Lyyra kirjoitti:Oletan, että tässä yhteydessä rippisalaisuus koskee mitä tahansa papin kanssa käytyä keskustelua, vähän kuin lääkärin vaitiolovelvollisuus.
Purple kirjoitti:Tämä on nyt varmaan tyhmä kysymys, mutta ripittäytyvätkö luterilaisetkin? Kun tuossa uutisessa ei mitenkään eritellä kenestä on kyse, mutta olen luullut ripin olevan lähinnä katolilaisten juttu.
LazyBastard kirjoitti:Lyyra kirjoitti:Oletan, että tässä yhteydessä rippisalaisuus koskee mitä tahansa papin kanssa käytyä keskustelua, vähän kuin lääkärin vaitiolovelvollisuus.
Niin, se tässä ihmetyttää, että miten kirkon oma käytäntö voi mennä Suomen lain yli (vaikka onhan tätä nähty esimerkiksi naispappiasioissa). Lääkärin vaitiolovelvollisuus kun loppuu tasan siihen paikkaan, jos lapsi kertoo seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja voimaan astuu lastensuojelulain tarkoittama ilmoitusvelvollisuus.

Aurora B. kirjoitti:Mä vaan mietin tuota, että jos uhri kertoo hyväksikäytöstä, niin kai sen hyväksikäyttäjän voi ilmiantaa? Uhria vaan ei voi/saa mainita.

Purple kirjoitti:Aurora B. kirjoitti:Mä vaan mietin tuota, että jos uhri kertoo hyväksikäytöstä, niin kai sen hyväksikäyttäjän voi ilmiantaa? Uhria vaan ei voi/saa mainita.
Tuon mukaan ei. Laki kieltää kertomasta sanottua, ainoa poikkeus on hankkeissa oleva rikos. Uhrin kertomus hyväksikäytöstä ei kuulu siihen ryhmään.
Aurora B. kirjoitti:Niin kun mä mietin sitä, että jos uhri tuo esiin, että hyväksikäyttö on jatkuvaa ja edelleen tapahtuvaa. Siis myös tulevaa. Jos vaikka hyväksikäyttäjä on sanallisesti uhannut tekevänsä sen uudelleen tms.
Fantsu kirjoitti:Suosittelen nollatoleranssia edelleen ja lupia vain erikoistapauksissa tilaustöille.
Fantsu kirjoitti:Galileo kirjoitti:Hyvien tapojen mukaista on laittaa joku linkki tai viite, jos ei itse jaksa asiaa tarkemmin selostaa.
Et lue sitten uutisia? Tai katso uutisia telkkarista? Tai selaile uutissivustoja? No kyl maar.
Kai nyt jotkut tapahtumat ja asiat voi katsoa tunnetuiksi, vai pitäisikö tämän viestin liitteeksi laittaa sanakirja?Back at ya. Joku raja nipoilulla.

Kuolo kirjoitti:Linkin avaaminen uuteen ikkunaan tai välilehteenhän on ihan ylivoimasen vaikeeta. Joutuu käyttämään jopa hiiren molempia nappeja
tietenkin mäkin hiirellä se voi olla vähän pirullisempaa kun on vain yksi nappi...Kuolo kirjoitti:Linkin avaaminen uuteen ikkunaan tai välilehteenhän on ihan ylivoimasen vaikeeta. Joutuu käyttämään jopa hiiren molempia nappeja

Galileo kirjoitti:Nyt on tiedemiehet analyseeranneet Neandertaalin naisen luut ja havainneet, ettei mokoma ole kadonnutkaan mihinkään, vaan asustaa täällä kalsassa pohjoisessa herttaisena itsenään.
http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/35713- ... ko-tutulta

LazyBastard kirjoitti:Muoks: Muropaketissa tiedossa jo tekijäkin?

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa