Urheilevat fordelaiset

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 25 Syys 2008 21:40

Mä oon harrastanut lähinnä kävelurheilua sen jälkeen, kun pyörä vietiin. Hyvin on mennyt, koska kesän aikana paino aleni 15 kg :D Tosin nyt täytyy yrittää olla varovainen, ettei se lähtisi tulemaan takaisin (viime viikolla kilo oli jo ujuttautunut takaisin).

Noin puoli tuntia päivässä tulee käveltyä ihan opiskelumatkoja ja sitten koitan pari sellaista vähän runsaan tunnin lenkkiä pitää viikkotasolla. Varsinkin sunnuntailenkki siinä formuloiden ja Big Brotherin välissä on suorastaan nautinnollinen ja siinä on hyvä mielessään summailla päättyvää viikkoa ja suunnitella seuraavaa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Pvi » Su 28 Syys 2008 01:22

Fordellahan tuntuu paino putoavan!
Mullekin tänään kommentoitiin, että olen kuulema kesän aikana laihtunut, vaikka ei se kyllä painosta ole ainakaan lähtenyt. Enkä ole kuntoillut sellaisia määriä, että isoja muutoksia olisi päässyt tapahtumaan. No ehkä kaverilla oli vain minusta isompi mielikuva...
(Auroralle vinkki: jos paino näyttää laskusuuntaa, niin vähän lisää margariinia leivälle, öljyä salaatille tahi pähkinöitä ja siemeniä välipalaksi/ruoan sekaan. Pehmeällä rasvalla noin pääasiallisesti ja joskus vaikka suklaa-muu herkku osastolla energian saantia kasvatellen...ja tietenkin ruokaa voi yrittää syödä enemmän, jos mahdollista. Toivottavasti ei tarvitse mennä kalorin laskentaan, se on tylsää)

---
Iloitsen omasta puolestani kun olen kahdesti saanut ryhdyttyä joogan pariin.
Olen tyytyväinen, että sain ihan itse, yksin ja omasta motivaatiosta tehtyä jotain itseni hyväksi.
Nyt on takareidet joogatukossa... siitä en ole niin hyvilläni, mutta ei se ihan maailman kurjintakaan ole.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 28 Syys 2008 10:43

Mullakin lähti (valitettavasti) kesän aikana kilo painosta. Lähinnä kai työmatkaliikunnan ansiosta (/takia). Viime lukuvuoden aikana oli kertynyt pari lisäkiloa, joten aloin jo olla normaalipainoisen alarajoilla. Mä oon aina ollut alipainoinen, joten ehkä mun "hyvinvointipaino" vaan on hitusen verran alipainoinen (BMI:n mukaan). Mutta eipä noita lukuja onneksi kannata liikaa tuijottaa.

Pitäis vaan liikkua enemmän, että sais lihaksia ja niiden avulla lisää painoa...
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Pvi » Su 28 Syys 2008 12:16

marenkienkeli kirjoitti:Mullakin lähti (valitettavasti) kesän aikana kilo painosta. Lähinnä kai työmatkaliikunnan ansiosta (/takia). Viime lukuvuoden aikana oli kertynyt pari lisäkiloa, joten aloin jo olla normaalipainoisen alarajoilla. Mä oon aina ollut alipainoinen, joten ehkä mun "hyvinvointipaino" vaan on hitusen verran alipainoinen (BMI:n mukaan). Mutta eipä noita lukuja onneksi kannata liikaa tuijottaa.

Pitäis vaan liikkua enemmän, että sais lihaksia ja niiden avulla lisää painoa...

Tiesithän, että nuorilla aikuisilla painoindeksi 19 katsotaan olevan vielä normaali, jos paino pysyy kutakuinkin samana. Sitten jos lihasta tulee lisää, niin kyllä se paino siitä nousee. Ja muutenkin naisistuessa rasvaa saattaa tulla vähän lisää jonnekin päin vartaloa.
Ei siis kannata liikaa tuijotella numeroita.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 28 Syys 2008 13:32

Pvi kirjoitti:Tiesithän, että nuorilla aikuisilla painoindeksi 19 katsotaan olevan vielä normaali, jos paino pysyy kutakuinkin samana.

Juu. Tiesin. Lähteestä riippuen normaalin BMI:n alarajana pidetään joko 20:tä tai 18,5:ttä. Itse vertasin tuohon 18,5:een, kun se oli meille ravitsemustieteen luennolla opetettu raja. Ja meille painotettiin myös sitä "hyvinvointipainoa" eli jos paino ei nyt ole aivan normaalipainon rajoissa, mutta pysyy suht vakaana ja hyvinvointi on kunnossa, ei pitäisi olla syytä huoleen. :)

Ajattelin lähteä tänään illalla lenkille. Pitää päästä uusia lenkkareita testaamaan. Ja voisi myös käydä katsomassa, jos vaikka saunan sais varattua. Joku vajaan tunnin lenkki ripeästi kävellen + sauna. Olisi kyllä mahtava sunnuntaisuunnitelma!

Muoks. Saunavuoron olisin saanut neljältä, joten saunominen jää tänään. Eikä yleisellä vuorolla huvita mennä, kun olisin halunnut tänään nautiskella löylyistä yksin. Mutta lenkille menen.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Shay » Su 28 Syys 2008 15:28

Pascal Lemoix kirjoitti:Mä oon harrastanut lähinnä kävelurheilua sen jälkeen, kun pyörä vietiin. Hyvin on mennyt, koska kesän aikana paino aleni 15 kg :D

Onneksi olkoon. :o:

---

Jos mun painoindeksi ois 19, painaisin noin 45 kiloa. :virne: Tekis kyllä mieli koittaa, miltä näyttäisin,
jos olisin tuon painoinen. :raps: Sais nyt vaan muutaman kilon pudotettua muutenkin menettämättä
saatua lihasvoimaa. Pitää hankkia kunnon juoksukengät ja ruveta taas juoksemaan. :lanppu:
Ja lopettaa tissuttelu ja karkinsyönti... :epäilevä:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 28 Syys 2008 20:13

marenkienkeli kirjoitti:Mutta lenkille menen.

:epäilevä:
Tulin hetki sitten kotiin. Ja nyt on voimaton olo. En jaksa lähteä lenkille. Tuli tuossa tosin käveltyä melko paljon, kun kävin parissa paikassa, mutta eihän se kunnon lenkkiä tokikaan korvaa...
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Pvi » Su 28 Syys 2008 21:23

Shay kirjoitti:os mun painoindeksi ois 19, painaisin noin 45 kiloa. :virne: Tekis kyllä mieli koittaa, miltä näyttäisin,
jos olisin tuon painoinen. :raps:

Ei toi edellinen kommentointi sitä meinannut, että kaikkien nuorten painoindeksi voisi olla alle 20. Vaan on semmoisia tyyppejä jotka nyt vaan sattuu olemaan hoikkia rimpuloita, eikä niiden tarvitse huolestua siitä jos indeksit näyttää hassuja. Niin ne näyttää hassuja lihaksikkailla tyypeilläkin...
Mutta Marenkienkelillä on mitä ilmeisemmin homma hallussa, vaikka jäikin sunnuntailenkki väliin.
---
Mä kävin taas tanssimassa kontsua!
Tunnilla paikat avautui, mutta ei oikein vielä päässyt vauhtiin. Onneksi jäin paikalle notkumaan, sillä sain vielä kunnon flow-hiki tanssin siihen kaupan päälle.
Nyt on hyvä mieli ja olo. (paitsi oikean solisluun alla on jotain hassusti...)
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 29 Syys 2008 11:07

Olen lipsunut kunto-ohjelmastani viimeisen, öö, reilun kuukauden ajan. :p Tänään olisi tarkoitus kunnostautua ja lähteä lenkille, katsotaan paljonko on kunto pudonnut. Mullakin on painoa pudonnut aika hyvin ja varmaankin parin kuukauden tipaton pudottaa kiloja edelleen. Tipaton muutenkin varmasti pakottaa urheilemaan, pakkohan se on jotain tehdä ettei kuoliaaksi ikävysty.

Vierumäen viikonlopulle ilmoittauduin kuntonyrkkeilyyn, kehonhallintaan ja chiballiin. Joku neljäskin laji oli, mutta en enää muista mihin olen nimeni pannut. :superhymy: Kohta sekin on jo.

muokkaan: Unohdin kokonaan mainita, että viime viikolla olen kylläkin kuluttanut erittäin ahkerasti Lontoon katuja, päivittäin tuli käveltyä vähintään neljä-viisi tuntia. :D Joutui ihan kävelykenkiin vedoten ostamaan muutaman parin uusia kenkiä, kun muutamana iltana tuntui että jalkapohjat ovat tulessa..
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja pampula » To 02 Loka 2008 20:56

Hitsi, haluan myös saada urheiluinnon päälle :hullu: . En tiiä mikä muhun on mennyt. Oon aina harrastanut aika paljon liikuntaa, vähintäänkin kävelyä, mutta viime kuukausina kun ei, niin ei sitten millään. Toki kökkö keli on ollut osasyyllinen, mutta kun ei sillä ennen ole ollut mitään merkitystä.

Käppäilin tänään urheilukaupoissa katselemassa kunnollista ulkoiluasua, jotta saisi senkin pois tekosyiden listalta. Ja oikeesti - olisihan se kiva käydä lenkillä ilman että kastuu likomäräksi. Löysinkin unelma-asun (kaupassa vihreenä), mutta kas kummaa, sehän olikin kaupan kallein :keijo: Uudet lenkkarit pitäisi myös ostaa, koska nämä nykyiset on olleet käytössä...eh..varmaan kolme-neljä vuotta :nolo: Niissä on jo reiät varpaiden kohdalla...

En tiiä miten tästä plösösuosta noustaan. Hankalinta ehkä on hyväksyy kropan muutokset ja lihasten heikkeneminen, vararenkaan kertyminen. En mie nyt lihava oikeestaan oo, mutta aina se kirpasee ku pitää taas yksistä housuista luopua tuon epämääräisen "tukevoituman" takia :O: Jotenkin mussa ei vaan ole sellasta sinniä liikkumiseen kuin ennen. Se johtuu kyllä myös siitäkin, etten ole enää niin kauhean ankara itseäni kohtaan. Nyt on sitte menty siihen toiseen ääripäähän :keijo:

En nyt teitenkään usko että jotku varusteet sais lähtemään liikkeelle seuraavat kaks vuotta, mutta jos se vähänki tsemppais niin...
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
pampula

ViestiKirjoittaja Shay » To 02 Loka 2008 21:04

pampula kirjoitti:En tiiä miten tästä plösösuosta noustaan. Hankalinta ehkä on hyväksyy kropan muutokset ja lihasten heikkeneminen, vararenkaan kertyminen.

Tuota voi tietenkin käyttää tekosyynä, kun vinkuu puoliskolta koiraa. :juoni: Koiran kanssahan on
pakko lähtä lenkille... 'Jos mää en saa koiraa musta tullee läski ja ruma ja muutenkin kauhia ihminen. :nirppa:'
:virne:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 02 Loka 2008 21:07

Tänään iski lenkki innostus päälle. Kun pääsin pihalle, siellä satoi. Plääh. Puntaroin lähtemistä muutaman sekunnin ja lähdin lenkille. 45 minuuttia tuli oltua lenkillä ja osan matkasta juoksin. Kunnon extremeurheilua... "Varmaan en käänny takaisin. Meen jonkun ringin." :keijo: Löysin onnekseni sellaisen reitin enkä joutunut umpikujaan. :)

Ja mikä kruunasikaan illan, kun tulin hiukset vettä valuen kotiin. Sauna. :sydän: Onneksi sain sen päivällä varattua. :jami:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emilia » To 02 Loka 2008 22:37

pampula kirjoitti:En mie nyt lihava oikeestaan oo, mutta aina se kirpasee ku pitää taas yksistä housuista luopua tuon epämääräisen "tukevoituman" takia :O:

Mun yks kaveri on sitä mieltä, että isompien vaatteiden ostaminen on itsensä huijaamista. Että siinä vaiheessa pitäisi syödä vähemmän ja liikkua enemmän. Mutta se eukko latookin exceliin joka päivä kaiken syömänsä grammalleen eritellen proteiinit ja hiilihydraatit yms.. :töktök: Nih..en oo siis samaa mieltä ystävän kanssa ainakaan ihan täysin. Tuli vaan mieleen.

Pari viikkoa meni vähän iisimmin urheilun kanssa, kun iski flunssa tai joku vastaava. Nyt alkaa olla taas normifiilis ja normirytmi.(Ellei kaikkia tunteja peruttaisi jatkuvasti.. :epäilevä: )
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Shay » To 02 Loka 2008 22:43

Emilia kirjoitti:
pampula kirjoitti:En mie nyt lihava oikeestaan oo, mutta aina se kirpasee ku pitää taas yksistä housuista luopua tuon epämääräisen "tukevoituman" takia :O:

Mun yks kaveri on sitä mieltä, että isompien vaatteiden ostaminen on itsensä huijaamista. Että siinä vaiheessa pitäisi syödä vähemmän ja liikkua enemmän.

Mää oon samaa mieltä, ku sun kaveris. Oon usein miettiny, miten ihimiset onnistuu lihomaan monta
kymmentä kiloa ja vielä ihan vahingossa. Jos antaa periksi painon nousulle, huomaa kohta olevansa
80-kiloinen sohvaperuna... :p Itekki oon huomannu housujen kiristävän ja oon jättäny karkinsyönnin
vähemmälle ja liikkunu enemmän.
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja pampula » To 02 Loka 2008 22:50

Emilia kirjoitti:Mun yks kaveri on sitä mieltä, että isompien vaatteiden ostaminen on itsensä huijaamista. Että siinä vaiheessa pitäisi syödä vähemmän ja liikkua enemmän. Mutta se eukko latookin exceliin joka päivä kaiken syömänsä grammalleen eritellen proteiinit ja hiilihydraatit yms.. :töktök:

Huh! Ehkä olen kuitenkin mieluumin just tällainen!

Tokihan se tavallaan on itsensä huijaamista, mutta toisaalta taas itse uskon, että kyllähän nyt ihmisen vartalolla on taipumus iän myötä muuttua. Vaikka ei kiloja tulisikaan lisää, niin kyllä se vartalo vaan muutuskelee kokoajan. Oishan se kiva näyttä siltä miltä näytti 20-vuotiaana, mutta ehkä pitää opetella vain oma vartalonsa uudestaan, ja oppia rakastamaan sitä sellaisena kuin se sillä hetkellä on.

Siinähän on aina tietty se vaara, että menee se plösöily överiksi :keijo: Mutta niin, jos sen keskitien löytäisi, niin se ois varmaan aika bueno homma.
pampula

ViestiKirjoittaja pampula » Pe 03 Loka 2008 22:12

Noniin. Sokoksen 3+1 -päiviltä löytyi aivan helvetin hieno Didriksonsin ulkoiluasu. No okei, housut on liian isot mutta en olis ikinä saanut noin hyvää takkia noin halvalla (seliseli... :p ) Ja luulen että nuo housut löytävät kyllä omistajan jollei muuten, niin kirppikseltä.

Enää lenkkarit (kävin jo katselemassa, mutta en saanut ostettua), niin ei ole enää yhtään tekosyytä tuon suhteen jäljellä :D
pampula

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 05 Loka 2008 22:14

Tänään olin lenkillä. 50 minuuttia ripeää kävelyä ja vähän myös juoksua. Valitettavasti vasemman jalan kenkä varsinkin hiertää. :huoh: Toki rakkolaastarit auttaa jonkin verran, mutta silti pikkuisen tympii. Mutta en anna sen lannistaa. Yritän nyt kovasti pitää tätä liikkumisinnostusta päällä. Lenkkeily syksyisessä säässä on ihanaa. :D
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 06 Loka 2008 13:04

Hyvä fiilis, tuli reippailtua viikonvaihteessa vähän muutamaa kulunutta kuukautta ahkerammin. :D Perjantaina lenkitettiin siskon kanssa kymmenisen kilometriä, ihan vaan reipasta kävelyä (= sauvat oikeasti unohtuivat lähtörytäkässä kotiin). :D Lauantaina aamulla uimaan ja muuten tuli käytyä koiran kanssa muutama mukavan mittainen lenkki jopa ihanassa sateisessa syyssäässä. Äiskän jumppapallon kanssa pelleilin eilen ja olen saanut käsivarret hieman kipeiksi.

Uinti oli kova juttu, kävin mittarin kanssa ja mukavalta näytti. Tällä viikolla olisi tarkoitus käydä ainakin muutamana arkiaamuna uimassa ennen duuniin könyämistä, halli kun aukaisee ovensa jo kuudelta. Edelleen oli ilmaista tuo uinti ja ehdottomasti käyttämisen arvoinen etu, täällä kun nyhdetään 4,50 uintikerralta.

Tuleva viikonloppu vietetäänkin sitten Vierumäen urheiluopistolla, olen innoissani. Kaivoin muutenkin sisäpelikenkäni äiskän kaapistoiden nurkasta, pääsee sisätiloihin muutenkin räiskimään mm. sulkapalloa. Kivaa kun sai taas uutta virtaa tähän touhuun.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 13 Loka 2008 10:02

shaana kirjoitti:Tuleva viikonloppu vietetäänkin sitten Vierumäen urheiluopistolla, olen innoissani.

:superhymy: Houli mouli mikä viikonloppu! Olen aina ollut sitä mieltä, että kunnon urheilu tuntuu vasta seuraavana päivänä, enkä nyt tiedä kuinka kauan saan lauantaita tunnustella lihaksistossani. Neljä tuntia meni kaikkineen kehonhallinnan, kuntonyrkkeilyn, chiballin ja venyttelyn merkeissä.

Kehonhallinta keskittyi nimensä mukaisesti kehon hallintaan, tehtiin erinäisiä liikkeitä, hyppyjä, tasapainoharjoituksia ja sellaisia. Käytettiin tunnilla myös gymstickiä, haluan sellaisen omaksi! Reidet meni puuroksi tuon tunnin aikana, oli kivaa.

Kuntonyrkkeily oli aivan sairaan mahtavaa, olen tänään jo tutkinut mahdollisuuksia aloittaa kyseinen touhu tässä kotikulmilla. Tunnissahan ei paljoa ehdi mihinkään syvällisesti perehtymään, mutta opeteltiin pari lyöntiä, vedettiin yhdeksän rastin circuitti (päärynäpallo :hymyhali: ) ja vaikka mitä. Kaloreita kului kiitettävään tahtiin ja alkoi olla jo vähän hapoilla roppa. :D Vetäjänä oli ihku nyrkkeilijä ja vapaaottelija. :hullu:

Chiball oli mahtavaa myöskin. Olikohan tuo nyt sitten kiinalaista touhua tai jotain, valittiin pallot tuoksujen perusteella, mua miellytti eniten veden ja talven pallo. :D Lajissa oli tärkeää hengitys, samalla tavalla kuin pilateksessa (tjtn.). Pallon kanssa heiluttiin ja hengiteltiin, aerobicin tyylisiä askelsarjoja oli muutama myös. Alustalla maaten, pallo milloin reisien välissä, niskan tai ala- /yläselän alla tehdyt liikkeet olivat mahtavia. Alaavatsalihakset ovat vieläkin kipeät, samoin hanuri. Lopuksi pallo oli tosiaan niskan alla tehtiin matka johonkin lempipaikkaan silmät kiinni, meinasin nukahtaa. Koko tunnin soi kiinalaismainen musiikki, välillä rytmikkäämpi, välillä rauhallisempi. Oli mukavaa, suosittelen.

Venyttelyyn ja lihashuoltoon käytimme myöskin noin tunnin, opin muutaman hyvän venytyksen varsinkin alavartalolle, esim. lenkkeilyä harrastaessa nilkat joutuvat koville ja niille siis muutama venytysvinkki. Hyödyllinen tunti, vaikka olenkin laiska venyttelemään, pitäisi opetella se.

Eilen päätin helpottaa tätä päivää ja kävin lyhyellä uinnilla ja sauvakävelin puolisentoista tuntia. :friikki: Joopa joo, ei ole helppoa liikkuminen, portaiden alaspäin kulkeminen vihloo kivasti. :virne:
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja elegia » Ma 13 Loka 2008 18:00

Kuulostaa aika jännittävältä tuo Chiball. :D

Itsekin aloin koulun alettua käydä taas yliopistoliikunnassa. Sinne meneminen ja lähteminen on aina välillä jotenkin hankalaa ja vaivanloista, kun tekisi luentojen jälkeen mieli vaan polkaista kotiin makaamaan, mutta kun pääsee jumppaamaan niin hitsi se onkin kivaa! :virne: Mulle sopii parhaiten sellaiset jumpat, joissa on mahdollisimman yksinkertaiset koreografiat, muuten konkkelehdin siellä kuin kiraffi ja sotkeudun omiin jalkoihini. :keijo: Kiinteytys ja step-body-intervalli ovat olleet mukavia, pari biisiä askellusta ja pari biisiä lihaskuntoa vuorotellen, just hyvä! Tosin intervallissa hypeltiin laudan päällä ja siihen meinasin pari kertaa kompastua viimeksi. :nolo: :virne:
Tänään oli taas menoa ja meininkiä kiinteytyksessä. Varastosta loppuivat 4kg:n voimatangot aika haipakkaan ja piti tyytyä 6kg:n tankoon. Pikkusen meinasi voimat loppua siinä vaiheessa, kun hitaita toistoja haukkareille ja ojentajille oli tehty yli kymmenen kertaa. Ens kerralla täytyy singota paikalle puoltuntia enemmin, että ehtii saada narukäsille sopivamman painon.

Lenkkeily on kesän jälkeen vähän jäänyt. Ei oikein hotsita lähteä illan pimeyteen juoksentelemaan, vaikka ostin uuden hienon ulkoilupuvunkin. Jotenkin mieluummin sitä mussuttaa herkkuja ja katsoo telkkaria sisällä lämpimässä. :nolo:
elegia

ViestiKirjoittaja Maija » Ma 13 Loka 2008 18:59

Mun urheiluinnostukseni on hiipunut aika pahasti. Lenkkeilyä verottaa edelleenkin liian kovat, uutukaiset lenkkarini. Jo kilometrin lenkin jälkeen kantapäiden iho on mukavasti kuoriutunut, ja niiden parantuminen ottaa aina oman aikansa.

Gymstickini seisoo jylhänä makuuhuoneen nurkassa eikä sieltä monta kertaa ole liikahtanut. Jumppa sujuisi paljon paremmin, jos omistaisin kunnollisen jumppamaton, mutta kun en omista. Enemmän jumpasta on häntäluulleni haittaa kuin koko kropalle hyötyä.

Selityksiä, selityksiä. Tiedän. Mutta jotenkin motivaatio on ihan nollassa. Yritänkin tässä pohtia, miten saisin jostakin tarpeeksi puhtia, jotta jaksaisin hieman urheillakin. Urheilusta sitä lisäpuhtia saisi, mutta mistä alkusysäys, siinäpä vasta kysymys. :virne:
Maija

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 13 Loka 2008 19:24

Pvi kirjoitti:(Auroralle vinkki: jos paino näyttää laskusuuntaa, niin vähän lisää margariinia leivälle, öljyä salaatille tahi pähkinöitä ja siemeniä välipalaksi/ruoan sekaan. Pehmeällä rasvalla noin pääasiallisesti ja joskus vaikka suklaa-muu herkku osastolla energian saantia kasvatellen...ja tietenkin ruokaa voi yrittää syödä enemmän, jos mahdollista. Toivottavasti ei tarvitse mennä kalorin laskentaan, se on tylsää

Margariini, öljy, pähkinä, välipalat, rasvat, herkut, check. Paljon ruokaa, check. Tarttis varmaan käydä puntarila toteamassa tämänhetkinen paino, en tiedä, missä mennään, mutta vaatteet alkaa roikkua :friikki: No olenhan mä "jo" 1,5 kk pyöräillyt... Mä tarvitsen oikeasti jonkun personal trainerin.

Uusi ongelma. Kun lähden aamulla tai iltapäivällä polkemaan, niin lihaksia särkee ensimmäiset 0,5 - 1,0 km. Tai juilii, niin kuin olisi tehnyt monta punttisarjaa isoilla painoilla putkeen, ja yrittää vielä viimeiset kaksi punnerrusta saada aikaan, vaikka lihakset jo pistää vastaan. Tämä siis jo ensipolkaisusta. Mistä tuo johtuu? :hämillään: Viime viikolla alkoi. Lihakset eivät ole muuten kipeät. Arkuutta tuntuu lihasten kiinnityskohdissa (vai mitä ne on), kun kovaa painaa, mutta etsimällä saa etsiä arkaa kohtaa. Lihasten jännittäminen ei tunnu pahalta, eikä tunnu olevan erityisen jumissa, venyttely tuntuu ihan normaalilta. Puhumme siis pakara- ja reisilihaksista. Tulehdus? Liikarasitus? Liian vähän energiaa? Liian vähän venyttelyä? Kaikki edellä? Vah vah?

Menen kohta ostamaan meille toisen auton :epäilevä:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 14 Loka 2008 11:01

Eilen reipasta kävelyä, himmailin koipien takia. Tänään sulkista med äiskä. :D

Painin tässä yhden kutkuttelevan onkelman kanssa. Mieleni tekisi liittyä Finnbodyklubiin, eli kuukaudessa tulisi hintaa alle viiskybää kuntoilulle, sisältää kaikki jumpat, treenit, salit sun muut. Tohon hintaan kuuluu vieläpä omaohjaaja ja joitakin ilmaisia sulkisvuoroja ja jopa hohtokeilausta ilman maksua. :o: Himottaisi ihan sikana, omassa Finnbodyssa olisi tarjolla kivoja chiballia ja fitballiakin.. :hullu: Jos ja kun toi vaan on semmonen, että vuodeksi pitää sitoutua, niin se jännittää eniten, en ole ihan varma haluanko asua täällä päin niin kauaa enää. En tiedä. Haluan! :tilt:

:sekopää:
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 14 Loka 2008 18:25

Olenpas sitten taas naistenvaivojen kunniaksi saanut aikaiseksi pienimuotoisen ulkonäkökriisinkin. :keijo:

En ole sitten yhtään tyytyväinen takapuoleeni ja reisiini. En tykkää siitä, että vaatteissa alaosani on suhteessa aina suurempaa kokoa kuin yläosat. Paitojen koot mulla siis ovat siinä 36-38, mutta housut ja hameet saavat olla aina kokoa 40. Joo, tiedän. Ihan hirveästi kriiseiltävää. :keijo:

Silti tahtoisin tuntea oloni kropassani kotoisaksi. Yläkroppaan kaikkine vikoineenkin olen ihan tyytyväinen (vaikka se onkin liian lyhyt verrattuina ylipitkiin jalkoihini), mutta jalkojeni ja ahterini kanssa en ole oikein sinut.

Millainen liikunta juuri näille alueille olisi parasta?
Juoksua ei kannata ehdottaa, sillä minähän en juokse. :keijo:

Tänään lähtee gymstick nurkasta liikkeelle. :virne:
Ja ei. En osaa ottaa itseäni liikkujana vakavasti. :keijo:
Maija

ViestiKirjoittaja elegia » Ti 14 Loka 2008 18:54

Näin himourheilijana ( :virne: ) voin kertoa, että ainakin askelkyykky ja takakyykky tekevät hyvää reisille ja pakaroille. Tai itse ainakin tuossa löysän ajanjakson jälkeen huomasin ahterin levinneen ja noita tekemällä lähti aika tehokkaasti. :virne:
Muilla on varmaan ehkä vielä jotain muita vinkkejä?

Mulla on kanssa sama ongelma, että yläosat on suhteessa pienempiä kuin alaosat. Ei se sillain edes haittaisi, jos se olisi ollut niin aina. Mutta kun yhtäkkiä ei mahdu enää pari vuotta sitten hankkimiinsa farkkuihin, niin se vähän joskus syö naista ja pukkaa kriisiä. :virne: Vaikka mulla se taitaa enemmän johtua tuosta mahanseudusta, kun se on päässyt viime vuosina vähän pursuilemaan. Loputtomiin ei kai voi olla teinitytön mitoissa, mutta olisi se ihan hyvä joku roti tässä asiassa säilyttää. :p Tuntuu vaan, että mahaan ei oikein tehoa mikään liikunta, ainakaan niin nopeasti kuin muille kehon osille.
elegia

EdellinenSeuraava

Paluu Urheilu