi sen pois lääppimästä.)
5.Mia: ei uusia näyttöjä.
6.Cheryll: positiivista energiaa.
7.Maria: raavasta energiaa, kosiskelematon
8.Risto: Järjen ääni talossa.
9.Minna: Paljon melua tyhjästä, tähdenlento
10.Marko: outo. Välillä jotain jännää, mutta tilannetaju usein hukassa.
11.Johan: epämiellyttävä olemukseltaan. Huutaa syytöksiä.
12.Niko.
13.Marianna.
Tr*ina

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Su 31 Elo 2008 00:00

Kuolo kirjoitti:Olkaahan tarkkoina!
24/7 ja tv-kooste pidetään sit ihan oikeesti erillään. Jos jotain ei oo koosteessa nähty, siitä ei tässä ketjussa mainita.

Entä BB-Extra?

Simonin esille ottama esimerkki, mönkään mennyt kauppareissu, oli jo alustavasti esitelty BB-Extrassa.
Tr*ina

ViestiKirjoittaja Crux » Su 31 Elo 2008 00:16

Tr*ina kirjoitti:Nyt kuitenkin keskustelun aiheena oli Risto eikä kaikki jossain vaiheessa elämässään notkahtaneet.

Ei sovi kaavaan.

Risto haluaa valtaa ja hyötyä. Helppoa elämää vähin panoksin.

Ristosta tekee entistäkin epäilyttävämmän tämän järkevä käytös BB:ssä. Onko tämä Risto todellakin se, jolta on ulosottoon mitattu lukuisia suorituksia? Se Risto, joka on potkinut ikkunoita sisään?

Kovin kummalliselta kuulosti Riston kommentti Nikosta. Risto ei BB-huoneessa ymmärtänyt Nikon kohellusta, edesvastuuttomuutta kauppareissulla. Mielenkiintoista, että Riston katsoo itsensä voivan arvostella toisia edesvastuuttomuudesta.

Mutta hyvin vakuuttavasti Risto sen kyllä teki.

No minä nyt en oikeastaan voi kuvitella Ristosta mitään koska minä en tunne Ristoa. Koko BB:tä on kestänyt muutaman päivän enkä tiedä vaikka kolme kuukauttakin tuijottaisin Ristoa telkkarissa 24/7 niin voisinko väittää tuntevani sittenkään. Minusta on kamalaa jos ihmisistä aletaan tehdä kaavoja ja malleja ja sitten jos ihminen onkin toisenlainen niin se tuomitaan mahdottomaksi, koska se ei sovi kaavaan.

Onhan niitä takuulla niitäkin ihmisiä, jotka pelkästä itsekkyydestä jättävät velvollisuutensa hoitamatta mutta ainakin itse koitan olla tuomitsematta siihen pahimpaan vaihtoehtoon ennen kuin tiedän paremmin.

Noin niinkuin itse ohjelmasta sanottuna niin ärsytti ihan suunnattomasti Nikon nillittäminen BB:lle päiväkirjahuoneessa.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
-Jesus Quintana
Crux

EdellinenSeuraava

Paluu Leffa.tv