Teki mieli noiden surullisten uutisten (urakka

) jälkeen kirjoittaa noista aiemmin höpötellyistä sylikissajutuista.
Meidän vanhempi kissa (2,5v.) on juuri sellainen ylpistelevä, mutta samalla aika hulvaton kissarouva, joka ei juuri sylissä viihdy. Paitsi silloin, kun se itse tahtoo.

Se saattaa pompata syliin yhtäkkiä pörisemään, tassuttelemaan ja leipomaan. Mutta ei se yleensä oikein osaa rauhoittua, vaan pyörii levottomana sylissäkin ja lopulta pomppaa pois. Ja kommunikoida se osaa! Jos istun tietokoneella, se saattaa tepastella lattialla, vähän pälyillä minua ja "kujertaa".

Sitten, kun sille sanat osottaen sanoo jotain, niin se syöksyy syliin pörräämään. Tuo vähäinenkin syliin tuppautuminen ja huomion hakeminen sillä vähän vähentyi, kun Topi tuli meille. Mutta nyt se on taas alkanut ottaa sitä takaisinpäin ja tulee illallakin sänkyyn polkemaan ja pörisemään. Saattaapa se siihen vähäksi aikaa oikein asettuakin.

Topi se taas on ollut sylikissa pienestä asti ja on sitä edelleen, välillä melkein kyllästymiseen asti kun kissa tunkee itseään syliin kun pitäitäisi muuta tehdä.

Tuntuu, että sillä on oikein joku kiintiö siihen miten paljon huomiota se päivittäin tahtoo ja se on paljon! Sen tapa hakeutua syliin on tulla tuolin viereen lattialle istumaan, katsoa minua ja ojentaa yhtä tassua kohti anovan näköisenä. Eihän siinä auta kuin tehdä kissalle tilaa, että se pääsee hyppäämään syliin ja siihen se sitten yleensä tällääkin itsensä pitkiksi ajoiksi, nukkuu vaan tyytyväisenä.
Sen sijaan ihmisten kanssa yhteistä leikeistä sen on vaikea innostua. Kyllä se huiskan perässä tykkää riehua kovastikin, mutta jos jotain nappuloita heitellään niin se katsoo vaan, että "jaahas, heitit sitten tommosen", saattaa se joskus vaivautua vähän juoksemaankin heitetyn esineen luo nuuskimaan, mutta se siitä. Minusta se oli aika outoa, miten vähän Topi yleensäkin leikkii yksinään tai ihmistenkään kanssa, kun on tottunut tuohon Lölliin, joka rrrrrakastaa sitä, kun sille heitetään pientä palloa ja se saa sännätä noutamaan sitä. Oikeasti! Sitten se kiikuttaa pallon takaisin ja maukuu lisää.

Se voisi jatkaa tuota leikkiä vaikka kuinka kauan, jollei Topi tulisi sabotoimaan leikkejä.
Tulipa pitkät jaaritukset. Kissat.