- rentoudu
- varaa hyvin aikaa testailuun
- kokeile ensimmäistä kertaa, kun sulla oikeasti on kuukautiset. Itse testasin noin muuten vaan ööö... "kuiviltaan" (Kuukuppikunnan sivuilla olevan vinkin vuoksi) ja säikähdin ihan pirusti, kun kuppi meni tunnustelun aikana (pidin sitä pari tuntia muistaakseni) aika syvälle ja oli siten hankala poistaa tekniikattomalla räpellyksellä. Meinasi vallan hermot mennä. Kupin täyttyessä se siis tulee luonnostaan hieman alemmas, ja on siis helpommin saatavilla. Samoin kuppi liukuu näppärämmin kuukautisten aikaan.
Nyt toki, kun on harjoitellut asettelua ja poistelua, ei sen syvyyksiin "katoaminenkaan" olisi juttu eikä mikään, mutta alussa sitä säikähdin.
- rentoudu
- valitse joku asettelutekniikka joko kuukupin ohjeista tai Kuukuppikunnan sivuilta (itse käytän ns. "kannutaittelua", joskaan en ihan samalla lailla kuin KKK:n [

] sivuilla)
- keitä kuppi
- mene rauhalliseen paikkaan asettelemaan se
- huolehdi hygieniasta, pese kädet
- kupin voi asetella esim. kyykyssä tai wc-pytyllä istuen. Pytyllä istuen voi olla helpompaa rentouttaa lantionpohjan lihakset, mutta tilaa on vähemmän.
- rentoudu
- aseta aluksi kuppi mielummin liian ulos kuin liian syvälle. Varovasti sitten sitä työntää eteenpäin, se luonnollinen hyvä kohta löytyy kyllä.
- henkilökohtaisesti mulla tuntuu epämiellyttävältä, jos jätän tässä vaiheessa sen sikseen, koska jostain syystä alipaine on mulle liian kova. Siksi painan kupin pohjasta kolmella sormella niin, että kuppi ottaa hieman ilmaa ja paine tasaantuu miellyttäväksi. Samalla varmistan, että kuppi on auennut. Joillakin taas saattaa jäädä alipaine kokonaan pois, ja kuppi ei sitten ole tiivis. Siihen on vinkit KKK:n sivuilla.
- rentoudu
- jos on epävarmuutta kupin pitävyydestä, niin käyttää aluksi vaikka pientä sidettä samaan aikaan
- rieku niin kuin normaalistikin, testaile, tuntuuko kuppi jossain asennossa. Jos tuntuu epämiellyttävältä, niin se luultavasti ei ole oikein asetettu
- mulla on melko niukat kuukautiset, joten joudun tyhjentämään kupin vain minimikerrat, eli 2 kertaa päivässä (12 tuntia kun on se maksimiaika [joka joskus on kyllä ylittynyt sekin tunnilla parilla...]). Kun olet päättänyt, koska tyhjennät kupin, rentoudu
- huolehdi hygieniasta
- kupin saa pois hyvin kyykyssä tai pytyllä
- itse otan pari vessapaperiarkkia avuksi, koska ainakin oman Lunetteni antenni voi olla melkoisen liukas pirulainen. Paperilla siis kuivaan antennin, jos on tarvetta.
- rentoudu ja rentouta lihakset
- jos kuppi on syvällä, voit hieman vetää antennista alaspäin saadaksesi kupista otteen
- poista kupista paine painamalla sen pohjasta sormilla, tunnet kun paine häviää
- vedä kuppi pois varovasti
- tyhjennä kuppi ja pese se
- jos sait ensimmäisestä kokeilukerrasta traumoja, niin kokeile siitä huolimatta uudestaan, se on sen arvoista sitten, kun sen hallitsee

Kysymällä saa tarkempia vinkkejä.