Naisten oma ketju! (miesvaroitus!)

Re: Naisten oma ketju!

ViestiKirjoittaja theia » Pe 26 Syys 2008 09:05

Ihan tosi ihana mekko! :tipahdus:

Mäkin yritin aiemmin olla mekko-ostoksilla, mutta en löytänyt niin mitään kivaa mekkoa :p ja nekin mekot, joita sovittelin, oli aina jostain kohti ruman näköisiä (yleensä rinnat oli jotenkin tiellä :epäilevä: ).
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 26 Syys 2008 09:30

Joo sillon ei kyllä taatusti löydä kun etsii asiasta tehen. Nytkin tuo vain sattui silmään pyytämättä ja täytenä yllätyksenä.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja kaneli » Pe 26 Syys 2008 13:10

irvikissa kirjoitti: Kierrän Gina Tricotn kaukaa, eikä muissakaan made in Bangladesh -ketjuissa tule enää juuri pyörittyä kun on päässyt laatumateriaalien ja -työn makuun.

Gina Tricot oli mun lempikauppa, kun asuin Ruotsissa! Suomessa valikoima ei mielestäni kyllä vastaa Ruotsin tarjontaa, ja mua ärsyttää, kun nyt taas kaikilla on samoja rytkyjä ku mulla. Ennen olin sentään uniikki. :gay:

Ja sit mua ärsyttää, ku se nimi lausutaan väärin. Ku sehän on ruotsalaisittain niinku jiina trikoo.
Eikä mulla taaskaan muuta. :nolo:
It's all make believe, isn't it?
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja Crazy_Clown » Pe 26 Syys 2008 15:43

Voi tuo mekko on kyllä niin kaunis!

Kävin eilen sitten shoppailemaasa kirpputoreilla. Ostin vihreän villatakin, harmaat vakosamettihousut, puna-valkoraidallisen T-paidan ja Whitesnaken LP:n. Yhteensä nuo kaikki taisivat muistaakseni maksaa 15e.

Kaupungilla pyöriessäni päädyin hetkeksi H&M:llekkin (En tosin ostamaan mitään; Kävelin vahingossa UFFin ohi, ja yksin kaupungilla ollessani en vain voi kääntyä kannoillani ohi kävelemääni kohteeseen. :nolo: Eli leikin että olin menossa H&M:ään :virne:) ja huomasin, että kirpparit todellakin ovat tottumiskysymys, mutta niin ovat ihan tavallisetkin kaupat; Siitä on ikuisuus kun olen viimeksi pyörinyt tällaisessa oikeassa kaupassa, ja nyt sitten tunsin oloni siellä kovin epämukavaksi ja eksyneeksi.
Crazy_Clown

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 26 Syys 2008 21:21

kaneli kirjoitti:Ja sit mua ärsyttää, ku se nimi lausutaan väärin. Ku sehän on ruotsalaisittain niinku jiina trikoo.

Käytiin kaupoilla ja matkalla tuli vastaan ko. puljun mainoksia. Tuli tämä kanelin viesti
mieleen ja taisin ihan ääneen makustella liikkeen nimen lausumista jiina trikoo :virne:

Kun mä oon ainakin ollut aikaisemmin tietämätön ja lausunut sen mahdollisimman tök-
sähtävästi kinatrikot :juntti:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja theia » La 27 Syys 2008 13:47

Sippura kirjoitti:
kaneli kirjoitti:Ja sit mua ärsyttää, ku se nimi lausutaan väärin. Ku sehän on ruotsalaisittain niinku jiina trikoo.

Käytiin kaupoilla ja matkalla tuli vastaan ko. puljun mainoksia. Tuli tämä kanelin viesti
mieleen ja taisin ihan ääneen makustella liikkeen nimen lausumista jiina trikoo :virne:

Kun mä oon ainakin ollut aikaisemmin tietämätön ja lausunut sen mahdollisimman tök-
Nyt mä täällä ääneen mietin yksin että miten sen sanon :virne: mutta mä taidan sanoa sen tsiiina trikooo (mut siis englantilaisittain se gina siel). ehkä :virne:

Nyt tuli harvinaisen dorka olo :virne:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 27 Syys 2008 22:48

Ostin ihanan lyhythiaisen, kiiltäväkankaisen, violetin, melko avokauluksisen paidan. Piti löytää paita mustan kiiltäväkankaisen polvet peittävän hameen kaveriksi syksyn aikana tulevaa pöytäjuhlaa varten. Tuo hame on ollut mulla kolmisen vuotta, mutta harmittavan vähän sitä oon käyttänyt, kun ei ole ollut siihen tarpeeksi hyvin sopivaa paitaa. Nyt on. :sydän:

Ja äiti kustansi mulle uudet lenkkarit. :) Vanhat taas pidän kotikotona. Mulle ei olisi tullut mieleenkään lenkkareiden osto, vaikka vanhat ovatkin olleet mulla ties kuinka kauan.

Oli mukava kierrellä äidin kanssa pitkästä aikaa kaupoissa. Välillä tulee ihan outoja vaateehdotuksia, mutta vaatteiden arvosteluhetkellä äiti osaa tosi hyvin sanoa, mikä näyttää hyvältä päälläni. Ja nytkin löytyi tuo ihana uusi juhlapaita. :D
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Sippura » Su 28 Syys 2008 11:04

marenkienkeli kirjoitti:Piti löytää paita mustan kiiltäväkankaisen polvet peittävän hameen kaveriksi syksyn aikana tulevaa pöytäjuhlaa varten.

Mikä on pöytäjuhla..?
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 28 Syys 2008 12:28

Sippura kirjoitti:
marenkienkeli kirjoitti:Piti löytää paita mustan kiiltäväkankaisen polvet peittävän hameen kaveriksi syksyn aikana tulevaa pöytäjuhlaa varten.

Mikä on pöytäjuhla..?

Varmaan joku juhla, jossa istutaan enimmäkseen pöytien ääressä. Juhlaillallinen tai joku semmonen..
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 28 Syys 2008 13:00

Löysin täydelliset saapikkaat! :D

Högl:n mustat nahkasaappat. Ihan perusmalli, ei mitään hilavitkuttimia (solkia tms), varsi polveen asti.
Niin pirun hyvät kävellä, vaikka on piikkikorko (4,5 cm).

En käsitä omaa onneani. :tipahdus:

Apua. Yritin ettiä netistä kuvaa/vastaavaa kenkää, eksyin shoes.comiin ja löysin nää. :tipahdus: Melkein samanlaiset, paitti et mun ei oo stretsiä ja noi on ökyhalvat. stana, se siitäkin onnesta. :p
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 28 Syys 2008 13:50

Lyyra kirjoitti:
Sippura kirjoitti:

Mikä on pöytäjuhla..?

Varmaan joku juhla, jossa istutaan enimmäkseen pöytien ääressä. Juhlaillallinen tai joku semmonen..

Eli pöytäjuhlissa tosiaan istutaan enimmäkseen pöydissä. Lauletaan juomalauluja ja joitain muitakin lauluja mukaan mahtuu. Syödään ja juodaan. Puheitakin on. Joskus voi olla jotain ohjelmaa (esim. lauluesityksiä, näytelmä jne.).

Yleensä pöytäjuhliin pukeudutaan hienosti. Meillä koodina miehellä musta puku ja naisella juhlallinen puku oman harkinnan mukaan. Vuosijuhlat ovat hienoimmat pöytäjuhlat ja niihin pukeudutaan yleensä frakkiin ja naiset suureen iltapukuun eli pitkään (näyttävään) iltapukuun. Toisaalta esimerkiksi vappusitseillä pukukoodina voi olla vaikka haalarit. :)
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja tiipetti » Su 28 Syys 2008 14:24

Emilia kirjoitti:Yritin ettiä netistä kuvaa/vastaavaa kenkää, eksyin shoes.comiin ja löysin nää. :tipahdus: Melkein samanlaiset, paitti et mun ei oo stretsiä ja noi on ökyhalvat. stana, se siitäkin onnesta. :p

Vaikka sukupuoleni mukaan olenkin nainen, en ole vieläkään ymmärtänyt, miten tuollaisilla kengillä kävellään.
Siksi lähetänkin terveisiä täältä alhaalta, sillä olen varsin ihastunut tällaisiin kenkilöihin. Vielä en kauppaan
asti ole uskaltautunut, mutta katellaan palkkapäivänä.
"Kuuntele Kentiä, niin, anna Jocke Bergin vikinän johdattaa sinut sopusointuun ja harmoniaan."
John Ajvide Lindqvist - Kuinka kuolleita käsitellään
tiipetti

ViestiKirjoittaja Sippura » Su 28 Syys 2008 14:32

marenkienkeli kirjoitti:Eli pöytäjuhlissa tosiaan istutaan enimmäkseen pöydissä. Lauletaan juomalauluja ja joitain muitakin lauluja mukaan mahtuu. Syödään ja juodaan. Puheitakin on. Joskus voi olla jotain ohjelmaa (esim. lauluesityksiä, näytelmä jne.)

Alright :lanppu: Meidän koulussa noita kemuja kutsuttiin gaaloiksi se oli kyllä mielestäni
vähän turhan pompöösi nimitys ko. kekkereille...
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 28 Syys 2008 14:50

tiipetti kirjoitti:
Emilia kirjoitti:Yritin ettiä netistä kuvaa/vastaavaa kenkää, eksyin shoes.comiin ja löysin nää. :tipahdus: Melkein samanlaiset, paitti et mun ei oo stretsiä ja noi on ökyhalvat. stana, se siitäkin onnesta. :p

Vaikka sukupuoleni mukaan olenkin nainen, en ole vieläkään ymmärtänyt, miten tuollaisilla kengillä kävellään.
Siksi lähetänkin terveisiä täältä alhaalta, sillä olen varsin ihastunut tällaisiin kenkilöihin. Vielä en kauppaan
asti ole uskaltautunut, mutta katellaan palkkapäivänä.

Jos ne on hyvät kengät, niin niillä voi kävellä ihan samoin kuin noilla sun kengilläkin. :) Hyvä tarkoittaen siis sitä, että oikean kokoisena, kengän pohja myötäilee jalkapohjaa ja päkiällä sekä kantapäällä on hyvä tuki, ettei tarvitse "kävellä varpaillaan". Vähän joutuu ehkä nostamaan enempi polvea, jottei kengän kärki nirhaa asfalttia joka askeleella, mutta senkin oppii tekemään tyylikkäästi pienellä harjoittelulla.

Korot on ihania. :pilvi: Itekin kyllä käytän niitä vähänlaisesti, koska en ole tottunut ja jalat tulevat kipeiksi, mutta se johtunee vääränmallisista kengistä. Mutta ihanan, perinteisen naisellista ja ryhtikin on parempi. Parasta on se, että pienikin korko riittää. Itse suosin 3-5 senttiä.

Nyt pitäisi kyllä saada talveksi/syksyksi myös jotkut ihan tuommoset matalapohjaisetkin kengät. Mulla on jo tän tyyliset, mutta ne alkavat olla aika kulahtaneet eikä mokkaisia viitsi hirveästi käyttää räntäsateella. :(

Miten te muuten säilytätte kenkänne?

Ite pidän ne aina laatikossa tai siistissä rivissä hyllyllä. Ahdistaa nähdä kenkiä rytyssä ja yhdessä kasassa. :hullu:
Koska vaatehuoneeni on aika pieni, oon aatellu hankkia tällaisen telineen. On meillä eteisessä kenkäkaappikin, mutta
siihen mahtuu aika rajalinen määrä ja niitäkin joutuu ruttaamaan. Säilytän siinä vain ne kengät, joilla ei enää
ole niin väliä, tai joita käytän usein. Pojatkin saa vastata, jos löytyy kenkäfriikkejä. :D (Ei tartte olla edes friikki,
saa vastata muutenkin)
Emilia

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 29 Syys 2008 11:34

Ei löytynyt Lontoosta takkia, what a pity. :virne:
Rahaa paloi mukavasti (?!) ja ostelin vähän sitä sun tätä. :jaaha: En viitsi kaikkea luetella, mutta mainitaan nyt parit farkut (omg toiset ovat ekat pillit, kivat!), musta & aika iso, iiiihana nahkalaukku, Diorin kauan himoitsemani luomiväri, Kanebon uus 38 ripsari ja samaa settiä eyeliner (!! kuka on talven kuumin rinnekissa, kukakuka häh?), kolme paria kevyitä kenkiä, käyttöön Suomessa varmaan ens kesänä. :D Lisäksi löysin samanlaisen terroristihuivin, jonka hukkasin viime talvena johonkin Levin hotelliin, väriltään punavalkoisen, ostin heti. Ens reissulle otan tyhjän matkalaukun mukaan ja menen viikonlopuksi törsäämään kenkiin - kyllä ovat Suomessa ylihinnoiteltuja perkele. :viha:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Sippura » Ma 29 Syys 2008 11:40

shaana kirjoitti:kuka on talven kuumin rinnekissa, kukakuka häh

shaana on niin kuuma rinnekissa, että lumet sulaa! :O:

Kiva että oli tuloksellinen reissu, yleensä mitään ei löydy jos vartavasten lähtee
hakemaan :D

Naisasiaa: pitäisi käydä hakemassa hiusväri. Vaaleissa hiuksissa on se ärsyttävä
piirre, että kun juurikasvua eli maantienharmaata on sentti, pari, niin hiukset
näyttää vastapestyinäkin ihan rasvaisilta. Yök.
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 29 Syys 2008 12:03

Sippura kirjoitti:
shaana kirjoitti:kuka on talven kuumin rinnekissa, kukakuka häh

shaana on niin kuuma rinnekissa, että lumet sulaa! :O:

:virne: Haha!
Ei oikeastaan ollut mitään ostovimmaa, siis ei mun pitänyt ostella kaikkea, mutta Oxfordstreet jotenkin vain huomaamatta imaisi pari päivää koko reissusta.. :virne: Harrodsilla hemmottelin naista minussa tuoreilla, suklaassa dipatuilla mansikoilla, ai taivas kuinka hyviä.. :kuola:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja kaneli » Ma 29 Syys 2008 12:40

theia kirjoitti:
Sippura kirjoitti:

Nyt mä täällä ääneen mietin yksin että miten sen sanon :virne: mutta mä taidan sanoa sen tsiiina trikooo (mut siis englantilaisittain se gina siel). ehkä :virne:

Nyt tuli harvinaisen dorka olo :virne:

Ootte hauskoi, tytöt! :superhymy:

Tota Theian mainitsemaa lausumistapaa oon eniten kuullu käytettävän. Enkä mä nyt ihan kaikille kehtaa päsmäröidä, et hei se on kyl jiina! Eikä kait sillä oikeasti niin väliä oo, miten kyseisen puljun nimen lausuu. Onhan Zaraki ruotsalaisille "saara".
It's all make believe, isn't it?
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja Leirum » Ke 01 Loka 2008 01:29

Emilia kirjoitti:Löysin täydelliset saapikkaat! :D

Högl:n mustat nahkasaappat. Ihan perusmalli, ei mitään hilavitkuttimia (solkia tms), varsi polveen asti.
Niin pirun hyvät kävellä, vaikka on piikkikorko (4,5 cm).

En käsitä omaa onneani. :tipahdus:

Apua. Yritin ettiä netistä kuvaa/vastaavaa kenkää, eksyin shoes.comiin ja löysin nää. :tipahdus: Melkein samanlaiset, paitti et mun ei oo stretsiä ja noi on ökyhalvat. stana, se siitäkin onnesta. :p

Mut siis hei, Höglit on kuiteskin vähän laadukkaammat kun nuo tekonahka/stretch-hommelit. En usko että meni rahat hukkaan.

Harmittaa kun en ole oppinut kävelemään koroilla. :( Okei, yritystäkin on ollut vähänlaisesti. Mutta toisaalta vaikka tällaisella syyskelillä koroilla vielä voisikin pysyä turvallisesti pystyssä, niin en ymmärrä miten talvella loskassa ja jäässä säilyy hengissä jos on piikkikorot alla.

(Eikös saappaissa ole pitemmät varret kuin saapikkaissa? Ja nilkkureissa vielä lyhemmät? Otan takkini.)

Ai niin siis eihän pöytäjuhlat ole mikään oikea sana? Eihän?
"Less is more, what a crock, more is more." - Dolly Parton
Leirum

ViestiKirjoittaja Leirum » Ke 01 Loka 2008 01:32

kaneli kirjoitti:
theia kirjoitti:
Sippura kirjoitti:

Tota Theian mainitsemaa lausumistapaa oon eniten kuullu käytettävän. Enkä mä nyt ihan kaikille kehtaa päsmäröidä, et hei se on kyl jiina! Eikä kait sillä oikeasti niin väliä oo, miten kyseisen puljun nimen lausuu. Onhan Zaraki ruotsalaisille "saara".

Ruotsalaiset ei myöskään osaa lausua englannista lainaamaansa jeans sanaa, joten antaa mennä vaan. (Tai no ainakin sen t:n sieltä tricotista voi tiputtaa :))
"Less is more, what a crock, more is more." - Dolly Parton
Leirum

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 01 Loka 2008 07:30

Hiphei! Jo toiset peräkkäiset ketsuppikarnevaalit ilman särkylääkkeitä!
Tätä ei ole tapahtunut vuosiin!

:pomppuhymy:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 01 Loka 2008 08:18

Leirum kirjoitti:Mut siis hei, Höglit on kuiteskin vähän laadukkaammat kun nuo tekonahka/stretch-hommelit. En usko että meni rahat hukkaan.

Joo, en usko että meni rahat hukkaan. :D Nyt kun vielä raaskisi käyttääkin kenkiään. :virne:
Leirum kirjoitti:(Eikös saappaissa ole pitemmät varret kuin saapikkaissa? Ja nilkkureissa vielä lyhemmät? Otan takkini.)

Jaa.... en oo koskaan aatellut asiaa. :o: Nilkkurit on tietty lyhyimmät, mut saappaat/saapikkaat on mulle sama asia. Olen varmaan väärässä. :) Saapikas kuulostaa sanana mukavammalta, siksi käytän sitä usein saapas-sanan tilalla..
Emilia

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 01 Loka 2008 08:54

Leirum kirjoitti:(Eikös saappaissa ole pitemmät varret kuin saapikkaissa? Ja nilkkureissa vielä lyhemmät? Otan takkini.)

Munsta saappaat on kumpparit ja saapikkaat on sellaiset naiselliset/tyttömäiset korkea-
vartiset kengät :tilt:

Vitsi mä oon liekeissä tänään, näin informatiivistä ja sisältörikasta tekstiä osaan tuottaa :keijo:
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 01 Loka 2008 10:16

Leirum kirjoitti:Ai niin siis eihän pöytäjuhlat ole mikään oikea sana? Eihän?

Miksi pöytäjuhlat ei olisi oikea sana? :riips: Akateemisia pöytäjuhlia tuntuu olevan ainakin huomattavalla osalla ainejärjestöistä (muista en tosin tiedä paitsi yliopiston ainejärjestöistä) ja lisäksi osakunnilla. Ja niistä puhutaan nimenomaan akateemisina pöytäjuhlina.

Kylläpäs oli vaikea päästä tänään ylös. Herätyskellon soitto tuntui tulevan aivan liian aikaisin. Nukahdinkin uudelleen, mitä ei ole tapahtunut oikeastaan ikinä. Jos tiedän, että täytyy nousta, en nukahda uudelleen. Silloin toki on eri asia, jos olen siirtänyt herätyskellon soittoa, koska silloin on luvallista nukkua.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 01 Loka 2008 11:08

Sippura kirjoitti:Munsta saappaat on kumpparit ja saapikkaat on sellaiset naiselliset/tyttömäiset korkea-
vartiset kengät :tilt:

Niin mustakin. Lyhytvartiset saapikkaat on sitten nilkkurit.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa