Mäkin yritin aiemmin olla mekko-ostoksilla, mutta en löytänyt niin mitään kivaa mekkoa
ja nekin mekot, joita sovittelin, oli aina jostain kohti ruman näköisiä (yleensä rinnat oli jotenkin tiellä
).
ja nekin mekot, joita sovittelin, oli aina jostain kohti ruman näköisiä (yleensä rinnat oli jotenkin tiellä
).irvikissa kirjoitti: Kierrän Gina Tricotn kaukaa, eikä muissakaan made in Bangladesh -ketjuissa tule enää juuri pyörittyä kun on päässyt laatumateriaalien ja -työn makuun.

Eli leikin että olin menossa H&M:ään
) ja huomasin, että kirpparit todellakin ovat tottumiskysymys, mutta niin ovat ihan tavallisetkin kaupat; Siitä on ikuisuus kun olen viimeksi pyörinyt tällaisessa oikeassa kaupassa, ja nyt sitten tunsin oloni siellä kovin epämukavaksi ja eksyneeksi.kaneli kirjoitti:Ja sit mua ärsyttää, ku se nimi lausutaan väärin. Ku sehän on ruotsalaisittain niinku jiina trikoo.

Nyt mä täällä ääneen mietin yksin että miten sen sanonSippura kirjoitti:kaneli kirjoitti:Ja sit mua ärsyttää, ku se nimi lausutaan väärin. Ku sehän on ruotsalaisittain niinku jiina trikoo.
Käytiin kaupoilla ja matkalla tuli vastaan ko. puljun mainoksia. Tuli tämä kanelin viesti
mieleen ja taisin ihan ääneen makustella liikkeen nimen lausumista jiina trikoo
Kun mä oon ainakin ollut aikaisemmin tietämätön ja lausunut sen mahdollisimman tök-
sähtävästi kinatrikot :juntti:
mutta mä taidan sanoa sen tsiiina trikooo (mut siis englantilaisittain se gina siel). ehkä 

Vanhat taas pidän kotikotona. Mulle ei olisi tullut mieleenkään lenkkareiden osto, vaikka vanhat ovatkin olleet mulla ties kuinka kauan.
marenkienkeli kirjoitti:Piti löytää paita mustan kiiltäväkankaisen polvet peittävän hameen kaveriksi syksyn aikana tulevaa pöytäjuhlaa varten.
Sippura kirjoitti:marenkienkeli kirjoitti:Piti löytää paita mustan kiiltäväkankaisen polvet peittävän hameen kaveriksi syksyn aikana tulevaa pöytäjuhlaa varten.
Mikä on pöytäjuhla..?

Melkein samanlaiset, paitti et mun ei oo stretsiä ja noi on ökyhalvat. stana, se siitäkin onnesta.
Lyyra kirjoitti:Sippura kirjoitti:marenkienkeli kirjoitti:Piti löytää paita mustan kiiltäväkankaisen polvet peittävän hameen kaveriksi syksyn aikana tulevaa pöytäjuhlaa varten.
Mikä on pöytäjuhla..?
Varmaan joku juhla, jossa istutaan enimmäkseen pöytien ääressä. Juhlaillallinen tai joku semmonen..

Emilia kirjoitti:Yritin ettiä netistä kuvaa/vastaavaa kenkää, eksyin shoes.comiin ja löysin nää.Melkein samanlaiset, paitti et mun ei oo stretsiä ja noi on ökyhalvat. stana, se siitäkin onnesta.
![]()
marenkienkeli kirjoitti:Eli pöytäjuhlissa tosiaan istutaan enimmäkseen pöydissä. Lauletaan juomalauluja ja joitain muitakin lauluja mukaan mahtuu. Syödään ja juodaan. Puheitakin on. Joskus voi olla jotain ohjelmaa (esim. lauluesityksiä, näytelmä jne.)
Meidän koulussa noita kemuja kutsuttiin gaaloiksi se oli kyllä mielestänitiipetti kirjoitti:Emilia kirjoitti:Yritin ettiä netistä kuvaa/vastaavaa kenkää, eksyin shoes.comiin ja löysin nää.Melkein samanlaiset, paitti et mun ei oo stretsiä ja noi on ökyhalvat. stana, se siitäkin onnesta.
![]()
Vaikka sukupuoleni mukaan olenkin nainen, en ole vieläkään ymmärtänyt, miten tuollaisilla kengillä kävellään.
Siksi lähetänkin terveisiä täältä alhaalta, sillä olen varsin ihastunut tällaisiin kenkilöihin. Vielä en kauppaan
asti ole uskaltautunut, mutta katellaan palkkapäivänä.
Hyvä tarkoittaen siis sitä, että oikean kokoisena, kengän pohja myötäilee jalkapohjaa ja päkiällä sekä kantapäällä on hyvä tuki, ettei tarvitse "kävellä varpaillaan". Vähän joutuu ehkä nostamaan enempi polvea, jottei kengän kärki nirhaa asfalttia joka askeleella, mutta senkin oppii tekemään tyylikkäästi pienellä harjoittelulla.
Itekin kyllä käytän niitä vähänlaisesti, koska en ole tottunut ja jalat tulevat kipeiksi, mutta se johtunee vääränmallisista kengistä. Mutta ihanan, perinteisen naisellista ja ryhtikin on parempi. Parasta on se, että pienikin korko riittää. Itse suosin 3-5 senttiä. 

(Ei tartte olla edes friikki,
En viitsi kaikkea luetella, mutta mainitaan nyt parit farkut (omg toiset ovat ekat pillit, kivat!), musta & aika iso, iiiihana nahkalaukku, Diorin kauan himoitsemani luomiväri, Kanebon uus 38 ripsari ja samaa settiä eyeliner (!! kuka on talven kuumin rinnekissa, kukakuka häh?), kolme paria kevyitä kenkiä, käyttöön Suomessa varmaan ens kesänä.
Lisäksi löysin samanlaisen terroristihuivin, jonka hukkasin viime talvena johonkin Levin hotelliin, väriltään punavalkoisen, ostin heti. Ens reissulle otan tyhjän matkalaukun mukaan ja menen viikonlopuksi törsäämään kenkiin - kyllä ovat Suomessa ylihinnoiteltuja perkele. 
shaana kirjoitti:kuka on talven kuumin rinnekissa, kukakuka häh

Sippura kirjoitti:shaana kirjoitti:kuka on talven kuumin rinnekissa, kukakuka häh
shaana on niin kuuma rinnekissa, että lumet sulaa!![]()
Haha!
Harrodsilla hemmottelin naista minussa tuoreilla, suklaassa dipatuilla mansikoilla, ai taivas kuinka hyviä.. 
theia kirjoitti:Nyt mä täällä ääneen mietin yksin että miten sen sanonSippura kirjoitti:kaneli kirjoitti:Ja sit mua ärsyttää, ku se nimi lausutaan väärin. Ku sehän on ruotsalaisittain niinku jiina trikoo.
Käytiin kaupoilla ja matkalla tuli vastaan ko. puljun mainoksia. Tuli tämä kanelin viesti
Kun mä oon ainakin ollut aikaisemmin tietämätön ja lausunut sen mahdollisimman tök-
sähtävästi kinatrikot :juntti:mutta mä taidan sanoa sen tsiiina trikooo (mut siis englantilaisittain se gina siel). ehkä
Nyt tuli harvinaisen dorka olo

Emilia kirjoitti:Löysin täydelliset saapikkaat!![]()
Högl:n mustat nahkasaappat. Ihan perusmalli, ei mitään hilavitkuttimia (solkia tms), varsi polveen asti.
Niin pirun hyvät kävellä, vaikka on piikkikorko (4,5 cm).
En käsitä omaa onneani.
Apua. Yritin ettiä netistä kuvaa/vastaavaa kenkää, eksyin shoes.comiin ja löysin nää.Melkein samanlaiset, paitti et mun ei oo stretsiä ja noi on ökyhalvat. stana, se siitäkin onnesta.
![]()
Okei, yritystäkin on ollut vähänlaisesti. Mutta toisaalta vaikka tällaisella syyskelillä koroilla vielä voisikin pysyä turvallisesti pystyssä, niin en ymmärrä miten talvella loskassa ja jäässä säilyy hengissä jos on piikkikorot alla.kaneli kirjoitti:theia kirjoitti:Nyt mä täällä ääneen mietin yksin että miten sen sanonSippura kirjoitti:kaneli kirjoitti:Ja sit mua ärsyttää, ku se nimi lausutaan väärin. Ku sehän on ruotsalaisittain niinku jiina trikoo.
sähtävästi kinatrikot :juntti:mutta mä taidan sanoa sen tsiiina trikooo (mut siis englantilaisittain se gina siel). ehkä
Tota Theian mainitsemaa lausumistapaa oon eniten kuullu käytettävän. Enkä mä nyt ihan kaikille kehtaa päsmäröidä, et hei se on kyl jiina! Eikä kait sillä oikeasti niin väliä oo, miten kyseisen puljun nimen lausuu. Onhan Zaraki ruotsalaisille "saara".
)
Leirum kirjoitti:Mut siis hei, Höglit on kuiteskin vähän laadukkaammat kun nuo tekonahka/stretch-hommelit. En usko että meni rahat hukkaan.
Nyt kun vielä raaskisi käyttääkin kenkiään. 
Leirum kirjoitti:(Eikös saappaissa ole pitemmät varret kuin saapikkaissa? Ja nilkkureissa vielä lyhemmät? Otan takkini.)
Nilkkurit on tietty lyhyimmät, mut saappaat/saapikkaat on mulle sama asia. Olen varmaan väärässä.
Saapikas kuulostaa sanana mukavammalta, siksi käytän sitä usein saapas-sanan tilalla..Leirum kirjoitti:(Eikös saappaissa ole pitemmät varret kuin saapikkaissa? Ja nilkkureissa vielä lyhemmät? Otan takkini.)

Leirum kirjoitti:Ai niin siis eihän pöytäjuhlat ole mikään oikea sana? Eihän?
Akateemisia pöytäjuhlia tuntuu olevan ainakin huomattavalla osalla ainejärjestöistä (muista en tosin tiedä paitsi yliopiston ainejärjestöistä) ja lisäksi osakunnilla. Ja niistä puhutaan nimenomaan akateemisina pöytäjuhlina.Sippura kirjoitti:Munsta saappaat on kumpparit ja saapikkaat on sellaiset naiselliset/tyttömäiset korkea-
vartiset kengät
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa