Urheilevat fordelaiset

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja Emilia » To 04 Syys 2008 17:39

Jorssi kirjoitti:
Emilia kirjoitti:Löysin itsestäni uusia lihaksia! :o: Miekkailusta tuli päivän viiveellä kipeäksi tuo "kainaloläski". En tiiä sen nimeä, joku rintalihas siinä tissin yläpuolella kuiteski.
Ilmeisesti pieni rintalihas, eli musculus pectoralis minor. Se tulee varsin helposti ainakin mulla kipeeks, jos teen paljon punnerruksia (harvoin kyllä teen).
Joo, toi se todnäk on. :D Tehtiin me siellä tunnilla kyllä punnerruksiakin, et ehkä se onkin siitä kipeä eikä itse miekkailusta. Vau. musculus pectoralis minor :o:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Shay » To 04 Syys 2008 20:30

Piti lähtiä töitten jälkeen salille, mutta oli kauhia näläkä, ku ei kerenny iltapäivällä kahavillekkaan,
joten tulin kotia ja jumppa-aikeista huolimatta istuin koko illan täsä koneen ääresä tekemättä yhtikäs
mitään. Huomena ei varmasti jaksa mennä salille, mutta lauantaina menen, prhana, vähintään kymmenen
kilsan lenkille. :tp: Huomena vähän punttijumppaa, jos en ratkia heti kotia tullessa ryyppimään. :epäilevä:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 09 Syys 2008 09:53

Lokakuussa tiedossa viikonloppu Vierumäellä. :D Odotan sitä jo kovasti, koska siellä pääsee nyt sitten kokeilemaan uusia lajeja viikonlopun ajan. Tarjolla oli ainakin curlingia, fitballia, chiballia, kuntonyrkkeilyä ja vaikka mitä kehon hallintaa ja oikeaoppista salitreeniä. Kuntonyrkkeily on ihan must, jos se sujuu ja tuntuu vielä kivalta (ja pahalta seuraavana päivänä), voisin harkita sitä alkavani harrastamaan. Jokin uusi laji olisi kiva, jota voisi säännöllisesti harrastaa. Kehonhallintaankin haluan mennä, siinä on pilateksen tapaista juttua ja vaikka mitä vehkeitä mukana. Ehkäpä menen opettelemaan myös venyttelyn salat. :D
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 09 Syys 2008 17:17

Nyt äänestys pystyyn:
Kannattaako uhmata sään herroja sekä orastavaa flunssaa lähtemällä koleasta kelistä huolimatta lenkille? :keijo:

Tekisi hirveästi mieli lähteä, mutta en tiedä, uskaltaisiko sitä pahemman vilustumisen uhalla mennä. Katsotaan. :p
Maija

ViestiKirjoittaja sybe » Ti 09 Syys 2008 17:38

Ei kannata flunssaisena tehdä ainakaan pitkää juoksulenkkiä. Ota kevyesti jos kuitenkin lähdet.Mielessä on terveystiedon opettajan lausumana että kuntoilijan ei tarvitse kurjalla kelillä ulkosalla kuntoilla.Pahin mahdollinen jälkihommeli flunssaisena urheilusta lienee sydänpussin tulehdus.
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 09 Syys 2008 19:08

Maija kirjoitti:Nyt äänestys pystyyn:
Kannattaako uhmata sään herroja sekä orastavaa flunssaa lähtemällä koleasta kelistä huolimatta lenkille? :keijo:

Tekisi hirveästi mieli lähteä, mutta en tiedä, uskaltaisiko sitä pahemman vilustumisen uhalla mennä. Katsotaan. :p

Ei kannata. On se vaan kumma kuinka aina, kun olisi haluja ja ehkä energiaakin harrastaa liikuntaa
niin aina iskee flunssa just sillon. :epäilevä:

Nyt lähen pikkulenkille. Eilen kävin salilla kasvattamassa habaa, joka ei kyllä rasvakerroksen alta näy. :norsu:
Pitää laihuttaa ihtensä Madonnaksi, että lihakset näkyy, ja sitten se ei oo enää kaunista. :raps:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 09 Syys 2008 21:07

Joo. En sitten lähtenyt lenkille, vaan vetäisin sellaiset kahden tunnin tirsat. Ja olo on tukkoisempi kuin ennen unia. :epäilevä:

Toivottavasti olo vielä paranee sen verran, että tällä viikolla vielä pääsen lenkille.
Maija

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 09 Syys 2008 23:49

Mä kävin vähän kokeilemassa. :o:
Ihan ookoolta toi jalka tuntuu, ei ihan entisensä vielä, mutta kyllä se kevyttä hölkkää ihan hyvin kestää ainakin jonkun matkaa. Kovasti on muutamassa viikossa illat pimentyneet, totesin ensitöikseni, että halpa henkivakuutus eli muutama heijastin on jostain kaivettava esiin ennen seuraavaa lenkkiä. En varmana jaksa juosta tuntia enää mitenkään, pakko kuitenkin testata vielä tällä viikolla. :hullu:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 11 Syys 2008 14:58

Shay kirjoitti:Nyt lähen pikkulenkille. Eilen kävin salilla kasvattamassa habaa, joka ei kyllä rasvakerroksen alta näy. :norsu:
Pitää laihuttaa ihtensä Madonnaksi, että lihakset näkyy, ja sitten se ei oo enää kaunista. :raps:

Tämä nyt on vain henkilökohtainen mielipiteeni, mutta mun mielestä lihaksen ei tarvisekaan näkyä ainakaan näin tarkasti (mulla on rasvaa enemmän pikkuvarpaan kynnenkin alla kuin Madonnalla koko kropassa :o: ). Kauneinta erityisesti naisilla onpi se, että lihas tuo kauniin kaarevat muodot, mutta ei erotu erillisenä lihaksena. Kuva kertoo sen paremmin. Pitää olla vähän rasvaakin siis.

Salilla on yksi naisohjaaja, jonka hyvin kehittyneiden lihasten tuomia muotoja mä kuolaan ja kadehdin :huoh:

Etsiskellessä noita naisten käsivarsia, törmäsin kuvahaussa tähän. Please sanokaa, että tuo on photoshopattu kuva. Onhan?
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Galileo » To 11 Syys 2008 15:04

Aurora B. kirjoitti:Etsiskellessä noita naisten käsivarsia, törmäsin kuvahaussa tähän. Please sanokaa, että tuo on photoshopattu kuva. Onhan?

Kysykkö tosissasi? :hämillään:

Tuo saattaa olla peräti piirros.
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Shay » To 11 Syys 2008 20:29

Aurora B. kirjoitti:Kauneinta erityisesti naisilla onpi se, että lihas tuo kauniin kaarevat muodot, mutta ei erotu erillisenä lihaksena. Kuva kertoo sen paremmin. Pitää olla vähän rasvaakin siis.

Joo, niihän se on. Pitäis kuitenkin laihuttaa nelisen kiloa, että näkyis ees lihasten tuomat muodot,
ettei olisi kokonaan pelkkää pehmeää höttöä. :p Tämän saavuttamiseksi pitäis lopettaa karkinsyönti
ja viinanjuonti, minkä jälkeen ei olis elämässä enää mitään hauskaa. :epäilevä:

Tänään ei jaksanut/kerennyt käydä salilla, mutta tein vatsalihasliikesarjan. Jeee... :epäilevä:
Huomenna sitten... :epäilevä:
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja sybe » Pe 12 Syys 2008 13:18

Madonna rasva % on kuin appiukollani.Ilmeisesti madonnakin pitää pitkän matkan lenkkeilystä.Oma problöeema on rasvapläjäys jenkkakahvoissa.Ei kulu ei.
sybe

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 12 Syys 2008 20:22

sybe kirjoitti:Madonna rasva % on kuin appiukollani.Ilmeisesti madonnakin pitää pitkän matkan lenkkeilystä.Oma problöeema on rasvapläjäys jenkkakahvoissa.Ei kulu ei.

Miesten kauneusleikkaukset ovat kuulemma lissääntymään päin, joten rasvaimuun siitä vaan. :gay:

Pitikö mun muuten tänään tehä jotain liikunnallista... :epäilevä: Joopajoo... No, kävelin vähä puskisa... :epäilevä:
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 14 Syys 2008 21:31

Kävin tänään entisessä kämpässäni hakemassa muutamia tavaroita ja kävelin osan matkoista, vaikka bussillakin olisin ne kätevästi päässyt. Olen aika ylpeä itsestäni. :tilt: Tuli käveltyä yhteensä nelisen kilometriä. :)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 15 Syys 2008 12:10

Syksy ja pyörä kuuluvat jotenkin yhteen.
Tänään oli into ottaa pyörä alle ja nauttia ulkoilmasta asioilla juoksemisen lomassa. En vain ole ihan varma, kuinka kampukselle pääsee kätevimmin. Pyörätiet kun eivät ole täällä kaikkein loogisimmat. Vaan kyllä minä jotenkin selviän.

Menisin uimaankin tänään, jos typerät kuukkikset eivät olisi alkaneet etuajassa. Nainen ja hormoninsa ovat monellmat sekaisin. Odottelen tasoittumista ja parantumista.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 16 Syys 2008 11:32

Joo, mäkin voisin pyöräillä, kunhan sais edes yhden pyörän kohtuulliseen kuntoon. Yhdestä pyörästä meni poljin poikki siitä kammesta, toisessa on ohjaustanko löysä ja kiristysmekanismi on niin kulunut ja ruosteinen, että sitä ei varmaan saa irti kun rälläkällä, kolmannessa sitten polkimet vetää tyhjää, jos vähänkin polkee kovempaa. Tuo kolmas olis varmaan helpoin korjata, mutta se on myös huonoin pyörä ajaa. Tuon ohjaustankopyörän meinaan laittaa kuntoon vaikka väkisin, mutta se meneekin sen jälkeen varmaan veljen käyttöön. Kunhan löydän jostain mummomankelin poljinkammet (vai mitkä ne nyt sitten onkaan), niin saan sen ihan oikeesti mun pyörän kuntoon, niin ehkä sitten vois ruveta pyöräilemään enemmän.

No tulihan jaarittelu, saako tuosta mitään tolkkua.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja DarkSide » Ti 16 Syys 2008 12:28

Jorssi kirjoitti: Kunhan löydän jostain mummomankelin poljinkammet (vai mitkä ne nyt sitten onkaan), niin saan sen ihan oikeesti mun pyörän kuntoon, niin ehkä sitten vois ruveta pyöräilemään enemmän.

Vinkki: Poikkeapa kierrätyskeskuksessa. Sieltä saa edullisesti toimivan menopelin tai vielä edullisemmin varaosiksi kelpaavan raadon.
"Asiat eivät ole vielä niin pielessä, etteivätkö ne menisi vielä huonommiksi keskustelemalla."
- Papparaisen piinapenkki 16.10.2003 -
DarkSide
Tilastopappa

ViestiKirjoittaja sybe » Ti 16 Syys 2008 13:40

Kuulinkin radiosta 40v miehestä joka oli imuttanut jenkkakahvansa veks.Leualle oli tehty kanssa imurointi ja kovin oli setä ylpeä kun vaatteet istuvat päällä. Höh. Ei mulla nyt jenkkakahvoista suurta huolta, välillä ihmettelen että kovin ne minussa viihtyvät vaikka pidän huolta kunnostani, joka vuosi humppakahvani saavat kyytiä maratonilla. Ihminen kai löytää itsestään aina jonkin kohdan johon ei ole tyytyväinen,plastiikka kirurgi helpottaa sitten oloa.Tuntui silti tympeältä ajaa punttikselle, pitäisikös vaan polkea rasvaimuun :) Hävetköön ne jotka ajavat autolla punttisalille, ja polkevat sitten alkulämmitelyksi salilla kuntopyörää :viha:
sybe

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 16 Syys 2008 21:03

sybe kirjoitti: Hävetköön ne jotka ajavat autolla punttisalille, ja polkevat sitten alkulämmitelyksi salilla kuntopyörää :viha:

:pitsläp: Tulen suoraan töistä ja työmatka on pitkä. Tosin mää käytän crosstraineria. :gay:

Tuli tänään käytyä taas salilla ja käsiä pakottaa, kun eilenkin tuli punnerrettua ja heiluttua
pihalla. Huomenna pitäisi lähtiä mehtään lenkille ja torstaina tai perjantaina pitäis jaksaa taas
salilla käyä ja lauantaina pitäisi käyä pitkä kävelylenkki taasen. :p Ja pitäis keretä tehä jotain
muutakin myös. Päivässä pitäis olla 30 tuntia, niin kerkiäis tehä jotain ja nukkuakki vielä...
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja sybe » La 20 Syys 2008 19:33

Niin mä tarkoituin niitä jotka ajaa varta vasten salille,lyhyen matkan autollansa.
- - -
Mikroautoilukin sisätiloissa käy lihaksille ja pukkaa hikeä pintaan. Poltin käteni moottoriin noustessani autosta ylös. Autot kulki 75 km/h, oli isohko rata ja piti perskeleesti jarrutellakin. On se vaan kova laji. Toivottavasti Hondan nelitahti kone oli katalysaattiorilla ja kasvihuoneilmiötä on karting yrittäjä minimoinut (no ok, tuskinpa).
sybe

ViestiKirjoittaja TIRC » La 20 Syys 2008 20:13

Jaahas, jospa päivittäisin omia urheilujakin. Työmatkapyöräilyt ovat jatkuneet edelleen, tosin viileiden säiden vuoksi pitää osata pukeutua huolella. Juostessa kun ei ole tuota pyöräilyvauhdin aiheuttamaa viimaa. Veikkaan, että kovin montaa viikkoa en enää pyöräile - pyörälampusta ja katuvalaistuksesta huolimatta en liikoja pimeällä pyörälystä välitä. Ja on tuo kylmä viimakin pyörän selässä aika ikävä, vaikka noin muuten kylmyys ei tosiaan ole mulle este esim. juoksemiseen ja muuhun ulkoiluun.

Salilla ja jumpalla olen käynyt myös, itse asiassa tänä aamuna vaihdoin tavanomaisen juoksulenkin saleiluun - ja olipas kivaa!! Liki pari tuntia vierähti helposti..
TIRC

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 24 Syys 2008 15:44

Juuh, kohta tulee kuukausi työmatkapyöräilyä täyteen. Harmittaa, kun matkamittari on jossain vaiheessa mennyt rikki, se oli kiva. Täytynee joku päivä raahautua tarvikekauppaan. Työmatkaa tulee kuitenkin 6-7 km suuntaansa, ihan passeli noin muuten. Mutta ne ylämäet :friikki: No, kyllä nekin alkaa jo lutviutua, kun on vähän kunto kohentunut (yllättävän paljonkin jopa)... Ekat pari viikkoa meni kyllä ihan vain shokista toipumiseen :tilt:

Nyt katsellaan, onko mussa naista sotkea koko talvea pyörällä töihin, niin kuin kunnianhimoinen ja yltiöoptimistinen tavoitteeni on :keijo:

Kuntosali & jumpat on kyllä kesän aikana pahasti jäänyt. No, tänään olis junppa, onneksi työkaveri vie korvasta pitäen, "joko tuut jumppaan, tai itket ja tuut" :keijo: Itseä on ollut vaikea saada käyntiin, tässäkin asiassa. Mut nyt terästäydyn!

Sit pitäisi vielä tuo ruokapuoli saada kuntoon. Olen tässä pelkällä työmatkapyöräilyllä laihtunut vaikka kuinka (tai siltä ainakin tuntuu), kuukaudessa. Syön kuitenkin 2 isoa ateriaa ja 3 pienempää per päivä. Mitähän mä taas teen väärin? Onko mun oikeasti pakko ruveta laskemaan jotain kaloreita, ettei paino tipu liiaksi? Ei kyllä yhtään napeksi...

Niin siis vielä ei ole mitään huolta painosta varsinaisesti, mutta tuo nopeus vain alkoi huolestuttaa. Että jos vaikka asiaan tarttuisi tällä kertaa ennen kuin se on liian vähän.

Miten hitossa ihmiset osaa pitää tuon tasapainossa? Miksi se on mulle niin vaikeaa? Ärsyttää.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 24 Syys 2008 20:00

Aukku, senkin intoilija! :norsu: Mullakin ois samanmoinen työmatka ja pitkin kesää aijoin aikoa
pyöräillä työmatkat, mutta en vain saanut aikaiseksi suunnitella kuinka paljon aikaisemmin
pitäisi varautua heräämään, jos aikoisi töihin pyöräillä. Sitpait nukun huonosti muutenkin, niin
aikaisemmin herääminen ei vaan nappaa. Jos menisin töihin vaikka yheksäksi voisin pyöräilläkin.
Seliseliseli. Eikä meillä ees oo ylämäkiä. :jaaha: Paitti yks... Mutta kaikki kunnia Aukulle. :palvoo:

Alkuviikko meni täysin laiskotellessa. :ei: Tänään raahauduin lenkille ja jumppasin vähän kasvavaa
vatsaakin. :epäilevä: Huomena pitäis mennä salille. :p Uskottelin kyllä ihtelleni, ettei sielä tarvi
raataa henkihieverisä puoltatoista tuntia, vähempiki riittää, mutta kun sinne meen, en sieltä
ainakaan tuntiin poistu. Ihan hyvä kyllä niin, mutta sinne meneminen on aina suurin kynnys.
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 25 Syys 2008 12:29

Noh noh, tässä mitään kunniaa tarvitse jaella :p Joinakin aamuina (liki joka aamu, siis...) käyn kyllä melkoista kamppailua itseni kanssa. Olisi niin helppo ottaa auto... Saisi nukkua sen puoli tuntia extraa... Mutta ei ei ei. Ei näillä löpöhinnoilla, ei tällä kunnolla.

Mulla menee nyt tuohon matkaan olosuhteista riippuen (vastatuuli, väsymystaso, huonot pyöränkumit, muu liikenne, huono kunto) 35-45 minuuttia. Ne pari ekaa viikkoa meni siinä, kun läähätti ratketakseen ja matkasi kiintopisteitä pitkin. "Voi vinetto, kilsa vasta mennyt. En jaksa kotiin asti, en, lääh" "Nyt oon tässä, olen tullut jo 3 kilsaa, enää toinen mokoma, kyllä sä jaksat, polje polje." "Viimeinen ylämäki, punnaa punnaa!" jne. Tämä viikko on jo mennyt pikemminkin niin, että yhtäkkiä vain huomaa olevansa siinä viimeisessä mäessä :D Kun tämän saa tavaksi, niin ei tuota matkaa enää kohta edes huomaa. Alku aina hankalaa. Mulla ainakin aina kaikessa vaikeinta on se aloittaminen.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Shay » To 25 Syys 2008 19:17

Sehän siinä myös on, ettei ole mukavaa aloittaa työpäivää hikisenä. :p (Ja meikit valuu sitten
jo ennen iltapäivää. :gay: ) Ehkä aloitan ensi keväänä töihin pyöräilyn... :vihellys:

Tänään kävin salilla, mutta olin niin väsynyt muutenkin, etten jaksanut olla kuin tunnin... :p

Onko muut neidot (ja herrasetkin) jaksaneet urheilla? :täpinä: Rapsaa vaaditaan!!!
Shay
Hukkasusi

EdellinenSeuraava

Paluu Urheilu