shaana kirjoitti:Tuleva viikonloppu vietetäänkin sitten Vierumäen urheiluopistolla, olen innoissani.

Houli mouli mikä viikonloppu! Olen aina ollut sitä mieltä, että kunnon urheilu tuntuu vasta seuraavana päivänä, enkä nyt tiedä kuinka kauan saan lauantaita tunnustella lihaksistossani. Neljä tuntia meni kaikkineen kehonhallinnan, kuntonyrkkeilyn, chiballin ja venyttelyn merkeissä.
Kehonhallinta keskittyi nimensä mukaisesti kehon hallintaan, tehtiin erinäisiä liikkeitä, hyppyjä, tasapainoharjoituksia ja sellaisia. Käytettiin tunnilla myös gymstickiä, haluan sellaisen omaksi! Reidet meni puuroksi tuon tunnin aikana, oli kivaa.
Kuntonyrkkeily oli aivan sairaan mahtavaa, olen tänään jo tutkinut mahdollisuuksia aloittaa kyseinen touhu tässä kotikulmilla. Tunnissahan ei paljoa ehdi mihinkään syvällisesti perehtymään, mutta opeteltiin pari lyöntiä, vedettiin yhdeksän rastin circuitti (päärynäpallo

) ja vaikka mitä. Kaloreita kului kiitettävään tahtiin ja alkoi olla jo vähän hapoilla roppa.

Vetäjänä oli ihku nyrkkeilijä ja vapaaottelija.

Chiball oli mahtavaa myöskin. Olikohan tuo nyt sitten kiinalaista touhua tai jotain, valittiin pallot tuoksujen perusteella, mua miellytti eniten veden ja talven pallo.

Lajissa oli tärkeää hengitys, samalla tavalla kuin pilateksessa (tjtn.). Pallon kanssa heiluttiin ja hengiteltiin, aerobicin tyylisiä askelsarjoja oli muutama myös. Alustalla maaten, pallo milloin reisien välissä, niskan tai ala- /yläselän alla tehdyt liikkeet olivat mahtavia. Alaavatsalihakset ovat vieläkin kipeät, samoin hanuri. Lopuksi pallo oli tosiaan niskan alla tehtiin matka johonkin lempipaikkaan silmät kiinni, meinasin nukahtaa. Koko tunnin soi kiinalaismainen musiikki, välillä rytmikkäämpi, välillä rauhallisempi. Oli mukavaa, suosittelen.
Venyttelyyn ja lihashuoltoon käytimme myöskin noin tunnin, opin muutaman hyvän venytyksen varsinkin alavartalolle, esim. lenkkeilyä harrastaessa nilkat joutuvat koville ja niille siis muutama venytysvinkki. Hyödyllinen tunti, vaikka olenkin laiska venyttelemään, pitäisi opetella se.
Eilen päätin helpottaa tätä päivää ja kävin lyhyellä uinnilla ja sauvakävelin puolisentoista tuntia.

Joopa joo, ei ole helppoa liikkuminen, portaiden alaspäin kulkeminen vihloo kivasti.